Požadavky:
- malý obsah (nejvíce 300, limit 400 ccm)
- nízká hmotnost
- co nejjednodušší technika (vzducháč a karburátor-může ale být i vstřikování)
-nízká pořizovací cena a provozní náklady
z těch malých obsahů mě napadá jen léty ověřená Yamaha YBR 125 nebo i Honda CBF 125. Dále pak Honda NX 250.
Nejraději bych bral YBR ale chci znát i další alternativy.
Poradíte ???
jinak 125ccm je nutností ohledně řidičáku?
napadla mě ještě jedna "hříšná" možnost, koupit 250 a jet na ní. Jde jen dojet za hranici (což máš kousek) a pak si myslím že už ti řidičák nikde nebudou kontrolovat, resp. nebudou rozumět tomu našemu dělení do skupin Ale ne, beru zpět, určitě chceš takovou motorku, aby jsi na ni mohl legálně po ČR.
Já osobně bych šel do YBR, nebo CBF.
Varadero je určitě pohodlnější na cestování i na nezpevněné cesty, ale je to +40kg a + 0,75 - 1L benzínu navíc.
Životnosti YBR a CBF bych se nebál. V méně vyspělých zemích na takových licenčních Hondách jezdí hafo km v hrozných podmínkách a lejou do toho olej co jim příjde pod ruku.
2 reakcí na tento příspěvek malá moto na dlouhé cesty - výběr
Jde mi jen o to jet na minimalistické motorce, s levným vybavením a udělat na tom nejakou vetsi trasu.
Nejsem zastánce velkých a drahých motorek obalených 3 hlinikáčema a i proto ta skromnost
například jako Alex Jones
Na YBR 125 kolem světa z Evropy napříč Afrikou dolů a do Jížní Ameriky. Ve Guatemale mu v 90 000 km odešel motor
jeho STRÁNKY
nebo jako další 2 týpci taky na YBR 125
5,5 roku kolem světa a najeto 86 000 km
jejich STRÁNKY
Výběr je ale na tobě
Akorát jestli budeš vyřizovat carnet, bude skoro dražší, než celá motorka.
1 reakcí na tento příspěvek malá moto na dlouhé cesty - výběr
výhody:
motorka to je prťavá (takže při 185cm/85kg to byla spíš koloběžka), lehoučká, jednoduchá, měkoučký a pohodlný enduro podvozek, spotřeba benzínu kolem 3 litrů (nádrž tiším 9 litrů), olejová náplň asi 1,5 litru s výměnou po 6.000 km, ventily s podložkami (při kontrolách nebylo potřeba štelovat), přední guma 19" vydrží kolem 20 tisíc km, řetězovka a destičky ještě víc, zadní pakny na věky, šestikvalt (s extrémně pomalou jedničkou), kilo to jede furt (v jednom s bágly za sebou), s větrem v zádech je 130 úspěch (záleží na konkrétním kusu, dělalo se několik výkonových verzí), 140 je omezovač, průchodnost terénem neskutečná - co nezvládneš, tak vynešeš , má startér a je to vodník, což pro mě, kdy jsem s ní dost blbnul v terénu, byla šílená výhoda oproti jiným malým endurkům se vzducháčem nebo startpákou
nevýhody:
už je to stará mrcha, poslední ročník je snad 1996, zadní guma je atypický 16" rozměr a vydrží jen cca 6 tisíc km (ještě mi doma zůstalo náhradní kolo přepletené na 17", kde pak třeba Mitas E-07 120/90-17 vydržel klidně i víc jak trojnásobek vůči originálu a stál třetinu),
Za celou dobu (7 let a baj voko padesát tisíc km, navíc koupená jako jetá dovezená) jsem měl dvě závady. Jednou se přetrhl jeden kabel ve svazku u krku řízení. Při zatočení řídítky na jednu stranu chcípala. Opravit to byla banalita - sletovat přetržený kabel. Druhou závadou bylo notoricky známé odcházení určitého typu CDI zapalování (Dominátoři, první Transalpy), kdy stářím a vibracemi se uklepou spoje na tišťáku a odejde kondenzátor. Vyřešilo to jiné CDI od Ignitechu.
Dá se na tom i trochu pocestovat, kromě toulání po ČR jsem na ní byl 2x v Yugošce až někde u Dubrovniku a 1x za Miškolcem v Maďarsku. Až mě přestanou bavit velká endura, tak se k ní možná zase vrátím, popřípadě půjdu ještě o level níž na nějaké elektrokolo
Ta NX 250 zní dobře. Prostupnost terénem, dostatečný výkon, ale má celkem malou nádrž (ikdyž kanystry to můžou vyřešit) a je těžké ji sehnat
zatím nejvíce uvažuji nad CBF 125 ale uvidím až se na ni svezu
Naposledy editováno 11.02.2015 10:50:33
1 reakcí na tento příspěvek malá moto na dlouhé cesty - výběr
Aby 650GS žrala málo, musí to být ročník 04+ v ceně od 80 000kč a i tak žere pořád o litr víc, než CBF125, kterou pořídíš za 35 000. Ten litr udělá za jeho předpokládaných km 11 000kč a ten rozdíl v nákladech na moto a spotřebu mu pokryje celý čtyřměsíční trip.
