Předcházel tomu hovor od rádoby mechanika co mu to vyměnoval s dotazem, kdo mi jak dotahoval řemenici na vačce, že to povoluje 2m pákou a nemůže to povolit a bojí se o vačky tak si zavolal o radu do renaultu kd emu poradili shodit vačky a že mu do kdyžtak povolí u nich. jenže pak telefon, že to rozdělali a že vačky jsou zhoblovaný, na jedný straně o 0,3 a na druhý o 0,1mm... shazoval to nejdříve na špatnou montáž vyčky (to je kravina) hlavně když za dobu co jsem auto měl jsem s motorem nedělal lautr nic. Před chvilkou volal, že to je prý špatný olejový čerpadlo a proto se to přidřelo a chce po mě zacvakat opravu, a to tak, že 6 000 Kč - hlava plus čerpadlo z vraku za 3 a práce 3... upřímně se mi nechce dávat ani korunu už jen z toho důvodu, že s autem už najezdil 1500km, a hlavně jak mi může dokázat, že to nejsou nějací jelimáni něco neposrali a ze mě nechtěj vytáhnout prachy...
jakej je Váš názor? Díky
Francouzi jsou běžně poblitý olejem tam a zpět. Určitě ten motor umyli a on se chudák leknul :)
Cuba má pravdu, starej krám, do toho když vlezeš poctivě, tak budeš jen měnit a měnit a cálovat. Vše na sklonku životnosti. Cena ojetiny tomu samozřejmě odpovídá a úplně stejně bych to podal i tomu "kupci"
U takto starých aut je třeba počítat s tím, že jsou již značně opotřebená a tudíž bude docházet k menším či větším závadám, které bude třeba opravovat.
Ty jako prodávající máš odpovědnost za vady a to i ty, které se projevily až po koupi nehledě na to zda jsi o nich věděl či ne. Běžné opotřebení, kterým může dojít k závadě ovšem není vada.
Kupující by musel prokázat, žes mu prodal auto s vadou, která vyústila v poruchu motoru. Což je podle mě nereálný, nehledě na to že soudy by vyšly na desetinásobek ceny opravy.
Pokud je to pravda tak bych napsal, že v době prodeje bylo auto plně funkční, nicméně stářím a používáním opotřebené, což bylo zohledněno výší kupní ceny. Vzhledem ke stáří nelze předpokládat, že by nedocházelo jeho dalším provozem k možným závadám, nicméně v době prodeje na vozidle žádná vada nebyla přítomna, protože vše fungovalo bez problémů což si sám kupující ověřil. Tímto považuji věc za vyřízenou.
1 reakcí na tento příspěvek Skrytá vada?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrytá vada?
Který soudní znalec napíše tendenční posudek, aniž by z toho nějak patřičně profitoval?
2 reakcí na tento příspěvek Skrytá vada?
Naposledy editováno 29.01.2015 15:52:06
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skrytá vada?
Blesk90 píše: Komunikuju s ním ale tohle fakt ne, nehledě na to, že málo kdo půjde kvůli 6k do občanskoprávního sporu aby riskoval, že tam nakonec zaplatí 20tisíc.
Bacha, někteří jsou schopní navšťěvovat právníka a následný soud kvůli 1500. Vlastní zkušenost
Mě v roce 2008 okradla jedna nezaměstnaná soudružka o dva litry. Když se na ni přišlo, měla ze mě akorát prdel. K přestupkové komisi se nedostavila, rozhodnutí prachy vrátit ignorovala. Tak jsme to dali našemu právníkovi a hodně se divila, když došlo až na soud a exekuci. Ono je to taky o tom, jak moc si nechat nebo nenechat srát na hlavu.
1 reakcí na tento příspěvek Skrytá vada?
Naposledy editováno 29.01.2015 19:14:20
1 reakcí na tento příspěvek Skrytá vada?
e: A nezapoměl bych si odečíst od případné částky cenu toho startéru.
Naposledy editováno 30.01.2015 07:47:58
jezdilo?ano jezdilo.
já jak slyším"servisák a dvoumetrová páka"....tak je mi zle.¨pokud si hraju na servis-tak si snad koupím i vercajk ne?takže vezmu peloucha,šup a je šroub je povolený.
...pokud to nejde-tak vezmu většího peloucha....,ale neznám nejde
1 reakcí na tento příspěvek Skrytá vada?
2/ vozidlo musí mít najeto přes 200000k /míň si nedokážu u auta z roku 2001 představit/
3/ renault 1,6 16v musí dělat člověk znalý věci a musí na tento motor mít stavěče/přípravky/
4/ co jsi jako protihodnotu dostal ty? Nechceš na tom tvém autě třeba usmažit spojku a chtít po něm zaplatit opravu?
5/ moje rada - slušně vypoklonkovat a ať prokáže,že se nejedná o běžné provozní opotřebení.
ps: cena vozu,který uvádíš se pohybuje kolem 25-30 t.kč. Tak bych asi z toho vycházel.
ps2: Za dva týdny ti bude volat,že se mu sjely destičky a že chce přispět na opravu...... j.
Jsou to stary strepy,ja loni prodal feldu,natoceno 200kkm, ja na ni nechal zastavbu na lpg, a najel na tom pres 80kkm, zjev po mesici volal ze je spalena RJ od plynu, docela jsem se divil,nikdy jsem nemel problem,pak z nej vypadlo ze mu klekla baterka,to jsem mu rikal ze bude brzy kaput,byla tam asi 5-6let. no nastesti byl soudnej a vymenu jednotky si zacvakal sam
Fananek-Jarda píše: Pripada mi to ze oba jste si prohodili mrdky mezi sebou - a ted zalezi kdo je vic vychcanej..........a ještě ke vsemu Reneho mrdku největší
Jen pro upřesnění, zákon sice neoperuje s termínem „skrytá vada“ , leč s rezervou jej v tomto případě můžeme použít – pokud se jedná o vadu, kterou nemůže spotřebitel při zběžné prohlídce odhalit.
Záruka se však nevztahuje na vady, způsobené běžným opotřebením při používání věci. Nemůžete tedy např. reklamovat vybitou baterii, ojeté pneumatiky apod. O tom, zda bylo opotřebení způsobeno běžným používáním nebo nízkou kvalitou věci, musí bohužel ve sporných případech rozhodovat soud, zpravidla na základě znaleckého posudku, který si jedna ze stran (nebo obě) nechá vypracovat.
Česky řečeno, kdo chce záruku, ať kupuje nové, u ojetin jsou vše vady způsobené stářím, opotřebením a provozem vozidla.
Naposledy editováno 30.01.2015 09:02:10
-tak nedřív mění gufera-no dobře.
-potom sundává vačky-nevím proč,když ty gufera může v klidu vyměnit s vačkama v hlavě.(asi proto,že zase němohl povolit řemenice)
-po té zjistil,že má vačka opleskané palce-no dobře,tak má.u tahového starého motoru žádný div,nějaké 3 desetiny zase nejsou konec světa.
-tak leze do vany-proboha proč?a zjišťuje vadné olejové čerpadlo-co to je za blbost?jak to zjistil??měřil zubovou vůli??hovadina,vycucané z prstu...
-no a nakonec už je ta vačka přidřené,což je další hovadina,pokud by byla vyčka bez tlaku,tak už je klika po smrti.
vidím to tak,že částečně je kokot majitel a úplnou korunu tomu nasazuje "servisák",který dupe jednu věc za druhou.