1 reakcí na tento příspěvek spojka
mám taky 150dinu. Já mám spojku nastavenou takto:
Hrubé nastavení červem v pravém deklu motoru mám na dotyk kuličky - tedy žádné povolení červa o třičtvrtě otáčky. To mi nefungovalo u minulé ani u současné MZty. Na páce jemným nastavením asi 1 mm hrk.
Sakum prásk jsem vyházel původní pertinaxové lamely. Byly složené z více druhů, olámané a některé popraskané. Železo jsem nechal přesto, že některé lamely byly oleštěné - zmizelo rádlování. Musel jsem srovnat klec, protože předchozí majitel zřejmě povoloval hliníkový unašeč přes nějaký plocháč. Tím zohýbal klec a olámal unašeč (po srovnání jsem ještě dodatečně zjistil, že ohnul spojkovou hřídel, ale to je už jen detail...). Nové lamely COSSID jsem zabrousil po obvodu tak, aby v kleci hrkaly a lehce se posouvaly. Dále jsem vymezil vůli mezi klecí a unašečem tak, aby se navzájem mezi sebou lehce točily i po řádném utažení levotočivé matice unašeče. Dále bylo potřeba správně vymezit vůli mezi talířem spojky a unašečem - tím předepínáš talířovou pružinu spojky. Tři šrouby držící oba typy podložek, talíř, pružinu, přítlačák a zbytek spojky opravdu utáhnout jen na dotyk s unašečem. V pohodě je udrží pojistné podložky.
Při této příležitosti řádně slícuj jak startovací segment s rozběhovým kolem - nebude se Ti nic žvejkat - rok se tomu nic neděje a jezdím téměř denně do práce, tak slícuj i řetězová kola!
Co se děje ráno. Studenej motor nastartuju, zmáčknu spojku, dám za jedna. Kvalt cvakne, motorka se o 2 cm na volnoběhu posune, přidám plyn, pouštím páku a plynule se rozjedu. Sázím kvalty. Před stopkou v cca 50 km/hod podřazuji až na neutrál se zmáčklou pákou spojky. Na neutrál dojedu na stopku. Zastavím. Zmáčknu spojku, dám za jedna. Cvak a motorka se už ani nehne. Lamely se totiž k sobě při krátkodobém stání nestihnou přilepit. Záleží i na oleji, který do převodovky naleješ.
U Tebe si myslím, že máš olámané lamely a nesprávně nastavenou vnitřní vůli ve spojce. Je velmi pravděpodobné, že Ti pertinaxové lamely drhnou o klec. To se projevuje tím, že páka jde ztuha, na jedničku motorka jede i se zmáčklou spojkou, na trojce, čtyřce a pětce spojka po puštění páky dlouho klouže. Celý pohyb páky na řidítkách vyvolá ve spojce s nastavením, které máš popsané na začátku, pohyb přítlačáku v délce asi 1,75 mm. Při dvanácti mezerách ve spojce to vychází asi 1,5 desetiny milimetru na mezeru mezi lamelama. Jedna kovová lamela zkroucená = nedošteluješ to ani kdyby ses zbláznil. Páka musí chodit lehce - standardní klika na dveřích...
Stáhni si návod na opravy MZ. Předejdeš spoustě problémů a ušetříš dost peněz Některé přípravky jdou vyrobit i úplně jinak, ale to je jiná kapitola...
AŤ se daří.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Mz 150 nedobíjí MZ ETZ 150, MZ ETS 150 | simon123 | 7 | 16.9.2024 v 21:44 laďa-prášil |
Enduro pneu na mz etz 150 pomoc s v... MZ ETZ 150 | DejvSimal | 1 | 2.8.2024 v 13:27 Krautkopf |
MZ [1, 2] MZ ETZ 251, MZ ETZ 150, MZ ETZ 301, MZ ETZ 125, MZ E... | Apo-Rider | 48 | 22.5.2024 v 19:37 Apo-Rider |
Vhodný servis na větší údržbu MZ ETZ 150, Honda GL1200 GoldWing, Honda CX 500, Hon... | Apo-Rider | 9 | 1.5.2024 v 12:34 Dodo1976 |
MZ 150 ETZ oprava vidlic MZ ETZ 150 | Tomáš_63 | 14 | 1.5.2024 v 12:25 Dodo1976 |