paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

Jawablázni

2.4.2015 v 19:23 | Nahoru | #48691
Skodovák-Fabka má 165/70/14 já měl na chudobce(Junior) dokonce 155/80/13.

Naposledy editováno 02.04.2015 19:25:37

(reakce na) Jawablázni

2.4.2015 v 19:25 | Nahoru | #48692

Vlasťák1973 píše: Milan1963-tak to je ten mechoš asi línej hledat,155-14 se dá sehnat několik druhu od levných protektoru pneu Vraník po min Firestone,Škoda měla tuším 155/80/14 a pokud máš v TP jen 155/14 tak stačí zajít na DI a oni dopíšou alternativní rozměry tzn.jak 155/80/14 tak menší 13tky,ale pokud použiješ 155/80/14 tak Ti nemuže nikdo řéct ani slovo. Navíc jezdit na 40 let starejch diagonálkách je už opravdu dost hazard.

Dokonce jsem je teď kupoval na Opla,ale tam mám 155/65/14.



Nechci se hádat, ale nemáš pravdu. Tento problém jsem řešil před půl rokem. Mám Trabanta r.v. 1978, takže v TP mám napsán rozměr pneumatik 5.20/13 (takže diagonální) a alternativy tam žádné nejsou. Tento typ pneumatik se již velice špatně shání a asi jediná možnost je objednat si je z Německa, kde se vyrábí, ale jedna vychází na 2 000,- kč. Obout Trabanta tedy vyjde na 8 000,-
Byl jsem na dopravním v Prostějově, u techniků. Tam mi řekli, že oni sami tam nemohou žádné alternativy dopsat, že to je možné jen na základě vyjádření výrobce (kde shánět vyjádření od výrobce, když již 25 let neexistuje?). Poté, co budu mít vyjádření, ve kterém budu mít potvrzené rozměry musím mít ještě potvrzení ze servisu, že tam namontovali ten daný typ pneumatik a oni to teprve zapíší do TP.
Pokud vyjádření nemáš, tak můžeš požádat o zahájení řízení o přestavbě, kde ale musíš zacvakat testování a celý proces, což by bylo dražší jak deset Trabantů
Spousta lidí to vyřeší tím, že na Trabanta nazuje radiální pneumatiky alternativního rozměru, avšak v tom okamžiku je vozidlo technicky nezpůsobilé k provozu - mě za to vyhodili na technické. Musíš to mít napsané v TP. Pokud to nemáš v TP a dojde k nehodě, budeš na vině Ty, jelikož pojišťovna to může použít jako argument.

Skodovak> Trabant měl bezdušové pneumatiky od počátku své výroby, ráfky jsou pořád stejné

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.4.2015 v 19:32 | Nahoru | #48693
Lukáš-mám protože se řešila Milanova Škoda 120 a tam vyrobce dodal na DI pro všechny vyráběné modely alternativy,uplně stejně jako mi na HTP dopsali 16tky kola protože je škodovka povoluje,to samé u 120tek se dávali 13tky a též Ti je zapíšou,pokud se jedná o Trabanta tak to nevím,ale někdy je neochota uředníka na DI,větší než kouknout do instrukcí od vyrobcu a věřím,že trabanti ke konci 8Olet měli více možností na pneu v TP už jenom proto,že se diagonálky přestaly vyrábět.

(reakce na) Jawablázni

2.4.2015 v 19:39 | Nahoru | #48694
Vlasťák1973> Pokud Škoda dodala potřebná potvrzení, tak to potom přepíšou, to je jasné, však jsem to psal. Ale Trabant prý musí vydat potvrzení, bez toho prý nic nebude
Problém je v tom, že když začali vyrábět Trabanty na radiálkách, tak se muselo znovu atestovat celé auto. Trabant tedy v Československu za svou éru šel k atestaci dvakrát. Asi to ale bude hlavně o té ochotě či neochotě úředníka, tím je prostějovská dopravka proslavená. Asi si tam ten záznam budu muset jít "vyřvat" stejně jako zápis PAva do TP od 477. Tehdy jsem tam strávil celou pracovní dobu (od 9 do 17 hodin), hádal se s úřednicí a odmítal odejít, dokud to tam nenapíše. Byla vytrvalá, ale já více

