kolega, který se na vedlejšák zabývá autoservisem (dílna po otci), mě často strašil, jak se od kde čeho dělají falešné kopie dílů (vzduchové filtry, brzdové destičky apod.), a jak je poznat podle šarže, písma apod.
Zajímalo by mě, jestli je nutné něco takového u nás hlídat i u motocyklových dílů. Zrovna jsem řešil olejový filtr a narazil jsem na stránku, kde jsou zajímavě nízké ceny.
Máte někdo špatné zkušenosti?
Díky a pohodové čekání na novou sezonu ;)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Dawe02 píše: Co takhle mi konecne odpovedet na otazku ktery je ten OEM pouzivajici elektro instalaci z Afriky?
někdo byl rychlejší a odpověděl ti
...ten výrobce je VW
a informace o plánované životnosti turbodmychadel cca 150tis km je pravdivá. Nepovím ti u jaké automobilky, ale toto info mám od člověka, který dělá ve vývoji Honeywell - Garrett. Je to požadavek automobilky!!!
Naposledy editováno 09.12.2014 20:29:27
Duke1 píše: georgeCZ> Nejlepsi byl motor AFN retizek u tsi byl na cepech v usporadani skladby lamel pres sebe nekolikrat kvuli zatizeni menen myslim ze existuje az III generace usporadani
AFN jako ALH byla taky klasika. Myslím si, že tyhle motory už nic nepřekoná.
DucS píše: někdo byl rychlejší a odpověděl ti
...ten výrobce je VW
a informace o plánované životnosti turbodmychadel cca 150tis km je pravdivá. Nepovím ti u jaké automobilky, ale toto info mám od člověka, který dělá ve vývoji Honeywell - Garrett. Je to požadavek automobilky!!!
Hadej kde dela dawe :)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
DucS píše: někdo byl rychlejší a odpověděl ti
...ten výrobce je VW
Na tu africkou kabelaz se schvalne v Lednu zeptam pana Schieleho ktery je ve Wolfsburgu za kabelaz a konektory zodpovedny. Dost pochybuju, dam vedet jaka je skutecnost.
a informace o plánované životnosti turbodmychadel cca 150tis km je pravdivá. Nepovím ti u jaké automobilky, ale toto info mám od člověka, který dělá ve vývoji Honeywell - Garrett. Je to požadavek automobilky!!!
Bud kecas ty, nebo ten tvuj clovek. Ono v Brne moc lidi pristup k SOR nema.
assassin píše: Uncompromised: ctyrhran by zase praskl - a nadimenzovat ctyrhran aby to vydrzel tak zas bude brutalne predimenzovana hridel ... Hele nikdo te nenuti jezdit zanovnim pasikem a nebo t5 ... Muzes si najit fajnovyho brouka a t3 :) znam jednoho co si ze strachu pred sypajici se t5 koupil t4 s petivalcem bez turba a uz je ten motor KO :)
Tak CR je jiste na technologii a materialy narocna vec - ale opet, emise a spotreba - zit ve meste kde kazdy dieselovy auto je bez ekokurvitek by se ti asi nelibilo - ono teda by to asi ani nebylo na dlouho...
trochu mi tvoje odpověď přijde mimo mísu. Říct "nikdo tě nenutí" je taky názor jak noha Mj. T4 s 2,4D bez turba máme. Má už přes půl milionu, kdy jezdil často přeložený po dálnici i na krátký trasy po dědině a po polňačkách a mimo spotřebních věcí do něho žádný velký investice nebyly a i v zimě startuje krásně s naftou z JZD ;) A takových tu jezdí víc. Ano ve městě s autama bez ekokurvítek by se mi nelíbilo, ale to neznamená, že se musí sypat i ty, co jezdí převážně dlouhý trasy ;)
Všichni prodejci nových aut shodně tvrdí, že je nevydělávají na prodeji, ale na servisu a kdyby se to nesralo, tak nebudou vydělávat, to je jasný jak facka :)
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Dawe02 píše: Bud kecas ty, nebo ten tvuj clovek. Ono v Brne moc lidi pristup k SOR nema.
No hlot máte v baráku únik informací.
Nemusíš se ani ptát pána od VW, stačí otevřít kapotu např VW TIGUAN a podívat se na štítky na el. svazku motoru.
Sami výrobci automobilů podle článku ve světě motorů přiznávají určitou nekvalitu /záměrnou/ a pokud přiznají určitou nekvalitu, radši si ani nepředstavuju další věci, které nepřiznají.
