globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prosím o rady olhedně Jawa Mustang
 
30.10.2015 v 08:57
Potřeboval bych od vás pomoct a poradit s mojí motorkou Jawa mustang 50/23 moc o motorkách nevím a zatím sem pouze v 1 ročníku automechanika a mám jí v planu použít jako dopravu do školy tak tím to vás žádám o rady jakou svíčku jaký filtr jak snížit spotřebu jak zvýšit spolehlivost jak udržovat motorku atd předem děkuji za rady.

Naposledy editováno 30.10.2015 08:59:02

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:00 | Nahoru | #1
Začal bych tím, že si stáhnu manuál, ten bych si prostudoval, velkou část věcí, co budeš potřebovat, tam najdeš.

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:03 | Nahoru | #2
Začneme od začátku, je ti 15,takže máš řidičák max AM,tudíž na něm stejně jezdit nemůžeš

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:06 | Nahoru | #3
Děkuji manuál mám :D ale pro jistotu jsem se obratil na lidi o doporučí mi co s tím a jak :D zkušenosti lidí v manuálu nenajdu :D

Naposledy editováno 30.10.2015 09:09:43

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:08 | Nahoru | #4
no řidičak si pujdu dělat na začatku roku ale zatím ho mužu dat do provozního stavu jezdit po vesnici a vonoto jezdí na benzín a ne na papíry

Naposledy editováno 30.10.2015 09:10:49

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:14 | Nahoru | #5
MartinŠenkyřík> až tě na tom chytí opicajt, bude to bezva začátek kariéry automechanika bez papírů a s podmínkou, resp nemoct si udělat řidičák x let
Taky sem v 17ti přišel o možnost si udělat B na 2 roky svojí blbostí, nesmrtelností, namachrovaností...

Naposledy editováno 30.10.2015 09:14:49

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:18 | Nahoru | #6
No ja nevim svojeho prvniho pincka jsem rozebral a zase slozil kdy😀me bylo 12?!

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:19 | Nahoru | #7
Díky bohu že žiji na konci světa cela vesnice oslavuje když tu projede autobus a opicajti sem jezdí jen když zabloudí

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:25 | Nahoru | #9
Děkuji

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:39 | Nahoru | #10
Na fichtlu tady vyrostla velká část "staršího" osazenstva problém je v tom, že už za "nás" to byly staré stroje co nedostávají pořadný servis neb každý mladoch šetří každou korunu

jako automechanik mustafu rozebreš a složíš za víkend, pokud jde o splehlivost - tak zkoukni opotřebení - lanka jestli nejsou opraskané a jestli volně chodí (dobrý nápad je mít náhradní alespoň plynové i když se dá dojet s drátem trčíím z karburátoru), válec+píst+kroužky, jehla v karburátoru, spojka jestli neklouže, brzdy - a zasvinění - vyčisti hlavu a výfuk od karbonu, pořdně pročisti karburátor, zkontroluj gumovou harmoniku před karburátorem jestli není prasklá a jestli dobře sedí, dej nový vzduchový fitr, zkontroluj kontakty na elektrointalaci a uchycení drátů a hotovo

nešetři na oleji a směsi, moc hudou směsí klidně propálíš píst a tím fakt neušetříš

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 09:48 | Nahoru | #11
Já to beru tak že si radši zaplatím za kvalitu a ne za něco co mi posere všechno ostatní :D jinka olej sem si koupil minerální olej do 2t

(reakce na) Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 10:48 | Nahoru | #12

MartinŠenkyřík píše: Já to beru tak že si radši zaplatím za kvalitu



tak v tom pripade nechapu proc sis koupil mustanga

(reakce na) Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 10:54 | Nahoru | #13

COMATIK píše: MartinŠenkyřík> až tě na tom chytí opicajt, bude to bezva začátek kariéry automechanika bez papírů a s podmínkou, resp nemoct si udělat řidičák x let
Taky sem v 17ti přišel o možnost si udělat B na 2 roky svojí blbostí, nesmrtelností, namachrovaností...