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.4.2015 v 19:42 | Nahoru | #48695
Vlasťák1973>



1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.4.2015 v 19:43 | Nahoru | #48696
rancher> To je přesně to, co mám já. Daný jeden rozměr pneumatik a alternativy nikde nejsou, ani v dodatcích

(reakce na) Jawablázni

2.4.2015 v 19:47 | Nahoru | #48697
LukasKoudelik> To jamys601: Co se týče údajů o pneumatikách z knihy Šlehofera, tak v hnědém vydání (1984),to je tak uvedeno a nejen v hnědém, ale i ve vydání z roku 1974 na str. 207, kap. 14. Kola a pneumatiky. Mám ještě předešlé vydání v červených PVC deskách, ale je v garáži, tak se podívám i tam. Nedovolím si hodnotit údaje v těchto knihách, které jsou jakousi biblí pro nás, co se věnujeme Trabantům a konkrétně já ještě jen od konce roku 2008 i když motorismu skoro 50 let. Dovoluji si věřit více údajům z databáze vývoje, a to zde, na těchto stránkách. Tyto údaje potvrzuje i jiná literatura. Např. kniha Automobily (Rudolf Koukal) SNTL 1971, která byla určna pro 1.,2. a 3. ročník odborných učilišť a učňovských škol oboru automechanik i pro všchny zájemce o motorismus. Text byl schválen MŠ ČSSR dne 5.11.1969. V této knize je m.j. zmíňka již i o radiálních a poté i o bezdušových pneumatikách. Např. se uvádí, že: "Pro Škoda 1000 MB byly v roce 1968 vyvinuty pneumatiky radiální", atd. Dále o pneumatikách: "U osobních automobilů, zejména v západních zemích ( má poznámka-vydání knihy 1971!)se často používá pneumatik bezdušových". V TP trabíka , co vlastním, r.v. 1972 je uveden pouze rozměr a druh pneumatik (obručí) 5,20-13 a ráfek 4Jx13 (označení šířky pneu v palcích se užívá u diagonálních pneumatik). U druhého trabíka z roku 1980 je v TP uveden rozměr a druh pneumatik 5,20-13 / 145 SR 13 a ráfek 4Jx13 (u radiálních pneumatik se šířka udává v mm). Dovoluji si proto napsát, že údaje uvedené zde v databázi vývoje, jsou věrohodnější a určitě přesnější, než uvedená kniha o trabantech.
zdroj...

Naposledy editováno 02.04.2015 19:48:29

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.4.2015 v 19:48 | Nahoru | #48698
Lukáš-u nás na DI,musím uznat,že jsem zatím vždy vše dořešil ku své spokojenosti,ještě se tam chci jít zeptat na nové označení pneu,misto 3.25-18 třeba 90/80-18(nevím teď přesně ten převod),ale trochu mne teď nadzvedla paní u pojišťovny,prodal jsem auto a jdu zrušit pojistku a ona,že chce ofocenej velkej TP s novým majitelem a kupni smlouvu tak jsem ji řek ať mi ukáže kde je takovej zákon a že já mužu mit ustni smlouvu nepotřebuju papír a normálně jsem ji tak rozhodil,že nevěděla co říct a pak skoro poprosila ať ji donesu aspoň tu kupni smlouvu tak jsem ji doma podepsal za oba pánovi co jsem prodal autí jsem to zavolal on se smál,že auto už je dávno pojištěny a smlouvu ukončili,ale to samé teď kámoš prodával motorku a chtěli po něm zas to samé-uřednickej stát plnej papíru.

e-Rancher-věřím,ani se nijak nedohaduju,ohledně Trabanta nevím,ale jako dlouholetej Skodovák a vlastník všech typu od Š 105 po Fabii jsem už pár uředních zápisu dohnal k dobrému konci a to nemluvím o tom,že moje dovezená Škoda 120 r.v.86 z dojčlandu jezdila na papírech Škody 100 a šlo to Rapid tež z německa jezdil na 120tkovejch emkovejch.

