Proběhl test jiskry-svíčka hází i na vzdálenost dva centimetry od hmoty motoru.Odšroubován karburátor a vstřiknutí benzínu do sacího kanálu,stejně nic.Posléze jsem kontroloval rozvody a zapalování jestli není protočený rotor.Zdálo se že nastavení rozvodů neodpovídá horní úvrati,napínák rozvodového řetězu byl na konci.Sundána hlava,kontrola pístu,ventilů,těsnění.Poté jsem nastavil horní úvrať s vačku na značky.Smontování,palivo do sacího kanálu,stále nic.Kontrola svíčky-v motorové pile běžela.
Vše je na první pohled v pořádku,stejně nechce běžet.Jediné,čeho docílím je při ucpání karburátoru rukou(při velmi bohaté směsi) občas zabafá.Takže přemýšlím co dál.Jestli jsou rozvody správně nastavené(nezdá se mi že by to mohlo takhle přeskočit),jestli má zapalování dostatečný náboj i pod tlakem,jestli třeba není nedostatečná komprese.
Má někdo zkušenosti s nastavením ventilového rozvodu,případně kde a jak hledat problém?
Díky za případné přínosné náměty.
1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady
Jinak se správně domníváš, že sered má recht - při vyšších otáčkách logicky nestíhá tolik komprese "utéct", proto motor při rychlém točení vrtačkou čapne. Ale při snížení otáček by zhasnul dříve, než motor v dobrém stavu (však také motory se špatnou kompresí i blbě držejí volnoběh). Ostatně ty naměřené tlaky to potvrzují.
Celý je to divný,budu se muset spojit s majitelem a zjistit co se s tím skůtrem vůbec dělo.
Že na starter jen "sliboval", ale kopnutím chytnul, by ukazovalo i na slabší baterku (zapnutím starteru klesne napětí tak, že na jiskru uvnitř válce to už nestačí), už jen proto, že starter by měl dát motoru větší otáčky, než kickstart, pokud se tedy na páku nedupne tak, že by křupla. Když za tepla nechce chytat, viděl bych to na bohatou směs - je-li na karbci "automatický sytič" s elektrickým termoelementem, který po naskočení motoru sytič během několika vteřin zavře, tak ten někdy odchází docela dost a sytič pak zůstává stále pootevřený. Tomu by ale mělo pomoci přidání plynu při startu.
1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady
Současný stav je takový,že na šlápnutí chytne i teplý,na startér se mu nechce.Takže mě čeká prohlídka elektrických komponentů abych se pokusil zrychlit startér.
Jo,a taky jsem zjistil,že skutečný objem je něco přes 63 ccm.Nezdálo se mi vrtání.Takže by to chtělo poladit karburaci.Další věc se kterou mám dobré zkušenosti je čerstvý benzín...
Naposledy editováno 22.11.2014 20:51:03
Co je hodně zvláštní je fakt,že starému válci ani pístu v podstatě nic není,kroužky mají minimální vůli,přesto kompresi neudrží.Druhou stránkou jsou ceny náhradních dílů.Co Čína ztrácí spolehlivosti,to bohatě nahrazuje cenou dílů.Protože zkuste si koupit válec s pístem na Japonský nebo Italský skútr.Za sedm stovek to jistě nebude...
1 reakcí na tento příspěvek Skůtr-Mrtvola,prosím o rady
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Skůtr-Mrtvola,prosím o rady
Foukalo to přes ně i když jsem nasadil píst do válce,zatlačil na něj rukou a druhou stranu ucpal dlaní.Teď mně napadá,že ovalita by to mohla být,protože když jsem v ruce píst pootočil,byl únik podstatně menší.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce chytit Kentoya Zoom 50 4T | Jenda2511 | 1 | 4.9.2023 v 21:31 Johny_Servis |
občas nechytne Kentoya Zoom 50 4T | krokodylek3 | 0 | 26.7.2022 v 13:41 krokodylek3 |
Kentoya Zoom 4T Kentoya Zoom 50 4T | Burst | 8 | 19.4.2021 v 14:46 Burst |
Skurt Kentoya Zoom 50 4T | Robin92 | 0 | 13.4.2021 v 17:33 Robin92 |
Těsnění na válec kentoya Kentoya Zoom 50 4T | michalmajky | 6 | 4.4.2019 v 21:52 michalmajky |