paolo_novy Přidat reklamu

Téma: motor 350/638
8.4.2015 v 05:20
Ahoj kluci,včera jsem koupil jawku 638...po 90km klidné jízdy mi zaskytala jako by neslo palivo nebo nasalo bordel,po kilometru správného chodu v při třech tisících a čtvrt plynu udělala peklo na zemi. V 60km/h se v obci ozvala rána od motoru,zablokovalo se kolo a mašina podemnou začala tancovat,díky bohu skoro na rovině. Při zařazené trojce se po zablokování rozsvitil neutral a dobíjení... Řadit jde,ale nakopnout nelze-je kouslý motor... Olej byl M2T ředěn 1:40... O oleji v převodovce nic nevím,ale spojka při koupi nedělala dobrotu stejně jako řazeni rychlostí... Na N se kolo protáčí... Že by předchozí majitel zapomněl ze se do převodovky leje olej? A já ji dodělal? Řeči typu,měl ses podívat na měrku v převodovce si nechte,nešla povolit a soudruzi na STK mi nechtěli zapůjčit nářadí...
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek motor 350/638

8.4.2015 v 05:49 | Nahoru | #1
Vítej v Pekle! Jsou jen dvě možnosti. Buďto motorku vrátíš původnímu majiteli a to o skryté závadě je tu popsáno na spoustě místech nebo tě čeká rozborka.

motor 350/638

8.4.2015 v 06:52 | Nahoru | #2
na vrácení asi zapomen...ve smlouvě bude že se stavem po zkušební jízdě či vzhledem ke stáří ...souhlasíš.. dohoda s majitelem na spoluúčasti při opravě motoru

1 reakcí na tento příspěvek motor 350/638

8.4.2015 v 07:22 | Nahoru | #3
Podle mě je chyba na straně prodávajícího, zkus mu jí vrátit, to že už při zkušební jízdě škubala a šlo špatně řadit mluví samo za sebe. Mě tahle Jawka nikdy neškubala, nikdy jsem s ní neměl jakýkoliv problém, řadila na "jedničku" a byla skoro bezúdržbová. Podívej se ještě na olej v převodovce, jestli tam nějaký je. Původní majitel asi moc dobře věděl jakou hujdu prodal, nevěřím tomu, že bys jí uhnal ty po 90 km v tomto chladném počasí. Ale zajdi za ním osobně, přes telefon nic nevyřešíš

Naposledy editováno 08.04.2015 07:24:35

(reakce na) motor 350/638

8.4.2015 v 07:47 | Nahoru | #4
ostravak> No ale ta motorka je minimálně 25let stará. Tak jaká skrytá vada, prostě koupil šrot.

Naposledy editováno 08.04.2015 07:48:02

motor 350/638

8.4.2015 v 07:54 | Nahoru | #5
Tak minimálně bych vyjednal slevu, ale nevím za kolik jí koupil, asi nějak výhodně

motor 350/638

8.4.2015 v 08:48 | Nahoru | #6
vidlicka v prevodovce bude vyjeta a dva kvalty ti tam skocily

motor 350/638

8.4.2015 v 09:02 | Nahoru | #7
kouslá převodovka asi vidličky jak už tu psal , oprava za par korun a nic neřeš je to JAWA olej,šmír tři nerozluční přátelé mého mládí.

motor 350/638

8.4.2015 v 09:45 | Nahoru | #8
Myslím, že budeš mít svařené kolečka v převodovce. Taky se mi to stalo u kalifa asi v 90km/h a to sem neudržel.

motor 350/638

8.4.2015 v 11:18 | Nahoru | #9
no podle toho co píšeš a mé pradávné zkušenosti s 638 mi to přijde na zadřený motor.Jestli to dobře čtu - jela, pak netáhla ( zadírala se ) tak jsi zvolnil ( tím oddálil zadření ) a pak se kousla."""Při zařazené trojce se po zablokování rozsvitil neutral a dobíjení """ - tak rozsvícení dobíjení je jasné, když se motor netočí, u mojí 8 byl mezi 3 a 4 takovej "poloneutrál", jestli svítila kontrolka si už nepamatuju.""" Řadit jde,ale nakopnout nelze"""- nejde zatlačit a otočit řadička , nebo prošlápnout ?
"""Na N se kolo protáčí""" - vyndej svíce, zkus protočit přes rychlost., - sundej hlavy,dej N a zkus zatlačit na písty ( pokud teda to nebude jasné hned jak sundáš hlavy)
Ale ak píšou kluci výše, převodovka to může být taky. A co jsem koukal, v Trutnově se Jawaři dost vyskytují,na jedný garáži u kruháku Peugeot/učilištěSPŠ byl poutač náhradní díly jawa