JInak mezi vyššími objemy je to každopádně nejekonomičtější moto.
2 reakcí na tento příspěvek malá moto na dlouhé cesty - výběr
Ohledně velikosti nádrže, resp. dojezdu mi benzín došel vždy buďto z blbosti (lenost natankovat, bude další) nebo z hecu. U NX-ka jsem se tenkrát vsadil, jestli z Dvořiště přejedu Rakousko bez tankování. Podařilo se. Na rakouské straně motorka ještě jela, chcípla až v tom dlouhém sjezdu ke slovinské celnici. Naštešti pomohlo motorku položit na bok, aby z kapsy přeteklo to poslední deci benzínu a dojel jsem až k první jugoslávské/slovinské pumpě :)
On ten dojezd u motorky s devítilitrovou nádrží a spotřebou mezi 2,5 - 3 litry na sto je skoro stejný, jako u velké mrchy sice s 24 litrovou bandaskou, ale spotřebou 6 na sto. Navíc snad kromě nějakých odlehlých končin někde ve Skandinávii nebo Rusku asi ani v Evropě není místo, kde by v okruhu 300 km nebyla benzínka nebo stavení s hodnými lidmi, kteří by neprodali pár litrů.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malá moto na dlouhé cesty - výběr
přesně tak
Nepotřebuji jezdit 120 kmh aby cesta utíkala.
Já si jedu svých 70-90, pěkně v poklidu si prohlížím krajinu, v kopcích na kochačku když už schází ty koníky a u pumpy vždy vysmátý. To je to co mě baví
i proto volím malej obsah abych takové věci nemusel řešit.
Na svém Pulsaru jsem nikdy netankoval 2x za den plnou nádrž. Na celou nádrž jsem dojel 600 km z Valašského Meziříčí na sever Chorvatska do města Grubišno Polje a že bych dbal na ekonomickou jízdu se říci nedá. A takhle se mi to líbí místo stání a zdržování na benzinkách jedu dále a radši zastavím nekde u vody nebo v horách
2 reakcí na tento příspěvek malá moto na dlouhé cesty - výběr
Kamos jel se mnou do Albanie na Fmx, to ma dojezd cca 150km... A taky to slo.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malá moto na dlouhé cesty - výběr
naprcccs píše: Delate jak byste jezdili pres poust nebo sibir... Benzinky jsou na kazdem rohu, kor na Balkane... Musim jezdit s hlavou a nevyjizdet nadrz do sucha kdyz vim, ze jedu do hor...
Kamos jel se mnou do Albanie na Fmx, to ma dojezd cca 150km... A taky to slo.
V Evropě bych to taky neřešil. Ale vzhledem k tomu že chci jet i za hranici Evropy tak dojezd na nádrž je důležitý faktor.
Neříkám že by to nešlo i s dojezdem cca 300-400 km, ale takový dojezd tě může v některých místech omezit. Nepodíváš se na místa kde chceš, cestu musíš lépe plánovat s ohledem na benzinky a toto je někdy zbytečně omezující faktor cestování
naprcccs píše: Delate jak byste jezdili pres poust nebo sibir... Benzinky jsou na kazdem rohu, kor na Balkane... Musim jezdit s hlavou a nevyjizdet nadrz do sucha kdyz vim, ze jedu do hor...
Kamos jel se mnou do Albanie na Fmx, to ma dojezd cca 150km... A taky to slo.
Nejde o to, jestli to jde. Taky jsem cestoval na skůtru s dojezdem 160km a opravdu to jde.
Nepříjemné je to, že musím kolikrát tankovat jen do poloprázdné nádrže, abych měl jistotu, nebo tahat sebou kanďák. Pokud jezdíš po hlavních trasách, není to problém, ale já tahám cesty převážně bokem a třeba v Rodopech jsem za celý den narazil jen na jednu pumpu. Nebo se mi stalo, že někde nebrali kartu a pokud zemi jen tranzituji, peníze neměním. Taky se mi stalo, že do nejbližšího města to bylo 50km a kousek před ním byla cesta neprůjezdná. Rázem z toho bylo 50km tam, 50km zpět a 70km zajížďka. Zkrátka ten dojezd se hodí.
Přeji dobrý výběr motorky, ale na 250 bych fakt nechtěl jezdit na tové výlety.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malá moto na dlouhé cesty - výběr
pernik92 píše: V Evropě bych to taky neřešil. Ale vzhledem k tomu že chci jet i za hranici Evropy tak dojezd na nádrž je důležitý faktor.
Neříkám že by to nešlo i s dojezdem cca 300-400 km, ale takový dojezd tě může v některých místech omezit. Nepodíváš se na místa kde chceš, cestu musíš lépe plánovat s ohledem na benzinky a toto je někdy zbytečně omezující faktor cestování
vidím že tajíš kam chceš jet tak jestli jo, neprozrazuj to, ale zjisti si to jinak. Myslím si, že ve všech zemích co jsou kolem Evropy by nebyl problém ani s dojezdem 200 km, ale když uvažuješ o motorkách co mají dojezd 600 nebo 700 km, tak to bych vůůůůůůůbec neřešil.
