Rozdíl mezi laboratorním měřením a skutečným provozem je evidentně v USA problém a budou to teď řešit i z hlediska klamání spotřebitelů. S tím měla problém už i KIA a Hjondé ohledně spotřeby. Ovšem, že u všech je rozdíl mezi normovanou spotřebou a skutečnou markatní. Ale to je přece taky podvod nebo ne? Trochu v tom je dvojí metr. Takže co je podle vás podvod? "Nepřesně" udaný výkon, "nepřesně" udávaná momentová křivka, "nepřesně" udávaná spotřeba nebo "nepřesně" udávané exhalace NOx ???
A na závěr mi poraďte, kdy je nejlepší doba koupit pár akcií?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Creck píše: Musis specifikovat kterych, jelikoz ty se kazdy rok kompletne zmeni.
Kdyz uz jsi takovy fyzik, muzu poprosit jakou hmotnost pri stretu s prekazkou, bude mit vystrelena koule o hmotnosti 1Kg blizici se rychlosti svetla ?
Jsem na ten vypocet hodne zvedavy, dekuji.
Fyzikalni zakony se kompletne meni kazdy rok :D
Co ja vim tak puvodne si to tvrdil o nadzvukove rychlosti, nasledne to bylo 8000kmh .... Trosku neco jineho neznrychlost svetla. Ale pri elementarni neznalosti terminu a velicin se nicemu nedivim... holinky nebo hodinky....
Specialni teorii relativity ti tady vysvetlovat nebudu, vzhledem k tomu ze to chapou mala procenta lidi na planete mela by to byt tvoje parketa :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Tudiz chces-li to presneji : nadzvukovou rychlosti blizici se hranici rychlosti svetla.
Diky za vypocet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Creck píše: assassin> Ja jsem tvrdil vzdy jen nadzvukova rychlost, nikdy nic jineho.
Tudiz chces-li to presneji : nadzvukovou rychlosti blizici se hranici rychlosti svetla.
Diky za vypocet.
Na vypocet si dodal nekompletni zadani....
Jakou rychlosti myslis ze se pohybuje auto v okamziku stretu se zdi? Ze by 0?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Poggy> to je velmi rozumna otazka (prijemna zmena po predchozi strane tematu).
Prestoze nove turbobenziny testuju dost, tak k homologaci jsem se dostal pouze jednou - v laboratorich Mira.
Dnes Horiba-Mira. Muj zaver je, ze podle predpokladu jsou benziny mnohem "cistsi". Castice skoro zadne a diky dobre kontrole teplot a spalovani celkove (variabilni casovani, primy vstrik, elektricky aktuaovany WG a rychla skrtici klapka) veskere plyny dobre kontrolovatelne. Problem je pouze na zacatku cyklu, kdy se musi jet se studenym motorem. Tam nefunguje katalyzator, dokud se neohreje na nejakych 380-420degC. I na tohle jsme ale vymysleli trik, kdyz se nasmeruje WG takovym zpusobem, aby vyfukovy stream smeroval primo doprostred katalyzatoru a nechladil se o steny. Musime k tomu otevrit WG o hodne vice (i dvojnasobne), ale ohrejeme katalyzator behem cca 30 sekund. Rikame tomu CAT light off.
Potom emise vychazi v norme bez podfuku. Jen s beznou, povolenou a tolerovanou mirou optimalizace. Nevim jak atmosfericke benziny, tam je moznosti jak toho docilit vyrazne mene (primy vstrik nutny, MPi neda imho poctive ani Euro4).
Takze na zaklede limitovanych zkusenosti myslim ze to bude s emisemi porovnatelne jako se spotrebou. Realne mohou byt tak 120%-140% merenych. Mozna i trochu lepsi
Naposledy editováno 27.09.2015 14:41:30
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Ptal se jestli hodnoty emisi mohou byt podobne zkreslene u benzinovych motoru tak jako u naftovych.
Tudiz mu popravde odpovez ze jen v hodnotach CO2 pokud automobilka udava spotrebu 6l/100Km a skutecna je nekde 7-8 l je to zkreslene samozrejme.
Naposledy editováno 27.09.2015 15:49:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Creck píše: Dawe02> Pochopils jeho otazku ? .
Pochopil a odpovedel. Pochopil jsi Ty uz tema kvality ovzdusi ?
1 reakcí na tento příspěvek Podváděl VW?
Dawe: mel bych pracovat, ale koncepcni rezy me nejak nebavi a tak hledam ty nejzbytecnejsi cinnosti misto toho ... uz jsem i uklizel a nakupoval ... :D
1 reakcí na tento příspěvek Podváděl VW?
Naposledy editováno 23.10.2015 00:54:58
CAG píše: To co ty motory nesplňují (NOx) tak se při měření emisí pro stk ani neměří. Dle mě je to jen vykopaný kostlivec ze skříně z doby kdy se automobilky předháněly v tom kdo udrží diesel bez nutnosti použít Ad Blue a SCR katalyzátor což skončilo s euro 6.
