bude se pořizovat velké enduro. Požadavky: kubatura 600+, jednoválec ani náhodou, žádnou Itálii, Čínu, Němce ani Rakušáka. Ideál s kardanem, ale to není vyloženě podmínka. Cestovní rychlost na dálnici, aby zvládala v klidu 160. Rozpočet zhruba 50 000 čiště na motorku. Zatím nejvíce zaujala Africa 750 i když je dražší, Tiger 900 (starší model) a Super Tenere 750. Která je lepší, zkušenosti majitelů, na co trpí atd? Pokud je ještě jiná varianta splňující požadavky, tak sem s ní. Díky za rady a připomínky.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
Jindřej píše: Za 50 enduro co bude jezdit cestovní rychlostí 160? Tvl odkud jsi spad. Na xtz s kuframa budeš rád, když si udržíš 100Km/h. Afrika jede ještě míň
Ty vole, asi si budu muset překalibrovat tacháč, ukaze mi o 40-50 % více, než píšeš
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Běžně jezdím 140km/h s originál sekundárním převodem, podle mě rychlost, která Africe pasuje velmi dobře a motor není příliš vytočen, průměrnou spotřebu mám 4,7-5,2 ve všech svých režimech jízdy a určitě bych neřekl, že "nejede"
Díky 3 ventilům má solidní výkon na spodku a o tohle jde především. U takového stroje nepotřebuji, aby rval asfalt v 10 tis ot/min.
Každý ať si koupím to, co se mu především líbí, protože pak se snáz pobije s nedostatky, na mašině se musí cítit dobře a bezpěčně, jezděte třeba na šlapací tříkolce, ale nepiště tady hovadiny, kor takoví, kteří tyhle stroje viděli tak maximálně na obrázku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/usch.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
SniperFM píše: Ty vole, asi si budu muset překalibrovat tacháč, ukaze mi o 40-50 % více, než píšeš
Běžně jezdím 140km/h s originál sekundárním převodem, podle mě rychlost, která Africe pasuje velmi dobře a motor není příliš vytočen, průměrnou spotřebu mám 4,7-5,2 ve všech svých režimech jízdy a určitě bych neřekl, že "nejede"
Díky 3 ventilům má solidní výkon na spodku a o tohle jde především. U takového stroje nepotřebuji, aby rval asfalt v 10 tis ot/min.
Každý ať si koupím to, co se mu především líbí, protože pak se snáz pobije s nedostatky, na mašině se musí cítit dobře a bezpěčně, jezděte třeba na šlapací tříkolce, ale nepiště tady hovadiny, kor takoví, kteří tyhle stroje viděli tak maximálně na obrázku
Jo, to bys ho měl asi zkontrolova
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
Tuším, že max rychlost xtz je dle TP něco kolem 190 km/h (jel jsem 180 tachometrových a je to pomalu sebevražda). Předpokládám, že max rychlost těžší a slabší afriky bude tak okolo 170 kmh. Takže aby naložená motorka (tím myslím jako že jedu na dva týdny někam mimo, ne na nákup) jezdila v klídečku 140, se mi jaksi nepozdává.
Měl jsem velice zachovalej kus, kterej jsem kompletně zeservisoval a skutečně jezdit přes kolo v plný byl hnus.
Nahatá se ta motorka ale kolem těch 160 vodita dala, to zas jo
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Anti píše: Proč se "Hondaři" za tu svou značku tak bijou?
Já se nebiju za Hodnu,i když je mi tato značka sympatická
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tongue.png)
Kdyby se mi líbily taliánské stroje, tak si taky koupím Dakara s motorem Ducati, ale prostě Africa mi učarovala v Motorrad katalogu 1991 a od té doby neslyším, nevidím
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Každopádně moji další metou by měla být Super Tenere 1200 World Crosser, Afra zůstane jako veterán a vzpomínka na mládí.
No, nedá se říct, že bych jezdil po prázdnu, na Trandálu 150km/h snesitelných, na Africe 160 km/h. Ale tyto rychlosti nepatří mezi moje cestovní, tam je to 80-140 km/h.
![](http://img.motofotky.cz/upload/images/forum/2014/49/260550_ExpediceGroglockner.jpg)
Naposledy editováno 02.12.2014 16:13:58
2 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
a pri cestování s nalozenou v tandemu jsme se dostali na 4.27L což je myslím luxus.
Jinak úplné stejné pal. cerpadlo ma třeba LC8 a regulátor ma stejný se spoustou motorek a nejenom japoncu, takže ty keci co ma Anti jsou slusne řečeno hloupost.
Osobne bych neměnil.
![](http://dan-africa.rajce.idnes.cz/nastenka/#NadOhridem.jpg)
Naposledy editováno 02.12.2014 18:04:42
2 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
Ale zase na druhou stranu, dojed na sil. pneu na Ukrajinu, prezout na spunty a hurá do kopců, v tandemu
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/roll.png)
Rad jezdim mimo asfalt, a na dovolené zásadně na východ popřípadě jihovychod, a tam po vedlejších silnicích a tam Afka jako ryba ve vodě
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
[quote=Dan-Afrika]...takže ty keci co ma Anti jsou slusne řečeno hloupost./quote]
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/rodna.gif)
V terénu nejsou koně zas tak důležité, jde spíš o kroutak, když dáš na AT laďák a KNko tak jde motor používat již okolo 1000ot. Jinak od cca 1800ot.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
Tu použitelnost od tisíce otáček ti závidím.Holt motor původem z čopru.
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Ďuričko píše: Jo Afrika je tak skvělá,že jí lidi nepochopitelně prodávají a kupují silnější BMW atd...160kmh v pohodě rozhodně nejede,to už je na hranici a jízda už v ten moment rozhodně není příjemná,takže si člověk dálniční přesuny v zahraničí,kde je povolená vyšší rychlost,neužije!Naopak!
No já bych řek, že důvod prodeje AT a koupě BMW je spíš ten , že majitel má zájem o cestování po Evropě, po asvaltu s dlouhými přesuny po dálnici. Na takové cestování je AT opravdu škoda. Velká část AT jezdí na na Mitas E09 nebo něčem podobném a na tom jezdí 160 km/hod jen magor. Možná, že to je důvod tvé špatné zkušenosti
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
Pokud chce cestovat, tak základ je znát svůj stroj
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Čím jednodušší tím lepší.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
Dan-Afrika píše: Anti> Jasný, ale většina závad se projevuje díky množství ujetých km.
Pokud chce cestovat, tak základ je znát svůj stroj
Čím jednodušší tím lepší.
Přesně tak
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
Nic proti majiteli tohoto příspěvku ale myslím,že po těchto diskuzích moc moudrý není,což se dalo čekat.Většinou každý brání tu svou krásku
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
Jinak mít prachy a místo, tak bych k ní pořídil něco dalšího z té doby (Tenére nebo SuperTenére, Big, Africu 650, XLV
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/cool.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
Brian1986 píše: XLV
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/tummenupp.gif)
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/01.gif)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro
ratatui píše: XTeZeto> ten zvar vyzera fakt na grc to ako keby sa dakto doma ucil .
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/hmm.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 12 | 22.4.2024 v 22:29 Peter26 |
Nechce ísť do otáčok Yamaha XTZ 750 SuperTenere | Peter26 | 0 | 20.4.2024 v 18:28 Peter26 |
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin | Kadlina | 16 | 4.4.2024 v 21:40 Anti |
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... | TomasNBK | 0 | 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK |
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... | RockStar1666 | 20 | 12.1.2024 v 11:08 docent |