bmw_r1300gs_cartec




paolo_novy globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Velké enduro
Ahoj všichni,
bude se pořizovat velké enduro. Požadavky: kubatura 600+, jednoválec ani náhodou, žádnou Itálii, Čínu, Němce ani Rakušáka. Ideál s kardanem, ale to není vyloženě podmínka. Cestovní rychlost na dálnici, aby zvládala v klidu 160. Rozpočet zhruba 50 000 čiště na motorku. Zatím nejvíce zaujala Africa 750 i když je dražší, Tiger 900 (starší model) a Super Tenere 750. Která je lepší, zkušenosti majitelů, na co trpí atd? Pokud je ještě jiná varianta splňující požadavky, tak sem s ní. Díky za rady a připomínky.
Anketa: Která?
Honda XRV 750 Africa Twin
35%
18
Triumph Tiger 900
14%
7
Yamaha XTZ 750 Super Tenere
35%
18
Jiná
16%
8

Velké enduro

2.12.2014 v 15:05 | Nahoru | #31

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 15:34 | Nahoru | #32

Jindřej píše: Za 50 enduro co bude jezdit cestovní rychlostí 160? Tvl odkud jsi spad. Na xtz s kuframa budeš rád, když si udržíš 100Km/h. Afrika jede ještě míň



Ty vole, asi si budu muset překalibrovat tacháč, ukaze mi o 40-50 % více, než píšeš

Běžně jezdím 140km/h s originál sekundárním převodem, podle mě rychlost, která Africe pasuje velmi dobře a motor není příliš vytočen, průměrnou spotřebu mám 4,7-5,2 ve všech svých režimech jízdy a určitě bych neřekl, že "nejede"

Díky 3 ventilům má solidní výkon na spodku a o tohle jde především. U takového stroje nepotřebuji, aby rval asfalt v 10 tis ot/min.

Každý ať si koupím to, co se mu především líbí, protože pak se snáz pobije s nedostatky, na mašině se musí cítit dobře a bezpěčně, jezděte třeba na šlapací tříkolce, ale nepiště tady hovadiny, kor takoví, kteří tyhle stroje viděli tak maximálně na obrázku

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

2.12.2014 v 15:38 | Nahoru | #33
Proč se "Hondaři" za tu svou značku tak bijou?

Velké enduro

2.12.2014 v 15:43 | Nahoru | #34
Cca 50 000 Kč, v případě Afriky samozřejmě víc, za 20 let starou motorku? V té částce nejsou náklady na komplet servis, připadně vady a úpravy na cesty. Kolik by pak mělo podle vás stát 10 let starý enduro? Minimálně 200, aby to nebyla mrdka?

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 15:44 | Nahoru | #35
SniperFM>

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 15:46 | Nahoru | #36
Je možné, že jsi jel na nějakém neudržovaném stroji. Asi. Protože naložená s kuframa a mých 100 kg zvládá moje Afrika 140 km/hod v klidu. Víc se s takovou motorkou snad ani nejezdí.

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 15:56 | Nahoru | #37

SniperFM píše: Ty vole, asi si budu muset překalibrovat tacháč, ukaze mi o 40-50 % více, než píšeš

Běžně jezdím 140km/h s originál sekundárním převodem, podle mě rychlost, která Africe pasuje velmi dobře a motor není příliš vytočen, průměrnou spotřebu mám 4,7-5,2 ve všech svých režimech jízdy a určitě bych neřekl, že "nejede"

Díky 3 ventilům má solidní výkon na spodku a o tohle jde především. U takového stroje nepotřebuji, aby rval asfalt v 10 tis ot/min.