Naposledy editováno 02.04.2015 19:56:13

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

2.4.2015 v 19:55 | Nahoru | #48699
Vlasťák1973> To se teďka pojišťovny takhle vykrucují, jelikož jin s platností od 15. ledna zrušili možnost vybírat ty zlodějské příspěvky za nepojištěné vozidlo. Dřív Ti pojistku zrušili beze slova a byli rádi, když jsi to měl nepojištěné, jelikož se na tom dobře "napakovali". Teď ty příspěvky vybírat nesmí, tak se alespoň snaží, aby jsi to měl pojištěné co nejdéle.

(reakce na) Jawablázni

2.4.2015 v 20:21 | Nahoru | #48700
LukasKoudelik>

Problém ale je, že to výpalný za nepojištěný auta nešlo do kapes pojišťovnám (navíc jak určit které, když auto nebylo pojištěný), ale šlo to do kapsy nějaké kanceláři pojistitelů, kterou ani pojišťovny nemají rády, pač i ony tam stále musí odvádět nějaký desátek, ze kterého se hradí nepojištěná vozidla...

(reakce na) Jawablázni

2.4.2015 v 20:29 | Nahoru | #48701

milan1963 píše: Vidím všude "krásné" jarní počasí. Já byl dneska přezout auto do letních pneu, staré byly dost ojeté. Gumař se divil, prý at' nechám zimní. Sdělil mi, že pneu 155 - 14 k mojí milé ŠKODĚ 120 se už nedělají. Prý o ně už nebyl zájem. Naštěstí mám staré diagonální, tak je na čem jezdit. Ale do budoucna? Zajímavé je, že k 70 let starému pérákovi pneu běžně koupím, k 35 let starému autu ne. Jezdím ted' všude autem, na motorku to fakt není. Nejdřív vítr a stromy přes cestu, ted sníh...



Já mam se stejnou záležitostí také zkušenosti, akorát z motorek. Už si nepamatuju ty míry, ale opět šlo o to, že pneu byly původně uvedené v palcových rozměrech, ale v soušasné době jsem je již nemohl sehnat. Řešil jsem to tak, že jsem sehnal "konstrukční" katalog pneumatik nejmenovaného výrobce (každý výrobce vydává katalog pneu, kde má uvedené všelijaké rozměry, nová guma, nová guma obutá, nosnost vztažená na provozní rychlost - hlavně u náklaďáčků...), kde bylo v tabulce užití a náhrad uvedeno, že pneumatiky xy starého provedení nahrazují novější pneumatiky označené xz. S tím jsem zašel na inspektorát, chvilku se s nimi dohadoval a nakonec jsem odešel se zápisem. Chlapík si akorát zkopíroval stránku z katalogu, přicvakl k žádosti a pohoda .

Jinak co si pamatuju, když jsem před roky měnil na jawce původní gumu z fabriky z roku 1995, byla to Barumka a bylo tam uvedeno "90/90 - 18" a hned pod tím byl ještě uveden rozměr "3,25 - 18" . Na tech moderních Mitaskách, co je nahradily to už není . Kdyby bylo, byl by tím každý problém vyřešen.

E: tady katalog motopneu od Mitasu:
http://www.mitas-tyr...atalog_2013a_ces.pdf
Koukněte na stranu 77, kde jsou uvedené právě náhrady palcových pneu metrickými. Kdo by měl problém, vemte toto na DI a ať se nějak vyjádřej, když to výrobce dodává oficiálně jako náhradu

Naposledy editováno 02.04.2015 20:32:42

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.4.2015 v 20:51 | Nahoru | #48702
škodovka užovka by měla mít 14 kola. 13 šly až pozdějc na Mko.
ale je fakt, že na 13 jim to sluší , a to zejména díky hezčím děrovaným plecháčům

e: tak kecám, už i užovky měly 13ky a to v letech 1980 až 1983 (pak přišlo emko)...

