chtěl bych se zeptat, zda je možné zvýšit max. rychlost na simsonu SR 50. Momentálně jede cca 60 km/h (tachometr nefunguje). Jsem začátečník a zajímalo by mě jestli to lze.
1 reakcí na tento příspěvek Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu
Takže pokud bys chtěl zvednout maximálku, čeká tě minimálně 60ccm čtyřkanál, přičemž polské šesti-stopadesátikanály se moc nedoporučují z hlediska životnosti. Na to ale už musíš plácnout karbec s větším průměrem, větší trysky, laďák, v úvahu připadá i 32mm výfukové potrubí. Nicméně pořád zůstanou krátké převody. Menší zadní rozeta se nevyrábí, 18z pastorek už údajně koliduje s karterem, navíc se blbě shání. Řešení je dlouhej pětikvalt a to už lítáš kolem 15 tisíc jen za úpravy, přičemž je to hodnota celé motorky v dobrém stavu.
Z toho vyplývá, že pokud si to chceš nechat napořád, má to smysl. Jinak ani náhodou.
Jediný, co je vyměněný je Hikone výfuk za pár stovek. Ale je fakt, že s větším karbecem to jelo ve špičce líp.
60ccm válec se čtyřma přefukama a velkým karbecem při plný palbě na delší štreku je někde mezi 4- 4,5 L
To je taková střední (cestovní) úprava, kde i ta 60ccm verze má max lehce přes 80.
Ale zase muj Stadion 70ccm s top úpravou na 100km/hod se se spotřebou nikdy nedostal nad 5L
1 reakcí na tento příspěvek Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu
Jinak k té spotřebě, 4-5 litrů na 50-70ccm je prostě moc, když vezmu v potaz, že za 5 litrů dokáže jet litrová mašina úplně jinou rychlostí.
Přefuky ve válci vybrousím na maximum a hlavně se musí správně naúhlovat. A i 2 bohatě stačí.
A pokud někomu stavím motor, tak je většinou jedno, jestli to bude jezdit místo 3 za 4 na 100. A ty motory, co žerou přes 4L drží tempo i se stopětadvácama - teda ve 4taktu...Ale to je pak 70ccm s velkým karbecem.
1 reakcí na tento příspěvek Simson SR50 - zvýšení max. rychlosti/výkonu
1) použité elektonické zapalování omezuje otáčky takže vyměnit a za
2) převody jsou moc pomalé. Takže pokud by se podařilo změnit razantně převod, aby se motor dostal do max výkonu (tuším 6500ot) při rychlosti 100km/hod tak by to tu stovku možná udělalo i bez úprav motoru.
Všechny úpravy jsou k ničemu, protože pouze točí rychleji motorem, který je již nemá točivý moment (vrtání/zdvih), takže pak stejně odvaříš kliku, ložiska, ojnici, kroužky atd.
Takže nejprve změň převod tak, aby se motor nevytočil nad maximální výkon a pak teprve zvyšuj výkon.
zizour píše: Simsona jsem měl a problémy tam jsou jen dva.
1) použité elektonické zapalování omezuje otáčky takže vyměnit a za
2) převody jsou moc pomalé. Takže pokud by se podařilo změnit razantně převod, aby se motor dostal do max výkonu (tuším 6500ot) při rychlosti 100km/hod tak by to tu stovku možná udělalo i bez úprav motoru.
Všechny úpravy jsou k ničemu, protože pouze točí rychleji motorem, který je již nemá točivý moment (vrtání/zdvih), takže pak stejně odvaříš kliku, ložiska, ojnici, kroužky atd.
Takže nejprve změň převod tak, aby se motor nevytočil nad maximální výkon a pak teprve zvyšuj výkon.
Moc hezká pohádka, znáš ještě nějakou?
Jednoduše lze výkon zvednout převrtáním nebo výměnou karburátoru za vstřikování, nebo turbem a tak podobně. Samozřejmě je nutné řídit zapalování jak podtlakově tak otáčkově. Vždycky je dobré dát do výfuku lambdu a měřit. Maximálky dosáhneš přesycením směsi cca o 20%. Životnost motoru se ale rychle zkracuje, protože přebytek benzínu rozpouští olejový film na válci a zvyšuje tak opotřebení. Ložiska na klice a onici prostě budeš měnit raději preventivně, aby se ti to nerozmlátilo.
Ještě zkoukni forum: http://www.motorkari.cz/tema/?t=11646
Doporučuji knihu: Pavla Husaka Upravujeme motocykly pro zavod
Píšeš samý nesmysy.
Tušíš kolik lidí se ti tady vysmálo, nebo ještě vysměje, až bude číst tvůj příspěvek????????
.
Piš až vystřízlivíš.
No, jestli jsi u toho psaní nebyl ožralej a seš tak běžně, tak to máš se sebou hoodně těžký.
Jen pro tvoji ilustraci přikládám porovnání výkonu u vyladěné Jawy 350. Úpravy: (vše testováno na brzdě) jazýček v sání a laděný dvoukomorový výfuk, dále vyleštěné kanály, odstraněn nálitek v sání, snížení hlavy, seřízená bohatost (měřením emisí) a v neposlední řadě 6. výbrus, tedy zvýšení objemu, vyladěno zapalování.... atd atd.
Celkový přínos? maximum se posunulo o max 1,5KW což je cca 10%
Samozřejmě je vidět nesporné zlepšení průběhu výkonu v celém rozsahu kromě maxima, nic proti tomu. Takže opakuji, že maximální rychlost se co? snížila viz graf....
Statistika je neoblomná - 95% procent lidí se plete.
Leštit kanálky ????? Se nikdo(kromě tebe) nemůže divit, že to nejede, když se někdo pokouší přidat výkon leštěním kanálů
To jsi neviděl profíckej 2taktní válec.
A u toho skůtru se to dělá přesně obráceně - napřed naladíš motor na vyšší výkon - vejfukem, karbecem apod. a pak tomu přizpůsobíš variátor. Nikdy ne obráceně.
Ale variátor sem nepleť - V tématu je Simson SR 50, kterej žádnej variátor nikdy neměl.
Tu Jawku si ladil asi ty - ztráta výkonu by tomu odpovídala!!!!
Naladil jsem tolik válců a motorů, že už to ani nespočítám. A hoodně z nich jich dojelo v závodě na 1. místě. Tak jestli se tady z nás někdo plete, tak jsi to jen a pouze ty.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Simson SR50 scooter Simson SR 50 | bisop | 6 | 17.3.2023 v 20:10 bisop |
nestartuje Simson SR 50 | ondravesnican | 1 | 2.12.2022 v 22:50 kokoška. |
Řízení skútru Simson sr50 s řidičsk... Simson SR 50 | burdajiri | 3 | 5.6.2022 v 20:41 keto |
Řízení skútru Simson sr50 s řidičsk... Simson SR 50 | burdajiri | 1 | 5.6.2022 v 19:29 udinar |
Výrobní číslo skútr Simson SR50 Simson SR 50 | Ferenczcz | 12 | 5.4.2022 v 20:57 Ferenczcz |