Mlsoun13 píše: ideální je najít fabrikou zadaného výrobce, třeba jako u lambdasondy pro škodovky. Vyrábí je Bosch. Rozdíl je akorát v ceně a vyraženém logu škodovky hned vedle loga bosche
Ani to ti už v dnešní době moc nepomůže. Výrobce dílů dodávají nějakou kvalitu automobilkám a jinou kvalitu na trh s náhradními díly /horší kvalita/ . Údajně je to opět požadavek /spíš podmínka a nátlak/ automobilek, které jim hrozí, že pokud dodají na volný trh s náhradními díly stejně kvalitní díl jako automobilce...automobilka se s nima jako s dodavatelem rozloučí.
2 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
Uz vidim jak zastupce automobilky rika do sveta motoru ze schvalne delaj neco nekvalitniho...
Ze bosch "udajne" dela aftermarket lambdy nahovno...
Ze garrett "udajne" dela turba se zivotnosti 150
A prodejci udajne nic nevydelavaj - jen na servisu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
assassin píše: Ja sem stridal jako sluzebni asi pet zanovnich aut, dneska maj vsechny pres 200 a bez vetsich problemu.
Uz vidim jak zastupce automobilky rika do sveta motoru ze schvalne delaj neco nekvalitniho...
Ze bosch "udajne" dela aftermarket lambdy nahovno...
Ze garrett "udajne" dela turba se zivotnosti 150
A prodejci udajne nic nevydelavaj - jen na servisu
Já nepíšu že se jedná konkrétně o Bosch, je to myšleno všeobecně ale netvrdím, že je to pravidlo a u všech dílů.
Co se týká např brzdových destiček pro některé značky, tak žádné desky nevydrží tolik, co originál z výroby. Můžeš koupit GALFER, ATE, TEXTAR, BREMBO, TRW ale origo prostě vydrží dýl..i když je to taky třeba výrobce GALFER,TRW atd. Jiný materiál jde značce a jiný pro aftermarket.
Příklad na novém Superbu najeto 180tis km a desky původní. VW Touran, najeto 100tis km a desky na cca 50%. Jakmile tam ale dám něco z těch výše uvedených a to je beru jako TOP výrobce pro aftermerket, nájezd bude 50-100tis km max.
To stejné rozvodové sady. Když srovnáš třeba CONTITECH, INA, SKF, GATES a originál, tak je ten originál trošku jinde, i když je to jeden z těch stejných výrobců.
To že prodejci mají na prodeji pár procent je holý fakt a nediv se, když si každý vybrečí na oktávku 80tis slevu. Dneska je nové auto za ceníkovou cenu neprodejné. Sleva a dost velká je běžná věc. Stejně jsou dokur*ené třeba ceny třeba pneumatik, díky internetovým
obchodům. Dřív pneuservisy prodávali pneu se 40% rabatem a dneska???!!! Já osobně pokud si dám na pneumatiku rabat větší než 10%, tak je neprodejná. Dokonce se začíná dostávat do módy to, že si zákazník doveze do servisu svůj olej, svoje díly, pneumatiky a to vše koupené na internetu. Servis který takovou práci vezme, to musí zákonitě nahnat někde jinde, jinak by přišel hodně rychle na buben.
Já osobně takovou zakázku nevemu, byl bych sám proti sobě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
DucS píše: No hlot máte v baráku únik informací.
Nemusíš se ani ptát pána od VW, stačí otevřít kapotu např VW TIGUAN a podívat se na štítky na el. svazku motoru.
Sami výrobci automobilů podle článku ve světě motorů přiznávají určitou nekvalitu /záměrnou/ a pokud přiznají určitou nekvalitu, radši si ani nepředstavuju další věci, které nepřiznají.
Podivej, v CR se k SOR na turbo od vice zakazniku dostane cca deset lidi vcetne me.
Pokud ti nekdo rekl 150t km tak se snazi byt zajimavy a sokovat, pripadne si vymysli nebo zamenuje nejaky ojedinely warranty agreement (ciste komercni zalezitost, duverna) s pozadavkem na zivotnost (ktery je smerodatny pro technicky vyvoj a validaci produktu a je verejne znamy).
Zapoj rozum, dnes v technologicke automotive firme nemas sanci na chyby i kdyz vyrabis komoditu, natoz produkt jako turbo. Zamerne slabiny vyrabet je uplny nonsense, protoze casto mas co delat abys odstaranil ty prirozene.