Jo jde o poruseni americkejch schvalovacich procesu.. Ale odbornici v Cechach uz by srotovali skodovky
Mira: ted si na to kapnul
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
CAG píše: To co ty motory nesplňují (NOx) tak se při měření emisí pro stk ani neměří. Dle mě je to jen vykopaný kostlivec ze skříně z doby kdy se automobilky předháněly v tom kdo udrží diesel bez nutnosti použít Ad Blue a SCR katalyzátor což skončilo s euro 6.
V US na tato auta ani zadna STK neexistuje, to jsem tu uz psal.
Kostlivec to neni, kdyz ta auta tam jako zanovni jezdi v desetitisicich.
Homologovalo se to podle NAR Tier2 Bin5 (ne Euro) a mam za to ze v cyklu FTP75 takze to tezko porovnavat s jakymkoliv Eurem podle NEDC.
SCR nepouzili, maji tam na NOx LNT (coz je nejspis ten problem).
CAG píše: Dawe02> Zcela jistě mezi největší snižovatele emisí patří i VW (teda podle metodiky a grafů)
Nechapu tenhle tvuj predchozi komentar. Ses si vedom toho, ze co jsem postoval jsou vzdy merena atmosfericka data, nektera merena a zverejnovana prave EPA, cili agenturou zalujici VW?! Ten komentar stejne jako Creckovi, nedava vubec smysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Jo a spocitas mi tu hmotnost ? strasne by me zajimalo jestli mel ten clanek pravdu
Naposledy editováno 27.09.2015 23:07:06
Creck píše: assassin> Ne, ja jsem za tuhle diskuzi rad. Obrovsky mi to otevrelo oci kdo vymysli zbytecne predrazene picoviny typu vstrikovani cpavkove vody atd... misto toho aby opravdu neco s ovzdusim provedli.
Jo a spocitas mi tu hmotnost ? strasne by me zajimalo jestli mel ten clanek pravdu
Jasne, kdyz koule naboura do prekazky ma rychlost 0 a hmotnost 1kg
1 reakcí na tento příspěvek Podváděl VW?
Ty lidi z branže to museli vědět všichni.
Teď se toho chytí debilní Američani a udělají z toho takovou kovbojku, že nás to bude ještě vsechny kurva bolet..
Kdyby z toho byl aspoň nejakej výsledek. Třeba že se začne psát kolik ty auta a motorky skutečně žerou. Mě Tuono ukáže průměr 6.5 ale ve skutečnosti sežere 8,5. To mě sere. Jsem klamany spotřebitel. Tam nejde o to, že dle tabulky to žere málo a ve skutečnosti hodně. Tam jde o to, že to prostě schválně špatně měří realitu.
1 reakcí na tento příspěvek Podváděl VW?
Naposledy editováno 28.09.2015 09:11:10
Vzhledem k tomu, že do toho nijak nedělám a slyšel jsem to někde v hospodě, tak to asi bůhví jaký tajemství bejt nemohlo. Asi Winterkorn nechodí do hospody...
Naposledy editováno 28.09.2015 10:05:52
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
spajazacatecnik píše: ...Ty lidi z branže to museli vědět všichni.
Teď se toho chytí debilní Američani a udělají z toho takovou kovbojku, že nás to bude ještě vsechny kurva bolet.
Postradam logiku. Nemci podvadi, ale debilni jsou tu 'Americani' kdyz jim to vadi?? Koho presne jsi myslel a proc vlastne?
Pak buď vyhrajou výrobci elektroaut, ale ty nemají takové kapacity (dneska prakticky žádné) a bude se to muset nějak celé zapomenout.
Tohle už je politika. Taky se ví, že Američani dělají ve válkách sviňárny a hrajou někdy falešnejma kartama proti konvencím, ale nikdo je za to nepostihuje.
Naposledy editováno 28.09.2015 11:08:04
1 reakcí na tento příspěvek Podváděl VW?
Ze to ma vliv na ekonomiku? Na to mel kurva VW myslet predtim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Dokonce diky VW se ji ted naklady castecne vrati, pokuta ma dosahovat pul bilionu Kc a to je prvni vlastovka, dalsi automobilky jsou doufam na rade.
A muvis o jake zemi? O jake vlade? O jakejch cislech? V usa co vim vw hrozi pokuta v tadu miliard dolaru .. V cechach zas nevim ze by vlada zachranovala GM ... Nakej chaos ne?
Naposledy editováno 28.09.2015 11:54:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Btw> Dodge RAM umi jezdit s Pentastarem V6 za 9L/100km pricemz plni jak LEV3 tak umi Euro6. Tenhle motor se uz ve statech prodava lip nez V8.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Podváděl VW?
Když oni způsobili krizi fixlovanim v bankách, tak jim taky nildo nenaparil pokutu, ale vyzrali si to všichni a všude.