mám trošku specifický požadavky a možná na konci řeknete, že z toho nic nevypadne. Nemám s tím absolutně žádnou zkušenost, tak mě berte s rezervou jako laika. Takže... chtěl bych něco:
- na čem si trochu prodloužím sezonu. Už je trošku zima na to, abych si s Triplem fakt užil a je tak na něm najíždět kilometry a neužívat si, to je zbytečnost. Ale bez motky to asi nevydržím. Začal jsem pozdě, tak doháním
- co zvládne lehkej terén typu polňačka, lesní cesta, ideálně i v zimě, když bude trochu sněhu na poli, apod.
- na čem můžu dát přes rok nějaké kratší (víkend s přítelkyní) i možná delší (třeba Rumunsko apod., v jednom) dovolené.
Jinak přítelkyně má v hajzlu záda, třeba na Hornetu už jen jak si sedla, tak jí záda bolej. Dát si dovču ve dvou je jakoby jedna z podmínek, takže jsem tak nějak vyřadil jednoválce. Kdyby to tak nebylo, volil bych rovnou něco víc do terénu. Potřebuju něco hodně univerzálního.
Snad si rozumíme :)
Včera jsme se svezli na TransAlpu 600, pro přítelkyni pro záda dobrý, sedí se krásně a rovně. Pro mě překvapivě ovladatelný a lehký i když v rámci kategorie to tak asi není? Dal jsem si kilometr po louce a taky asi ok. Ale nemám to s čím porovnat. Mám obavu, aby nechyběl výkon. Koukal jsem, že s tím ale lidi jezdí expedice, tak snad ok.
Vzhledem k účelu do toho nechci moc dát, tak do 50tis, jsem vystřílenej po Triplovi. Koukal jsem teda na TransAlpa 600, SuperTénéré, jen tak zběžně na Afriku a ke konci se mi docela zalíbil Triumph Tiger 900 (ty starý s karbecem), tam bych navíc asi měl podporu od vyhlášeného Charlie Moto , ale asi na něj nebudu mít
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Každopádně když budeš jezdit i lehký off, tak s tím někde natuty flákneš. To je jen otázka času. Tady se halt vyplatí čím levnější a lehčí na začátek, tím menší nervy a pocit lítosti.
S Afrikou za 80 by se ti moc mlátit nechtělo, pokud nejsi ras a potom tě to bude zbytečně limitovat ve svobodě projížděk.
Proto si myslím, že ten TA není vedle. Jestli jel blbě, zkusil bych pro jistotu ještě nějakej kus.
Takový věci jako uškrcená verze nebo blbá (malá) rozeta taky udělají svoje.
Naposledy editováno 18.10.2015 21:10:20
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Projel jsem si Tiger 900 1995 ve velmi pěkném stavu, o kterém vím, kdo ho měl a kdo ho servisoval. Výkonově to prostě jede, což je paráda. Cena dobrá. Zadní tlumič při 20km/h na retardéru je tak měkký, že mě to až vždy koplo do prdele, ale při pružení rukou mi to tak nepřišlo. Možná je KO, ale jinak pěkný stav. Minus - přišel mi ohromnej, ale ne ve smyslu Afriky, spíš Goldwinga Jako bych na něm neměl jistotu, kterou jsem cítil na Afře a Alpovi. Ani v zatáčkách jsem si nebyl moc jistý, nejspíš to vysoké těžiště. Shrnuto - motka vypadá jako ze zlaté éry Paris-Dakar, ale přitom tím není. Tím nesplňuje to, co hledám. Velká škoda
Ještě čekám na víkend na jednu Afru, pak je tu okolo jeden pěkný Alp (sice 1995). Pokud ani to neklapne, jsou čtyři varianty:
- seru na to
- nějaký jednovál jako je např. BIG 800
- jednovál víc do terénu, jako např. XT600
- budu muset přihodit někam k 80tis ...
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
http://www.motorkari...0-tenere-848514.html
je to ještě motor yamaha, netrhá to asfalt, ale pojede slušně a je to váhou a ovladatelností trochu jinde než tiger.
Myslim, že s tim co máš v úmyslu, nemá cenu šplhat k 80tis.
Naposledy editováno 22.10.2015 19:59:49
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Tech: hele nevím, toho Alpa jsem jel krátce a hodinu potom, co jsem jel Afriku, takže tím je to možná ovlivněný. Nicméně TA moc nejel a vyloženě jsem musel čekat, až se to přehoupne někam nad 5tis, za to Tigr nad 3tis jede prostě pěkně. JEDE - tím myslím, že na rozdíl od TA, si nepřijdeš, že pořád jedeš na 95% výkonu a nemáš rezervu. A když zabereš, tak fakt zabere. V pomalých rychlostech mi Tiger přišel celkem ovladatelný (majitel mě upozorňoval, že v malých rychlostech se hodně projeví problém s váhou, nevím, já to nepozoroval), ale TA je lehčí a přišel mi v tomhle ještě příjemnější. S TA bych si bez zkušeností troufnul vyjel někam do lehkého off. S Tiger jsem tu důvěru v sobě nenašel. Ale asi by to uměl, nedokážu říct.
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výběr endura - kompromis
Nechápu jak si 800gs se svojí pověstí do roku 2010 může tak držet cenu, nejlevnější okolo 170k - ikdybych měl, děkuji nechci. Mě se Varan stejně vždycky líbil a vstřikovací se dá sehnat už okolo 90k.
Varan 400 000 km
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
stnd píše: zkus se schválně, jestli můžeš, podívat a projet na tomhle
http://www.motorkari...0-tenere-848514.html
je to ještě motor yamaha, netrhá to asfalt, ale pojede slušně a je to váhou a ovladatelností trochu jinde než tiger.
Myslim, že s tim co máš v úmyslu, nemá cenu šplhat k 80tis.
Ta motorka byla pred tydnem na bazosi za 29900 v Jindrichove Hradci :)
2 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
Naposledy editováno 23.10.2015 05:24:03
1 reakcí na tento příspěvek Výběr endura - kompromis
brb: za 30tis v tom každej viděl tunel, ale za tyhle prachy to už někdo koupí asi nevíš, jestli byla ok, co?
Tahle kus vypadá dobře.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Gipro Honda XL 600V Honda XL 600V Transalp | Robek91 | 2 | 5.6.2024 v 22:05 Cortes1079 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Rodíl mezi typy TA600 Honda XL 600V Transalp | sekáčmagor | 11 | 22.3.2024 v 19:52 Destroyer |
Ľahké enduro na ryby [1, 2] Honda XL 600V Transalp | Miro1769 | 49 | 18.3.2024 v 18:09 callowsick |