AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Erik - no nevím jak aktuálně, brácha má Nivu asi pět roků, kupoval ji novou a nestěžuje si, jezdí s ní po Beskydách. Teda jediný na co si stěžoval byl blbej servis kdesi za Ostravou, kde nedokázali naštelovat správnej odklon kol, protože nevěděli kolik to má mít . Tož jsem došel do Sadské, zeptal se, mechanik mi napsal tolerance na papír a já to bráchovi zavolal, pak mu to udělali a dobrý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom: k té Jawě 1000 nebo 1200 : nemyslím si, že je nikdo nekoupí. V servisu bych problém neviděl. Pokud budou tak spolehlivé jako je 660, není čeho se bát. A dětské nemoci ? Možná budou, ale drobnosti se dají lehce vychytat. U 660 jsou občas horší sváry. Opravit je není ale vůbec problém. Zapomeňme na počáteční nespolehlivost Jawy 650.
Naposledy editováno 10.09.2015 16:00:32
Naposledy editováno 10.09.2015 18:52:16
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Takže kdyby někdo sháněl levnější ručení, mají samozřejmě online kalkulátor , který vám to spočítá. (mně nové vyšlo o téměř 1000 Kč levněji)
A nezepomeňte si zadat kód na slevu 2852031-av (sleva je sice jenom 100 Kč ale na ulici je nenajdete každý den )
e: pravda, s cenou ručení na jawu jsou nastejno s mojí současnou pojistkou u čpp (cca 350 Kč ročně), resp. jsou o 15 Kč levnější, takže v tomto případě se změna nevyplatí - zjevně to má smysl až u těch vyšších částek
Naposledy editováno 10.09.2015 19:49:13
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
pokud opravdu použijí motor MZ, čeho by se měly týkat? blikání blinkrů?
U 660 jsou občas horší sváry. Opravit je není ale vůbec problém.
?? jako že se to převaří a přelakuje? u nové motorky?
Zapomeňme na počáteční nespolehlivost Jawy 650.
Většinou se nespolehlivost projevuje snad aspoň později jak na začátku, ne
V tom počtu, co dělají, ani nezjistí, kde jsou případné problémy, aby se tomu dalo říct dětské nemoci...
u aut: kdyby se dnes vyráběla nová lada - ale ona se nevyrábí. Ale jakékoli nové auto můžeš předělat na rozdělovač a karburátor.... Budeš asi první, ale zase každý to bude obdivovat a téma k diskusi bude také dobré.
Vím, že Tě seru, no ale co už.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: Byla tu řeč o kurvítkách. O víkendu jsem opékal se sousedem -projektant elektronických systémů. Ptám se ho jak to s nima je. Odpovědˇ-ano každý výrobce si u elektronických součástek navrhne životnost a podle toho se pak vyrobí. Je více cest jak životnost snížit. Nejčastěji se údajně zeslabuje elektro obvod.
Není to moc těžké, kor při "kvalitě" dnešních čínských součástek, především elytů. A také dimenzování. Třeba mně dle výpočtu vyjde, že potřebuju 485M/15V... osadím 1G/25V, nebo raději 1G/35V a jede to navěky. Číňan osadí 470M/16V - a za dva měsíce prááásk!!! Že jsou elyty schválně nacpané blízko chladičů, nebo výkonových odporů (elytům teplo škodí), nemluvě, často jsou i odpory poddimenzované, takže se přehřejí a spálí. A to jsou jen nejčastější metody, navíc číňan rád hodnoty nadsazuje, takže když třeba elyt 2G2/35V má reálně kapacitu kolem 1G4 a napěťovou pevnost s bídou 22V, už se to musí projevit. A jeho průraz a exploze téměř vždy vezme s sebou i nějaké aktivní prvky, což opravu prodražuje a výrobce si to ještě "sichruje" tak , že destrukce jedné součástky s sebou zpravidla vezme nějaký zákaznický, tj. nesehnatelný šváb. A šmytec, hnus, velebnosti.
hrnous píše: Proč ? Protože Evropská Unie
Už se to začíná vybarvovat, co je ta "organizace" zač:
zdroj - čas 0:30... Juncker má evidentně solidně upito ... a taková banda senilních dědků se snaží "řídit " celou Evropu: Už se nedivím tomu, jaké nesmysly a buzerace z těch jejich makovic padají:
Mimochodem, razí někdo v sobotu do Sobíku?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Problém vidím v tom, že jako historická vozidla se prezentují i Škody 120, Wartburgy, Dacie 1310 a dokonce Favority a Jawy 640. Pro mně tohle navždy budou moderní stroje vhodné spíš do běžného provozu, a právě tato kategorie tvoří čtvrtinu až třetinu účastnických vozidel, ale s tím nic nenadělám...těch opravdových veteránů tam bude málo. I tak to stojí za podívání. Přijedu autem, ale rozhodně ne stodvacítkou.
A s těmi auty je to pravda, Favorita a potažmo u Š120 za veterána nejde považovat, mít škodovku, nebo Wartburga, bral bych jej také jako stroj pro běžný provoz. Ale můj kus je přes 40 let starý a hlavně je docela vzácný, proto jej netrápím v zimních sračkách, i když takový provoz zvládal v pohodě. Spíš největší riziko je v tom, že kdyby to do mě nějaký makovec napral, tak už neseženu díly kastle, to by bylo v prdeli. Proto se raději vyhýbám místům s hustým provozem a vůz nikdy nenechávám venku stát bez dozoru a už vůbec neparkuju u obchoďáků - tam je pravděpodobnost nehody snad největší.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://autosalon.ipr...d-bullet-classic-efi
http://autosalon.ipr...jawa-350/354-kyvacka
Naposledy editováno 11.09.2015 13:11:00
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Na páteční odpoledne
http://autosalon.ipr...d-bullet-classic-efi
http://autosalon.ipr.../354-kyvacka [/quote]
Včera jsem na to koukal v TV. Nemít plný barák JAWA verglů, jdu do Enfielda.
Prostě motorka s roky profláknutým xichtem
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
J.M.K. : S tím Popularem v JH jsem to mohl být já, jezdím tam s ním občas s manželkou nebo dcerou na nákupy. U obchod'áků ale taky nestávám. Jedno z mých starších aut je matné. Však má původní, 78 let starý lak.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |