Díky.
Fakt sem zkus hodit jen tyhle počty jak to vychází. O zábavě s benzínem a problému při trase nad 200 km (ale když za to budeš tahat v kopcích tak i daleko dřív) ani nemluvě.
1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
Naposledy editováno 21.05.2015 16:34:54
Zkrátka v současné době je těch "proti" ve srovnání s motocyklem se spalovacím motorem stále dost a rentabilita mizerná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
J.M.K. píše: BladeRider> Ohledně té "ekologičnosti" je právě zádrhel v tom, že výroba a následná likvidace akumulátorů stojí více energie a tím i exhalací, nemluvě o chemické zátěži, než provoz spalovacího motoru. Takže jedinou výhodou jest, že motorka nebude "smrdět" v místě provozu, ale v globálu bude zátěž vyšší. V tomto smyslu je de facto "podvod" ta zajebaná fotovoltaika - panel za dobu své životnosti vyrobí méně elektriky, než kolik jí padne na jeho výrobu a následnou likvidaci. Jednoduše řečeno, panel si na sebe "nevydělá". Osázet s nimi střechy, které by jinak byly mrtvou plochou, budiž, ale zasrat s tím stovky hektarů luk, pastvin a polí s úrodnou půdou, je zhovadilost nejvyššího kalibru.
Takže vhodný tam kde jde o to nesmrdět někomu pod nos ale pro běžný použití spíš jen určitá odlišnost.
1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
Kdo neveri at si precte tady na MCZ diskuzi ke KTM elektroenduru.
Takze celej elektropohon je vejmysl silenejch zelenejch mozku stejne jako Babisovy biosracky!
Naposledy editováno 21.05.2015 18:02:23
Naposledy editováno 21.05.2015 18:25:15
3 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
J.M.K. píše: Ta Tesla ale při takovém výkonu těžko bude mít nějaký kloudný nájezd a navíc baterky budou dostávat velkým proudem pěkně na prdel.
tesla ujede ze vsech elektromobilu nejvetsi porci km.... je to narvany elektronikou a z baterek to samo bere jen tolik aby to bylo OK, je tam vse aktivne chlazene atd...
sered píše: ekoteroristickej vejmysl: jak pise J.M.K. naklady na vyrobu, dobijeni a likvidaci takovyhle ekosracky jsou dalekovetsi ekologickou zatezi nez u klasicke benzinove motorky se stejnym najezdem. Ona vyroba potrebuje energii a odkud? z uhelnych nebo plynovych elekraren, totez dobijeni - vzdyt jaderny elektrarny jsou tem zelenejm silencum taky trnem v oku.... Jo a likvidace jedovatejch vybusnejch baterek?
Kdo neveri at si precte tady na MCZ diskuzi ke KTM elektroenduru.
Takze celej elektropohon je vejmysl silenejch zelenejch mozku stejne jako Babisovy biosracky!
tak u motorek nejde o ekologii a o ekonomictejsi provoz - jde o to ze to funguje lip a treba u endura (KTM freeride E) o to ze je to bezhlucne a linearni zatah bez razeni...
je to stejne jako u RC modelu - na ele je vse drazsi, ale u Hobby nejde o to usetrit prachy, vsude uz je tam ele protoze to lip funguje...
pro bezny auta(motorky) s tim, ze se ma neco usetrit (priroda x finance) je to samo nesmysl....
J.M.K. píše: Ta Tesla ale při takovém výkonu těžko bude mít nějaký kloudný nájezd a navíc baterky budou dostávat velkým proudem pěkně na prdel.
To mas vyzkousene???
Ja jen Ze jsem s modelem S, zadokolkou, odjel z Zenevy do Baselu, dost rychle a akumulatory byly stale na 40%
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
Jinak samozřejmě souhlas, že u terénní motorky, kor provozované v lese, je el. motor jednoznačně lepší.
J.M.K. píše: assassin> Tomu věřím, že je tam leccos vyrychtované a odladěné, přemýšlel jsem jen nad tím, jakou kapacitu baterek to bude při takovém výkonu potřebovat, i když to jistě bude mít rekuperaci. A vysokokapacitní aku budou potřeba lithiové a ty jsou na všechno dost cimprlich a jsou drahé. Nad tím se právě také nejvíc pozastavuju, že cena baterek je u některých typů snad až 2/3 ceny vozu a přitom se musejí co pár let měnit, takže ve finále auto se spalovákem vyjde paradoxně mnohem levněji.
Jinak samozřejmě souhlas, že u terénní motorky, kor provozované v lese, je el. motor jednoznačně lepší.
tesla ma samo LiIon baterie s nejakou specialni chemii ( dobra hustota energie) a samozrejme ze ty baterky a vse okolo je brutalne drahe... jsi se asi nekoukal kolik TESLA S stoji.... mnohe to vysvetluje
LiIon s dobrou peci zu dnes vydrzi spousty cyklu - dobrou peci v takovem aute zarucuje kupa kotrolni elektroniky....
to ze to v celku vyjde nakladama draz je samozrejme a vsichni kdo se kolem techniky toci to vedi, to jen zeleny mozky a marketing prodejcu tlaci neco jineho - jak jsem rikal, u ele jde o neco jineho nez o usporu prostredku - ostatne kdo chce setrit asi si neporidi sportovni-luxusni auto za 2+ mega :)
Naposledy editováno 22.05.2015 11:47:58
J.M.K. píše: Ta Tesla ale při takovém výkonu těžko bude mít nějaký kloudný nájezd a navíc baterky budou dostávat velkým proudem pěkně na prdel.
