bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)
Zdravím, omlouvám se předem, zda to již někde je, ale nic jsem o tom nenašel. Před měsícem jsem si koupil Kawasaki ER5 - r.v. 2005 (17.000km najeto) - byla bez problémů...
Nyní jsem měl trochu času, tak jsem si ji pomaloučku chtěl připravit na sezónu (olej, filtry, svíčky, vyčištění řetězu...)

A nastal problém:
po prostudování článků a manuálu jak na to (za to děkuji autorům zde na fóru) jsem se dostal pod nádrž ke svíčkám - a zde první problém: kdo měnil svíčky - nějak jste rozebírali chlazení a různě odpojovali hadičky, které blokují přístup ke svíčkám??? Já jsem nakonec nic nerozebíral, jen jsem si musel poupravit flexou tenkostěnný 18mm ořech a poté se mi podařilo opatrně odmontovat svíčky...

Poté jsem opatrně vložil nové "NGK DR9EIX", vše sesadil nazpět - nastartoval na sytič - vše zatím vpořádku, poté jsem systič zamáčkl, zkusil přidat plyn a PROBLÉM - reakce na plyn hrozná, zpoždění cca 1-2sekundy, nevím jak to popsat... prostě nešla HNED do otáček, jako dříve...

takže otázka, co může být špatně? Má se nějak řešit "odtrh" na svíčkách? (na starých byl cca 0,7mm a na originál nových cca 0,75mm.

Přikládám obrázek - původně, co jsem vytáhl svíčky, tak ten vršek, nevím jak popsat, je trochu silnější (vpravo) a co jsem dal nové, tak ten vršek je užší (vlevo) - má to nějaký vliv???

Dík za každou radu.
(Náchod)

Tomáš





Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

Skvělá odpověď, děkuji! 27.1.2014 v 21:41 | Nahoru | #1
Dals tam iridia. Pokud masinu nezahrejes poradne, bude to delat. Potrebujou vetsi teplotu, aspon u me suzi se to tak projevuje.

(reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

27.1.2014 v 21:46 | Nahoru | #2
fafo> OK - běžím do garáže a nechám více zahřát (přeci jen je teplota nyní trochu níže, než v létě ... zatím dík za radu, nejdéle zítra napíši, zda to jest ono

1 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

27.1.2014 v 21:51 | Nahoru | #3
áááá už ho slyším jak to lochtá ,, tak co? ale jinak 17tisíc mi příjde na svíčky trochu brzo

Naposledy editováno 27.01.2014 21:53:17

(reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

27.1.2014 v 22:19 | Nahoru | #4
burdus> no víš jak - je to dovoz Itálie (asi jako vše) a tak jen pro klid duše jsem chtěl vše dát dokupy -vyměnit, nové naplně atd... proto jsem se pustil i do svíček.

fafo> Takže nyní jsem se vrátil - zahřál jsem a máš pravdu, tak na 99% je reakce na plyn lepší - na volnoběh lehounce kolísá (na otáčkoměru o půl mezery mezi čárkami jak jsou.. - je to nepatrné - ale jak se dostane lehce nad 1200 otáček, tak je vše jako dříve
takže asi je to těmi svíčkami, že se musí zahřát...

a ještě, nevím zda sem mohu přidat odkaz na mé video (kvůli zvuku motoru, takové cvakání) (je to to čené mobilem v garáži, ale je to tam slyšet) zda je ten zvuk vpořádku, či nikoliv... je to takové v šoku vše, tak nevím zda jen neplácám a zvuk je oka?

Díky
(jedná se o mp4 soubor z mobilu cca 4MB - nechci jej nijak konvertovat, aby se nezhoršila kvalita zvuku, pokud nějak porušuji pravidla, omlouvám se a video stáhnu) - aá, možná se mi to podařilo dát na youtube, ten se sem může vkládat - ale zhoršil se trochu zvuk)

Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 06:37 | Nahoru | #5
mají tam být svíčky DR9EA tak proto je možná ta neochota se vytáčet...

Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 08:28 | Nahoru | #6
Teď jsem to dělal na GPZ 500S, což je de facto "původní" motor. Tam jsou DR8EA, odtrh elektrod je 0,8 mm. Z vlastní zkušenosti bych dával pouze to, co doporučuje výrobce motorky/auta.
Jinak s těma iridiovejma je to tak - holka má versyse, v létě jsem jí na tom dělal servis včetně svíček, tam patří iridiový a za stedena taky občas nějaká vynechá, sem tam pokucká a moc se jí nechce ...

2 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 10:31 | Nahoru | #7
Ses vickama maji kluvi pravdu, jeslti ti to takhle klape ikdyz je to teply tak by to chtelo poladit ventily. Ale studena er5 klape trochu jak sici stroj.

Nevim kde beres jistotu ze to ma najeto 17tkm, kazdopadne kdyz kupujes motorku z 2. ruky vyplati se udelat servis jako ve 24tkm tzn svicky,olej,vduchac,ventily,chladici kapalina kontrola lozizek atd.
To ze ti nekdo rekne ze tam daval novej olej nemusi byt pravda a hlavne nevis co tam dal.

btw: jestli chces jezdit v tyhle kose, tak si ustrihni kus papundejklu a zakrej snim tak 50-70% chladice, jinak to poradne neohrejes. Good luck

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 11:01 | Nahoru | #8
gugo> Já jel teď o víkendu na tom GPZ 500S skoro 300 km, průměrně bylo -8°C až -11°C a chladič jsem ani nezakrýval, ale je fakt, že ručička se pohla jenom lehce nad "cold". Kdoví jak je na tom termostat ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 11:09 | Nahoru | #9
Piwell> Ja myslim ze termostat je natom dobre. (alespon u vsech motorek co jsem kontroloval byl) Treba ALpa nedostanu vubec na C, pokdu je takhle kdyz nezakryju chladice a termostat je zkousenej v hrnci a OK.

ER5 v lete OK vzime studeny (mereno na hlave tepliomerem z multimetru)
Ono se ti to vzime staci chladit povrchem motoru. V temostatu je mala dirka a i ta staci nato aby ten chladic byl uplne studenej. Zakryti je podle me nejednodussi reseni.

(reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 11:23 | Nahoru | #10
gugo> Zkusim to taky zakrejt až na tom v zimě zase někam pojedu (napadlo mě to, ale neudělal jsem to). Zatim nejteplejší počasí, ve kterým jsem na tom GPZ jel, bylo +2°C a bylo to stejný. Vyzkoušim.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 18:21 | Nahoru | #11
gugo> jelikož je to dovoz (z druhé ruky) proto jsem se pustil ve volné chvíli do výměny...

Co se týče svíček - zda jsem dobře pochopil, tak mám tyto krasavice iridiový vyhodit a koupit normál levný, aby to bylo jako dříve???

A klapání myslíte že jsou ventily? Z ničeho nic??? nedělalo to, vyměnil jsem svíčky a zvuk je takový jaký je nyní..

Dík za informace

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 18:28 | Nahoru | #12
kovani.prazak> Jelikoz je to dovoz tak tim spis se tem km neda verit .
Ad klepani , nemyslim ze by to bylo svickama, ale to zjistis vcelky jednoduse dej tam ty stary a uvidis respektive uslysis.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 19:40 | Nahoru | #13
gugo> no nechce se mi do toho, ale musím - zítra kupuji další nové svíčky "DR9EA" a ty Iridia vyhazuji no a snad to bude vcajku...
(dnes jsem to cca po 30min zahřál, zkusil projet u nás v ulici, ale zátah a reakce je hrozná - tedy na 99% svíčkami.. chjo. zda se povede a můj problém vyřeší (nechtěl jsem vše znovu rozdělávat), tak napíši.

