Nějak se mne to netáhne do běžné autoškoly, mám pocit, že bych raději dal více peněž na nějaký individuální přístup, kde se mi bude někdo opravdu věnovat a dostanu základy na kterých pak ježděním mohu zkušenosti pak dál pilovat. nabízí to někdo takový komplet s papíry ? Jaké jsou přiblizně ceny ?
A nebo, takové kurzy lze absolvovat v několika týdnech (ty jsou i v běžných autoškolách) a něco si připlatit jako individuál. Ale jakou autoškolu, i ten instruktor si sedne s někým více, či méně.
Rád bych to zrealizoval v srpnu, šibniční termín , jsem z Prahy
Pak k výběru motorky, původně jsem myslel něco menšího, ojetého, a až budu vědět, vzít, co chci. čtu taky ale, a tak to i citím, že uvidím moto, které mne chytí za srdce a není jiné volby , starší - píšete někteří, že vybíráte měsíce, neli rok, nová se mi jeví dobrá volba ... přestava, silniční, pohodlná, delší trasy ...
uvítal bych komentáře, snad je to srozumitelné
mimochodem, hodně dobré forum .....
Naposledy editováno 25.07.2015 09:38:58
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Naposledy editováno 11.08.2015 21:56:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Creck píše: radov12> Projel jsi se nekdy na in-linech ?
hledám tu pointu ...
in-line občas ano, ale strašná nuda ...., hrál jsem hokej asi patnáct let .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Ale kdyz jsi hral hokej tak to na in-linech zaris, muj kluk hral taky hokej a co dokaze na in-linech nekdy zasnu
Naposledy editováno 11.08.2015 22:13:23
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
Creck píše: radov12> No urcite jsi parkrat spadnul, tak mej na pameti jak to boli kdyz jedes 10 Km/h a predstavuj si to kdyz jedes 200 Km/h
Ale kdyz jsi hral hokej tak to na in-linech zaris, muj kluk hral taky hokej a co dokaze na in-linech nekdy zasnu
jojo, těch pádu bylo, z hokeje jsem měl nejraději ty krosčeky ze zadu na mantinel, takové ty nečekané ... to jsem se pak smál od ucha k uchu ....
.... a na těch inlinech už taková hvězda taky nejsem ,
na němckých dálnících, kde to lze, tak jezdím cca 220 km/h - autem, tady na moto max 90, a to už jsem si říkal ....už fakt ne ....
ale máš pravdu, představa při této rychlosti ........ co se může stát .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Creck píše: Ja bych se vykaslal na vsechny rady a hlavne v tvych letech predvidal chovani ridicu, to mas pokud jsi dobry ridic asi i naucene z auta. Tu techniku motocyklu dostanes pomalicku do krve, ne hned si myslet za dva mesice ze jsi uz nesmrtelny.
jojo, je mi permanentně připomínáno .... předvídat, předvídat, koukat .....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Creck píše: radov12> hlavne ze zacatku davat fakt bacha protoze te muze posrat nejaka totalni kravina, zapomenes vypnout blinkr a vyjede ti auto co si mysli ze zatacis atd...
no právě ty blinkry, párkrát jsem zapoměl ... a bylo mi hned "vyčiněno" ...
u toho moto bych se fakt nechtěl řídit citátem : chybami se člověk učí .....
2 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Odjedou s pocitem .... boze to byl kokot a pritom chybu udelaly ony.
maco píše: Tak předvídat můžeš ale nikdy všechno nepředvidíš...A takové situace,třeba na semaforech v křižovatce,když jsem se rozjel na zelenou rovně a z druhé strany ten co odbočoval doleva zapomněl že mi má dát přednost,se mi stalo tolikrát,a byli tolikrát překvapeni,že jsem jednomu odečet ze rtu "tyvole" to jsem si pak říkal,jo tyvole čum na cestu a ne po ptákách,druhý na poslední chvíli zastavil tak deset centimetrů ode mně jak jsem kolem něho prohučel,padesát metrů za křižovatkou jsem se podíval do zpětného a ten tam ještě v šoku stál To musíš předvídat a ještě mít z prdele kliku
, s tou klikou v prdeli mi ještě neříkal, ale zítra se ho na to zeptám
ale jo, naprostý souhlas .... nekteré věci neovlivníš ... což ale neznamená, že si kvůli nim motorku nekoupím ....
