Nyní jsem měl trochu času, tak jsem si ji pomaloučku chtěl připravit na sezónu (olej, filtry, svíčky, vyčištění řetězu...)
A nastal problém:
po prostudování článků a manuálu jak na to (za to děkuji autorům zde na fóru) jsem se dostal pod nádrž ke svíčkám - a zde první problém: kdo měnil svíčky - nějak jste rozebírali chlazení a různě odpojovali hadičky, které blokují přístup ke svíčkám??? Já jsem nakonec nic nerozebíral, jen jsem si musel poupravit flexou tenkostěnný 18mm ořech a poté se mi podařilo opatrně odmontovat svíčky...
Poté jsem opatrně vložil nové "NGK DR9EIX", vše sesadil nazpět - nastartoval na sytič - vše zatím vpořádku, poté jsem systič zamáčkl, zkusil přidat plyn a PROBLÉM - reakce na plyn hrozná, zpoždění cca 1-2sekundy, nevím jak to popsat... prostě nešla HNED do otáček, jako dříve...
takže otázka, co může být špatně? Má se nějak řešit "odtrh" na svíčkách? (na starých byl cca 0,7mm a na originál nových cca 0,75mm.
Přikládám obrázek - původně, co jsem vytáhl svíčky, tak ten vršek, nevím jak popsat, je trochu silnější (vpravo) a co jsem dal nové, tak ten vršek je užší (vlevo) - má to nějaký vliv???
Dík za každou radu.
(Náchod)
Tomáš
1 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
1 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Naposledy editováno 27.01.2014 21:53:17
fafo> Takže nyní jsem se vrátil - zahřál jsem a máš pravdu, tak na 99% je reakce na plyn lepší - na volnoběh lehounce kolísá (na otáčkoměru o půl mezery mezi čárkami jak jsou.. - je to nepatrné - ale jak se dostane lehce nad 1200 otáček, tak je vše jako dříve
takže asi je to těmi svíčkami, že se musí zahřát...
a ještě, nevím zda sem mohu přidat odkaz na mé video (kvůli zvuku motoru, takové cvakání) (je to to čené mobilem v garáži, ale je to tam slyšet) zda je ten zvuk vpořádku, či nikoliv... je to takové v šoku vše, tak nevím zda jen neplácám a zvuk je oka?
Díky
(jedná se o mp4 soubor z mobilu cca 4MB - nechci jej nijak konvertovat, aby se nezhoršila kvalita zvuku, pokud nějak porušuji pravidla, omlouvám se a video stáhnu) - aá, možná se mi to podařilo dát na youtube, ten se sem může vkládat - ale zhoršil se trochu zvuk)
Jinak s těma iridiovejma je to tak - holka má versyse, v létě jsem jí na tom dělal servis včetně svíček, tam patří iridiový a za stedena taky občas nějaká vynechá, sem tam pokucká a moc se jí nechce ...
2 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Nevim kde beres jistotu ze to ma najeto 17tkm, kazdopadne kdyz kupujes motorku z 2. ruky vyplati se udelat servis jako ve 24tkm tzn svicky,olej,vduchac,ventily,chladici kapalina kontrola lozizek atd.
To ze ti nekdo rekne ze tam daval novej olej nemusi byt pravda a hlavne nevis co tam dal.
btw: jestli chces jezdit v tyhle kose, tak si ustrihni kus papundejklu a zakrej snim tak 50-70% chladice, jinak to poradne neohrejes. Good luck
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
ER5 v lete OK vzime studeny (mereno na hlave tepliomerem z multimetru)
Ono se ti to vzime staci chladit povrchem motoru. V temostatu je mala dirka a i ta staci nato aby ten chladic byl uplne studenej. Zakryti je podle me nejednodussi reseni.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Co se týče svíček - zda jsem dobře pochopil, tak mám tyto krasavice iridiový vyhodit a koupit normál levný, aby to bylo jako dříve???
A klapání myslíte že jsou ventily? Z ničeho nic??? nedělalo to, vyměnil jsem svíčky a zvuk je takový jaký je nyní..
Dík za informace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Ad klepani , nemyslim ze by to bylo svickama, ale to zjistis vcelky jednoduse dej tam ty stary a uvidis respektive uslysis.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
(dnes jsem to cca po 30min zahřál, zkusil projet u nás v ulici, ale zátah a reakce je hrozná - tedy na 99% svíčkami.. chjo. zda se povede a můj problém vyřeší (nechtěl jsem vše znovu rozdělávat), tak napíši.
Dík
Ty iridia nevyhazuj, nech si je a nekomu je dej nebo prodej (pokud se do neceho hodej)
2 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
(výměna svíček se vším 45min) Když už jsem to rozdělával, nafotil jsem co se dalo (třebas to bude někomu užitečné... aspoň mě, když jsem sháněl informace, tak každá fotka byla dobrá :)
no a jiným slovy - pěkně jsem si na*ral, že jsem se nevykašlal na různý výměny (tedy bez oleje), když vše tak krásně fungovalo...
Jsem si vědom, že jsem nic špatně neudělal, vše jsem dotáhl, vyčistil atd... ale mašina, i když má "vše" nové, tak STÁLE stejný problém - NETÁHNE, nejde do otáček :(
už nevím co s tím, dal jsem správné svíčky (co tam byly dříve DR9EA), ale žádná změna...