To je spíš hrozí opačný problém, když přijedeš ze země kde je drahý benzín do země kde je levný, tak aby jsi měl dostatečně prázdnou nádrž a mohl nabrat za levno plnou
Myslím když to jsou extrémí rozdíly, např. Turecko cca 60 Kč a vedle v Iraku cca pod 10 Kč, nebo vedle v Gruzii cca 25 Kč
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malá moto na dlouhé cesty - výběr
Roman2bk píše: To je spíš hrozí opačný problém, když přijedeš ze země kde je drahý benzín do země kde je levný, tak aby jsi měl dostatečně prázdnou nádrž a mohl nabrat za levno plnou
Myslím když to jsou extrémí rozdíly, např. Turecko cca 60 Kč a vedle v Iraku cca pod 10 Kč, nebo vedle v Gruzii cca 25 Kč
Ano, i takhle já myslím
A trasu cesty tajím, to máš pravdu. Za prvé to nechci zakřiknout a za druhé chci z toho udělat překvapení
A zítra jdu omrknout k borcovi jak si doma vyrobil kufry na moto. Bytelné, lehké a levné
1 reakcí na tento příspěvek malá moto na dlouhé cesty - výběr
btw doporucuju zagooglit Ed March C90
pernik92 píše: Ano, i takhle já myslím
A trasu cesty tajím, to máš pravdu. Za prvé to nechci zakřiknout a za druhé chci z toho udělat překvapení
A zítra jdu omrknout k borcovi jak si doma vyrobil kufry na moto. Bytelné, lehké a levné
No pokud to tajíš, tak můžeš zkusit další možnost, najít si někoho kdo do té země nedávno jel a zeptej se ho přímo přes soukromou zprávu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malá moto na dlouhé cesty - výběr
Alexanderovic píše: doporucuju zagooglit Ed March C90
jj vím o něm. Je to magor
objel na tom skutru svět za pár tisícovek dolarů. Nejlepší ty jeho historky z hranic. Celníci když ho vyděli tak ho ani nemuseli prohledávat na drogy atd, nebyl jim vůbec nápadný a takový zoufalec a šílenec by snad nic vozit ani nemohl
Romane-vše co potřebuji zjistím z cestopisů a mzv.cz
Chci jet do celkem známých krajin a s nejakými komplikacemi či nebezpečím nepočítám
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malá moto na dlouhé cesty - výběr
Mám Yamahu YBR125 a jsem spokojen včetně výkonu. Jsem začátečník (1 sezona dojíždění do práce), jezdím opatrně, ale už se mi nechtěně povedlo projet křižovatkou po zadním. Na světlech, trocha do kopce jsem neopatrně přidal a rychle pustil spojku. Mám 70kg, s nimiž si motorka docela poradila. Taky jsem se málem nalepil na autobus. Vyjížděl z obce, já ho chtěl předjet. Řidič nečekaně zabrzdil - blahoskolnně pouštěl zprava z vedlejšky nákladák. Oproti jsem měl tedy vjíždějící náklaďák, v mém směru autobus, po stranách zídky a ploty. Taxem si vybral kufr brzdícího autobusu. Mačkal jsem všechno co šlo. Motorka se zhoupla na přední a zadní kolo malovalo hada. Můj anděl strážný se zapotil, ale vyšlo to Zastavil jsem těsně. Ani jsem jí nepoložil.
Občas zajedu do Prahy po dálnici cca 100km tam i zpátky a v pohodě. Kamiony předjedu, do kopce dá 100-110, z kopce i 115-120. Asi dokoupím štít a kvalitní moto bundu a něco na kolena. Když není moc teplo, docela prokřehnu. Je mi přes padesát a nějaký ten rok bych si ještě rád zajezdil. A taky kufry - viděl jsem na míru od GIVI. Ale bude Motosalon, taxe tam po něčem ještě porozhlídnu. A ať je to křiklavé. Na té dálnici, hlavně když mě předjíždí větší dodávka, mám dojem, že mě moc nevidí. Minule mě předjížděl Polák, že mi málem ulomil zrcátko. Ani neodbočil do levého pruhu. Hodně to se mnou zacloumalo, ale, pokud jsi připraven, tak to ustojíš. Kdybych měl bundu šokbarvy, myslím, že podvědomě by se držel ode mně víc bokem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malá moto na dlouhé cesty - výběr
Teda, ty jí dáváš čočku. Mně je líto jezdit s ní trvale víc než 70 km/h. Když je to nutné, jedu občas osmdesát, ale jen krátkodobě. Když to ženeš takhle na doraz, tak je to jako kdyby někdo třeba s jednoválcovým šestistovkovým endurem jezdil po dálnici trvale 160.
A kup si pořádné moto kalhoty. Díky chráničům ti už na kolena zima nebude a zároveň uděláš něco pro svoji bezpečnost. Kdysi jsem se musel všelijak vycpávat novinama a stejně to nebylo ono. Teď je to mnohem lepší.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) malá moto na dlouhé cesty - výběr
Jukni