2 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
Co se týče motorky...mám už koupený silný skůtr, to mi teď bude stačit. K vybrání motorky už je opravdu potřeba nějaká zkušenost a hlavně potřeba si ty kousky vyzkoušet a vědět co vlastně hledáš. Po vyběhaných motorkách který jsem zažil v autoškole (15-25 let starý hrůzy) je mi jasné, že moje zkušenosti jsou dost mimo realitu.
Jo motorkáři na nás v autoškole mávali skoro všichni, ale myslím si že to bylo na instruktora... já jsem se bál odpovídat aby mě nezdrbal, že se mám věnovat řízení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Creck píše: maco> vubec nejlepsi jsou blondyny s ditetem vzadu v SUV, podle me to je nejhorsi typ ridicu, maji da se rict nejvrazednejsi zbran na ceste a kolikrat si vubec neuvedomi ze chyba byla na jejich strane.
Odjedou s pocitem .... boze to byl kokot a pritom chybu udelaly ony.
jsou mezi nimi i vyjímky .... mám vlastní zkušenost
psenap píše: Jsme na tom docela podobně, 39 let, papíry jsem dělal během srpna v pátek si jdu pro noty. V autě naježděno docela dost i sportovní výkoná auta, ale motorka je jinej svět. Možná by mě to místní profíci vymluvili, ale už vícekrát jsem se díval na youtube na crash videa, ne že bych vyhledával krev, ale sleduji situace ve kterých je zvýšené nebezpečí a snažím se z toho poučit. Strach to ve mě nevyvolává, ale respekt rozhodně....
Co se týče motorky...mám už koupený silný skůtr, to mi teď bude stačit. K vybrání motorky už je opravdu potřeba nějaká zkušenost a hlavně potřeba si ty kousky vyzkoušet a vědět co vlastně hledáš. Po vyběhaných motorkách který jsem zažil v autoškole (15-25 let starý hrůzy) je mi jasné, že moje zkušenosti jsou dost mimo realitu.
Jo motorkáři na nás v autoškole mávali skoro všichni, ale myslím si že to bylo na instruktora... já jsem se bál odpovídat aby mě nezdrbal, že se mám věnovat řízení
Je to u mne stejné, strach nikoliv, ale respekt ... Já k motorce směřoval už vloni, a ve dvou dnech před přihláškou na moto, jsem byl svědkem dvou nehod na moto, ta druhá přímo před mnou, na radlické , praha, kde se nějaký ... hledám slušnější slovo .... otáčel náhle do protisměru, přehlédl skutr, ten kluk přeletěl přes jeho kapotu a zády ještě narazil na bok zaparkované dodávky, naštestí se kluk zvedl, čekalo se na zachranku ... škoda, že není trest "pořádně přes tlamu" ...
hmm, taky mám pocit, že mávaj na instruktora .... no, jo no ..
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
Tedy nic proti skútrům, do města fenomenální, ale vadí mě na tom ztráta výkonu na řemenu a zrovna na Nexusu třeba brzdy, přední na pravé páčce s nějakým přepouštěním tlaku aby nedošlo k pádu přes řídítka a levá páčka je jakýsi dual, brzdí předek i zadek současněí...přijde mě to jako by to bylo pro blbce.
Rád si stroj ovládám, ne aby si dělal co chce.
Proto se preference velmi rychle změnily směr plnotučný Moto A říkám do roka a do dne
Celkově myslím, že nikdy není pozdě, sice si trošku nyní nadávám co jsem dělal těch 20 let (auta), ale na druhou stranu to co chybí na pružnosti tělu snad nahradím klidem a rozumem
Naposledy editováno 14.08.2015 09:37:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Pozdravuj Matyho... Teda jestli tě pustí ke slovu...
Já taky nedávno víceméně začínal, teda po mládí na Simsonu a 15 letý přestávce. A pořídil CBF600, myslim, že to je pro začátek slušná možnost.
I když tebe to asi táhne trochu jiným směrem.
Provozu se neboj, určitě i z auta víš, že to je tak trochu džungle, ale jde to. Oči na štopkách, maximun pozornosti a předvídavosti, furt přemejšlet, jak bys případně brzdil a/nebo uhýbal. A hlavně nikam se nehnat a necpat, i když zrovna motorka k tomu hodně svádí.
Si to možná maluju trochu na růžovo, ale po velký spoustě kiláků na kole v pozici lovný zvěře a obtížnýho hmyzu (kdy lidi fakt neodhadujou a podceňujou rychlost a nic není slyšet, takže i chodci skáčou vesele rovnou pod kola bez ohlídnutí) mi přijde, že motorka má přece jenom trochu respektu a víc možností.