Každý ať si koupím to, co se mu především líbí, protože pak se snáz pobije s nedostatky, na mašině se musí cítit dobře a bezpěčně, jezděte třeba na šlapací tříkolce, ale nepiště tady hovadiny, kor takoví, kteří tyhle stroje viděli tak maximálně na obrázku



Jo, to bys ho měl asi zkontrolova
Tuším, že max rychlost xtz je dle TP něco kolem 190 km/h (jel jsem 180 tachometrových a je to pomalu sebevražda). Předpokládám, že max rychlost těžší a slabší afriky bude tak okolo 170 kmh. Takže aby naložená motorka (tím myslím jako že jedu na dva týdny někam mimo, ne na nákup) jezdila v klídečku 140, se mi jaksi nepozdává.

Měl jsem velice zachovalej kus, kterej jsem kompletně zeservisoval a skutečně jezdit přes kolo v plný byl hnus.
Nahatá se ta motorka ale kolem těch 160 vodita dala, to zas jo

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 16:12 | Nahoru | #38

Anti píše: Proč se "Hondaři" za tu svou značku tak bijou?



Já se nebiju za Hodnu,i když je mi tato značka sympatická Já jen píšu svoje zkušenosti, které jsou na rozdíl od některých podložené praxí

Kdyby se mi líbily taliánské stroje, tak si taky koupím Dakara s motorem Ducati, ale prostě Africa mi učarovala v Motorrad katalogu 1991 a od té doby neslyším, nevidím

Každopádně moji další metou by měla být Super Tenere 1200 World Crosser, Afra zůstane jako veterán a vzpomínka na mládí.

No, nedá se říct, že bych jezdil po prázdnu, na Trandálu 150km/h snesitelných, na Africe 160 km/h. Ale tyto rychlosti nepatří mezi moje cestovní, tam je to 80-140 km/h.













Naposledy editováno 02.12.2014 16:13:58

2 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

2.12.2014 v 17:40 | Nahoru | #39
No nevím na Africe mám nejakych 280tis km. Používám ji jak na enduro tak na cestovani. Cestujeme s pritulkou v tandemu a koně nám nechybí. Afrika neni silnicni special, ale 160 jede v pohode. Se spotřebou při ostrém ježdění v terénu 5.5L
a pri cestování s nalozenou v tandemu jsme se dostali na 4.27L což je myslím luxus.
Jinak úplné stejné pal. cerpadlo ma třeba LC8 a regulátor ma stejný se spoustou motorek a nejenom japoncu, takže ty keci co ma Anti jsou slusne řečeno hloupost.
Osobne bych neměnil.


Naposledy editováno 02.12.2014 18:04:42

2 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

2.12.2014 v 17:53 | Nahoru | #40
Jo Afrika je tak skvělá,že jí lidi nepochopitelně prodávají a kupují silnější BMW atd...160kmh v pohodě rozhodně nejede,to už je na hranici a jízda už v ten moment rozhodně není příjemná,takže si člověk dálniční přesuny v zahraničí,kde je povolená vyšší rychlost,neužije!Naopak!

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 18:33 | Nahoru | #41
Ďuričko> Afrika není na dálnici, na to jsou opravdu jiné stroje.
Ale zase na druhou stranu, dojed na sil. pneu na Ukrajinu, prezout na spunty a hurá do kopců, v tandemu to zase nedá motorka která jede na pohodu 160km/h cele odpoledne
Rad jezdim mimo asfalt, a na dovolené zásadně na východ popřípadě jihovychod, a tam po vedlejších silnicích a tam Afka jako ryba ve vodě

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 18:35 | Nahoru | #42
Dan-Afrika> Hloupost?Takže na Afrikách ani jiných Hondách neodcházejí dobíjecí soustavy ani palivová čerpadla?Tak to se omlouvám,mám mylné informace...