Jak jsem psal, jako frajeřina, nebo pro movité fandy asi gut, ale jinak je to takové všelijaké. Max. nájezd by měl být někde kolem 450 km, při rychlosti vyšší než 130 km/h klesá nájezd na cca 300 km. Auto nedokáže jet na max. výkon moc dlouho, dochází ke značnému zahřívání a po krátké době elektronika omezí výkon na nějakých 160 koní (na auto s hmotností přes dvě tuny to není bůhvíco). Záruka na akumulátory cca 8 let, docela problém je ale s nabíjením - při použití klasické zásuvky nabíjí do plna snad 30 hodin, o dost lepší by to mělo být u třífázových 380V, nejlépe samozřejmě výkonné rychlonabíjecí stanice (jaká je v ČR síť, netuším).
1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
předpokládaný nájezd za rok 25 000 Km
U GSX to vyjde ročně při průměru 5,5l/100Km a ceně benzínu 33Kč na 45 000,- za palivo plus nějaký drobný za oleje, filtry. cenově je GSX kolem 100 000Kč.
U elektropotvory při stejném nájezdu zaplatím odhadem za elektřinu ročně o 2-3 000Kč víc, proběhne cca 200 cyklů nabití ale cenově je kolem 450 000Kč pokud jsem správně počítal.
Po pěti letech se investice dost vyrovnají:
GSX: 345 000Kč i se servisem, cena motocyklu cca 60 000,- Nenávratné: 285 000,-
Elektro: 465 000 bez servisu, 1000 nabíjecích cyklů (těžko povědět v jakém stavu budou baterie), cenu motocylku odhaduju na 200 000,- Nenávratné 265 000,-.
Kdyžtak moje výpočty opravte, hodně jsou to odhady, gumy a řetězovky nepočítám, to mají asi obě varianty nastejno..
Jinak pěkná diskuze k té fotovoltaice a obecně rádoby zelené cestě
Jak to tak vidím tak do budoucna zbude asi jediná opravdu zelená cesta a to jezdit na vlastnoručně vyrobený líh...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
Elektrika vypadá krásně pokud se spočítají koruny na kilometr, ale se zahrnutím pořizovačky a všech nákladů je to těžce prodělečný podnik. Včera jsem viděl reklamu na elektro Nissan Leaf. Prý ušetří obrovské peníze za palivo, tak jsem počítal. Cena je 700 000kč, adekvátní benzín stojí 350 000kč, čili mám 11 000L benzínu free, což je při spotřebě 6l volných asi 180 000 km, což je fabricky konstruovaná životnost vozu. Bohužel elektrika je zatím opravdu jen pro fandy, nebo pro ty, co neumí počítat.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
Každopádně jak to tak čtu, tak to opravdu nemá cenu vzhledem k životnosti baterií a jejich ceně.
Kamarád je takový technologický pokrokový fanda, tak manželce pořídil jetého hybridního Yarise. Po městě jezdí za krásných 5,5L/100km, protože musí tahat ty baterie. Už jsem ho v tom dlouho neviděl, asi to už někomu daroval.
Elektrika je pořád ještě pro takové ty ing. Jany Kašpary.
1 reakcí na tento příspěvek elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
Někde jsem viděl zajímavý dokument o zaoceánských lodích. Ty obrovské motory spotřebují nepředstavitelné množství paliva, které je víceméně mazut plný síry a jiného bordelu, takže benzín je oproti tomu voda na zalévání kytiček. Nějaké normy jako je euro3 atp neexistují, jen prý v poslední době to začali lehce regulovat. Díky konzumnímu způsobu života a čínské produkci, těch lodí denně kmitá spousty a tvoří tak významnou ekologickou zátěž. Nikoho to ale moc nezajímá, protože to není na pevnině a tak jim to nesmrdí pod nosem. Co na tom, že vzduch je pro celou zeměkouli.
Edit: Tak jsem dohledal spotřebu takové větší lodě: cca 4L mazutu každou vteřinu, což je 300tun denně.
Naposledy editováno 26.05.2015 15:36:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
Je ale každopádně pravdou, že díky konzumnímu-spotřebnímu pojetí života je objem té přepravy šílený a totéž platí ovšem i o letecké přepravě. Sice dnes prakticky všude užívané turbinové motory mají díky kontinuálnímu spalování mnohem "lepší" emise, jak klasické pístové, ale vzhledem ke spotřebě letounu je to stále velký objem vypuštěných zplodin.
Bylo by zajímavé zjistit měrnou spotřebu lodě a letounu na jednotku přepravené hmoty (celkové hmoty, nejen váhy nákladu), zda v tomto ohledu dopadne lépe loď, nebo letoun. Letoun 2/3 výkonu motoru spotřebuje na udržení vztlaku, ovšem zase loď, navíc v této oblasti vždy výtlačný člun (jehož. max. rychlost je dána jedině jeho délkou, ne výkonem pohonu) překonává odpor vody, která je mnohem hustší, jak vzduch.
Pro úplnost a zajímavost k té rychlosti výtlačné lodi:
Max. možná rychlost je určena šestinásobkem odmocniny z délky lodě. Je to tím, že při kritické rychlosti je příď na hřbetě vlny, kterou loď vytváří, kdežto záď je v "důlu" oné vlny. Další zvýšení výkonu motoru už jen zvyšuje příčný náklon, až loď na ostrém hřbetu vlny ztratí stabilitu a převrátí se.
Ideální rychlost je taková, kdy příď i záď leží na hřbetech vlny. Té odpovídá 3.4násobek odmocniny z délky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) elektromotocykl, správná volba nebo úlet?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|