1 reakcí na tento příspěvek motor 350/638

8.4.2015 v 11:57 | Nahoru | #10
Okamzite to vrat jako zkrytou zavadu protoze ti mohly treba vylitat jehlicky a kouslo se to tak ze ko valec a jeden pist
jinak nechapu proc mazes M2T??to uz neleju ani do babetty

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor 350/638

8.4.2015 v 15:32 | Nahoru | #11
kokoška.> co máš proti m2t ?dřív nic jiného nebylo a vše bylo v pořádku ,aha dnes je doba syntetiky a ta je nej. Ty to motory na to byly stavěny

(reakce na) motor 350/638

8.4.2015 v 17:08 | Nahoru | #12
hagrid.hagrid> m2t se ředilo 1:33 .

1 reakcí na tento příspěvek motor 350/638

8.4.2015 v 17:35 | Nahoru | #13
Máš tři možnosti, co s tím udělat:

1. vrátit to původnímu majiteli, přip. požadovat slevu z kupní ceny - neúspěch zaručen stoprocentně předem

2. opravit to - sundat min. hlavy a podívat se do válců - pokud je to zadřené, tak ani při vymáčknuté spojce se ti nepodaří píst v horní úvrati zatlačit rukou do spodní úvrati, pokud se ti to podaří, je něco špatně v převodovce - jak už tu kluci psali - nejspíš vidlička,

3. můžeš to hodit ze skály....

Osobně si myslím, že se ti vysypalo některé ložisko - ojniční, pístní...možná i středové mezi levým a pravým válcem (už jsem to na třindě taky viděl)

Ber to s nadhledem - GO motoru na třindě je za pár peněz, narozdíl od 4T 6V motoru - to by si v tom byl za 90 tyček jak nic ...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) motor 350/638

8.4.2015 v 17:39 | Nahoru | #14
2stroke> Tak GO motoru na 350 zase až tak levné nebude a klidně 6000 - 7000 Kč. spolkne.

Naposledy editováno 08.04.2015 17:53:19

motor 350/638

8.4.2015 v 19:37 | Nahoru | #15
urobis GO motoru a mas na par rokov pokoj,az take drahe to nieje a rozoberes to aj na ceste .

(reakce na) motor 350/638

8.4.2015 v 20:04 | Nahoru | #16

PEPAFJR píše: 2stroke> Tak GO motoru na 350 zase až tak levné nebude a klidně 6000 - 7000 Kč. spolkne.


co je to proti go japonského 4taktu... pětina ceny

(reakce na) motor 350/638

8.4.2015 v 23:05 | Nahoru | #17

PEPAFJR píše: 2stroke> Tak GO motoru na 350 zase až tak levné nebude a klidně 6000 - 7000 Kč. spolkne.


Peníze to stát bude, ale pak to pojede několik let bez problému. 6-7tisíc za generálku není přece žádná raketa, navíc koupil starou mrákotu, tam se musí s opravama počítat.

motor 350/638

9.4.2015 v 21:22 | Nahoru | #18
M2T 1:40? Byl to holt starej křáp a tys mu dal poslední ránu...Rozhoď motor, připrav si půlku ceny motorky na opravu, aby ti to vůbec jezdilo a pak to pár let neprodávej, aby sis ty vynaložené peníze taky užil.

motor 350/638

9.4.2015 v 21:57 | Nahoru | #19
atheris> M2T 1:40 je olej a poměr doporučený výrobcem. Nechci zde zabředávat do nekonečných olejářských válek, ale tato směs nemohla být při volné jízdě příčinou zadření.

Mrtvola_raw> Už jsi to otevřel?

motor 350/638

9.4.2015 v 23:22 | Nahoru | #20
škubala li spojka to značí možná jen špatné seřízení či lamely hold osmičková spojka ,ale to kousnutí to je rozborka jsou dvě hlavní možnosti písty nebo klika no pár tisíc tě to prijde

(reakce na) motor 350/638

10.4.2015 v 13:05 | Nahoru | #21
Stewe>

1 reakcí na tento příspěvek motor 350/638

10.4.2015 v 13:09 | Nahoru | #22
Jestli ti bloklo kolo a ty jsi za jízdy zmáčknul spojku a nic to nepomohlo.Tak jde o převodovku.

