Chci tak trochu navázat na předchozí vlákno , kde se nám společně podařilo zorganizovat, sice skromné, ale vcelku vydařené setkání. Vlastně vše díky tomu, že nás spojuje 1 česká motorka !
Napadlo mě, že by tohle spojení "Blatařů" mohlo fungovat i prostřednictvím tohoto fóra. Mám na mysli to, že bychom se tu na jednom místě mohli vzájemně dělit o zkušenosti, zážitky, aktuální dění okolo našich motorek nebo třeba naplánovat nějakej další srázek .
Budu rád, když se zapojí kdokoliv . Stačí jen, aby ho Blata 125 trochu zajímala .
Naposledy editováno 30.04.2013 12:38:04
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1) mohla ti prasknout ta páka spojky nepravděpodobné
2) mohla ti prasknout pružinka, co má za následek vracení páky spojky
A lanko jsi si seřídil nahoře na řidítkách? Máš ho správně seřízené? Pokud ale nenastal někde jinde problém, tak pak netuším....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Tu páku u motoru rukou neudržíš, ani kdyby ses pos*al Nebo musíš být korba. Ale jak říkám, ani ve dvou tu páku nejsme schopni dobře zmáčknout
Martic> ale máš pravdu, lanko je o kousek delší a oproti starému lanku má navíc kolem horního válečku takovou černou plastovou objímku
Jo, ten plast kolem válečku jsem u někoho už viděl. Hádám, že ho tam dávají proto, aby se váleček v páčce lépe otáčel a nelámalo se tak lanko těsně u válečku. Jinak podle popisu tvého problému, se stále domnívám, že pouze nemáš dostatečně seřízenou vůli na lanku. Máš zřejmě tak povolené lanko, že pouze stlačuješ tu venkovní pružinku na spodní páčce, kterou jsi vyznačil na obrázku. Ta pružina, která je zvenku vidět, slouží jen k vracení páčky do výchozí polohy, aby se neopotřebovávalo vypínací ložisko. Proto to jde tak lehce . Ale pro vypnutí spojky je potřeba tu spodní páčku smáčknout více a s mnohem větším odporem, který kladou silné pružiny na spojce. To už jde rukou dole na motoru opravdu velmi těžko. Takže jak radí kolega, zkus nahoře u páčky vyšroubovávat ten seřizovací šroub a uvidíš. A podle návodu tam pak nastav vůli asi 2mm než vypínací mechanismus zabere, což podle odporu páčky poznáš (zhruba poloha viz foto). A jestli spojky vypíná zhruba poznáš i s vypnutým motorem, když si zařadíš jedničku a zkusíš motorku popotlačit. Myslím, že závada tam nebude, jen v tom nesmíš hledat věduNaposledy editováno 06.06.2015 23:46:02
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Ale bohužel "malý" problém tu stále je.....když zmáčknu spojku, tak se dolní páčka opře o blok motoru a spojka vypne téměř až v maximálním stlačení páčky (a zdá mi, že malý spoj tam ještě zůstane-ale to je asi tak nějak normální...) no a přišel jsem na to, že jsem tímhle oddělal to původní lanko, protože páčka spojky má "doraz" centimetr před řídítky (jak jsem psal, v tu chvíli se spodní páčka opře o motor), takže jak jsem to rval co nejvíc, tak mi to lanko po čase rochlo.
Chtělo by to s tou spojkou něco udělat, perotože jak se bude opotřebovávat, tak se záběr bude posunovat čím dál blíže, jestli se nepletu
S tím opotřebováním usuzuji, že by to mohlo být spíše teoreticky opačně. Protože, při opotřebovávání obložení spojky by se měla tyčka vysunovat směrem nalevo ven a tudíž by měla páčka s vačkou zabrat dříve. Je ale možné, že se trochu opotřebovává i vypínací mechanismus (tyčka, ložisko, vačka atd.) a tak skutečnost může být jiná
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
dneska to budu řešit Blaťáky
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Minulej rok mi odeslo zapalovani, klasika-ohral se motor a prestalo hazet jiskru, po vychladnuti o nejakej stupinekopet zase chvilku fungovalo, jelikoz byl muj range bez zastaveni zhruba 3150m, objednal jsem nove, vymenil ho a vicemene s jedinou investici a usmevem v tvari za 3,5 roku uzivani, s radosti jezdil, az do ted :).
