Když sem se zmínil o tom že po výbrusu se musí moto opravdu pečlivě prohřívat tak se mi začal smát...
Pořád řiká jak bez zahřátí se tomu má klidně nakládat a že se ničemu nic nestane lol
tak nevim jestli sem blbej já nebo on...
co si o tom myslíte vy?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek 2T zahřívání
J8 mám dva 2T vysokootáčkové motory...
tak někdo něco odborného napište pls lol
1 reakcí na tento příspěvek 2T zahřívání
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Můj názor je není třeba ohřejvat prostě jet
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Naposledy editováno 14.03.2008 22:22:15
1 reakcí na tento příspěvek 2T zahřívání
pri stani vrkat plynem nebo jen prevalujici se volnobeh?
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
jj to je ono...
když míň zahřeju tak pak jede hůř no...sem si řikal jestli se mi to zdá..ale je to tak.
Takže teď prostě nakopnu..lehce zavrkam...necham běžet a obleču se..pak to vytlačim za vrata a pak než vyjedu ze vsi tak stejně netočim abych nedělal bordel a postupně to prostě dostanu do otáček...
1 reakcí na tento příspěvek 2T zahřívání
Stary kejvy a fichtly jezdily ohrate nejlip v mirnem desti. Proc? Studeny vzduch lepe plni motor a vetsi vlhko dela co Kefalin? No zlepsuje termodynamicke vlastnosti zapalene smesi... vsak to v te brozure o fyzice mate.
Mlamojove by si meli napred neco precist o mechanice a strojarine, nez zacnou placat 3.14oviny. Ja byt studeny motor a nekdo me vytocit do omezovace, tak toho debila ojnici vykopu pred garaz. lol
... nakonec me je to jedno, ja uz si auta a motorky kupuju pouze novy. Nez se srat s nekym vylagrovanym bazmegem po nejakem takovem expertovi. lol
Bubak z Nemecka>... jiste, ze se musi ohrat, nez za to vezmes. Uz jen proto, ze u moderniho motoru (a 2T zvlast) se ohratim na provozni teplotu srovnaj vule pohyblivych soucasti a vsude se dostane olej, jak ma, takze nedochazi k nadmernemu opotrebeni, mikrozaderum a podobne. Studeny 4T motor bezi chvilku po startu nez si natlakuje a trosku ohreje olej v podstate "na sucho" a v takove chvili se pochopitelne opotrebovava nejvic. 2T je mazany olejem v benalu - potrebuje si znova primaznout kliku, ojnici a pochopitelne valec.
Stary kejvy a fichtly jezdily ohrate nejlip v mirnem desti. Proc? Studeny vzduch lepe plni motor a vetsi vlhko dela co Kefalin? No zlepsuje termodynamicke vlastnosti zapalene smesi... vsak to v te brozure o fyzice mate.
Mlamojove by si meli napred neco precist o mechanice a strojarine, nez zacnou placat 3.14oviny. Ja byt studeny motor a nekdo me vytocit do omezovace, tak toho debila ojnici vykopu pred garaz. lol
... nakonec me je to jedno, ja uz si auta a motorky kupuju pouze novy. Nez se srat s nekym vylagrovanym bazmegem po nejakem takovem expertovi. lol
Přesně tak jak píšeš. Vůle v motoru jsou dělané na zahřátý motor a ne na studený. A od toho se vše odvíjí. A co se týká zahřívání, tak optimální je nastartovat, co nejdříve stahnout sitič a pozvolnou jízdou ohřát. Zahřívat na volnoběh a vrkat při tom plynem je nesmysl.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T zahřívání
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2T zahřívání
Bubak z Nemecka>fallen> ... chvilku na miste, aby si motor natlakoval olejovej okruh a pak v klidku vyrazit. Ja prijdu do garaze k motorce, nachystam ji na odlet, nastartuju a nez se v pohode nachystam a dooblecu (kukla, helma, rukavice) a doladim obleceni, tak je to akorat abych mohl pianko vyrazit. Plynem mezitim nevrkam. Nez se vymotam za mesto, je to ohraty a muzu valit...
Nedávno jsem slyšel takový názor, že právě to vrkání plynem škodí klice nejvíce.
Samozřejmě dvoutakt ohřívám, kdybych ji neohřál, bude skákat jako koza a houby pojede.
1 reakcí na tento příspěvek 2T zahřívání
a já třeba ani jinou možnost po nastartování nemám, bo mi motor ani za boha neudrží volnoběh...
takže minutku povrkat (
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Bago>nevim proč by mělo vrkání škodit, když to nevytáčim moc tak to motoru nemůže vadit
a já třeba ani jinou možnost po nastartování nemám, bo mi motor ani za boha neudrží volnoběh...
takže minutku povrkat ( ), pak stáhnout sytič a odjeeezd
šptaně jsem se vyjádřil, sry, myslel jsem spíš takové to nervozní "vrkání" na světlech a podobně
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)