http://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/na-dalnici-az-150-km-h-rozhodli-poslanci-prehled-zmen/r~75cf6c7cee5211e4bc74002590604f2e/
Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů:
Poslanci překvapivě odsouhlasili v třetím čtení novelu zákona o pozemních komunikacích i s pozměňovacím návrhem, který zvyšuje o 20 kilometrů v hodině rychlost nejen na některých silnicích 1. třídy, ale i na dálnicích. Zvýší se na 150 kilometrů v hodině.
Stopadesátkou jen někde
Uspěl pozměňovací návrh, aby proměnlivé elektronické značky umožnily zvýšit maximální rychlost o 20 kilometrů také na vybraných úsecích dálnic, tedy na 150 kilometrů za hodinu. Má jít zejména o nově postavené úseky s nízkou dopravní zátěží, odpovídajícím povrchem a dostatečným rozhledem.
Příkladem jsou podle něj úseky D1 Lipník nad Bečvou – Ostrava, Vyškov – Kroměříž nebo D11 Poděbrady – Hradec Králové. Konkrétní seznam zatím neexistuje. „Stopadesátku“ by ale značky ukazovaly jen za dobrých povětrnostních podmínek a nízké úrovně dopravy.
Má se jednat o programovatelné značky s udáním rychlosti podle dopravní a povětrnostní situace
Naposledy editováno 29.04.2015 12:33:33
(reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
Zx-10RCarlos píše: " Má jít zejména o nově postavené úseky s nízkou dopravní zátěží, odpovídajícím povrchem a dostatečným rozhledem ." kde to je nizka dopravni zatez?
Oni to rychlost 150 km nakonec uzákoněji, ale nenajdou žádný úsek dálnice kdy ji skutečně povoleji!
A tak jako obvykle u nás: Koza se nažere a vlk zůstane celý! A nebo naopak?
(reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
milan1963 píše: FILODENDRON> Nejspíš ano. Já jsem proti zvýšení. Na motorce po dálnici jezdím stejně tak 110 až 120 , při větší rychlosti se ztrácí komfort jízdy. A auto? Mám Škodu 120, takže při stovce mám pocit, že se vibracemi rozpadne. Víc ani nejede a nikdy jsem autem víc nejel...
Jezdim taky kolem kila-kila deseti... a klidne at se rychlost zvysi...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
Jediné řešení - motorka
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
Lála píše: Raději bych zrušil nesmyslný hlukový opatření s 50 km rychlostí např. na magistrále....jízda na tempomat a vyřízení e-mailů v telefonu...
Jediné řešení - motorka
Po úspěšném zavádění prdelofotících buzerbudek (nad kterejma se tu ještě nedávno všichni usmívali, jak je to nerentabilní a nikdy nám to nehrozí)? Good luck
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
FiZzeR píše: Po úspěšném zavádění prdelofotících buzerbudek (nad kterejma se tu ještě nedávno všichni usmívali, jak je to nerentabilní a nikdy nám to nehrozí)? Good luck
A kde ty "prdelofotící" jsou v provozu? Nějaká zkušenost?
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
Lála píše: A kde ty "prdelofotící" jsou v provozu? Nějaká zkušenost?
....je jich plná Praha a postupně je Městapo spouští jeden za druhym ......1 reakcí na tento příspěvek Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
Jeden historický exkurz - omezení maximální rychlosti mimo uzavřenou obec se u nás (v thedejším Československu) zavedlo v létě roku 1979. Byli jsme jedni z posledních v Evropě, ale hlavně nemělo to nic společného z bezpečností, ale byla to reakce na energetickou krizi sedmdesátých let, zejména na ropný šok z roku 1973. Jednalo se o jedno z opatřeních majících za cíl snížení spotřeby ropy. Až teprve později s v tom našel onen bezpečnostní prvek, ale nikoliv vzhledem k nehodovosti - počtu nehod, ale především k omezení následků dopravních nehod, tj. procentu usmrcených a podílů těžkých úrazů.
Tedy výrok našeho geniálního prezidenta o prokázané korelaci mezi rycholstí a počtem nehod je blábol. Což není nic překvapivého.
Dalším nesmyslem je argumentace p. Lercha, když operuje tím, že nepřiměřená rychlost je nejčastější příčinou dopravních nehod. Ona statistika totiž zahrnuje jakoukoliv nepřiměřenou rychlost, to jest i tu, která neJinýmpřevyšuje onu maximální povolenou. Jinými slovy:
- vyletí-li řidič jedoucí mimo obec ze zatáčky v šedesátikilometrové rychlosti "spadne" ve statistikách do kolonky nepřiměření rychlost
- udělá-li řidič na náledí hodiny ve třicetikilometrové rychlosti, opět je to nepřiměřená rychlost
a lze uvést celou řadu dalších a dalších situací, kdy řidič jel nepřiměřenou rychlostí, byť nepřekročil onu maximálně povolenou
Je poněkud smutné, že dopravní policista, a navíc nejvýše postavený dopravní policista, argumentuje čísly z dopravních statistik, aniž by věděl, co ta čísla vlastně znamenají.
Existuje u nás celá řada úseků, které byly svého času značeny především jako silnice pro motorová vozidla a na nichž se tehdy smělo jezdit 110 km/h, tedy naprosto stejně jako na dálnici. Co já vím jen tak namátkou: Karlovy Vary - Ostrov, mezi Teplicemi a Bílinou, ale i další. Když se zavedly dálniční známky, tak lidi začali piskovat, že je to drahé, že oni dálniční známku nechtějí, nepotřebují a pod. Takže tehdy byly prostě příslušné dopravní značky sundány, lidi si nemuseli kupovat dálniční známku, ale z těch silnic se v tu chvíli staly normální komunikace s maximální omezenou rychlostí 90 km/h, byť mají parametry normální dálnice. Dneska mají někteří opět problém, že by se rachlost na těchto silnicích měla po létech vrátit do starých kolejí, ačkoliv se s tou "dálniční rychlostí" na nich počítalo již v době jejich vzniku.
A ještě jeden postřeh: jeden poslanec, jméno jsem v rádiu přeslechl, pouze tuším že byl z ODS, argumentoval tím, že když se zvedala na dálnicích rychlost z devadesáti na stodeset, takže okolo toho byl taky humbuk. To je taky ptákovina, protože na dálnici směly osobáky vždycky 110.
Co bylo nesmyslem, že osobáky směly 90/110, kdežto motorky všude pouze 80. Tím se motorky stávaly určitou brzdou provozu, přitom jejich předjíždění řešili ostatní řidiči tím, že je tlačili ke krajnici, či až do pangejtu. To v době, kdy už většina motorek zvládala onu předepsanou devadesátku výkonově naprosto bez problémů a i vcelku bezpečně - tj. nezaostávaly ani brzdama, ani jízdníma vlastnostma.
Edit: jeden letopočet
Naposledy editováno 04.05.2015 10:18:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
Dewwil: s tím vozovým parkem - něco na tom je. Každý na moderní auto ale nemá. Anebo třeba já , když mám peníze, koupím si raději novou motorku, ale auto ne. To raději udržuju jak se dá svojí mírně porezlou, ale funkční stodvacítku.
Naposledy editováno 02.05.2015 21:47:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
milan1963 píše: Ricard> Vyčerpávající odpověd'. Sám taky pamatuju, když otec v naší 1000 MB jezdil co to dalo a v noci po 23 hodině v obci zrovnatak, tedy i 110 až 120 km /h. Pro mladé: od 23 do 5 hodin se smělo všude, i v obci, jezdit neomezenou rychlostí. Doufám, že si to pamatuju dobře...
Dewwil: s tím vozovým parkem - něco na tom je. Každý na moderní auto ale nemá. Anebo třeba já , když mám peníze, koupím si raději novou motorku, ale auto ne. To raději udržuju jak se dá svojí mírně porezlou, ale funkční stodvacítku.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
Já jsem začal jezdit v době kdy onen novodobý praporkový zákon neexistoval a v noci se i uzavřené obci mohlo jet opravdu neomezeně.
SPEEDY21 píše: ....je jich plná Praha a postupně je Městapo spouští jeden za druhym ......
A nejen plná Praha, ale už i menší města či dokonce prdele. Ve finále se pak přistihnu, že místo abych čuměl na silnici, tak hypnotizuju tachometr, abych náhodou nepřekročil 50km/h, protože úsekový měření je sviňa. Takže to fakt pomáhá bezpečnosti. Dementa, co tyhle sračky vymejšlí bych nakopal do prdele zepředu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
v původní vyhlášce byla rychlost ještě neomezená, novelou 70/1979 Sb se pak měnil § 12, který tu rychlost již omezoval.
Když se pak tedy podívám na Tvůj a svůj věk, tak jsem oba sice dělali řidičáky podle stejné vyhlášky, ale s odstupem cca deseti let, tedy podle již různých znění. Ano já měl to štěstí, že jsem ještě zažil dobu, kdy se dalo mimo obec beztrestně pádit plnej knédl co to dá, zatímco Tys ho dělal již za platnosti praporkového zákona.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
PEPAFJR píše: Ricard> Neomezená rychlost, nikde nikdy na světě neexistovala a neexistuje. Když existuje a nebo existovala tak jen za určených a hodně přísných pravidel.
Ano? A můžeš mi tedy říct, jak a na základě čeho byla např. u nás omezená maximální rychlost mimo obec před létem 1979?
A co např. Německé dálnice? Ostrov Man? Ten je neomezenou rychlostí proslulý, byť na ostatním území patřícím Velké Británii je rychlost omezená. Najdou se i další, a to i když nepočítám Vatikán nebo Monako.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
Ricard píše: Ano? A můžeš mi tedy říct, jak a na základě čeho byla např. u nás omezená maximální rychlost mimo obec před létem 1979?
A co např. Německé dálnice? Ostrov Man? Ten je neomezenou rychlostí proslulý, byť na ostatním území patřícím Velké Británii je rychlost omezená. Najdou se i další, a to i když nepočítám Vatikán nebo Monako.
A co Ti říká snížená viditelnost, povětrnostní podmínky a spousta jiných věcí. Takže znovu, neomezená rychlost má spoustu podmínek, v Německu je jich asi kolem deseti.
Takže i v tom Německu to nejni tak,že najedeš na dálnici a můžeš si pádit , kdykoliv a jakkoliv chceš.
Naposledy editováno 04.05.2015 20:59:14
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
PEPAFJR píše: A co Ti říká snížená viditelnost, povětrnostní podmínky a spousta jiných věcí. Takže znovu, neomezená rychlost má spoustu podmínek, v Německu je jich asi kolem deseti.
Takže i v tom Německu to nejni tak,že najedeš na dálnici a můžeš si pádit , kdykoliv a jakkoliv chceš.
No jenže to je to samý matení pojmů, jaký předvádí např. nejvyšší policejní náčelník:
Omezená, nebo maximálně povolená, rychlost je ta rychlost, která je taxativně uvedená v zákoně jasně vyčíslenou hodnotou, a která platí pro všechny a za všech okolností. Popřípadě je určena dopravní značkou, jakožto místní úprava a opět pro všechny a za všech okolností, a to i kdyby se v daném úseku dalo lítat naprosto bezpečně přes dvě kila. Samozřejmě s těmi několika málo vyjímkami v zákoně uvedenými - auta pod modrým majákem, armáda.
To co Ty uvádíš je přiměřená rychlost, která je výslednicí schopností řidiče, vlastností vozidla, stavem vozovky, aktuálními klimatickými podmínkami, hustotou provozu a dalšími faktory. Tato rychlost platí pro každého poněkud jinak, stejně tak platí jiná pro jednoho a téhož řidiče v různých dopravních prostředcích. Rovněž tak pro jednoho a téhož řidiče v jednom a témže vozidle, v jednom a témže úseku může být diametrálně odlišná podle aktuálního počasí.
Prostě tato rychlost je ryze individální.
Na můj vkus že je víc než na čase začít tyto dvě rychlosti striktně rozlišovat, a nutnost dodržovat onu přiměřenou rychlost silně zdůrazňovat, a to nejenom ve vztahu k oné omezené rychlosti, ale právě ve vztahu k nehodovosti. Není totiž vůbec žádnou vyjímkou, když někdo vyletí ze silnice, rozpštípe to v pangejtu totálně na třísky a pak se vehementně hájí tím, že žádný zákon neporušil, protože nejel víc jak devadesát a žádná omezující značka v daném úseku nebyla. Ostatně i tady na fóru najdeš řadu vláken tohoto ražení.
A ještě jedna malá perla:
Přeprava ústavních činitelů se řídí pravidly, mezi nimiž je právě bezpečnost na předním místě, dokonce lze říct že zvýšená bezpečnost. Právě tato přeprava patří mezi ony vyjímky, kdy nemusí dodržovat omezenou rychlost. Přesto z úst některých padají ony výroky až o vražedně nebezpečném záměru zvýšit rychlost na některých našich silnicích. Proč se tedy neomezí provoz vládní flotily na maximálku 60 km/h, aby byli v ještě větším bezpečí?
PS.
A auta policejního prezidenta i šéfíků BESIPu bych do toho omezení zahrnul rovněž.
Pete23 píše: jo to blbost, protože jak tu někdo psal... vždycky se najde idiot, který si řekne že za 160km/h ho stavět nebudou a nedej bože tací co si řeknou že do 180 cajk protože se vejdou do 30km hranice a tím pádem nižší pokuta když tak Každopádně představte si, že pojedete 150 a zrovna Vám tam vjede kamion co jede 85 a předjíždí druhého, který to valí 82 každý jsme to zažili
uvidíme, vše ukáže jen čas
Ja tedy nevim kde jezdis, ale 160 se da jezdit prakticky na jakykoliv dalnici a bezne se tak jezdi. Nebo ja tedy alespon jo a rozhodne nejsem nejrychlejsi, bo me ten autobus stejne vic jak 160 nejede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Zvýšení rychlosti na dálnici o 20 kilometrů na 150 km/h
gugo píše: SPEEDY21> Kde jsou funkcni stacionary ktery fotej zezadu ? ...si hryzu nehty
už u mě v dílně