paolo_novy Přidat reklamu

Téma: j
4.3.2015 v 10:12
j

Naposledy editováno 12.01.2024 18:31:59

j

4.3.2015 v 10:17 | Nahoru | #1
Počkej a jaký měli v pneučku důvod? oni jsou chytřejší jak výrobce?!

Některé pneu mají přední dezén opačný vuči zadnímu, je to dáno rozdílným namáháním pneu, kdy zadní je při akceleraci namáhána jiným směrem více, jak přední při bržděni. Rozhodující slovo má v tomhle případě výrobce vždy, protože na něm záleží, jak tu pneu postavil a odzkoušel.

j

4.3.2015 v 10:19 | Nahoru | #2
Sipky na druhym obrazku mas dobre.

e: Ale tyhle veci bys jako vodic SBK motorky mel znat... Tak v sezone opatrne.

Naposledy editováno 04.03.2015 10:22:39
Šipky jsou správně, přední vzorek je opačně oproti zadnímu, protože přední kolo namáháš při brzdění což je opačná síla oproti akceleraci.
--tomas--> Spis jde o odvod vody pri naklonu...
Ještě dodatek: Pokud je pneu označená jako "front" (přední), nazouvá se ve směru šipky. Pokud je univerzální a může se dávat na předek i na zadek, nasazuje se na přední kolo obráceně, tj. šipkou dozadu!
Ale tohle by měli pneuservisáci znát.

j

4.3.2015 v 10:40 | Nahoru | #6
jo... a změnil bych servis

j

4.3.2015 v 10:57 | Nahoru | #7
jen tak ze zvědavosti, co je to za servis?

j

4.3.2015 v 10:59 | Nahoru | #8
mam tiež rovnake pneu ANGEL GT a prezuval som si sam,vsetci naokolo ma upozornovali že to mam opacne.ale mam to podla sipiek ako mas na obrazku č.2,takže to mas spravne,ak ti to odmietli obut zmen pneuservis

j

4.3.2015 v 11:01 | Nahoru | #9
Asi tak změnil bych servis mě tohle v mim pneuservise vysvětli když se měl podobnej problém s Avonkama tak taky zadek tak a předek obráceně jinak to máš správně jak píšou kolegové nademnou řídit se šipkama od toho je tam výrobce dává.

1100Virago píše: Pokud je univerzální a může se dávat na předek i na zadek, nasazuje se na přední kolo obráceně, tj. šipkou dozadu!



Na to jsi přišel podle čeho? Jakýpak význam tam potom ta šipka má?

j

4.3.2015 v 11:20 | Nahoru | #11
Jak píšou kluci, máš to dobře (podle šipek od výrobce), ta přední se dává obráceně kvůli odvodu vody od předního kola a zatížení při brzdění.

(reakce na) j

4.3.2015 v 11:28 | Nahoru | #12

SLEEPER píše: --tomas--> Spis jde o odvod vody pri naklonu...



Má pravdu předsedo!

(reakce na) j

4.3.2015 v 11:39 | Nahoru | #13

SniperFM: Na to jsi přišel podle čeho? Jakýpak význam tam potom ta šipka má?


To mi vysvětlili právě servisáci. A má to logiku, na předku má mít pneu směr vzorku obráceně než na zadku. Jenže u univerzálky výrobce neví, jestli ji nazuješ na přední nebo zadní kolo, tak tam nemůže vyznačit jednoznačnou orientaci.

j

4.3.2015 v 12:09 | Nahoru | #14
Není to tak dávno, co výrobci měli u přední i zadní pneumatiky šipku vůči drážkám stejně! Teprve nedávno z ničeho nic otočili.

Takže se mi jednou dobou doma sešly dvě úplně stejné přední gumy vyrobené v rozmezí pár let a každá ale měla špiku jinam.
Nejistotu jsem vyřešil tak, že mám nazuté špunty, kde je jsou všechny drážky rovnoběžně s ráfkem nebo naopak kolmo

Naposledy editováno 04.03.2015 12:10:50
není tam oudside nebo inside ?

(reakce na) j

4.3.2015 v 12:43 | Nahoru | #16
džuwerson> Nene, ty jsou jen pro letme zaveseni.
a když se "podíváte do hloubky" tak ono je to daný i vnitřní konstrukcí pneu... ale to je asi na některé zde přítomné už moc složité k pochopení výrobci čehokoli jsou přece úplně pitomí lidé, tak vše dělejme obráceně, protože to je teď "in" (něco jako ve filmu "klub sráčů" proč máš bundu zapnutou šejdrem)

Harry007 píše: a když se "podíváte do hloubky" tak ono je to daný i vnitřní konstrukcí pneu... ale to je asi na některé zde přítomné už moc složité k pochopení výrobci čehokoli jsou přece úplně pitomí lidé, tak vše dělejme obráceně, protože to je teď "in" (něco jako ve filmu "klub sráčů" proč máš bundu zapnutou šejdrem)



Kdo radí ať se něco dělá opačně než doporučuje výrobce?

(reakce na) j

4.3.2015 v 13:44 | Nahoru | #19

Harry007 píše: a když se "podíváte do hloubky" tak ono je to daný i vnitřní konstrukcí pneu... ale to je asi na některé zde přítomné už moc složité k pochopení výrobci čehokoli jsou přece úplně pitomí lidé, tak vše dělejme obráceně, protože to je teď "in" (něco jako ve filmu "klub sráčů" proč máš bundu zapnutou šejdrem)



Tak nas pouc.

