2 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie
1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie
Čtyři poznámky/dotazy a třeba se dobereme kloudného konce...
Takže:
1)
Za jak dlouho po nalití elektrolytu jsi články zašpuntoval a připojil akumulátor na nabíječku?
2)
Nabíjel jsi v režimu MOTO (max. proudem 0.8 A), v režimu AUTO (max. proudem 3.8 A) nebo v režimu * (hvězdička)?
A jsi si opravdu jistý, v jakém modu jsi nabíjel?
3)
Jak dlouho se to nabíjelo?
Nešuměl akumulátor už docela hlasitě, nebublalo v něm?
4)
Nenapadlo Tě sáhnout občas na akec a přesvědčit se aspoň nahrubo, jestli moc nehřeje?
Nenapadlo Tě aspoň orientačně změřit svorkové napětí v průběhu nabíjení?
1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nafouklá baterie
rancher píše: Woe, dobíjet 12V baterku, když ukazuje 12,5 V, co sis myslel, že to došťoucháš na 20 V?
Woe, měřil jsi někdy dobíjení na motorce, asi ne co WOE, protože to tam ty WOE pere klidně i 14,4W teda V WOE
JMK-odborník se zase projevil, ty WOE ukaž mi, jak a proč u AGM baterie odděláváš zátky
Zajímala by mě odpověď na Doviho otázku 1)
Já bych to nicméně asi neriskoval i když by ta baterka mohla v klidu fungovat
Naposledy editováno 31.07.2015 18:49:23
udinar píše: Nabíječky z Lídlu jsou automaty a neměly by přebíjet...
To je sice pravda, ale viz Dovih dotaz č. 2 - na režim "hvězdička" pro zmrzlé aku je zvýšené nabíjecí napětí, aby se větším proudem rozehřál elektrolyt. A při použití s uzavřenou bezúdržbovou motobaterií může dojít k jejímu poškození.
1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie
Ond3x>
Je to sice divný, ale možná je tedy u tohoto typu akumulátoru "vše jakžtakž v pořádku"...
Přesto, kdyby se to stalo někomu v mém blízkém okolí, prověřil bych pro klid duše jak tu baterku, tak nabíječku, a hlídal bych, jestli je ta deformace obalu akumulátoru (svědčící o velkém vnitřním přetlaku a/nebo o tenkých poddajných stěnách) pořád tak velká jako na fotce v úvodním příspěvku. Prasknout by to ale nemělo ani při větším přebíjení - je to doufám AGM VRLA (Valve Regulated Lead Acid) baterka a ty ventily jsou z výroby nové a ničim snad ještě nezanesené.
Zcela nabitý akumulátor bych cvičně vybil třeba tou již Tebou zmiňovanou 35 W žárovkou - ta 12 Ah baterka by ji měla dokázat krmit zhruba 4 hodiny a napětí by přitom nemělo klesnout pod 12 V (leda až na konci vybíjení).
Potom bych chvíli počkal, jestli se deformace obalu nezmenší (pokud se tak už nestalo v průběhu vybíjení) a akumulátor bych pak (např. po hodinové pauze apod.) připojil na nabíječku a paralelně připojeným Voltmetrem bych průběžně kontroloval její narůstající svorkové napětí - a častěji hlavně ke konci dobíjení. A opět bych přitom občas pro představu o narůstajícím vnitřním tlaku přiložil i ten úhelník k obalu akumulátoru, a taky bych si všímal rostoucí teploty obalu a šumění až případného syčení.
P.S.
Je možné až pravděpodobné, že po zformování (po pár cyklech) se to všechno usadí do přijatelného normálu... Zlom vaz!
Naposledy editováno 01.08.2015 18:33:14
1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie
Konečné nabíjecí napětí má být:
běžné aku 16,2-16,8 k dosažení desulfatace
gelový 14,4V !!! ... nesmí být překročen ani krátkodobě
AGM 14,6V
V jakém režimu jsi to nabíjel a o jaký tyo AKU se jedná?
1 reakcí na tento příspěvek Nafouklá baterie
Tak jsem koupil o 400 kc levnejsi Exide, ktera je uz 14 dni v moto bez nabijeni nabijeckou a moto stale startuje spickove.
Kamosovi se na Africe nafoukly u 2 Varty, druhemu kamosovi odesla nova varta za 5 mesicu. Ja uz Vartu nekoupim.
Ty baterky jsou naprosto stejné. Podle mě jsi měl prostě smůlu a narazil jsi na zmetek. Já mám malou baterku Varta v motorce už 6 let a stále funguje a starám se o ni stejně jak ty popisuješ.
Mimochodem!! Jak jsem psal výše, tak se mi také nafoukla nová pseudogelovka a světe div se, je to Exide
Naposledy editováno 02.08.2015 20:04:41