Hučeli dost,ložiska na klice,tak jsem rospulil motor a vyměnit ložiska,ale mám problém se středovým ložiskem mezi klikamy. pro výměnu je to třeba rozlisovat.repass kliky i s ojniční sadou 3500-4500,což je raketa.výměna samotného ložiska do cca 2000.Ale dotaz zní,když to rozlisujou,tak jestli to zlisují a vyváží jako to bylo z výroby?Ojnice nemají vůli nahoru a dolu,pouze do stran,takže se nezdají špatné.Také mě někteří opraváři povídali,že středové ložisko přežije 2 krajní ložiska a se středovým se už vyplatí udělat celkový repass(je to pro ně kšeft).Středové ložisko má vůli do stran,ale nikoliv nahoru a dolů.Motor má najeto něco kolem 35000+- a nebyl nikdy půlen ani výbrus nebyl dělán.Má ta výměna ložiska význam,když to vemu,že najezdím +- 200km ročně max? díky za kladné či záporné reakce.....
Tenhle motor jsem mel a kdyz je dobre udelanej, jede nadherne.
Pokud to nedas nejakemu mrdalovi, ale cloveku nebo firme co se tim zivi, tak neni problem kliku slisovat a vyvazit.
podle me je teda 3500 - 4500 hodne dobra cena
A rovnou i překontrolovat zda je to zralé na výbrus nebo není. Ale pokud to má najeto 35 tisíc a nikdo ještě výbru nedělal tak bych odhadoval, že tě čeká i výbrus.
Já jsem při 30 tisících na ČZ 250/455 šel z nominálu rovnou na třetí jak byl válec vylítaný. A jezdilo to pořád parádně, jen už to zvonilo.
A hlavně rozebírat a skládat jak se má, žádné mlácení
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
1 reakcí na tento příspěvek repass motoru-středové ložisko výměna
Naposledy editováno 20.01.2015 20:52:07
Vyrovnat se to, samozřejmě, dá, do "nuly", ale musí si s tým dotyčný pohrát.
Je v tom pak sakra rozdíl- ve vibracích i v životnosti.
Na jednoválci ČZ, když sem s ním jel dom, tak ve špíglu sem viděl navrchu rozmazané modré, důle zelené.
Teď je za mnů vidět, že jedu po silnici a na ní sů auta...
Naposledy editováno 21.01.2015 12:18:12
volný ložisko i ojnice volné.(ten motor trochu zvonil je pravda) a labyrint na hřídeli taky volnej,takže možná kvůli tomu to nešlo seštelovat,aby šli oba válce a nehádalo se to.přepouštělo to vzduch.ale těch peněz
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/sad.png)
Vyrovnat do nuly se repasovaná klika pokaždý nepovede, protože čím víckrát byla venku, tím je to horší, nicméně do několika setin se to dá a to je OK.
Když to nevyrovnáš, tak ti budou vibracema brnět koule a ložiska odejdou velmi rychle.
PS: základová kruhová deska je pro pravý válec a ta menší půlkruhová je pro válec levý. První se nastavuje ta kruhová deska (pravý válec-ten blíž k dynamu) a poté se ladí ta půlkruhová deska (válec blíže ke spojce).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Čep kyvné vidlice hranatá ČZ ČZ 175/477, ČZ 250/471, ČZ 175/487, ČZ 350/472 | Kalasnikov | 25 | 25.1.2023 v 16:04 Kalasnikov |
CZ 250/471 spojka ČZ 250/471 | sikmar | 14 | 20.1.2023 v 21:20 pech. |
GO motoru Jawa ČZ 250/471 | Otajs | 8 | 2.12.2022 v 20:20 Radovann |
Čz 250/471 oilmaster ČZ 250/471 | zilvaré | 5 | 7.11.2022 v 17:22 alezio |
Čz 250/471 custom mk1 ČZ 250/471 | zilvaré | 2 | 22.4.2022 v 07:50 Dolin |