Přidávám i video s problémem - po zahřátí - cca 15minutách - jsem vzal za plyn a po přidání mi to chcíplo - tak znovu nastartovat.. opatrně jsem přidával, chytlo se to trochu kolem 2000 otáček... poté když hned ze začátku jsem dal totál plný plyn - což je vidět na videu, tak nejde do otáček, je vidět, jak se to táhne/zvedá pomalu...
nevíte někdo co s tím??? Nějaký nejbližší servis poblíž Náchoda? (asi Hradec Králové což?) kua to jsem si dal... :(
->ještě - když jsem vytáhl ty Irídia svíčky, co jsem tam dal v týdnu, tak ta na levé straně byla "špinavá" očmouzená celá a ta druhá na pravé straně - byla čistčí - ten zahlý vršek byl jak nový, jak kdybych tam tu svíčku ani nestrčil... (původní nejstarší svíčky, s kterými jsem to koupil "DR9EA" byly obě špinavá - očmouzené... zda je tu někde závada???
přidávám tedy video + obrázky..
Dík za info
FOTKY - je jich více, tak zde je odkaz (snad to nevadí, kdyžtak napište, kam jinam je mám jak umístit...)
http://kawasaki-er5....svicek_kawasaki_ER5/
1 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
ale i tak všem děkuji za info. Mějte se
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Hygienik píše: u ER 5 musí nádrž dolu, jinak se k nim nedostaneš, a i tak je to pakárna skrz hadice chlazení, tohle není moc dobře vymakaný ale jinak motorka, jako celek je moc fajn
Svíčky vyměníš i bez sundání nádrže, ale je to jebačka.
2 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Kohout na on drží když ho rozeberu a dám do kupy,když nasaji na sucho-protéká a pak protéká pořád? je vadný,nebo je to jen tim,že nádrž je prázdná a kohout je na sucho-zkrátka po vcůcnutí(do pdtlakové trubičky a přestáni pak začne pouštět-pruřinka a malý o kroužek to asi dobře neutěsní) to zpět neuzavře. prvně jsem to měl na PRI-tak o té chybě vím-ařekl byc i,že tím mi to proteko do karburátorů,ale proč to teklo dál a nepodržrl to plovák.. Mám zkušenost jen ze starčíma jawama-panelka ,kejvačka. tak o tomhe nic moc nevim.
Jo a svíčky bych tam dal rád brisk-četl jsem tady,že ngk jsou po zaplavení na vyhozeni. tak jaké maj mít označení.
Dík za rady, Jarda.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Ad karburator, ano to by asi chtelo rozebrat, zkouknout kde je problem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
jarden píše: jaké svíčky,jaký mám koupit mot.olej+filtr.
Používám Motul 5100 10W40 a filtr HIFLO HF303 a spokojenost. Svíčky jsem ještě neměnil. Olej nalej a filtr vyměň až vyřešíš problém s tím benzínem, ať ti to znovu neproteče.jarden píše: a jestli se mám pustit do rozdělání karburátoru a výměně tý jehly vetylu(nebo vyčistit).nebo čím to proteče.?
Jehla ventilu v karburátoru bude spíše vymačkaná než zanesená nečistotou.jarden píše: Kohout na on drží když ho rozeberu a dám do kupy,když nasaji na sucho-protéká a pak protéká pořád? je vadný,nebo je to jen tim,že nádrž je prázdná a kohout je na sucho-zkrátka po vcůcnutí (do pdtlakové trubičky a přestáni pak začne pouštět-pruřinka a malý o kroužek to asi dobře neutěsní) to zpět neuzavře.
Palivový kohout (přepnutý na ON)ti při bezchybném stavu začne pouštět palivo až v případě, kdy ti díky podtlaku způsobeném v karburátoru a přivedeném (podtlaku) hadičkou do palivového ventilu prohne membránu v palivovém kohoutu proti pružině. Tím se oddálí gumový kroužek (který uzavírá přívod paliva do palivového kohoutu) nasazený na membráně a palivo protéká do karburátorů. V okamžiku vypnutí motoru se ti přestane vytvářet podtlak a pružina v palivovém kohoutu ti zatlačí na membránu, tím zatlačí gumový kroužek do přívodu paliva a palivo přestane téct. Je jedno, jestli máš v nádrži plno, půlku nebo nic. Množství benzínu v nádrži na to prostě nemá vliv. Pokud ti při zkoušení "na sucho" a nastavení na polohu ON při sání benzín teče, je to v pořádku, pokud ti ale teče i při ukončení sání, je to špatně a ventil netěsní. Může to být špatný (nabobtnalý, vymačkaný)gumový kroužek na membráně, slabá (unavená)pružinka co tlačí membránu nebo nečistota v místě dosedu gumového kroužku. Vsadil bych si na ten kroužek.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 | Pavel500 | 13 | 26.4.2024 v 04:32 Ubrus1 |
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... | sasasasa | 29 | 25.3.2024 v 17:59 mRKEF |
Karbce Kawasaki ER 5 | ostrava | 1 | 10.3.2024 v 16:53 ja1 |
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 | kastanbabeťťák | 4 | 8.2.2024 v 12:45 Pedl |
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 | XkovixCZ | 3 | 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_ |