Jen teda ta Jižní spojka a podobný magistrály. Tam jezdim často a najíždění auta z vedlejšího pruhu je bohužel na denním pořádku, žádnej blinkr, žádný kouknutí do zrcátka, prostě to tam šoupne.. Fuj, tam je to vůbec o nervy, auto na autě a docela kalup.
A prosimtě, jedna malá prosba, aspoň na radarech a měřenejch úsecích jezdi podle předpisů, ať v tom někdo nezačne zbytečně šťourat a nezačne vymejšlet otravný represivní hovadiny. V tomhle prostě vůbec nechápu střelce, co např. v Lahovicích na padesátce letí klidně kilo po dělící čáře.
Tak hodně kiláků kolama dolů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
dnes jsem byl u doktora na kontrole, doktor taky čtyřicátník, koukám na vedlejším stůl, měl tam helmu, tak jsem se jen zeptal .... a už to jelo .... dvacet minut jsme probírali moto, ukazoval mi na fotkách svýho scramblera ... , po mne už nikdo nebyl, takže jsme vykecávali ...
jak doktory nemusím, někdy to není špatné ...
jinak bude Versys 650, původně jsem uvažoval nad v-strom 650, ale dal jsem na jednu radu .....
Naposledy editováno 12.08.2015 14:43:17
1 reakcí na tento příspěvek chci začít a mám představu, rád bych komentář
začínal jsem na velký motorce ve 44 letech. Předtím mezi15. - 20. rokem fichtl a pak už jen auta.
Nebudu ti radit co a jak, na to je tady na fóru dost jiných odborníků . Jen trochu zavzpomínám, jak to probíhalo u mě a třeba ti něco z toho pomůže.
Pro první rozhodování o tom, jakou motorku, jsem se neobrátil na fórum (protože jsem ho zaplať pánbůh ještě neznal ), ale zašel jsem za člověkem, který toho o motorkách hodně věděl. Dali jsme si kafe a probíhala výměna názorů - klasicky, přišel jsem s jedním názorem a odcházel s jiným . Původně mě to táhlo k čoprům, ale vysvětlil mi, že čopr je spíš životní styl, než jenom motorka a že technické nevýhody převažují nad výhodami (teď se do mě čopráci pustí ). Doporučil mi nějakou nahatou šestistovku, s tím, že u toho stejně nezůstanu na věky a pak uvidím, co se mi bude líbit. Tak jsem koupil ojetého Fazera. Jezdil jsem na něm dva roky a byla to výborná volba! Ze začátku mi odpouštěl nějakou tu nešikovnost třeba při rozjíždění do kopce a podobně, pak jsem si postupně zvykal a zjišťoval, že se s ním dá jezdit i ve vyšších otáčkách než jen 5000 a že pak je tam těch 100 koní opravdu cítit.
Po dvou letech jsem kvůli pohodlí - jízda ve dvou po ČR i do Alp a podobně - přesedlal na větší cestovní motorku. YAMAHA FJR 1300. V rozhodování určitě hrálo roli, že jsem ješitný idiot a 1300 je 1300 (kdo má víc?) . Byla to ale skvělá motorka a jezdil jsem s ní další 4 roky. Pak jsem jí prodával asi za 150 tisíc, poctivých a nestočených 35000 km. (Tady na fóru panuje názor, že jakmile se v inzerátech objeví motorka s cca 35000 km, jsou ty km určitě stočený, ale fakt ne, dá se taková koupit )
Současná motorka je cestovní enduro, hlavně proto, že jsem chtěl tuhle kategorii vyzkoušet a chtěl jsem motorku o něco lehčí, obratnější a pomalejší . Pořád ale s kardanem, protože jsem líný na údržbu řetězu . Jezdím na ní třetí sezónu a spokojenost.
Píšu ti to proto, že pravděpodobně taky budeš procházet určitým vývojem a motorku, kterou si vybereš teď, budeš po čase měnit, i když si teď myslíš, že ti vydrží navěky . Nejhezčí období je totiž právě to vybírání tý další a těšení se na ni
Tak ti přeju hodně zábavy, hodně šťastných km a hlavně taky tu z prdele kliku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
teď jezdím naháčem, čtyřválec, dnes jsem si zkusil i dvouválec na chvilku, a ty motory se chovají jinak .... i já to poznám ..
vím, že mi bude vyhovovat pro začátek moto, co mi sem tam něco odpustí ....
na začátku jsem si říkal, moto se vybírá srdcem, je to srdcovka ....., u mne, začátečníka to funguje (bude fungovat) asi trochu jinak, první moto rozumem, druhé sice nejsem věštec, ale tam už bude asi kus toho srdce .... a toho rozumu už méně .....
jak jsem psal, jdu do versys 650 ....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
psenap píše: Koupil jsem Nexuse 500, je to sice dle mě slabé už jen po pár cukačkách kolem baráku, ale manželka mě zatím povolila jen skútra (netušila, že existují i takové větší , takže moc jinýho mě nezbývalo.