Je rozdil planovana zivotnost pod kontrolou a zamerne snizena zivotnost. Mysli trochu!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Dawe02 píše: Je rozdil planovana zivotnost pod kontrolou a zamerne snizena zivotnost. Mysli trochu!
A jakej je tam rozdíl? Jako že se uvažuje že při plánovaný životnosti se to do určitýho bodu určitě nerozbije, a u záměrně snížený se to následně určitě rozbije?
Ono to totiž z pohledu uživatele trochu splývá
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
To znamená co? Když to řeknu tak jak mi huba narostla, tak je to vlastně: vyrobeno tak, aby to nedej bože vydrželo moc dlouho.
Jinak si připadám,jako bych si psal s cizincem. Myslel jsem, že jsme v ČR. Nechápu to používání některých tvých výrazů. Na některé lidi to možná působí, na mě přesně naopak.
Rozumím tomu, že žádný výrobce nepotřebuje, aby nám cokoliv sloužilo bez problému 10,15 let. Jenže dost často vytvoří něco, že pochybuju o tom, že to nebyl záměr. Prostě je tam asi ta tvoje plánovaná životnost.
Naposledy editováno 10.12.2014 12:41:58
se to totiž "jen" třeba elektronik černých+bílých, kde nejde o život, když skončí, jako
u některých auto/moto součástí ! Hrmouš zmiňuje ložiska ZVL - u těch bych ale nepředpo-
kládal současnou"výrobu někde na smetišti", když jich po privatizaci zůstaly plný skla-
dy a "šmejdi" je vykoupili po pár korunách za kus ...
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
DucS píše: To je mi jasné,já tady řeším ale trošku něco jiného....to že se zhoršuje kvalita. Ale máme každý svůj názor, jak vidím.
No treba preplnovany auta byly vzdycky problematicky - to co dneska turba vydrzi a na to ze to pouzivaj technicti antitalenti - 160 po dalnici, zastavit na benzince a chcipnout motor atd. - je pomerne slusnej uspech...
Ad zivotnost aftermarket dilu - to u tech rozvodu - jakoze odejdou driv nez je planovany servisni interval? Ty brzdy - fakt by me zajimalo jestli kdybys vymenil desky z novyho auta a dal je na to auto kde vydrzi aftermarket 50 misto 150ti - jestli by opet dali 150....
Btw, to ze mas treba 500kc na hodinu na praci ti prijde malo ? Kdyz te nekdo "obere" o rabat na dilech tak ho posles domu? Ja bych zas nesveril auto mechanikovi co odmitne namontovat moje dily ...
assassin píše: No treba preplnovany auta byly vzdycky problematicky - to co dneska turba vydrzi a na to ze to pouzivaj technicti antitalenti - 160 po dalnici, zastavit na benzince a chcipnout motor atd. - je pomerne slusnej uspech...
Ad zivotnost aftermarket dilu - to u tech rozvodu - jakoze odejdou driv nez je planovany servisni interval? Ty brzdy - fakt by me zajimalo jestli kdybys vymenil desky z novyho auta a dal je na to auto kde vydrzi aftermarket 50 misto 150ti - jestli by opet dali 150....
Btw, to ze mas treba 500kc na hodinu na praci ti prijde malo ? Kdyz te nekdo "obere" o rabat na dilech tak ho posles domu? Ja bych zas nesveril auto mechanikovi co odmitne namontovat moje dily ...
500 na hodinu nemám ani náhodou a ne všechny práce si účtuju od hodiny. Zajdi si do hospody s kusem masa v ruce,že chceš udělat řízek,co ti na to řeknou.
Další věc je záruka, když se ten tebou donesený díl vysype a nebo se ty přizabiješ,nebo se něco stane někomu jinému...
Poměr mezi výdělkem za práci a za rabat na materiálu je u mě v průměru 50% na 50%,je to jak kdy a jaká práce se dělá. Ty určitě taky nechodíš do práce za půlku výplaty,že?
Ty rozvody občas odejdou dřív, stalo se mi to u kladek a vodních čerpadel. Naštěstí jsem to zachytil včas. A můžu říct, že je to s kvalitou náhradních dílu rok od roku horší.
S těma turbama a vypnutím motoru hned po vysoké zátěži máš pravdu, hodně trpí. Částečně za to ale může poddimenzovaná konstrukce. Poptej se v servisech,které se specializují na opravy turbodmychadel. Dělá se to všechno co nejlehčí, nejtenší, není důvod něco pro jistotu mírně předimenzovat.