Naposledy editováno 02.04.2015 20:55:25

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

2.4.2015 v 20:52 | Nahoru | #48703
Sofia-dobrá práce určitě využiju-já mám na předku Barumku tři roky starou a ta má právě na obvodě 90/80 18 a pod tím v závorce 2,75/18

e-Maabo já měl též užovku na 13tkách,krásnou bílou vepředu obdelníková světla jako Garde a vzadu velké celoplochy z Mka,moje první strojovna a určo asi nechala zářez v srdíčku a když jsem ji pak vyměnil za Mko tak mne to i mrzelo asi to dělala ta bílá barva od té doby jsem bíle autí neměl a vždy jsem ho chtěl a chci a pokažde šáhnu po jinej barve asi su blbé

Naposledy editováno 02.04.2015 21:00:03

Jawablázni

2.4.2015 v 20:57 | Nahoru | #48704
Dobrá zpráva, už hodinu nepadá.

(reakce na) Jawablázni

2.4.2015 v 21:01 | Nahoru | #48705
Vlasťák1973>

Jo a je v té tabulce také uveden doporučený ráfek . Toho jsem také jednou využil a to přímo v Jawě, když jsem si nechával na předek zapisovat ráfek 1,85. Tehdy mi to nechtěli povolit a keců kolem toho bylo, tak jsem k tomu připojil tento list a výpis z katalogu J 640 kde bylo u litých ráfků uvedeno, že přední ráfek Bernardi (montovaný zejména na sportky) má rozměr 1,85 - 18. Pak už nebylo o čem diskutovat, když to na stejné motorky montovala v prvovýrobě přímo fabrika . A je fakt, že ten přední Al ráfek je užší

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.4.2015 v 01:04 | Nahoru | #48706
Lukas: Jen drobná oprava, Trabant nebyl od počátku výroby vybaven bezdušovými pneumatikami. Radiální pneumatiky originál Pneumant byly montovány s duší na disku bez bezpečnostní drážky, resp. se čtyřmi větracími otvory. Začátek používání bezdušových pneumatik pro vozidla Trabant je zhruba datován na rok 1973.

(reakce na) Jawablázni

3.4.2015 v 08:12 | Nahoru | #48707
skodovak> Díky za opravu, měl jsem pocit, že již od začátku výroby byl na bezdušácích. Každopádně jsem si alespoň správně zapamatoval, že i diagonály byly bezdušové

Jawablázni

3.4.2015 v 08:26 | Nahoru | #48708
Tak včera jsem byl v Liberci v Globusu obhlédnout motoakci .
Nevypadají ty věci úplně špatně, ale spoustu toho už neměli a nebo ještě neměli. :)
Inu klasika.

Jawablázni

3.4.2015 v 08:37 | Nahoru | #48709
Verdom> tankvak mají stejně drahy

Jawablázni

3.4.2015 v 10:46 | Nahoru | #48710
U nás...3.dubna 2015



Jawablázni

3.4.2015 v 11:02 | Nahoru | #48711
Kafi: ješte žes zrušil ty vejlety-ani v Maďarsku to počasí není moc vejletní max 4stupne,všechno podmáčený po deštích a vítr jak prase













1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.4.2015 v 11:37 | Nahoru | #48712
Hezke..myslím, že poskládat 634 bude lepší Díky

(reakce na) Jawablázni

3.4.2015 v 12:12 | Nahoru | #48713

Kafi píše: Hezke..myslím, že poskládat 634 bude lepší Díky



Konečně rozumná řeč.......
Že to ale trvalo.....

