AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vlasťák> to mě nenapadlo...takže vyměnit rozetu, dát nvoý řetěz, vložit spojku, mladou postavit na brzdu na centrálu, nechat rychlost a povolit....díky
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi píše: maabo> proč ne s rychlostí? Bude tam větší odpor
kafi, normálně bych to nechal bez odpovědi, neb nejlepší je, když si na to přijdeš sám, ale protože jsem dnes pln entuziasmu, který nepadl na úrodnou půdu, tak ti odpovím:
ten řetěz se musí nejdřív napnout, máš to zpřevodovaný, takže kolečkem musíš otočit třeba o 360°, než to napneš na ten správný moment.
Máš li zařazenou 4 (u japonce 5) pak budeš muset otočit motorem o necelé 2 otáčky, tedy minimálně 2 komprese, Už víš, že se to přes ty komprese protočí, takže ti to nepomůže, naopak budeš muset ten odpor silou ruky překonat.
Což se dá... možná.... . Ale nevím nevím, pokud si nejsi absolutně jist stavem napínačů rozvodového řemene / řetězu, zda je nutné je takto trápit... aby ti to hochu nepřeskočilo.
Na to majzla, bez napumpovanýho oleje není napnelizmus!
e: a vidíš, tohle riziko rozhodně u Jawy nehrozí
Naposledy editováno 17.03.2015 22:17:11
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1. bavíme se o sekundárním kolečku, které si při povolování protožil i s celým motorem přes komprese ... ok?
2. předpokládám, že si s ním točil proti směru jeho otáčení, když si to chtěl povolit
3. teď ještě záleží, jaký je to motor. U 2t jawy ani u čopra či felicie to nevadí, ale jestli máš japonce OHC s napínákama rozvodů, tak už prosímtě bod 2. nikdy nedělej, nedělá to tomu motoru dobře ,zbytečnětím riskuješ.
4. ono totiž nevadí, když točíš po směru, klidně i s vytahaným řetězem, ale když s tím otočíš obráceně může vytahanej řetěz přeskočit.
5. ano pravděpodobonst že to skočí je asi 1:1000 ale pokud už se to stane, následky jsou fatální.
6. a teď ještě jednou ten zjevný důvod: zejména je ale zbytečné točit s celým motorem, než napneš řetěz, abys moh tu matku povolit. Bez rychlosti se nadřeš míň. Stejně to musíš blokovat brzdou, tak tam necpi ten kvalt
7. dobrou noc, a ať se ti o tom zdá!!!
e: p.s. 8. blbost, už du spát
Naposledy editováno 17.03.2015 23:10:15
Jirka4137 píše: Pánové kdo máte 180tku se zápalkem ducati jak vám to svítí? Ta moje potvora na polohu 2 při vypnutém motoru suprově a při natočeném motoru bída.
Ahojte. Bude něco s regulátorem. Ono to Ducati reguluje opačně. Když v motorce není baterka, tak to na volnoběh svítí dobře a se zvyšujícími otáčkami světlo uvadá. Vape to má obráceně. Dělalo mi to kdysi na Pragovce a pak odešel regulátor. Mrkni na dráty.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A pak na to vezmu flexu
Maabo> my to u té mé sundavali menším stahovákem, který jsme chytili za ten malý rantl vpředu, vzali gumovou palici parkrat do toho opatrně bacili, utahli,bacili atd...a nakonec to šlo dolu...nasadili nové a jezdim....žadna znamka po ničení.... Jinak díky za tu včerejší radu :) O víkendu to zkusím....je tam prý normální levý závit, takže sem točil na dobrou stranu a je to asi i tak jak se točí motor, protože se tím vlastně ta matka dotahuje ten ,,šroub" se jakoby zašroubovává
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Víčko budu dávat zpátky zítra, já jen jestli napadá ještě někoho čím jiným by to mohlo být...
Naposledy editováno 18.03.2015 08:47:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Asi půjdu do některého obyč, vydrží asi stejně. :)
Spousta lidí doporučuje něco z pracovních oděvů.
U nás je canis a něco mají: Profi ten asi bude lepší a pak tohle
A pak mají tady v akci reflexku s lepenými švy.
Jezdíte někdo v něčem od nich? Nebo odjinud?
Verdom píše: Kafi> Tím, že venku bylo sluníčko, ohřál se vzduch uvnitř nádrže a snažil se dostat ven. Pokud se dostával odvzdušněním, je to v pořádku, ale pokud syčel někde pod těsněním, je odvzdušnění nefunkční a je potřeba jej asi vyčistit.
Kudy to šlo netuším, víčko jsem komplet rozebral, co jsem koukal tak je to dělaný tak, že to de vnitřkem víčka zpět do nádrže, kde je pak odvzdušňovací trubice, kteoru jsem čistil před zimou, ale mám to rozebrané, tak vemu drát a prošťouchnu to znova...je možné, že se to v servise zaneslo... díky moc
Čmoud> taky sem nad tím přemýšlel, zkusím si tam posvítit syrkou, jestli ho neuvidím
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Kafi píše: Ty kjáaavo
není to zas tak hrozný. Bohužel "čtyřka" se stává díky retro vlně členem klubu "přeceňovaných" kde bude trůnit s půllitry, péráky janečky, půlbubny, kalify a pávy To není nic zahořklého od někoho kdo by si jednu z nich nemohl dovolit, to je jen konstatování faktu2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ráno jsem skočil do auta, dojel pro otce, bydlícího v jiném kraji a vydali jsme se do Pelhřimova. Tam nás z evidence motor. vozidel vyhnali. Důvod? Otec bydlel původně tady co já, před 20 lety se odstěhoval do jiného kraje, dostal jiné doklady, dal si přepsat adresu v TP auta ( Š120) , ale pionýra nechal být se starou adresou. To se nám dnes vymstilo, přepis ani výmaz čísla motoru neprovedli. Otec musel na evidenci v místě svého bydliště a u 35 letého pionýra mu do toho malinkého TP napsali pěkně propisovačkou jeho novou adresu. Tím má ted' pionýr doklady v pořádku. V příštích dnech bude muset do STK, tou by měl projít, ale nebude "sedět " číslo motoru. STK nejspiš udělá do protokolu zápis o nesouhlasícím čísle motoru, otec bude muset na evidenci u nich, tam prý mu napíšou výmaz čísla motoru z TP a potom se pionýr bude moci převést na mě. A já budu jezdit. Jo a původní malá SPZ mi prý zůstane. I ten malinký TP (růžová knížka).
Je toho kvůli jedné Jawě 50 až dost...ale hlavně, aby se vše dotáhlo do úspěšného konce.
Aby toho nebylo málo, tak mi cestou z Pelhřimova začala vařit stodvacítka. Vařila každé 2 km. Termostat je nový. Musel jsem jí na silnici odvzdušnit, ted' už jede dobře.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |