je mně někdo schopen poradit, co všechno obnáší dovoz motorky z ciziny? V podstatě kompletní průvodce akvizicí stroje mimo ČR. Chci si dovézt motorku (pravděpodobně z Itálie), ale nemám s tím žádné zkušenosti, tak ocením jakoukoli radu. Jsem schopen si většinu věcí dohodnout přes telefon, pak vezmu auto s vozíkem, přijedu na místo, motorku zkontroluju, projedu a když se rozhodnu ji koupit, co bude následovat?
Kupní smlouvu si nechám poslat předem kvůli kontrole, takže na místě ji jenom podepíšu? A jaké doklady pak od původního majitele/bazaru budu potřebovat? Převoz by asi proběhl na vozíku za autem, takže pojištění nepotřebuju? A přihlášení pak probíhá jak?
Díky moc za jakékoli tipy!
1 reakcí na tento příspěvek Co obnáší dovoz motorky z ciziny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co obnáší dovoz motorky z ciziny
1 reakcí na tento příspěvek Co obnáší dovoz motorky z ciziny
Podle mě by to tak mělo být, že ti techničák pošle poštou.
Naposledy editováno 25.03.2015 15:30:26
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co obnáší dovoz motorky z ciziny
ConteZoncolan píše: Behysek> Díky moc za odpověď. Jenom pro upřesnění: z Itálie teda odjedu jenom s kupní smlouvou (a samozřejmě motorkou), původní majitel pak musí motorku odhlásit v Itálii a TP mně pošle poštou?
Když pominu fakt, že se to dá najít na internetu. Tak italovi nikdy nevěř! Musíš si s motorkou odvést i techničák a odhlášku. Po ose to nejde (tedy teoreticky prej jo, ale ještě se nenašel nikdo kdo by to na úřadě v IT vyřídil), jedině snad s německou převozkou.
Další věc je, že pokud nemluvíš italsky tak budeš mít problém si tu mašinu vůbec koupit.
Bejt tebou tak se podívám po nějaký firmě co dováží mašiny. Na Freemoto jsem četl pozitivní recenze.
Behysek píše: Nevím jak to mají Italové, to si samozřejmě zjistí podle toho, kde to chce kupovat. neřekl, že přímo v Itálii.
Podle mě by to tak mělo být, že ti techničák pošle poštou.
Když nevíš tak to aspoň napiš, že si nejsi jistej ne mu na férovku psát blbosti o malým tp.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co obnáší dovoz motorky z ciziny
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co obnáší dovoz motorky z ciziny
V případě, že si nějakou motorku vyhlídneš tak si nejdřív s prodejcem telefonicky ověř, že nemá problém vyřídit export.
Teď malinko zaběhnu bokem. Někteří velkoobchodní prodejci si účtují 100eur poplatek za vyřízení exportu, někteří ne. Tak aby jsi pak nebyl překvapenej.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co obnáší dovoz motorky z ciziny
1 reakcí na tento příspěvek Co obnáší dovoz motorky z ciziny
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co obnáší dovoz motorky z ciziny
hrnous píše: oldbajker> Od nového roku, pokud to splňuje stáří a homologaci E už se nedělá ani dovozová stk, ale dovozová EVIDENČKA. Ztotožnění s ZTP a všechno ostatní už si musí ouřada udělat na úřadě. Může to trvat pár dní a taky se úřadovi vůbec nemusí chtít, ale udělat to musí.
ta evidenčka není žádná novinka, mohlo se to dělat už dřív. Ale pokud úředník řekne, že nemá vše potřebné k dispozici, těžko ho ukecáš
Předkládá se originální italský registrační doklad, evidenční kontrola a pokud je moto starší 4 nebo 6 let ( fichtl do 50 ccm), i protokol z technické prohlídky.
žadatel musí dále doložit technické údaje v rozsahu českého TP, buď může technik na STK vyjet nějaký technický popis, nebo výpis z tohoto popisu, nebo lze oslovit výrobce nebo technickou zkušebnu ( TUV nebo Dekra). Nejjednodušší je domluvit se na STK.
K tomu zelená karta, poplatek za moto nad 50 ccm je 500,- Kč.
To je vše potřebné a úředník nemůže tvrdit že ne, prože je to podle zákona.
Bajku zdar,
kluci, mám takový problém. Koupil jsem Hondu CB900F Boldor s kopií italského techničáku. To k registraci u nás nestačí. Jak jsem krátkou komunikací s italským úřadem zjistil, tak byla odhlášena za účelem vývozu v roce 2001. Máte někdo ponětí, jestli se dají sehnat v Itálii nějaké duplikáty nebo něco obdobného, co by se dalo použít pro přihlášení v ČR? Pokoušel jsem to řešit emaily, ale odkázali mě na nějaký informační web, tam zase nemám nějaké identifikační číslo, prostě jedna past za druhou. A taky nevím, co by mi poslali, pokud vůbec něco.
Budu rád za každou radu nebo zkušenost. Kdyby měl někdo cestu na odbor dopravy v Janově, tak by to bylo úplně nejlepší
Tak díky a ahoj.
Naposledy editováno 20.01.2017 19:42:55
2.) K zakoupení motorky v Itálii potřebuješ hlavně prodejce motorky s motorkou a s platnými italskými doklady a peníze, odhlášení motorky je hlavně v jeho zájmu ( stojí to asi 80 éček)
já vím, že kopie TP mi je nanic, taky vím, že italské úřady na tu motorku vystavily nějaké doklady k vývozu, ale protože od roku 2001 se ty papíry někde ztratily, tak potřebuju zjistit, jestli je možné vyřídit nějaké duplikáty .... Je to jen pokus, protože jsem počítal s tím, že si je budu muset pořídit jinak. Mimochodem, dle výrobního čísla na rámu by u nás neměla být registrována, ale kdo ví. Každopádně to teď neřeším.
Zákon nespecifikuje, jakým, způsobem se dokládají ty povinné technické údaje v rozsahu českého TP, která italský TP samozřejmě neobsahuje, protože tolik kokotin jako my žádný EU stát neregistruje ...pokud je k motorce ještě COC list, je to ideální...ale k italským motorkám to italové nedávají...pokud se jedná o motorku, která byla dodávána i na český trh českým zastoupením, s největší pravděpodobností k ní bude k dispozici základní technický popis, který je technik STK schopen najít a vytisknout...jsou STK, které do protokolu z technické prohlídky (do poznámky ) uvedou že motocykl byl ztotožněn se ZTP číslo XXXX-XXX-XX, pak je úřad schopen podle daného ZTP český TP vystavit.
Další možnosti všichni znají, koupit si chybějící údaje od dekry nebo od výrobce...některé STK které skutečně slouží veřejnosti si data od dekry vyžádají elektronicky a vyúčtují to klientovi, ten pak už nemusí shánět data a jde rovnou na úřad
Naposledy editováno 20.03.2018 19:49:39
1 reakcí na tento příspěvek Co obnáší dovoz motorky z ciziny
Před týdnem jsem si z IT dovezl ojetý skútr, tak to trochu aktualizuji.
V Itálii bylo potřeba zajít s původním majitelem na úřad, tam vyřídit papíry o exportu za 90€, pak tady zajít na dovozovou STK(ceny v Ostravě 1400-2200Kč), kde se jim k mému štěstí podařilo skútr identifikovat i bez COC listu, což je papír, na kterém jsou všechny technické údaje o konkrétním vozidle a zřejmě ho dostanou při koupi nového stroje. Záleží na majiteli, jestli ho má, nebo ho někde ztratil(ale vždy je samozřejmě lepší ho mít). Pokud se nepodaří identifikovat, kontaktují DEKRU, nebo výrobce, což stojí dalších cca 2000Kč.
Pak jdete na příslušný úřad(magistrát - oddělení dovozů), za poplatek 500Kč si necháte vyřídit česky TP a značky(v mém případě do druhého dne) a pak už jen vesele jezdíte.
Tolik má čerstvá zkušenost s dovozem. Snad se bude někomu hodit ;)