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 18:54 | Nahoru | #43
Anti> Odcházejí, ale stejne tak jako na ostatních strojích. Afrika ma problematický konektor po sedlem. Vedou do nej silne dráty od zapalka. Když se tento konektor predela, tak je problém s regulaci vyresen. U Afriky neodchazi pumpa ale kontakty uvnitř. Důvod proč se to projevuje u Afriky je ten ze tyto motorky maji oproti třeba Lc8 najetí podstatné vice km a závada se začne projevovat u origo (u me) po 76000km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 19:04 | Nahoru | #44
Toto se přeci všeobecně ví.Zakladatel vlákna se ptal na co uvedené modely trpí,já mu odpověděl.Tak si prosím příště odpust citáty takového znění:
[quote=Dan-Afrika]...takže ty keci co ma Anti jsou slusne řečeno hloupost./quote]

Velké enduro

2.12.2014 v 19:06 | Nahoru | #45
chlapy nerieste blbosti,regulator ci altik moze odist na hocijakom japoncovi ci italskom stroji atd.afriku sice nemam mozno raz ,a je to legenda a to kvalitna.mal som asi 15 motoriek roznych znaciek vecsinou starsie a honda je honda.tym nechcem povedat ze ine su zle hej,ved momentalne mam yamahu .neviem sice ako su natom novsie stroje myslim ze uz to je jedno uz to skladaju hocikde ale tie starsie boli poctive a taka ako africa tu uz nebude.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 19:20 | Nahoru | #46
Anti> Nechce se mi s nikým dohadovat, sorry. Afriku mám už nějaký patek, a vždy nas dovezla domu. Zažili jsme s ni tolik dobrodružství

V terénu nejsou koně zas tak důležité, jde spíš o kroutak, když dáš na AT laďák a KNko tak jde motor používat již okolo 1000ot. Jinak od cca 1800ot.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 19:38 | Nahoru | #47
Dan-Afrika> O koně přeci nejde.Jen o to,že ani taková ikona jako Afrika není bez chyby.A i když svou motorku zbožňuješ,je fér přiznat její nedostatky.Já bych je klidně přiznal,ale autora vlákna Italové nezajímají.
Tu použitelnost od tisíce otáček ti závidím.Holt motor původem z čopru. Ta moje mrcha začíná fungovat až tak od třech tisíc.Pod tři se jí chce jen když je zima.Holt stříkačka.Na druhou stranu stačí kabel a noťas a může se ladit.

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 19:45 | Nahoru | #48

Ďuričko píše: Jo Afrika je tak skvělá,že jí lidi nepochopitelně prodávají a kupují silnější BMW atd...160kmh v pohodě rozhodně nejede,to už je na hranici a jízda už v ten moment rozhodně není příjemná,takže si člověk dálniční přesuny v zahraničí,kde je povolená vyšší rychlost,neužije!Naopak!



No já bych řek, že důvod prodeje AT a koupě BMW je spíš ten , že majitel má zájem o cestování po Evropě, po asvaltu s dlouhými přesuny po dálnici. Na takové cestování je AT opravdu škoda. Velká část AT jezdí na na Mitas E09 nebo něčem podobném a na tom jezdí 160 km/hod jen magor. Možná, že to je důvod tvé špatné zkušenosti

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 19:52 | Nahoru | #49
Anti> Jasný, ale většina závad se projevuje díky množství ujetých km.
Pokud chce cestovat, tak základ je znát svůj stroj
Čím jednodušší tím lepší.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

Skvělá odpověď, děkuji! 2.12.2014 v 20:24 | Nahoru | #50

Dan-Afrika píše: Anti> Jasný, ale většina závad se projevuje díky množství ujetých km.
Pokud chce cestovat, tak základ je znát svůj stroj
Čím jednodušší tím lepší.



Přesně tak .Člověk který si koupí enduro do 50000Kč.,nemůže na ni sednout a vyjet např.do Albánie.Je potřeba se s motorkou seznámit,naučit se opravovat co nejvíce věcí.Např.já koupil Biga v zoufalém stavu za 27tis.a abych mohl jezdit takové trasy,tak jsem do něj investoval už 100tis.a v pohodě se naloženej vejdu do 5ti litrů.Samozřejmě jsou v tom důležité a méně důležité věci.Teď ale jezdím v relativním klidu i když stát se může ledacos.Každopádně je blbost řešit u těchto motorek rychlost na dálnici.
Nic proti majiteli tohoto příspěvku ale myslím,že po těchto diskuzích moc moudrý není,což se dalo čekat.Většinou každý brání tu svou krásku a ani já nejsem schopen mu říci "tuhle si kup"protože to nedokážu posoudit.Jestli že někomu sedí např.Tenerka,nemusí sedět jinému.Někdo chválí Afriku,jiný na ni nadává.Tím chci říci,že nezáleží na tom co my ostatní mu tady radíme ale důležité je,aby si našel motorku která mu bude sedět a může to nakonec být třeba původně zavrhovaná Italka.