Tedy nic proti skútrům, do města fenomenální, ale vadí mě na tom ztráta výkonu na řemenu a zrovna na Nexusu třeba brzdy, přední na levé páčce s nějakým přepouštěním tlaku aby nedošlo k pádu přes řídítka a pravá páčka je jakýsi dual, brzdí předek i zadek současněí...přijde mě to jako by to bylo pro blbce.
Rád si stroj ovládám, ne aby si dělal co chce.
Proto se preference velmi rychle změnily směr plnotučný Moto A říkám do roka a do dne
Celkově myslím, že nikdy není pozdě, sice si trošku nyní nadávám co jsem dělal těch 20 let (auta), ale na druhou stranu to co chybí na pružnosti tělu snad nahradím klidem a rozumem
Tak je to jednoválec a od toho zas nemůžeš čekat bohviečo.Mezi náma pro mě je slabý i burgman 650.Ty brzdy tam máš nějaké divné,já mám přední brzdu na pravé páčce.Přes řídítka jen tak nepřeletíš,skůtry jsou na zadku dost těžké,takže toho bych se nebál,riziko je při zablokování předního kola v náklonu a následném smyku a pádu,týká se to dvoukotoučových brzd vepředu,jeden kotouč nemívá takovou účinnost že by se napevno zablokoval a šel do smyku.Jednou jsem takhle padnul,ne vlastní vinou,byl jsem v náklonu,zablokované přední kolo,smyk a šel jsem k zemi.Viníka to stálo asi 33 tisíc,jen tak pro představu co to koštuje když lehneš,nic jsem ale neopravoval,nechal jsem to vyměnit za novou kapotáž,byla to měsíc stará funglovka.Jinak od nového roku budou stejně všude montovat ABS,takže tam už nebude hrozit zablokování kola a průlet přes řídítka už vůbec.Ty duální brzdy tomu skůtru bezpečnostně pomáhají víc než na motorce,už z toho důvodu že skútry mají menší kola a delší rozvor a v zatáčkách a jsou při vyšších rychlostech víc náchylnější na rozvlnění a nestabilitu než motorky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
radov12 píše: Spot>
jak jsem psal, jdu do versys 650 ....
Musel jsem si jí vygooglit.
Vypadá fakt skvěle, určitě dobrá volba.
Tak hodně zábavy...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
Spot píše: Musel jsem si jí vygooglit.
Vypadá fakt skvěle, určitě dobrá volba.
Tak hodně zábavy...
jak jsi psal o těch čoprech ... u mne stejné, pořád tam jeden cruiser vzadu je , kawasaki vulcan s, 650, má to stejný motor jak versys 650, i Sršeň se o ní docela dost pochvalně vyjadřoval .. jednoduchá, čitelná motorka ......jasně jiný styl, atd .... ale přesto ...
problém je, že ji skoro nikde nemají v showroomu, abych se alespoň na ní jen podíval ....
Píšeš, že chceš jezdit po Evropě, tak se opravdu rozhlížej radši po těch cestovních endurech nebo klasickejch cesťákach. Poses, ochrana před počasím atd. je tam nesrovnatelně lepší - můj názor, nikomu ho nenutim
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) chci začít a mám představu, rád bych komentář
radov12 píše: problém je, že ji skoro nikde nemají v showroomu, abych se alespoň na ní jen podíval ....
Znáš K2 Moto na Harfě? Já tam Vulcana na jaře obhlížel (naživo opravdu hezkej stroj), a i když to samo nezaručuje, že ho tam mají i teď, tak si myslím, že zrovna tam je šance docela velká
dejv78 píše: Znáš K2 Moto na Harfě? Já tam Vulcana na jaře obhlížel (naživo opravdu hezkej stroj), a i když to samo nezaručuje, že ho tam mají i teď, tak si myslím, že zrovna tam je šance docela velká
znám, byl jsem tam, ale nemají ..... v Mladé Boleslavi budou mít pár dnů příští týden, ale už je dývno pro jednu prodaný,
ale vyměnil jsem si pár poznatků se "Spot"em, viz výše, a jak i říkal na dlouhý cestování, po evropě, kufry, místo např. pro druhého .... apod .... nevím ... každá z nich má své pro a proti ....