Nejvíc mě za poslední dobu dostalo vodou chlazené hliníkové výfukové potrubí a turbodmychadlo...výhody uspora 1,2kg úspora hmotnosti /zanedbatelné/ a hlavně LEVNĚJŠÍ výroba. To že je potřeba nějaká energie k uchlazení už se asi neřeší. Nechci vidět ty problémy s životností.
http://www.autorevue...ikove-turbodmychadlo
Naposledy editováno 10.12.2014 19:30:39
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
na faktuře) a Ty se vysypeš, nebo se něco stane někomu jinému ... Už vidím, jak dokazu-
ješ, že se Ti to stalo vinou toho dílu .
IvanDvoutakťák píše: A co si myslíš,že se stane,DucS, když se Ti vysype díl, namontovaný v autoservisu (a uvedený
na faktuře) a Ty se vysypeš, nebo se něco stane někomu jinému ... Už vidím, jak dokazu-
ješ, že se Ti to stalo vinou toho dílu .
Pokud se to vysype v záruce, opravím ti to z nových dílů a nebude tě to stát ani korunu. Já si to pak vyřeším s dodavatelem. Nebudou dohady, jestli za to může tvůj donesený náhradní díl a nebo jestli jsem já něco zanedbal při práci. Chápeš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
dave-lister píše: DucS> Taky se mi stává že mi lidi nosí vlastní olej a díly. Vždycky jim ze srandy řeknu jestli ten vyjetý olej chtějí zpátky, že jim ho naliju do pytlíku a položím na sedačku. A taky jim říkám: Když jdete do hospody taky máte vlastní pivo a maso na biftek? Koukají a moc nechápou. :D :D
Když ke mě někdo jezdí roky na servis a jednou za čas si přiveze pneu z netu,tak to obuju a nechám i běžnou cenu za práci. Ale koumáky s veškerým vlastním materiálem posílám nekompromisně k šípku. Mám práce dost a naštěstí si můžu vybírat.
Ono by hodně lidí chtělo spojku s dvouhmotou na OCT2 za nákupní cenu a práci tak za 2tis.
Naposledy editováno 10.12.2014 19:56:54
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
dave-lister píše: DucS> Asi nejhorší je když si přinesou vlastní materiál na rozvody. AZNP dává normu na rozvody u TDI 3-4 hodiny. To je pak žumpa když si donesou vlastní materiál.
Já bych to ani neudělal. Jsem ochotný dát kamarádovi,nebo dobrému zákazníkovi slevu na materiál,ale z donesených rozvodů bych nic neměl.
Těch pár šupů za práci mi za to riziko,které bych pak nesl já rozhodně nestoji.
Největší fór je to, že např zákazník, který mi tu nechá ročně pár set tisíc za servis jeho aut ani slevu nechce, ale jeden,co si říkal kamarád chtěl slevu 20% na díly a ještě to chtěl všechno bez 21%dph = 41%dolů. Přitom přijel tak jednou za rok na olej a brzdy. Moc tlačil na pilu, tak jsem ho poslal ke konkurenci.
Naposledy editováno 10.12.2014 20:23:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
assassin píše: Ja sem stridal jako sluzebni asi pet zanovnich aut, dneska maj vsechny pres 200 a bez vetsich problemu.
...
A prodejci udajne nic nevydelavaj - jen na servisu
Pokud se jedná o nový auta tak tomu tak je. Tedy už prakticky všude. Jsou prodejci co si nechaj cca 2-3 procenta marži, ale to už si může dovolit málokdo. Pak jsou tací co prodávají za nákup + cena dopravy a pojištění a pak i někteří co jdou do mínusu. Jedou na množství a čím víc aut prodaj, tím větší dostanou poté zětnou podporu (odměnu) za auta.
1 reakcí na tento příspěvek Repliky dílů
No kdyby mi treba pred planovanym servisem prdl rozvodak a motor by byl KO - a servisak co mi vymenoval rozvody by mi motor opravil a prachy by si nejak vymahal po vyrobci rozvodaku - to by se mi docela libilo - kde ze je breclav? Koupil sem si dieselovy auto plny kurvitek ...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Repliky dílů
Kde tu bylo napsáno že ATE stojí za hovno? Možná tak když to koupíte na aukru od Poláků.