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 20:32 | Nahoru | #51
Jardas444> Přesně tak, napsal jsi to dost výstižně. Na koupi se vůbec nespěchá a samozřejmě, že nekoupí člověk motorku, se kterou hned pojede tisíce km trasy.

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

2.12.2014 v 20:46 | Nahoru | #52
snad mě neukamenujete jako další Afrikánce, ale mám Afru r.v 1993, koupil jsem ji v roce 2011, s najetými 54 tkm (těm km moc nevěřím), teď má něco přes 90tisíc, měnil jsem jen pneu, olej, filtry, brzdovou kapalinu a desky, a spojkové lanko, baterka (odešla stařím), a náhon tacho protože mi na dovolené v Rumunsku přestal ukazovat. Všechny práce na ní si dělám doma, teď se chystám ji poprvé vzít do servisu skrz seřízení karbeců. Kabeláž u regulátoru mám proletovanou. Čerpadlo maká pořád stejně bez zásahu.
Jinak mít prachy a místo, tak bych k ní pořídil něco dalšího z té doby (Tenére nebo SuperTenére, Big, Africu 650, XLV

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 20:48 | Nahoru | #53

Brian1986 píše: XLV



To jsem málem koupil a biju s edo hlavy, že ne...

(reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 20:52 | Nahoru | #54
SniperFM> to veřím, krásná motorka, akorát sehnat něco zachovalého je pěkný oříšek (nebo spíš doslova kokosový ořech

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

2.12.2014 v 20:53 | Nahoru | #55
je to mimo ale podle mě je Africa to nejhezčí enduro všech dob....obvzlášte v trikoloře

1 reakcí na tento příspěvek Velké enduro

2.12.2014 v 21:04 | Nahoru | #56





Svařovat tohle čínan tak je to prasárna,svařit tohle v Hondě tak se řekne že na funkci to nemá vliv.

Velké enduro

2.12.2014 v 21:04 | Nahoru | #57
To XLV jsem zmiňoval hned na začátku. S tím kardanem to nemá chybu. http://www.motorkar.../honda-xlv-750r.html

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 21:10 | Nahoru | #58
Jardas444> Sto litrů je teda fakt dost....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 21:12 | Nahoru | #59
XTeZeto> ten zvar vyzera fakt na grc to ako keby sa dakto doma ucil .

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Velké enduro

2.12.2014 v 21:15 | Nahoru | #60

ratatui píše: XTeZeto> ten zvar vyzera fakt na grc to ako keby sa dakto doma ucil .

no docela jsem koukal když mi ten rám přišel z lakovny. Ta rez co byla kolem každýho sváru to celkem maskovala.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Vyplatí se kupovat Hondu AT xrv 750... Honda XRV 750 Africa Twin Kadlina 16 4.4.2024 v 21:40 Anti
Honda customs Honda XRV 750 Africa Twin, Honda CB 1000R, Honda CB ... TomasNBK 0 8.3.2024 v 22:47 TomasNBK
Nejnižší cesťák Poraďte Honda XRV 750 Africa Twin, BMW F 650 GS, Honda XRV 6... RockStar1666 20 12.1.2024 v 11:08 docent
RD04 vs. RD07 Honda XRV 750 Africa Twin ErlSinkler 8 28.11.2023 v 13:44 vilemx
Africa XRV hřídel převodovky [1, 2] Honda XRV 750 Africa Twin smuherr 36 30.9.2023 v 10:40 smuherr


TOPlist