Jawablázni

3.4.2015 v 15:46 | Nahoru | #48714
tady u nás se udělalo celkem rozumě, vyrazim aspoň na chatu, nesmim riskovat že se mi zkazí benzin :)

Jawablázni

3.4.2015 v 15:47 | Nahoru | #48715
V Praze taky dobře, ale už se to horší...uvidíme co víkend no

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.4.2015 v 15:59 | Nahoru | #48716

maabo píše: škodovka užovka by měla mít 14 kola. 13 šly až pozdějc na Mko.
ale je fakt, že na 13 jim to sluší , a to zejména díky hezčím děrovaným plecháčům

e: tak kecám, už i užovky měly 13ky a to v letech 1980 až 1983 (pak přišlo emko)...


V TP mojí Škody 120 z roku 1980 je napsáno pneu 155 - 14. Znamená to 155/80 - 14. Nesnížené, prostě tak, jak to tam je. Bratr má Felicii. Dal mi pneu o rozměru 13 ", já si půjčil disky , přezul alternativně na 13 palců a jel jsem na TK. Vyhodili mně. Proto dál jezdím na tom, co je v TP a co na autě původně bylo. Nic jiného nechci ani nebudu riskovat. Je to asi opravdu jak kde. Někde možná povolují k úzké Š 120 i kola 13, jinde ne. Už jsem přes inzerát sehnal nové, nejeté 155 - 14. Tak je zase na čem jezdit. Dodatek: jezdím zásadně na nových pneu, protektory nechci. Před asi 10 lety se mi za jízdy utrhl běhoun, zážitek to tedy byl .
Jinak dnes jsem od podzimu podruhé nastartoval veterána. Moc se mu nechtělo. V karburaci je sliz, kaše či co to je . Žeby z ekobenzínu?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

3.4.2015 v 16:47 | Nahoru | #48717
milan1963> jak jsem psal výše, i užovka se s 13'' asi 3 roky vyráběla, tedy je na ně otipovaná. Pokud si seženeš potvrzení z AZNP, což by neměl být problém, musejí ti ty 13 do TP zapsat.
A co se týče protektorů je potřeba mít kvalitní. Pneu Vraník můžu doporučit, zimáky mají dobrou trakci i výdrž. Ale na nějakých starých zpuchřelých vránách bych rozhodně nevyjel ani na pole.

e: překlep
e2: ono asi také záleží na měsíci, od kdy se ta změna zavedla. Chtělo si to před těmi 35 lety ještě půlrok počkat, a prošel bys dnes na STK bez problémů

Naposledy editováno 03.04.2015 17:00:26

(reakce na) Jawablázni

3.4.2015 v 17:43 | Nahoru | #48718
Bimbam> Bylo to celkem 980 km, pršelo jen prvních160 km tam a pak prvních 200 km zpátky...

(reakce na) Jawablázni

3.4.2015 v 20:37 | Nahoru | #48719
maabo> Pneu už mám a tak se tím dál zabývat nechci, ty 13 palcové by byly alternativou, ale psát do MB, jet na úřad...nechám originál 14 palců. Moje auto je vyrobené před dovolenou 1980, koupené tuším 3. července 1980. Kola 13 '' byla až od dovolené, tak to v MB chodilo. A chodí možná i dnes.
Jinak třeba Popular má pneu ze 70. let, jezdím na nich už 33 let co auto mám a nestěžuju si. Náhradu vyrábí prý Bridgestone, ale jedna stojí přes 4 tisíce. To je přece jen hodně a diagonálek Barum 5,00 - 16 mám v zásobě naštěstí dost. Dva páry jsem prodal a zájemců bylo snad dvacet.
Pravidelně měním pneu u 650, tam je ojedu, zadní nevydrží víc než 12 tisíc km. Třeba u péráka mám přední snad ještě Bat'a, drží, nesjíždí se, tak výměnu neplánuju.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

3.4.2015 v 21:04 | Nahoru | #48720
SOFIA>

tak mě strejda Góógl vyhodil TOTO
Troufám si tvrdit ,že takto to za bolšána nikdy nejezdilo...
Ten Páv je lidová tvořivost....





Naposledy editováno 03.04.2015 21:08:38
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist