Téma: JAWA 350/640 nestartuje
6.9.2015 v 21:46
Dobrý den. Před týdnem jsem koupil JAWU 638 - přestavba na 640 (motor z 638). Je po generálce a chodila bez problémů. Po výměně spojkového lanka, které prasklo po asi 200 km, přestala startovat. Je zde VAPE, pravděpodobně MZ04 12V. Zjistili jsme, že se při sundavání krytu odpojil kontakt od snímače. Po zapojení vše fungovalo asi dvě hodiny a pak opět přestalo. Byl zapojen jen jeden snímač (správně?), zkusili jsme tedy druhý a opět šla 100 km v kuse a po chcípnutí zase nic. Kabel na snímači už byl dost ohlodaný, ale kontakt zde ještě je.
Roztlačit nelze, válce se převalují ale žádný náznak zážehu. Karbec je ok, benzín teče, obě nové svíčky seštělované na 0,4 mm jiskru dávají, baterka nabitá (svítí, houká), ale nečapne.
Chtěl bych požádat, zda by se někdo nemrknul na foto detailu, popř poradil, jak dál postupovat. Jsem začátečník a elektrice moc nerozumím, nechtěl bych jezdit do servisu, spíše kdyby měl někdo kontakt na někoho z Prahy a okolí, kdo by byl ochoten se na to podívat. Předem díky,
Foto zde: https://goo.gl/RELdZn
Roztlačit nelze, válce se převalují ale žádný náznak zážehu. Karbec je ok, benzín teče, obě nové svíčky seštělované na 0,4 mm jiskru dávají, baterka nabitá (svítí, houká), ale nečapne.
Chtěl bych požádat, zda by se někdo nemrknul na foto detailu, popř poradil, jak dál postupovat. Jsem začátečník a elektrice moc nerozumím, nechtěl bych jezdit do servisu, spíše kdyby měl někdo kontakt na někoho z Prahy a okolí, kdo by byl ochoten se na to podívat. Předem díky,
Foto zde: https://goo.gl/RELdZn
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/640 nestartuje
Máš tam takzvaný "malý Vape" . Čili kladívkovou náhradu. Tahle věc se víceméně nekazí, jediný co mě napadá je buď blbnoucí indukční cívka (je pod nádrží - stačí špatně připojenej kabel) nebo špatnej kontakt na zapalování .
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/640 nestartuje
Jo, ta černá věc, co z ní vedou fajfky, to je indukčka. Jeden z těch dvou tenkých drátků, který do ní vedou, končí právě dole v zapalování, podle fotek bych to tipoval na ten černej. To by mohla být ta závada, prostě to před ty dráty nedostane impusl.
Zkoušel jsi vytočit svíčku a prošlápnout to, jestli je na svíčkách vidět jiskra?
Zkoušel jsi vytočit svíčku a prošlápnout to, jestli je na svíčkách vidět jiskra?
Dráťa> Jiskra lita. Prave jsem ji vyzvedl. Promeril jsem oba snimace, jeden 170 ohmu druhej 200. Vse jsem zaizoloval a srovnal lepe do krytu a sla na prvni. Otazka je co to udela po delsi jizde. Jeste se zeptam. Pokud budu chtit listovou merkou zmerit tu mezeru mezi vrtulkou a snimacem, jak je donutim mit je u sebe, asi to bude nutne uprostred povolit a pak sestelovat, ze? Diky za rady
Tak marná sláva. Dovezl jsem moto dom v dodávce (jel jsem pro něj na benzinku, kde zůstalo, bez helmy), tam čaplo hned na první.Dovezl jsem dom a vyrazil na malou projížďku kolem bloku. Po cca 500 metrech jsem zastavil na světlech a když jsem se rozjel do křižovatky a chystal se za dva, padly mi otáčky a umřela. Světla zůstala svítit, rozzářilo se dynamo a konec. Nakopnout zas nejde. Podezříval jsem baterku ale pokud zůstala svítit...už mě nic nenapadá...
Tohle baterkou není. Jawa je na tohle svině, zvykej si.
Mně se dost často stávalo, že přestával pálit jeden válec, a na jeden to jezdilo fakt stěží. Podle toho co píšeš by to mohl být tenhle případ. Měl jsem stejný zapalování jako ty. Nakonec jsem se dopátral k tomu, že mi jiskra skákala z kabelů rovnou na hlavy. Až to zase půjde nahodit, zkus zahýbat kabelama a fajfkama, bacha, možná koupíš nějakou tu ránu, ale mohlo by se projevit vynechávání a podobně. Nebo to zkus za tmy, pak uvidíš, jestli i při nakopávání není vidět jiskra na kabelu.
Jestli bude problém opravdu tohle, tak já to řešil a VYŘEŠIL uhlíkovýma kabelama (vystříhal jsem to tenkrát z nějakýho vraku auta asi i s fajfkama), jestli tam máš růžový měděný kabely, který se tak prodávaly v metráži, a nedej Bože oplechovaný fajfky, tak to nahaž do popelnice, bude tam tomu líp. A bacha na oxidaci trnů na natočení kabelu na indukčce, taky ztráta proudu.
Naposledy editováno 07.09.2015 22:28:38
Mně se dost často stávalo, že přestával pálit jeden válec, a na jeden to jezdilo fakt stěží. Podle toho co píšeš by to mohl být tenhle případ. Měl jsem stejný zapalování jako ty. Nakonec jsem se dopátral k tomu, že mi jiskra skákala z kabelů rovnou na hlavy. Až to zase půjde nahodit, zkus zahýbat kabelama a fajfkama, bacha, možná koupíš nějakou tu ránu, ale mohlo by se projevit vynechávání a podobně. Nebo to zkus za tmy, pak uvidíš, jestli i při nakopávání není vidět jiskra na kabelu.
Jestli bude problém opravdu tohle, tak já to řešil a VYŘEŠIL uhlíkovýma kabelama (vystříhal jsem to tenkrát z nějakýho vraku auta asi i s fajfkama), jestli tam máš růžový měděný kabely, který se tak prodávaly v metráži, a nedej Bože oplechovaný fajfky, tak to nahaž do popelnice, bude tam tomu líp. A bacha na oxidaci trnů na natočení kabelu na indukčce, taky ztráta proudu.
Naposledy editováno 07.09.2015 22:28:38
jsou tam ruzovy kabely a bakelit fajfky. Je pravda, ze pri tehle oprave jsemje mel parkrat venku a nandaval a sundaval...zkusim objednat nove - uz je mam dost zkracene, nove fajky a vymenit je a uvidim. Kazdopadne diky, zitra za tmy zkusim nakopnout podivat se pod, ci se nekde nebliska...
tak jsem dnes rozebral chcípák a vše ok, šel jsem po drátech a viditelných poruchách a taky nic. Divné je, že přestali dávat svíčky, takže problém v elektrice se potvrdil.Jsem už celkem bezradný, nenašel by se chlapi někdo z Prahy a okolí, kdo by byl ochoten se na to za nějaký rozumný peníz podívat a vyrychtovat? Přijde mi hloupé dát do do nějakého servisu jen proto, že se sám nevyznám. Předem díky!
1 reakcí na tento příspěvek JAWA 350/640 nestartuje
Na to není nic hloupýho dát to servisu, když si nevíš rady. To, že má každej auto, ještě z každýho nedělá automechanika.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) JAWA 350/640 nestartuje
Dráťa> a dovedl by jsi mi něco v Praze doporučit?
S malým Vape nemám zkušenosti. Nicméně bych to typoval na vadnou cívku, fajfky nebo utřepaný kabel. Postupuj od kabelů= nahodit, nechat zahřát, a lomcovat s celým vedením od snímačů přes regulátor až k cívce. Při tom je dobré jí mít celou odstrojenou. Potom Kontrola fajek, jestli nejsou vypálené ( nelítají na svíčkách + jestli tam sou neodrušené). Ovšem jako první zkontroluj vůli mezi palcem a snímačem ( tuším do 0,4 mm) a dotažení šroubů zápalka. Když nic nepomůže, začni měnit součástky. Nicméně bych to typoval na ten utřepaný kontakt.
vituhy> Ahoj podivej a zkontroluj na prave strane jak mas alternator tak na prave strane statoru najdes 2 sroubky a ty drzi snimac s uhliky povol 2 srobky a vytahni cely drzak i s uhlikama a zkontroluj zdali neni drzak v nekterych mistech praskly nebo nejsou uz opotrebeny uhliky , delka uhliku ma byt min 7milimetru, byva problem i tam nebo nekdy staci jen praskly plastovy drzak a pres vybrace motoru nemaji spravny dotek na komutatoru na rototu zapalovani.
Měl jsem s tim taky problémy,špatně startovalo,nedrželo volnoběh,vynechával jeden válec jelo to od 2000 otáček.vyměnil jsem indukční cívku a šlape zas jak hodinky.Podívej se nejdřív na drát od snímače(stačí mít zapojenej jeden) je možné jak jsi měnil lanko žes ho krytem přiskříp.
Ahoj. Z té poslední fotky se mi zdá, že nedoizolovaný kondík od snímače ( je tam povolená izolačka) je podezřele blízko toho imbusu pod ním. To se může přikostřovat a to by vysvětlovalo, proč to někdy jede a někdy ne. Šel bych tou cestou, že bych odmotal ty podezřelé izolačky a kouknul pod ně co tam je za překvapení. Popřípadě vše nově spojil ( sletoval a pořádně zaizoloval ). A to na celé motorce.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 | pagi | 16 | 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner |
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 | Jirka-Tajsn | 3 | 23.2.2024 v 09:17 Eddie83 |
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 | radys02 | 37 | 24.9.2023 v 18:22 krizak66 |
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 | Boss.trx850 | 9 | 5.8.2023 v 17:01 pech. |
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 | ddhu | 18 | 21.5.2023 v 11:27 papiboy |