Dík

(reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 22:29 | Nahoru | #14
kovani.prazak> Hele ja tedy nevim, ale mam pocit ze se nic rozdelavat nemusi a svicky normalne vymenis bez sundavani nadrze. Tedy ER5 jsem tu mel naposledy vlete, ale skoro si myslim ze na svicky nemusis nic resit.
Ty iridia nevyhazuj, nech si je a nekomu je dej nebo prodej (pokud se do neceho hodej)

Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

28.1.2014 v 23:07 | Nahoru | #15
U GPZ musí kvůli svíčkám nádrž dolů. U ER nevim, ale předpokládám, že to bude obdobně ...

2 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

29.1.2014 v 06:39 | Nahoru | #16
u ER 5 musí nádrž dolu, jinak se k nim nedostaneš, a i tak je to pakárna skrz hadice chlazení, tohle není moc dobře vymakaný ale jinak motorka, jako celek je moc fajn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

29.1.2014 v 07:50 | Nahoru | #17
Hygienik> Mam nejak zafixovany ze jsem je menil i bez sundani nadrze, ale mozna se pletu. Az kolem nejaky pujdu tak to zkusim

(reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

31.1.2014 v 16:02 | Nahoru | #18
Tak píši, jak jsem slíbil...
(výměna svíček se vším 45min) Když už jsem to rozdělával, nafotil jsem co se dalo (třebas to bude někomu užitečné... aspoň mě, když jsem sháněl informace, tak každá fotka byla dobrá :)

no a jiným slovy - pěkně jsem si na*ral, že jsem se nevykašlal na různý výměny (tedy bez oleje), když vše tak krásně fungovalo...
Jsem si vědom, že jsem nic špatně neudělal, vše jsem dotáhl, vyčistil atd... ale mašina, i když má "vše" nové, tak STÁLE stejný problém - NETÁHNE, nejde do otáček :(

už nevím co s tím, dal jsem správné svíčky (co tam byly dříve DR9EA), ale žádná změna...

Přidávám i video s problémem - po zahřátí - cca 15minutách - jsem vzal za plyn a po přidání mi to chcíplo - tak znovu nastartovat.. opatrně jsem přidával, chytlo se to trochu kolem 2000 otáček... poté když hned ze začátku jsem dal totál plný plyn - což je vidět na videu, tak nejde do otáček, je vidět, jak se to táhne/zvedá pomalu...

nevíte někdo co s tím??? Nějaký nejbližší servis poblíž Náchoda? (asi Hradec Králové což?) kua to jsem si dal... :(

->ještě - když jsem vytáhl ty Irídia svíčky, co jsem tam dal v týdnu, tak ta na levé straně byla "špinavá" očmouzená celá a ta druhá na pravé straně - byla čistčí - ten zahlý vršek byl jak nový, jak kdybych tam tu svíčku ani nestrčil... (původní nejstarší svíčky, s kterými jsem to koupil "DR9EA" byly obě špinavá - očmouzené... zda je tu někde závada???

přidávám tedy video + obrázky..

Dík za info



FOTKY - je jich více, tak zde je odkaz (snad to nevadí, kdyžtak napište, kam jinam je mám jak umístit...)

http://kawasaki-er5....svicek_kawasaki_ER5/

1 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

1.2.2014 v 18:25 | Nahoru | #19
hele takhle těžko soudit, ale já osobně bych teď udělal následující, nalil plnou nádrž novýho benzínu, pak bych na spodní straně karburátoru nasadil hadičku na výpust a povolil šroubek na odkalení a nechal odkalit, potom přepnout na PRI na kohoutu a zase nechal zaplavit novým benzinem, zkusil to znovu, jestli se to vzpamatuje. Když by tohle nezabralo tak bych vyčistil karburatory, protože jestli je jenda svíce černá a druhá ne tak jeden válec nejede tak jak by měl... tohle by se dalo ozkusit ošaháním svodů, a jeden bude chladnější, nejspíš.

(reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

1.2.2014 v 18:42 | Nahoru | #20
Hygienik> oka - v pondělí jedu k jednomu technikovi co dělá různý motorky, tak mu toto vše předám a snad něco společně vymyslíme. Na svody se mi nějak sahat nechce, nerad bych se opět spálil (jak při výměně oleje)..

Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

1.2.2014 v 19:06 | Nahoru | #21
muselo by se to osahat hned po nastartování nebo těsně po tolik to ještě nepálí, pak už jooo!

Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

11.2.2014 v 19:11 | Nahoru | #22
...tak záhada vyřešena. Uff... Měl jsem mašinu u opraváře - totál rozladěný ventily, karburátory - nad pravou svíčkou jak je kondenzka, tak bylo špatné těsnění, po zahřátí od tamtud kapala silněji chladící kapalina přímo na fajfku u svíčky (ta byla lehce popraskaná - čeho jsem si nevšiml) a tím pádem motor vynechával a jel na jeden válec - resp. netáhl jak měl...) záhada vyřešena.

ale i tak všem děkuji za info. Mějte se

Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

11.2.2014 v 20:30 | Nahoru | #23
A my taky děkujeme za info. Zdaleka ne každej tady potom informuje čím to bylo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

12.2.2014 v 11:22 | Nahoru | #24

Hygienik píše: u ER 5 musí nádrž dolu, jinak se k nim nedostaneš, a i tak je to pakárna skrz hadice chlazení, tohle není moc dobře vymakaný ale jinak motorka, jako celek je moc fajn


Svíčky vyměníš i bez sundání nádrže, ale je to jebačka.

(reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

12.2.2014 v 12:37 | Nahoru | #25
jednaminus> No ja si myslim, ze jsem tam totiz dal klic ze TA a vymenil je.
A kdyz jebacka, zkuste si nekdo vymenit vrchni 2. svicku na TA, pak poznate co je to jebacka.

2 reakcí na tento příspěvek Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

7.12.2014 v 08:49 | Nahoru | #26
Ahoj .prosimtě jaké svíčky mám dát do er5 2003. měl jsem tam NGK-nyní řešim problém,že protek benzín přes kohout i karnurátor do válců i filkru. po vyjmutí svíček byl zaplavený jeden válec-druhym to zřejmně proteklo do oleje(ten jsem včera vypustil a je solidně naředěný benzinem)motorku jsem přivezl tento týden,na stk s ní byl ve čtvrtek a ten den se mi to i zaplavilo. Doporučíš něco? jaké svíčky,jaký mám koupit mot.olej+filtr. a jestli se mám pustit do rozdělání karburátoru a výměně tý jehly vetylu(nebo vyčistit).nebo čím to proteče.?
Kohout na on drží když ho rozeberu a dám do kupy,když nasaji na sucho-protéká a pak protéká pořád? je vadný,nebo je to jen tim,že nádrž je prázdná a kohout je na sucho-zkrátka po vcůcnutí(do pdtlakové trubičky a přestáni pak začne pouštět-pruřinka a malý o kroužek to asi dobře neutěsní) to zpět neuzavře. prvně jsem to měl na PRI-tak o té chybě vím-ařekl byc i,že tím mi to proteko do karburátorů,ale proč to teklo dál a nepodržrl to plovák.. Mám zkušenost jen ze starčíma jawama-panelka ,kejvačka. tak o tomhe nic moc nevim.

Jo a svíčky bych tam dal rád brisk-četl jsem tady,že ngk jsou po zaplavení na vyhozeni. tak jaké maj mít označení.

Dík za rady, Jarda.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

7.12.2014 v 14:43 | Nahoru | #27
jarden> kurna a proc to mam jeste v PM. TUSIM ze origo jsou DPR 8 Ea9 , to ne ze bych byl tak chytrej, ale TA ma stejny a bejvalka ma ER5 , dojdi na stranky brisku maji tam prevodni tabulky ev. vyber presne podle motorky. Nebo vtom krame kde ty svice prodavaj maj katalog tak jim rekni jakej je NGK origos a oni ti daji ekvivalent.

Ad karburator, ano to by asi chtelo rozebrat, zkouknout kde je problem.

(reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

7.12.2014 v 15:03 | Nahoru | #28
gugo> Kam by chodil...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

8.12.2014 v 14:56 | Nahoru | #29

jarden píše: jaké svíčky,jaký mám koupit mot.olej+filtr.