Jo pryc jsou doby,kdy nas chytil VB a dal par pohlavku s poznámkou,ze az se potka s tatou bude delat jako by se nic nestalo....)

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 12:23 | Nahoru | #14
Tak jo, nudím se, tak zkusím něco napsat.

1) Dávej si bacha na ježdění bez papírů. Sám mám dobíhajicí druhej zákaz řízení s mařením, takže ti můžu přesně říct co s tím je za problémy a oplýtačky a v obou případech šlo o podobný koniny jako děláš, když jezdíš s pekáčem po vesnici. Nezkurvi si to, jako jsem si to zkurvil já. Ale stejnak jezdit budeš, takže když uvidíš flojdy někde v dáli jak stojí, tak neprojížděj, ale hned to otoč, rozval to co nejdál to zvládneš, do nějaké uličky, tam s fechtlem jebni o zem a někam se schovej do lesa nebo prostě zdrhni. Na fechtlu neujedeš po silnici, pokud teda u vás policajti nejezdí na babettách.

2) S fechtlem se dá dělat asi tak milión různých věcí, kterým ho pošteluješ. Začal bych uvedením fechtla do dobrého stavu - vypálit výfuk, vyčistit koleno ocelákem na bowdenu (vezmeš obvodovej ocelák do vrtačky, štípačkama upravíš průměr tak, aby ti to akorát vlezlo do toho laufu, vezmeš nějakej bowden aspoň 6 mm k tomu určenej a tím to projedeš, budeš mít koleno jako nový), novej filtr, novej vnitřek karbecu, přetěsnit motor, zkontrolovat převodovku, zkontrolovat motor, pokud tam bude nějaká zrada v motoru, tak se generálce nevyhneš. Teď záleží, jakej na to máš rozpočet. Téměř zadarmo ( < 1000 kč) se dá udělat základní údržba fechtla, aby byl v použitelným stavu, záleží kolik věcí seš schopen si udělat/opravit sám a kolik věcí si budeš kupovat jako náhradní díly. Mimo věci co jsem psal je dobrý udělat brzdy, přední teleskopy, namazat všechno co se mazat má, vyměnit bowdeny a seřídit vůle. Co se motoru týče, tak je dobrý dát novou svíčku (n15c BRISK bych dal, pokud budeš jezdit v zimě, n14c na léto), seřídit vůli zapalování, vyměnit kondík na zápalku, seřídit předstih, seřídit vzdálenost rotoru od statoru, minimálně vyměnit gufera, pokud budou špatný ložiska, tak i ložiska na klice. Pro výměnu gufer nemusíš půlit motor. Co se týče největších zrad na fechtlovi, tak to jsou ucpaný trysky, ucpanej jehlovej ventil v karbecu, ucpanej kohoutek v nádrži, ucpaný víčko od nádrže. Jinak se ten motor vlastně nijak nesere a přežije úplně všechno. Veškerý návody na údržbu najdeš TADY + pár návodu k úpravám. A pokud chceš aby ti to i trošku lítalo, tak Ing. Stejskal. Měl jsem od něj cestovní úpravu a byl to docela hukot (fechtl lítal 8 pětek po rovince jak nic).

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 12:34 | Nahoru | #15
Pro nižší spotřebu to chce mít hlavně správně namazaný a napnutý řetěz + dobře nafoukané pneu

(reakce na) Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 13:16 | Nahoru | #16
andy02> nevážit metrák, nejezdit do kopce... ideálně krást benzín tátovi

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 13:26 | Nahoru | #17
motor jsem poslal zmámenu a ten mi tam vymanění startovací segment a ostatní opotřebené věci (nechtěl jsem ho rozebírat nebyl nikdy rozebraný takže to drží od výroby a tak si užije rozdělaní) ohledně karburátoru spodní šroub kde drží jehla pro plovák tak jsem tam dal nový těsnění lanko plynu brzd jsou v pořádku

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 13:29 | Nahoru | #18
Koncne po dlouhy dobe ctu o nekom, kdo zacina na fichtlovi. Uz me nudili capkove, co museli mit hned novou stopetadvacu, aby byli cool as hell...

