Naposledy editováno 29.01.2015 21:35:05
Prostřední poloha klapku trochu pootevře a na tu se to po nahryznutí po chvíli přepíná. V zimě se to na středovou polohu sotva na volnoběh udrží a většinou to chcípne. Pak se musí zasejc zavřít klapka, nastartuje se a chvíli jemně vrkat, nebo se rozjet a přepnout na střed. Dolu se pak zcela otevře a motor se dá vytočit do max. (U zahřátýho motoru) V zimně to možná ani nepoznáš, neb je to chlazený vzduchem a nikdy se na silnici tolik neohřeje, aby to na střední polohu klapky začlo tarokovat dřív, než to dosáhne maxima otáček.
K nastavení karbce....Pokud si na to nesahal a ničím nekroutil, sama se směs nerozmrdá. Jehla má stálou polohu, která je neměnná. Šrubek bohatosti směsi je tady docela problém. Origo je nastavenej výrobcem na 2otáčky od úplnýho zašroubování pro r.v.od 2006 vejš ....Pak můžeš + - kousínek pro jemný doladění pro nejlepší přechod z volnoběhu do přidání plynu jemně doladit. Bacha....je to OHV s ťežší klikou, než ňáký ostrý nářadí a tak nečekej že když rafneš za plyn, že to prudce vyletí do otáček.
Tohle se dolaďuje hlavně za horka. (Ne po pár minutách vrkání venku na mrazu)
Šroubek bohatosti to má odspodu karburátoru. Takovej malinkatej s vroubky po obvodu jeho hlavičky. Jen tak něčím se do tý drážky nedostaneš a prsty to moc nejde. Bude lepší ten karbanátek zase sundat. Když už to uděláš, rozeber plovákovku. Vytoč hlavní trysku(ta nejdelší) Na stěnách týhle sviňky se časem usadí takovej šmorajz co neumeješ/nevyfoukneš. Sežeň si kousek tenkýho drátu, kterej se přesně vleze do středového otvoru tý trysky. (Roztřepený lanko brzd/přehazovačky jízdního kola skýtá jistý možnosti) kousek toho si ustřihni a pokus se to alespoň co nejvíc narovnat od toho jak bylo lanko zapleteno. Když pak vsuneš tenhle drátek do trisky, dost možná narazíš na odpor cca 1/3 z jedný strany. To je potřeba mnutím v prstech prošťouchnout. Vytlačíš trochu černý špíny. Na volnoběžný trysce se tahle špína nedělá.
Pak zašroubuj všechno zpátky jak máš. Na hlavní trysce je takovej plastovej překryt, co se tam vládá. Nedej obráceně, jinak se Ti nebude hejbat plovák a může Ti vypadnout jehla z pantu toho plováčku.
Obrať sešroubovaný karbanátek a tu volnoběžnou trysku začni zašroubovávat. (Po směru hodinových ručiček se zašroubovává. Hodně lidí si plete levou a pravou ruku a utahování s povolováním)
Než ale tak učiníš, vezmi si alespoň tužku, nebo fix a udělej si tečku na šroubku a tělu karbanátku. Pak tam vraž šroubováček o pomalonku utahuj a současně počítej otáčky kolikrát se tečky minou. Takhle poznáš jak si to měl nastavený. Hale....jedna maličkost. Já mám XR od nový motorky r.v 2006 a ta už má od ventilovýho víka přisávání vzduchu do sání v přírubě hlavy válce. Pokud máš např. r.2003, tak ty tohle ještě nemají. Pak může být poměr vzduchu touhle tryskou jiný. Proto ty tečky a počítání otáček, abys věděl kolik tam bylo a to vrátil zase zpátky, kdyby byla závada jinde. Až to zašroubuješ, uvidíš kolik tam bylo. Víc jak 2otáčky u starších modelů tam mohou být, ale míň jak 1.5 by tam bejt nemělo Pokud někdo nepřetryskoval aby ???? kit vejfuku
Je to 4t a koupe se to v oleji. S hodně benzínem tohle prostě nejezdí a s málem je maximálně svíčka trochu bílá.
Ta je u mě bílá od doby co dávaj do benálu líh a stejně to tim šroubkem obohatit moc nejde. Leda rozkurvit ten přechod z volnoběhu do plnýho.
Jestli Ti klapa vzduchu tedy zavírá jak má, neni možný aby Ti to drželo volnoběh na tu vrchní polohu a jen co se to zahřálo, nemohlo to ani dobře jet na tu střední. To by pak muselo škytat jak hovado. Jinak máš problém jinde .....Např..... To by ti musela vypadnou ta hadička co vede od ventilovýho víka na přírubu sání. (pokud ji tam máš). Nebo v ní může bejt díra. Nebo ňákej dychtič po výkonu tohle odstranil a nepovedlo se mu otvor v původní přírubě pro hadičku ucpat. To by dávalo smysl, neb by si to tam tudy bralo vzduch, když byla zavřená ta klapka jak říkáš.
Naposledy editováno 30.01.2015 02:34:55
Jak už tady borci zmínili, určitě tam bude něco špatně, protože když jsem jednou zapoměl sytič vypnout, tak to uplně divně jelo až mi to začlo pod plynem chcípat,....
Naposledy editováno 30.01.2015 14:52:01
Naposledy editováno 30.01.2015 19:59:28
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Honda xr 125l jinny motor Honda XR 125, Honda XR 125 L | Hugomela12273i3jek | 12 | 11.1.2024 v 01:22 pps2 |
Otáčkoměr honda xr Honda XR 125, Honda XR 125 L | Ales5 | 3 | 7.1.2024 v 20:55 krokoš |
Vynechava jiskru Honda XR 125 L | Hugomela12273i3jek | 8 | 4.1.2024 v 22:19 Slávek-TDM |
Problem s hondou Honda XR 125 L | Hugomela12273i3jek | 1 | 27.4.2023 v 17:47 ja1 |
Honda XR 125 L - zníženie sedla Honda XR 125 L | jurasek151 | 5 | 20.10.2022 v 14:02 chalka |