Používám Motul 5100 10W40 a filtr HIFLO HF303 a spokojenost. Svíčky jsem ještě neměnil. Olej nalej a filtr vyměň až vyřešíš problém s tím benzínem, ať ti to znovu neproteče.

jarden píše: a jestli se mám pustit do rozdělání karburátoru a výměně tý jehly vetylu(nebo vyčistit).nebo čím to proteče.?

Jehla ventilu v karburátoru bude spíše vymačkaná než zanesená nečistotou.

jarden píše: Kohout na on drží když ho rozeberu a dám do kupy,když nasaji na sucho-protéká a pak protéká pořád? je vadný,nebo je to jen tim,že nádrž je prázdná a kohout je na sucho-zkrátka po vcůcnutí (do pdtlakové trubičky a přestáni pak začne pouštět-pruřinka a malý o kroužek to asi dobře neutěsní) to zpět neuzavře.

Palivový kohout (přepnutý na ON)ti při bezchybném stavu začne pouštět palivo až v případě, kdy ti díky podtlaku způsobeném v karburátoru a přivedeném (podtlaku) hadičkou do palivového ventilu prohne membránu v palivovém kohoutu proti pružině. Tím se oddálí gumový kroužek (který uzavírá přívod paliva do palivového kohoutu) nasazený na membráně a palivo protéká do karburátorů. V okamžiku vypnutí motoru se ti přestane vytvářet podtlak a pružina v palivovém kohoutu ti zatlačí na membránu, tím zatlačí gumový kroužek do přívodu paliva a palivo přestane téct. Je jedno, jestli máš v nádrži plno, půlku nebo nic. Množství benzínu v nádrži na to prostě nemá vliv. Pokud ti při zkoušení "na sucho" a nastavení na polohu ON při sání benzín teče, je to v pořádku, pokud ti ale teče i při ukončení sání, je to špatně a ventil netěsní. Může to být špatný (nabobtnalý, vymačkaný)gumový kroužek na membráně, slabá (unavená)pružinka co tlačí membránu nebo nečistota v místě dosedu gumového kroužku. Vsadil bych si na ten kroužek.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Výměna svíček u Kawasaki ER 5 (odtrh?)

22.12.2014 v 19:53 | Nahoru | #30
jednaminus> ahoj, je to přesně jak popisuješ. potřeboval bych někde sehnat ten malý o kroužek. jinak jsem rozebral karburátory a v levém bylo spousta slupek barva z nádrže-ten tekl i difuzoru a netěsnil tam jehlový ventil. ten se zdál v pořádku a při smontování už nic neteklo. zkoušel jsem i hadičkama na odtok hladinu a je dobrá. pro jistotu jsem dal pod mádrž na hadičky filtříky a mezi origo kohout a karburátor pojišťovací mechanický kohout(on-off),kterým to při delší odstávce motorky na tuty uzavřu do karbeců.. Nevíš prosím,kde sehnat ten malý O-KROUŽEK?. v práci bych ho možná splašil,ale nevim jestli na benzín .v sadě co prodávaj ho nevidím.. a ještě jeden poznatek-když jsem měl povolený ty šroubky(5)na kohoutu,tak to protékalo jak má -jen na podtlak-ale kohout kapal jak to bylo nedotažené.na membráně jsem žádnou dirku nenašel,vše opatrně odlepil-byla pšijlepená jak k plastu,tak k buralu u kohoutu.nebo i to byla chyba?.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Kawasaki ER5 Kawasaki ER 5 Pavel500 12 21.4.2024 v 17:32 Pavel500
Motorka A2 35kw pro trpaslíka Suzuki GS 500E, Honda CB 500, Kawasaki GPZ 500, Kawa... sasasasa 29 25.3.2024 v 17:59 mRKEF
Karbce Kawasaki ER 5 ostrava 1 10.3.2024 v 16:53 ja1
Kde brát náhradní díly Kawasaki ER 5 kastanbabeťťák 4 8.2.2024 v 12:45 Pedl
Nefunkční tachometr Kawasaki ER 5 XkovixCZ 3 6.10.2023 v 19:22 Ozzy_


TOPlist