P.S. Ja michal benal s olejem ze shellky. 105Kc za litr a s pomerem 1:40 to fungovalo na vybornou :) Jmenovalo se to nejak 2T

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 13:33 | Nahoru | #19
S tím plně souhlasím každý ma 125ccm úplně novou ja sem si koupil Mustafa protože je hodně jednoduchý na opravu a řízení i když je fichtl jako malý mimino nikdy nevíš kdy se ti posere ale malý obsah ten je cool a kdo to neví ten je vul

(reakce na) Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 18:23 | Nahoru | #20
MartinŠenkyřík> Dobře že ses rozhodl pro pionýra. Do začátku je ideální. Já v 15 letech udělal řidičák M, tedy na malou motorku, to je dodnes , předpokládám stejné. Nic lepšího asi nemůže ani dnes být.

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

30.10.2015 v 19:31 | Nahoru | #21
Pincek je nesmrtelná strojovna, pokud se k němu budeš chovat jako k veteránovi! Jede to jen 65, žere to max 2,5 L a pokud ho necháš v origo stavu, tak bude jezdit dlouho! Pokud budeš zvyšovat maximáku, tunit výfuk a další věci, tak to bude víc stát, než jezdit a budeš z toho nešťastnej. Jestli chceš poradit jak na údržbu a na co se dívat, aby to jelo, napiš mi soukromou zprávu, pomůžu!

(reakce na) Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

31.10.2015 v 10:23 | Nahoru | #22

MartinŠenkyřík píše: Díky bohu že žiji na konci světa cela vesnice oslavuje když tu projede autobus a opicajti sem jezdí jen když zabloudí


Nebuď si tak jistý... ale můžeš jezdit na Podháj...

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

31.10.2015 v 11:01 | Nahoru | #23
Ano to mužu

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

31.10.2015 v 11:14 | Nahoru | #24
Na Mustanga ti stačí "selský rozum" a rad už tu máš dost. Prostě to celý rozdělej a zase slož, to je nejlepší škola , máš na to celou zimu .

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

1.11.2015 v 00:13 | Nahoru | #25
Mustang je v jednom fakt jedinečný, a to v tom že když tě neomrzí neustále ucpaný trysky vypalený kondiky a prasknutý časti rámu hlavně držák vyfuku, tak pak už tě jentak nějakej průser nerozhodí. Jinak motorů jsem rozebral mraky ale žádnej už nikdy nevrčel :D

1 reakcí na tento příspěvek Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

1.11.2015 v 23:14 | Nahoru | #26
Jak kluci píšou, motory vydrží moc. Spojka je slabá ale jednoduchá. Velkou slabinou je rám motorky hlavně kyvka, kříž stupaček a držák výfuku. Ale jinak, co znám kluky ( 40 a víc ) tak si zase chrchla pořizujou a s nadšením se v nich hrabou. Tak ať ti slouží. ( mám ho taky )

(reakce na) Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

2.11.2015 v 10:47 | Nahoru | #27
rantisek> Taky jsem si pionýra opět pořídil, v 51 letech. Dal jsem ho do kupy ale hrabat se v něm nemíním. Jen občas vyjet. Pro radost, připomenout si mládí...

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

2.11.2015 v 12:38 | Nahoru | #28
eště bych chtěl poznamenat že do všech 2t motorek jsem lil olej do motorových pil konkrétně Stihl, a nikdy žádnej problém s pístem a kouřilo to o polovinu míň těm co lili m2t, a pojem pecka na svíčce jsem taky nepoznal

Prosím o rady olhedně Jawa Mustang

4.11.2015 v 18:21 | Nahoru | #29
Moc děkují všem za rady a co souhlasí že je pincek krasný stroj a rád bych se váz ještě zeptal na zámek na kastlýku jak ste ho tam přidělaly a ještě ho mám v planu osadit led osvětlením a zabudovaní brzdového světla vím že semnou nebude spousta lídí souhlasit že takhle kurvým motorku ale jen chci aby byla jízda bezpečnější děkuji za rady
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist