1 reakcí na tento příspěvek jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
1 reakcí na tento příspěvek jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
V zásadě pokud je motor jen seškrcenej, dá se výkon poměrně jednoduše zvýšit, ale jestli je konstrukce motoru "zastaralá", zpravidla je ladění hodně technicky náročné, dalo by se říct v domácích podmínkách nemožné. Musí se překopat plnění (karburátor), výfuková soustava, minimálně válec s lepším vyplachováním, zapalování atd. Být tebou, napsal bych do Jawky, ať ti helpnou, jestli to myslíš vážně.
Já osobně bych se spíš zaměřil na nějakou slušnou dvácu (125 ccm).
Naposledy editováno 14.04.2015 21:41:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
WoxmenRX píše: Jestli máš Dandynu s motorem Minarelli AM6 tak tam se něco vymyslet dá, ale jestli máš tu s tím černým motorem (nevím co to je zač) tak tam asi ne...
mám se sachsem a jede dobře seříená 85 km/h nechceš toho od padiny moc ?
1 reakcí na tento příspěvek jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
Jestli ale míň tak máš s největší pravděpodobností restrikce ve výfuku ( dávají se tam aby motorka splňovala rychlost do 45 ) , takže je vyndej a máš to.
1 reakcí na tento příspěvek jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
Kovboy píše: Švára to má, dali jsme tam motor z pitbike 125 ccm Thumpstar natažený na 130 ccm s ostrou vačkou a lítá to hodně dobře. Investice 6 tis. (starší motor, karburátor, filtr, výfuk) Práci si udělal švára sám.
Taky dobrej nápad, vyměnit celej motor, určitě to bude levnější. Mrkni do minulýho čísla ČMN, tam je dvoustránka o Jawa Mustang, jak z něj udělat závoďák, taky dobrá inspirace, i když se tam o tom píše dost povrchně, ale v principu je to stejný.
Jinak kámoš svýho času jezdil tenkrát ještě padesátky a měl to tak nadupaný, aby to vůbec jelo, že to spíš do cíle tlačili vysypaný, ale jelo to jak prašivý (když to jelo), byl to tuším nějakej Kreidler nebo něco podobnýho. Ale to jsou speciály, který stojí kotel peněz, za ně bys měl luxusní motorku, u který bys ty koně řešit nemusel.
mar36 píše: .... Ale to jsou speciály, který stojí kotel peněz, za ně bys měl luxusní motorku, u který bys ty koně řešit nemusel.
A v tom je právě to jádro pudla. Akorát jsi zapoměl dodat, že kromě toho kotle peněz je potřeba taky kotel řemeslných zkušeností a spousta známých, kteří jsou schopni zajistit výrobu věcí, co nejdou udělat na koleně v garáži.
Na druhou stranu - zkušenosti a odborně zdatní známí se dají získat právě takovýmhle divokým "indiánským tuněním" v garáži
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
novakys píše: Wencas> dík za radu motorka jela 45 a ted lítá 80
Doufám, že to nemela být jízlivost. Odstranění restrikce je asi tak všechno, co můžeš pro zvýšení výkonu padesátky udělat bez toho, abys předělával z guntu motor. Což se ti bez peněz a spolupráce s odborníkem napoprvé nepovede.
Pokud to jízlivost byla, tak bych pro tebe měl radu: Nezakládej téma, pokud nejsi ochoten akceptovat odpovědi lidí, kteří se už kdysi o podobné vzdušné zámky pokoušeli.
Takže buď:
1/ spoj se třeba s lidmi z Fichtl cupu, vydělej ranec peněz a budeš lítat přes 120 km/h
2/ nalep si na stroj samolepky Monster a použij placebo efekt
Jiná rada není
1 reakcí na tento příspěvek jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
Další stupeň úprav - Sachsy dělá Ralf Waldmann v Německu a Martijn Stehouwer v Holandsku.
A ceny? - "základní" výfuk nějakých tisíc Euro ...a to je enom kus pohýbaného pléšku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
Ale možnost tady je...jak zněl dotaz.
Další, která se (dost) používá, je zhruba za polovic peněz proti Polini převrtaný válec s karbecem 20mm, který se montuje na motor Sachs "Breitwand" se základním výkonem 6,25k.
Vzhledově k nerozeznání, ale je k dispozici okolo 10k.
Nicméně pokud by tazatel chtěl atakovat hranici výkonu dvojnásobnou při nezměněném objemu, může se s důvěrou obrátit na ty dva jmenované pány .
V té "šnapglásklase" se totiž furt závodí...na silnici i v terénu.
Kdyby teda měl nejaké sportovní ambice.
Když ne, je praktičtější a nesrovnatelně levnější zakoupit si stroj většího objemu...
Naposledy editováno 22.04.2015 16:26:32
Vždyť třeba cena solidních "pincků" Puch Cobra, Monza a podobně se pohybuje kolem 7 tisíc Éček .
Ty stroje sů totiž zajímavé tím, že vysoce výkonné dvoudobé padesátky už zřejmě nikdo nikdy vyrábět nebude...
Naposledy editováno 23.04.2015 09:42:34
1 reakcí na tento příspěvek jak otevřit motorku aby mela vetsí výkon
Odeber těsnění mezi válcem a motorem, ale musíš tam dát alespoň silikon... Pakliže máš dosedací plochy mezi hlavou a pístem v pořádku, nemusíš ani tam dávat těsnění, ale dej si pozor že máš svorníky rovnoměrně stáhnuté aby ti to nefoukalo bokem.
Tohle je ta druhá.
U motoru Sachs tohle dost dobře udělat nejde, protože je zkrátka konstruovaný tak, jak je.
Jestli jsi teda už někdy takový motor viděl...
A i kdyby to šlo, tak krom toho by měl tunitel vědět, na co si dát pozor, co to je antidetonační štěrbina, jaký musí mít tvar a minimální rozměry a podobně.
Jinak si vyrobí jen a jen problémy.
Pro lidi, kteří nemají technického vzdělání a o problematice nic netuší, je jediná schůdná cesta - zaplatit úpravu někomu, kdo to umí.
Jedině tohle funguje...
A navíc - úpravy padesátek je ta nejtěžší disciplína, protože při sebemenší nepřesnosti to už nefunguje.
Větší objem ledacos odpustí, ale tenhle ne.