Naposledy editováno 30.10.2015 08:59:02
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang
Naposledy editováno 30.10.2015 09:10:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o rady olhedně Jawa Mustang
Taky sem v 17ti přišel o možnost si udělat B na 2 roky svojí blbostí, nesmrtelností, namachrovaností...
Naposledy editováno 30.10.2015 09:14:49
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang
http://kutilska.por...0-mustang-23-dusi-se
http://ztzjakub.blog...opis-jawy-50-mustang
http://www.veteranf...=133&idtop=96014
http://www.jawa50tuning.wbs.cz/Tuning.html
jako automechanik mustafu rozebreš a složíš za víkend, pokud jde o splehlivost - tak zkoukni opotřebení - lanka jestli nejsou opraskané a jestli volně chodí (dobrý nápad je mít náhradní alespoň plynové i když se dá dojet s drátem trčíím z karburátoru), válec+píst+kroužky, jehla v karburátoru, spojka jestli neklouže, brzdy - a zasvinění - vyčisti hlavu a výfuk od karbonu, pořdně pročisti karburátor, zkontroluj gumovou harmoniku před karburátorem jestli není prasklá a jestli dobře sedí, dej nový vzduchový fitr, zkontroluj kontakty na elektrointalaci a uchycení drátů a hotovo
nešetři na oleji a směsi, moc hudou směsí klidně propálíš píst a tím fakt neušetříš
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang
COMATIK píše: MartinŠenkyřík> až tě na tom chytí opicajt, bude to bezva začátek kariéry automechanika bez papírů a s podmínkou, resp nemoct si udělat řidičák x let
Taky sem v 17ti přišel o možnost si udělat B na 2 roky svojí blbostí, nesmrtelností, namachrovaností...
Jo pryc jsou doby,kdy nas chytil VB a dal par pohlavku s poznámkou,ze az se potka s tatou bude delat jako by se nic nestalo....)
1) Dávej si bacha na ježdění bez papírů. Sám mám dobíhajicí druhej zákaz řízení s mařením, takže ti můžu přesně říct co s tím je za problémy a oplýtačky a v obou případech šlo o podobný koniny jako děláš, když jezdíš s pekáčem po vesnici. Nezkurvi si to, jako jsem si to zkurvil já. Ale stejnak jezdit budeš, takže když uvidíš flojdy někde v dáli jak stojí, tak neprojížděj, ale hned to otoč, rozval to co nejdál to zvládneš, do nějaké uličky, tam s fechtlem jebni o zem a někam se schovej do lesa nebo prostě zdrhni. Na fechtlu neujedeš po silnici, pokud teda u vás policajti nejezdí na babettách.
2) S fechtlem se dá dělat asi tak milión různých věcí, kterým ho pošteluješ. Začal bych uvedením fechtla do dobrého stavu - vypálit výfuk, vyčistit koleno ocelákem na bowdenu (vezmeš obvodovej ocelák do vrtačky, štípačkama upravíš průměr tak, aby ti to akorát vlezlo do toho laufu, vezmeš nějakej bowden aspoň 6 mm k tomu určenej a tím to projedeš, budeš mít koleno jako nový), novej filtr, novej vnitřek karbecu, přetěsnit motor, zkontrolovat převodovku, zkontrolovat motor, pokud tam bude nějaká zrada v motoru, tak se generálce nevyhneš. Teď záleží, jakej na to máš rozpočet. Téměř zadarmo ( < 1000 kč) se dá udělat základní údržba fechtla, aby byl v použitelným stavu, záleží kolik věcí seš schopen si udělat/opravit sám a kolik věcí si budeš kupovat jako náhradní díly. Mimo věci co jsem psal je dobrý udělat brzdy, přední teleskopy, namazat všechno co se mazat má, vyměnit bowdeny a seřídit vůle. Co se motoru týče, tak je dobrý dát novou svíčku (n15c BRISK bych dal, pokud budeš jezdit v zimě, n14c na léto), seřídit vůli zapalování, vyměnit kondík na zápalku, seřídit předstih, seřídit vzdálenost rotoru od statoru, minimálně vyměnit gufera, pokud budou špatný ložiska, tak i ložiska na klice. Pro výměnu gufer nemusíš půlit motor. Co se týče největších zrad na fechtlovi, tak to jsou ucpaný trysky, ucpanej jehlovej ventil v karbecu, ucpanej kohoutek v nádrži, ucpaný víčko od nádrže. Jinak se ten motor vlastně nijak nesere a přežije úplně všechno. Veškerý návody na údržbu najdeš TADY + pár návodu k úpravám. A pokud chceš aby ti to i trošku lítalo, tak Ing. Stejskal. Měl jsem od něj cestovní úpravu a byl to docela hukot (fechtl lítal 8 pětek po rovince jak nic).
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang
P.S. Ja michal benal s olejem ze shellky. 105Kc za litr a s pomerem 1:40 to fungovalo na vybornou :) Jmenovalo se to nejak 2T