Při studeném motoru chrastí rozvodák, teda podle mě to je on. Při teplém, např. po krátké jízdě nic zvláštního neslyším.
Je to CBF600 2008, stříkačka, hydraulickej napínák (nemá hydraulickej-níže objasněno) a na tacho 27000, ale kdo ví...
Vkládám video
Je to hrůza, ale teplej v pohodě.
Co s tím??? A dík předem.
Ještě doplním, slyším to u studeného jen na volnoběh, pak se to buď ztratí ve zvuku motoru v otáčkách a nebo to nechrastí, ale řekl bych, že nechrastí, asi by to bylo slyšet i v otáčkách.
Tady video teplého motoru
Naposledy editováno 20.07.2015 14:21:47
je to jen zátka vezmeš dlouhý plochý a slabí šroubovák strčíš ho dovnitř a při nastartovaném motoru (volnoběh) otáčíš doleva tady je to obráceně a kdyby ne,
tak se to ještě zhorší takže to bezpečně poznáš utahuj podle citu a sluchu, lepší rady nemám ok? Hodně štěstí, bude to dobrý
Samozřejmě se to deje při nastartovanem na volnobeh, tak jak jste radili..
Hoši, hoši.. Kámoš mel asi pravdu co? Napinak bude hydraulickomechanickej. Je tam ale ten sroubek taky, kdyz s nim pootocim protismeru rucicek, co se stane???
Naposledy editováno 22.07.2015 16:32:03
Schéma rozvodového řetězu a napínáku
Pokud to nepomůže, je třeba zkontrolovat celý rozvodový mechanismus.
Naposledy editováno 22.07.2015 16:34:34
Jo a dotahni znamená doleva, protismeru hodin. rucicek, je to tak vid?
Naposledy editováno 22.07.2015 16:35:26
Naposledy editováno 22.07.2015 22:29:49
1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
Neřeš kraviny a neposlouchej laboratorní nápady, kup napínák a vyměň ho a máš klid ( asi nejjednoduší výměna´) dá se mu pomoct jak ti tu radí pomocí aretačního šroubu, ale to je chvilkový řešení a neděl to jak Ti tu radí pomocí toho šroubu při nasatrtovaném motoru! Tím dotahováním zasouváš napínák! Slouží jako aretace při montáži, takže za chodu motoru úplně povolíš řetěz!... víc bych asi neřešil
Naposledy editováno 23.07.2015 11:40:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video
Blesk90 píše: Tím dotahováním zasouváš napínák! Slouží jako aretace při montáži, takže za chodu motoru úplně povolíš řetěz!... víc bych asi neřešil
Myslíš dotahovanim doprava? to se napinak zasunuje a povoluje retez, ale otacenim doleva se vysova ne? Ja otacim doleva..
Jen by mě zajímalo co tam mam blbe a nebo tam mam napinak hydraulickej, protože z něj zacne tect olej hned po nastartovani.. Při nastartovanem motoru to proste nejde.
Jo a je to po tom pootoceni doleva lepší, dnes jsem jeste trochu pridal, protože to bylo malinko slyset..
Naposledy editováno 23.07.2015 12:46:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video
Jo a tolik oleje se k němu dostava odkud kdyz netesni? Asi z řetězu ne?
A nebo to tak ma byt, je to motor z cbr600rr a horneta v 2007 úplně novej, všechny starší vychazi ještě z 1991 verze.
Viz. Tady ten kanalek.. http://partsdepot.c...2008/CBF600S/372796/
A tady na treti fotce.
http://www.600rr.net...oise-rattle-etc.html
Starsi motory cbr, cbf, cb 600 to tam nemaji..
Naposledy editováno 23.07.2015 13:34:47
1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
Jestli je to tak a je hydraulickej, tak to vidím na ten ventil, mozna by to vyřešil novej napinak a mozna to tak všichni řeší a mozna je to zbytečný a staci vyměnit ten posranej ventil za litr a bude po.. Co kdyz je hlavní příčina ventil a většina resi důsledek a zbytečně kupuje napinak?
Naposledy editováno 23.07.2015 13:42:54
1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
Naposledy editováno 23.07.2015 18:13:41
http://www.boonstrap...br-600-rr-2005-2006-(cbr600rr-pc37)-camshaft-chain-tensioner-2005&ID=B10000GBYQ
A tady ten váš starý ciste mechanicky
http://www.boonstrap...fireblade-2000-2001-(cbr900rr-sc44)-camshaft-chain-tensioner-2001&ID=B10000C2LR
Ty odkazy tady nefunguji nevím doprdele proc. Tady je hlavní strana se všemi. Dam to na rajce a pak aktualizuji
Druha rada, poslední dva v pravo
http://www.boonstrap...in+tensioner/prc=300
http://halif.rajce.idnes.cz/honda
Ten s tím popisem, podobny mam...
A nebo mi to proste logicky oduvodni a vysvetli, ten kanalek, ten olej z toho nekape, to z toho tece. Dík
Naposledy editováno 23.07.2015 18:57:57
1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
No tak osroubuju sroubek a když jsem to naposled utahoval tak byl sroubek drazkou svislé (bylo to ok) teď byl zase vodorovné, proste se povolil, sponovak zasunul..
Tak jsem ho dal zase drazkou svislé, ale nemá to cenu priste zas bude vodorovné. Seru a jezdim, uvidíme na podzim. Ale ten kanalek je tam na co, to mi vysvetlete
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Studený motor-chrastí rozvodák-video
halif píše: Tak teď jsem u toho, jdu se projet, nastartuju a hle zase trosku.
No tak osroubuju sroubek a když jsem to naposled utahoval tak byl sroubek drazkou svislé (bylo to ok) teď byl zase vodorovné, proste se povolil, sponovak zasunul..
Tak jsem ho dal zase drazkou svislé, ale nemá to cenu priste zas bude vodorovné. Seru a jezdim, uvidíme na podzim. Ale ten kanalek je tam na co, to mi vysvetlete
Můj sponovak http://halif.rajce....723_19_28_29_Pro.jpg
Proste tím nálitkem se do něj tlačí olej, logicky mi to vyvratte, tam je ten kanalek..
Naposledy editováno 23.07.2015 19:34:26
Naposledy editováno 23.07.2015 20:02:07
1 reakcí na tento příspěvek Studený motor-chrastí rozvodák-video
Konstrukce vodítek je dělaná tak, aby řetěz nemohl snadno přeskočit, ale stejně je vhodné zabezpečit vačky i kliku proti pootočení. Po tom, co palec napínáku necháš vyjet a vymezí se tak napnutí rozvodového řetězu, určitě bych jednou dokola zatočil motorem ručně (klíčem na klikové hřídeli), abych se přesvědčil, že se píst nepotká s ventily... I když to vypadá jako jednoduchá operace, při přeskočení rozvoďáku by mohlo po nastartování dojít k výraznému poškození motoru.
Jestli se na to necítíš, což se mi z Tvých dotazů zdá, svěř to servisu, pro ně je to práce na 15 minut a kdyby si řekli o 200Kč za práci, jistě se to vyplatí.
Otázkou je, jestli se někdo ozve, no uvidíme. Poslal jsem v rychlosti asi sedm mailů..
Naposledy editováno 24.07.2015 16:11:13
Naposledy editováno 24.07.2015 21:19:07