Téma: Dobijeni gs500e
18.3.2015 v 13:35
Zdarec, chlapi mam problem s dobijenim na gs 500. Je to tak trochu stary strep z 93roku, ono to celkove uz neni nic moc. Basti to i olej a tak do toho nechci extra cpat prachy, nicmene koupilo se to loni pro pritelkyni, aby se naucila a rad bych aby nekde neskoncila s vybitou baterkou.
Takze co to dela:
Nastartuji, bez svetel dobiji 13,8 pri zapnuti parkovacky a zadniho svetla 13,2 a pri zapnuti hlavniho svetlometu uz jen 12,8.
Loni jsem kupoval novou baterku a asi po 3mesicich jezdeni byla vybita.
Nejsem si jisty zda to muze delat regulator, nebo altik.
Nicmene altik je oproti me gsx750f tady umistenej pod tim deklem a to by zas musel olrj ven apod....
Diky za jakoukoliv odpověď
Takze co to dela:
Nastartuji, bez svetel dobiji 13,8 pri zapnuti parkovacky a zadniho svetla 13,2 a pri zapnuti hlavniho svetlometu uz jen 12,8.
Loni jsem kupoval novou baterku a asi po 3mesicich jezdeni byla vybita.
Nejsem si jisty zda to muze delat regulator, nebo altik.
Nicmene altik je oproti me gsx750f tady umistenej pod tim deklem a to by zas musel olrj ven apod....
Diky za jakoukoliv odpověď
Jedine co se da, je odmerit. Nejdriv bych to natocil a odmeril napeti primo na regulatoru. Myslim vystupni stejnosmer. Pokud bude drzet hodnotu, tak je nekde spatnej spoj, studenak a td.. Pokud nebude, chce to zmerit altik. Jeste je moznost vymenit rovnou regulator (treba pujceny) a vyzkouset.
návod na měření dobíjení tu koluje často, stačí pohledat.
Osobní zkušenost probity alternátor, chovalo se to dá se říct stejně. Na volnoběh to nedobíjelo, pří vyšších otáčkách ano, ale stejně málo. Za jízdy v pohodě, klidně 200km, vypnu motor, natankuju, nastartuju hodně z těžka...než jsem nasadil helmu tak to zdechlo a konec. Startovaní přes kabely, chytla....odpojil jsem kabely zdechla. Když jsem ji po 6té natočil přes kabely a nedovolil motoru jit pod 6tis tak v pohodě, dojel jsem bez problémů domů.
Změřil bych alternátor, jednotlivé fáze, jestli dávají dostatečné napětí. Práce na pár minut pokud je konektor někde na dosah.
Osobní zkušenost probity alternátor, chovalo se to dá se říct stejně. Na volnoběh to nedobíjelo, pří vyšších otáčkách ano, ale stejně málo. Za jízdy v pohodě, klidně 200km, vypnu motor, natankuju, nastartuju hodně z těžka...než jsem nasadil helmu tak to zdechlo a konec. Startovaní přes kabely, chytla....odpojil jsem kabely zdechla. Když jsem ji po 6té natočil přes kabely a nedovolil motoru jit pod 6tis tak v pohodě, dojel jsem bez problémů domů.
Změřil bych alternátor, jednotlivé fáze, jestli dávají dostatečné napětí. Práce na pár minut pokud je konektor někde na dosah.
Navod od moji malickosti ZDE ,
dle popsaneho projevu , regler, zahnojeny konektrory nebo altik. Stim jak je to stary klidne je mozny ze nameris super cuper hodnoty a magnety budou v haji, ale to se dozvis asi az jako posledni az promeris uplne vsechno.
dle popsaneho projevu , regler, zahnojeny konektrory nebo altik. Stim jak je to stary klidne je mozny ze nameris super cuper hodnoty a magnety budou v haji, ale to se dozvis asi az jako posledni az promeris uplne vsechno.
Hele díky, konektory byly první co jsem řešil, ještě jsem i od montovat jakési alarm, které tam někdo nahulakal strašlivým způsobem. Nic budu muset sehnat lepší merak a zkusit to před regulátorem a pak za ním no...
Ještě se zeptám jelikož jsem rozdělovat naposledy fichtla, na té gs 500je na straně saltrpaky kryt rozděleny na 2casti,jedna je k řetězové a pod druhou částí by měl být altik, nicméně on je tam nějakým způsobem zatesneny nebo jak to tam je, pod tím krytem když jsem ho zlehka povolil začal téct motorový olej.....
Díky za info
Naposledy editováno 18.03.2015 17:20:01
Ještě se zeptám jelikož jsem rozdělovat naposledy fichtla, na té gs 500je na straně saltrpaky kryt rozděleny na 2casti,jedna je k řetězové a pod druhou částí by měl být altik, nicméně on je tam nějakým způsobem zatesneny nebo jak to tam je, pod tím krytem když jsem ho zlehka povolil začal téct motorový olej.....
Díky za info
Naposledy editováno 18.03.2015 17:20:01
Ok díky moc za info, seženu lepší měření a pak uvidím no, já furt přemýšlím jestli má cenu s tím něco dělat, žere to na 2tis km litr oleje,smrdi to jak stará jawa, je to od sestřenice přítelkyně, ale oni jenom jezdily. Nikdo se o nic nestaral, chtěli za to 15tis tak jsme to vzali, ale nečekal jsem že to bude až tak K. O
Je to prostě vo udržbě,nejde nic nedat a nechat to zajít tak daleko.A je to hlavně škoda,pak se rozprodavaji na díly.Já chtěl mojí prodat za 20000 a to olej nebere rok99 ale najeto 77000 a nikdo jí nechtěl.tak jí necham,jezdim na ní do práce a hotovo.Ale kdybys rozprodával tak dej vědět.