Jinak mluvit o slozitosti chapani zde pritomnych a Klubu sracu v jednom souveti, je dost husty.

j

4.3.2015 v 13:53 | Nahoru | #20
Vsadím boty,že 99% motorkářů nepozná za jízdy, jestli má pneu nazutou tak a nebo opačně. Takže je to úplně jedno.

j

4.3.2015 v 13:56 | Nahoru | #21
Všichni tak nějak víme, že v pneumatikách není jen guma, ale že se skládá i z dalších částí. Kord je v několika vrstvách a ten se spojuje vždy v určitém směru dané tkaniny (každej výrobce to má trochu odlišné, přecejen nějaké to know-how). A ty směry vrstvení (nebo jak to popsat) jsou buď symetrické - univ. předozadní pneumatika; nebo nesymetrické a tím se odlišují předek/zadek. Ta asymetričnost potom v daném směru má jiné vlastnosti (snese víc, jak když je to obráceně). Proto se některé pneumatiky obouvají "dezénem dopředu" a některé ne. Proto je tam ta šipka, proto by se podle ní mělo obouvat. Na "uni-pneu" jsou zpravidla dvě šipky front/rear a ty určují směr otáčení na daném kole.... To, jak je řízlej dezén, už je druhořadé... a jak už to padlo... je to kvůli odvodu vody při akceleraci/brždění... na předku kvůli tomu brždění, aby se voda tlačila do stran a ne pod pneumatiku... Stačí to takto?

Harry007 píše: a když se "podíváte do hloubky" tak ono je to daný i vnitřní konstrukcí pneu... ale to je asi na některé zde přítomné už moc složité k pochopení výrobci čehokoli jsou přece úplně pitomí lidé, tak vše dělejme obráceně, protože to je teď "in" (něco jako ve filmu "klub sráčů" proč máš bundu zapnutou šejdrem)


V Klubu sráčů měl bundu zipem dozadu, ne šejdrem
Pavouk106> jeden ji měl zapnutou šejdrem a druhej zipem dozadu
Danielos> to víš, nějak to tak tady na mě na tomto foru působí, že nikdo nečte návody a pak se dotyční ptají na spoustu věcí, které jsou zcela jasné. A to že se někdo hádá v pneuservisu, že "takhle ti tu gumu neobuju" no... s maturitou asi v pneuservisu dělat nebudeš...

(reakce na) j

4.3.2015 v 14:21 | Nahoru | #25
Harry007> Dobry, tak jsi nam vesmes shrnul vse, co tu padlo.

e: Nebudem resit pytloviny...

Me jen zas zaujmulo, ze si nekdo poridi farose a vubec se neorientuje v gumach.... To zas dopadne...

Naposledy editováno 04.03.2015 14:22:57
SLEEPER> Můžeš to trochu rozvýst? Já doteď myslel že vzorek je na přední a zadní gumě naopak kvůli odvodu vody ve chvíly kdy guma při zátěži začíná prokluzovat. Přední guma potřebuje držet hlavně při brždění a proto je vzorek otočenej tak aby guma která se točí pomaleji než by měla odvedla vodu na stranu a zase se pořádně chytla. No a u zadní je to naopak - ve chvíly kdy prokluzuje při akceleraci a točí se rychleji než by měla má vzorek otočenej aby odváděl vodu na kraj....

Doufám že to popisuju pochopitelně ale líp to asi nedám. Tvoje teorie s náklonem mi nedává moc smysl protože náklon působí na obě gumy zhruba stejně (alespoň si to myslím).

j

4.3.2015 v 23:35 | Nahoru | #27
Už si nepamatuju co to bylo přesně za gumu, snad něco od Continentalu a výrobce tehdy otočení směru dezénu opodstatnil tím že pak vydrží o 10% déle.

j

5.3.2015 v 09:00 | Nahoru | #28
Tak ma toto som zvedavý aj ja. Myslel som si že dezén funguje na prednej aj zadnej pneu rovnako. A drážky sú na odvod vody spod pneu matiky smerom von a nie pod ňu....

(reakce na) j

5.3.2015 v 11:29 | Nahoru | #29

stráťa píše: SLEEPER> Tvoje teorie s náklonem mi nedává moc smysl protože náklon působí na obě gumy zhruba stejně (alespoň si to myslím).



Moje teorie.....
Vis co, ja necham zapracovat tvoji sedou kuru mozkovou, jen ti dam voditko. Predstav si pneumatiku v naklonu na jeji hranu a preber si jak by pracoval odvod vody v "sipovitem" dezenu nebo "veckovitem"....

j

5.3.2015 v 12:06 | Nahoru | #30
minulý týden jsem v salonu Yamahy koukal na nějakou malorážku, že maj asi přední kolo opačeně... teda stejně jako zadní. Ale podle šipek to bylo ok, takže guma, která se dá dát na předek i na zadek je pořád podle značek na ní, kdyby bylo jedno, jak ji tam někdo namontuje, nebudou se ve fabrice srát se šipkama..
Teda pokud ve fabrice nedělaj vemena a nedali to opačně
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Hesd tlumič řízení cbr 1000rr Honda CBR 1000RR Fireblade octy 0 19.5.2024 v 20:20 octy
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... Ariete 599 24.4.2024 v 23:12 Ariete
Dynojet Honda CBR 1000RR Fireblade Chmelda1 6 19.4.2024 v 18:54 Chmelda1
Zvýšené volnoběžné otáčky Honda CBR 1000RR Fireblade AlbiAlbi 24 8.4.2024 v 11:28 AlbiAlbi
Cbr nebo big bang Honda CBR 1000RR Fireblade karloss200 1 4.1.2024 v 18:55 RTSbike


TOPlist