Mám motor čz 175 neviem presne aký typ no ma to tu vrtulu na boku. Motor je uložený na takom domacky vyrobenom traktoriku ktorý som už snim kúpil. Motor stal cca 5 rokov ale je všetko v poriadku bol znovu celý pretesnený výbrus ani výmena piestu a krúžkov nebola nutná. Má nové kladívko indukčnú cievku sviečku a vysokonapäťový kábel a kondenzátor. Problém je vtom že ked sa snažim motor nakopnúť tak miesto toho aby benzin nasal tak ho vytláča z druhej strany karburátoru čo je napojené na filter. Sviečka zostáva suchá. Viete mi poradit kde je problém?
ďakujem
1 reakcí na tento příspěvek Benzín s karburátoru
Nejjednodušší by bylo sehnat někoho v okolí kdo trochu elektrice těhle samohybů hoví, nějak to zapojí, motor se vyzkouší, jestli tam není ještě něco jiného špatně a pak se dá laborovat dál.
Ale jde klidně použít i 12V baterku a cívce předřadit vhodně volený odpor - o stejné hodnotě, jako je odpor primáru cívky. Nebo i vhodně volená žárovka, ale odpor je lepší. Ostatně někdy bylo toto řešení použito na starých autech pro případy slabšího akumulátoru v zimě. Cívka byla na 6V a během zapnutí starteru byl předřadník vyzkratován relátkem, takže i při slabé baterce dalo zapalování dobrou jiskru.
Až seženeš baterku, zapoj obvod jednoduše tak ,že (+) baterky dáš na svorku 15 cívky, svorku 1 na kladívko (a paralelně s kladívkem kondenzátor) a (-) baterky na plášť motoru. Seřiď odtrh a předstih a pak můžeš zkoušet, jak motor poběží. Je blbost investovat do jiného dynamostarteru (nebude levný - je jich málo) a pak zjistit, že motor je vyráglovaný jako <-> staré cikánky.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín s karburátoru
krokoš píše: Pre radoslav: veď Ti J.M.K. nekázal dávať 12V indukčnú cievku. Len Ti napísal, že pri použití 12V baterky tam máš dať do série odpor, alebo žiarovku, aby si mal 6V. Ja som to robil pri štartovaní Roadster 90. Normálne som dal káble ako písal J.M.K. z baterky z auta a po naštartovaní som baterku odpojil. Bez použita odporu.Len to nesmieš nechať dlho zapojené, aby si nespálil indukčku. Fungovalo to. skôr by som sa pozrel na nastavenie odtrhu a predzápalu. Ono to treba vedieť nastaviť a to nastavenie nevedelo veľa ľudí urobiť ani v dávnych časoch a teraz už vôbec nie. Návod na nastavenie nájdeš tu na fóre. Dá sa použiť aj baterka štvorcová 4,5V, alebo aj tá malá 9V zapojiť ako písal J.M.K. keď sa bojíš dať 12V z auta. Môžeš aj s baterkovej vŕtačky, aj s vysavaču, len zisti kde majú +pól. Držím palce pri štarte.Ešte skontroluj, či to vôbec iskrí, či si dobre pozapájal tie kábliky na platinkách, prerušovači, tam to je oddelené tá pohyblivá od pevnej, tými izoláciami. Ešte raz držím palce.
Kdysi, když jsme dávali dohromady různé lepeňáky (dneska by se tomu říkalo prznění veteránů), jsme úplně běžně startovali motorky na dvě ploché baterie spojené do série. Dává to tak sice 9 voltů, ale pro nastartování to nikdy nevadilo.
Nebo je další možností nechat připojenou žárovku, jako je teď, zapnout baterku a při sepnutém kladívku změřit napětí mezi primárními vývody cívky (svorky 15 a 1). Tak se hned dozvíš, jakým napětím je cívka skutečně napájena a bude-li to pod 6V, použij "silnější" (větší příkon) žárovku. Při slabém napájení se klidně může stát, že venku na vzduchu jiskra ještě padne, ale uvnitř válce, ve stlačené směsi, již ne. Klasický příklad nestartující motorky, kdy starter točí zdánlivě ještě normálně, ale napětí na baterce klesne tak, že na jiskry už to nestačí.
1 reakcí na tento příspěvek Benzín s karburátoru
1 reakcí na tento příspěvek Benzín s karburátoru
A i když je to jen odpojitelný podvozek typu "vari", ani proto bych nad instalací motoru s vodním chlazením neváhal. Jinak by měl stačit motor OHV 196ccm, 5.5k, co bývá třeba na 2kW centrálách. Má chlazení ventilátorem, zapalování jako u křoviňáku a regulátor otáček jde snadno odpojit (má přímou mechanickou vazbu na plyn). Pokud se tedy nějaký na inzerci objeví.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín s karburátoru
Naposledy editováno 11.05.2015 13:28:10
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín s karburátoru
Ale s tím motorem souhlas, nejlepší by bylo použít rovnou nějaký sekačkový. Některé, mám pocit, odstředivku i mají.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Benzín s karburátoru
Naposledy editováno 11.05.2015 13:27:58
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
nová kniha - Motocykly v Českoslove... [1, 2] ČZ 175/477, Jawa 250 Pérák, Honda CB 1000F, Manet Ta... | Dolin | 34 | 16.10.2024 v 08:52 Dolin |
Technický průkaz ČZ 175/477 | K-O-Z-E-L | 3 | 18.9.2024 v 21:03 KAWAHAB |
Výrobní číslo čezeta ČZ 175/477 | plachejD | 8 | 13.8.2024 v 16:45 FJRPEPA |
Originální tlumiče ČZ 477 ČZ 175/477 | kpant | 2 | 1.8.2024 v 15:26 kpant |
čz 175/477 nestartuje ČZ 175/477 | Da-Davor | 30 | 21.6.2024 v 17:20 Diljit |