1 reakcí na tento příspěvek Dobijeni gs500e
Ještě mě napadlo že bych mohl zkusit regulátor z druhé motorky, mám doma GSX 750 F, možná bude mít jiné konektor ale barvy drátu by teoreticky mohly být stejné
1 reakcí na tento příspěvek Dobijeni gs500e
Tak se zda ze je to v haji, promerij jsem ten altik, tedy vsechny zlute dvojice mezi sebou a prakticky pouze na jedne dvojici jsem neco nameril.
Zkousel jsem pak jeste propipat vsechny, ale pipnulo to jen u te dvojice ktera neco ukazovala, takze jestli se nemylim je stator K. O.
Zkousel jsem pak jeste propipat vsechny, ale pipnulo to jen u te dvojice ktera neco ukazovala, takze jestli se nemylim je stator K. O.
Ondrus84 píše: Tak se zda ze je to v haji, promerij jsem ten altik, tedy vsechny zlute dvojice mezi sebou a prakticky pouze na jedne dvojici jsem neco nameril.
Zkousel jsem pak jeste propipat vsechny, ale pipnulo to jen u te dvojice ktera neco ukazovala, takze jestli se nemylim je stator K. O.
Pokud pouze u dvou zlutych vodicu byl odpor, tak je jedna vetev po smrti. Hold previnout, nebo sehnat
1 reakcí na tento příspěvek Dobijeni gs500e
U těchto starších ročníků se občas utrhnou magnety, rozštípou se a rozsekají i stator. Ale na fotce to vypadá, že magnety na bubnu jsou v pořádku. Tak ještě jednou proměřit stator, postup zde. Bude-li měření odporů v pořádku, ale proudy budou nesymetrické, bude nejspíš poškozené "železo" (plechy jádra) statoru a pak jedině sehnat jiný. To, že napětí klesá při zapínání zátěží (světel), ukazuje na nedostatečný výkon alternátoru - slabé magnety, výpadek jedné fáze (buď zkratem ve vinutí, přerušením vinutí dané fáze, nebo je fáze trvale zkratována vadnou diodou, nebo tyristorem, v regulátoru. měření třífázového zkratového regleru zde.
Jinak GSX-750 má alternátor s buzenou kotvou a vestavěným usměrňovačem i reglerem (jako u auta), takže tam žádné díly zaměnitelné nebudou (GS500 má třífázové magneto se zkratovou regulací).
Jinak GSX-750 má alternátor s buzenou kotvou a vestavěným usměrňovačem i reglerem (jako u auta), takže tam žádné díly zaměnitelné nebudou (GS500 má třífázové magneto se zkratovou regulací).
Uz se zase točí... Teda uz zase ne nic mene dobiji, blbe jsem pretesnil viko, musim to sundat a dat tam lukopren, ta potvora co jsem mel doma 100let asi ztrazila tesnici vlastnosti, mam ho uz v kabeli, akorat moji integritu akce prerusil odcod na odpoledne do prace. Takze v noci pretesnim, rano naleju olej a melo by to byt ok. Vsem moc diky za pomoc
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijeni gs500e
J.M.K.>
Ahoj me se na gsu 07 odlouplo ze predu na magnetech epoxid je pouze po stranach mezi magnetama mam strach ze se mi v tockach nejakej magnet posune myslis ze kdyz to prelepim epoxidem do 150 stupnu aspon ze predu a malinko po stranach ze to bude lepsi nebo to mam nechat ?
Ahoj me se na gsu 07 odlouplo ze predu na magnetech epoxid je pouze po stranach mezi magnetama mam strach ze se mi v tockach nejakej magnet posune myslis ze kdyz to prelepim epoxidem do 150 stupnu aspon ze predu a malinko po stranach ze to bude lepsi nebo to mam nechat ?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobijeni gs500e
SpitfirePiston> Ahoj, ty novější ročníky už mají rotor na vnitřním obvodu "hladký", taky by se magnety jen tak vytrhnout neměly. Ale jestli je tam odloupnutý epoxid, tak každopádně přelepit, odolnost do 150°C by měla stačit, jen hlavně pozor na to, aby byl odolný vůči oleji.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Palivové hadice - jaké Suzuki GS 500E | Dejwidos | 7 | 14.10.2024 v 13:19 Zdenalbenal |
Jaký kufr pro 2 helmy Suzuki GS 500E | Dejwidos | 10 | 4.10.2024 v 11:54 Metric |
Kolik km musím ujet, aby se motorka... Suzuki GS 500E | ViraxRider | 18 | 12.9.2024 v 14:28 tun |
Olej na řetěz [1, 2] Suzuki GS 500E | ViraxRider | 54 | 7.9.2024 v 21:43 TomasRA |
Jak se prodávají starší motorky [1, 2] Suzuki GS 500E, Honda CBF 500, Suzuki SV 650, Kawasa... | jkprg | 56 | 6.8.2024 v 15:18 TurboLover |