Minuly tyden ten osudny den jsem jel a po dvou kilometrech rana odrychle horiciho benzinu ve vyfukovem potrubi a pritelkyni pod zadkem, chcipnuti motoru a nehazelo jiskru, pul hodky jsem pockal a dojel zpet domu, o vikendu jsem na to mrknul, snazil se motorku ohrat na teplotu idealni pro nefungovani zapalovani, ale bez uspechu, motor kterej byl mnohemkrat teplejsi nez v osudny den a vsechno slapalo, rikam si "oukej, cestu na zmrzlinu( 10km) to nevydrzi", alw vydrzelo. Tak nasledoval 80km vylet a zapalovani ani nezavahalo, znova s usmevem v tvari ze je po starostech a byla to nejaka spatna nalada me milenky. Bohuzel vcera opet jako v osudny den naprosto stejny scenar, ale uz jsem to nenastartoval, dnes jsem to taky nenastartoval, motpr samozrejme toci, tlaky, smes, baterka v pohode, jen hodi pouze jednu jiskru a konec, po minute opet hodi jednu a konec, kdykoliv to zkusim hodi jen jednu jiskru a nic vic.... :D v cem by mohl byt zakopany pes ? :) dekkuji za jakkekoli rady :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Zkus čidlo stojánku odpojit a jak máš ty dva kabely pod levým karterem motoru, tak ten pravý přepoj do levého a levý vypoj. Tím způsobíš, že ti motorka pojede i s vypojeným čidlem, akorát ti bude svítit neustále kontrolka neutrálu.
Když by to závadu neodstranilo, může být problém jinde (svíčka, fajfka, uhlíkový kabel a nebo pak zápalko)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Btw. Ta indukcka mne taky napadla, ale asi neodesli dve veci na raz :) ... Ridici jednotka ridici jednotka, nedokazu si predstavit z jakeho duvodu by delala prave tohle :/ .... A dekuji moc za odkazy, zajimava reseni :)
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Takže po domluvě se servismanem, to dopadlo takto: koupil jsem od nich "sadu" dvou klíčů na seřízení spojky za 240,- +doprava (140,-)
.....dnes mi přišly a tak jsem se do toho vrhl (společně s taťkou, který tomu přece jenom rozumí mnohem více než já), princip je takový, že se musí povolit ta matka (a jak říká Martic přitáhnou šroub) jenže jak matka, tak šroub a stejně tak i nářadí jsou vyrobené nevím z čeho, asi z bláta, ta matka je k*revsky přitáhla a všechno se tak akorát "ožižlalo" a za h*vno jsem ji nepovolil....a teď už to asi nesundá nikdo.....nejradši bych jim to otřískal o hlavu (je to fakt neskutečné, ale ten nástrčák se mi kroutil pod rukama)
No prostě shrnu to: je to v p*deli, 1) nevím co s tím mám dělat
2) už týden nejezdím
3) řekl bych, že si ještě dlouho nezajezdím
přikládám foto nádobíčka:
1 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Vidím to ta, že vypustím olej a sundám ten kryt motoru, abych měl k tomu lepší přístup
Jinak motorka jede, jenže když ta spojka vypíná asi tak z poloviny, tak bych jí zbytečně ničil, což by byla škoda (třeba normálně, když je motorka zahřátá tak mi točí 2100 no a když teď s tou "nedobrou" spojkou zastavím a držím to na spojce, tak mi otáčky klesnou na 1400....málem by chtěla chcípnou )
Kdyz nepocitam praci na magnetu, nejake poprepojovani pinu, aby chodil chcipak a nove tesneni vika, tak Ignitechacke moznosti co nabizeli (sel jsem do varianty 1 - programovatelne). Cituji:
1)DCCDI + indukční cívka - 3429,- +656,- ; tato varianta je napájena z palubní sítě 12V nepotřebuje budící cívku ani zapal cívku Z67. Toto řešení je dle nás nejvýhodnější .
2)ACCDI + indukční cívka - 3429,- + 656,- ; tato varianta je napájena z budící cívky nepotřebuje cívku Z67.
3)DCCDI -3429,- ; tato varianta je napájena z palubní sítě 12V nepotřebuje budící cívku ale potřebuje na 100% funkční Z67.
4)ACCDI -3429,- ; tato varianta je napájena budící cívky a potřebuje na 100% funkční Z67.
K dispozici jsou též jednotky DCCDIP a ACCDIP které jsou o 200kč dražší něž neprogramovatelné ,ale lze je uživatelsky programovat (měnit křivku předstihu) z PC .
Naposledy editováno 12.06.2015 11:16:21
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
Jawu prodávám, tak ubyde starost.
Naposledy editováno 13.06.2015 00:32:10
2 reakcí na tento příspěvek Blata 125 - pokec, fotky, videa a vše okolo
no prostě podařilo se, spojka je seřízená (zabírá teď u konce)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Blata 125 průměr podtlakového venti... Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | vondris6 | 0 | 18.3.2023 v 22:19 vondris6 |
Blata Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 0 | 3.10.2022 v 10:07 Panturis |
Blata 125 BXM (původ motoru) Blata 125 Enduro, Blata 125 Motard, Blata BXM 125 | Panturis | 2 | 21.8.2022 v 12:14 Ariete |
Zkušenosti servis Honda Pardubice [1, 2, 3] Blata 125 Enduro | czech-mirecek | 64 | 6.6.2022 v 12:11 Ariete |
Spotřeba u 125 2t vs 4t Derbi Senda 125 R, Yamaha DT 125 X, Blata 125 Motard... | Snasy_222 | 15 | 30.4.2021 v 09:17 mito7 |