(reakce na) motor 350/638

10.4.2015 v 22:14 | Nahoru | #23

JARAXL700 píše: Jestli ti bloklo kolo a ty jsi za jízdy zmáčknul spojku a nic to nepomohlo.Tak jde o převodovku.



Jestli nejde nakopnout tak je to spíš zadřený... protožr 638 jde a v\mášklou spojkou startovat. Jestli nejde - tak nejde motor

motor 350/638

14.4.2015 v 18:51 | Nahoru | #24
Tak motorku jsem nevrátil, po osobním kontaktu s prodávajícím mi přislíbil vrácení peněz podle toho kolik bude oprava... Motorka je rozebraná a právě jsem se vrátil od motoru...
-Řadička jde zmáčknout a otočit,ale nejde prošlápnout
-Válce jsou dole a písty s ojnicema jsou v pořádku
-Převodovka se samotná točí
-S klikou nehnu ani o milimetr

Tak to vypadá,že se vysypali ložiska na klice či co
Zřejmě mě čeká nová spojka a lanka jsou KO

Co chybí tady dole na fotce? Celé světlo se mi v tom hejbe... Koupil jsem vrak s tím,že do toho něco nasypu,ale začíná mě ta práce těžce s*át když vás vidím jezdit ve chvíli kdy pod tím ležím




motor 350/638

14.4.2015 v 19:03 | Nahoru | #25
Chybí ti tam toto http://www.fichtlkr..._nosniku_svetla.html celkove 4ks
Budou to docela jiste stredova loziska na klice, repas kliky pocitej tri tisice. Plus dalsi material v radu rekneme petistovky. Mozna by stalo pouvazovat i nad vybrusem (1500kc), pokud uz jsou valce vybehane...

Naposledy editováno 14.04.2015 19:06:41

motor 350/638

16.4.2015 v 15:19 | Nahoru | #26
Tááák mě repas kliky nemine 4500,- kromě zadření a rozsypání ložisek je pravá ojnice KO - neskutečná vůle na klice, byli ohnutá péra za spojkou na krytu ložiska,a to jsem ještě důkladně neviděl převodovku o víkendu bude konečný seznam položek a příští týden snad "plný nervů" na skládání s prázdnou peněženkou

motor 350/638

16.4.2015 v 18:12 | Nahoru | #27
Člověk chce ušetřit a koupí krám a ve výsledku se jenom zbytečně rozzlobí..

1 reakcí na tento příspěvek motor 350/638

20.4.2015 v 17:57 | Nahoru | #28
Závada vyřešena. Zadřené středové ložisko na klice a nějaký dobrák místo těstění všude sral červenej silikon Jinak motor někdo dělal,protože je nová spojka,převodovka skoro jako nová,kromě toho že je totálně zasraný snad všechno vypadá docela statně Teď mě čeká jen repas kliky (cca 3650,-) a pak to poskládat s novým těstěním, snad tou klikou přestane tak vibrovat a malinko zvonit... Děkuji za rady

motor 350/638

20.4.2015 v 20:22 | Nahoru | #29
záleží na tom, jak sedí čelo...

(reakce na) motor 350/638

6.5.2015 v 00:10 | Nahoru | #30
Mrtvola_raw> ano to samé koupeno za 9 teď jsem na 30 a je v alechvíli jsem nejezdil
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 350/638 VAPE zapojení Jawa 350/638 pagi 16 6.6.2024 v 18:02 Jirka_Kirchner
Jawa 350/638 Zapalování a seřízení... Jawa 350/638 Jirka-Tajsn 3 23.2.2024 v 09:17 Eddie83
ukrajinské vape zapojení do svazku [1, 2] Jawa 350/638 radys02 37 24.9.2023 v 18:22 krizak66
Svíčky-JAWA 350/638 Jawa 350/638 Boss.trx850 9 5.8.2023 v 17:01 pech.
Servis Jawy okolí Žďáru nad Sázavou... Jawa 350/634, Jawa 350/632, Jawa 350/638, Jawa 350/639 ddhu 18 21.5.2023 v 11:27 papiboy

TOPlist