2 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
Tys ovsem napsal ze je to blbost z principu a ze to ani nikdo neprodava...
Ano vyrobci siri spoustu marketingovych blabolu.... Ale skoro bych se vsadil ze kdyz vezmu 10Ah olovenou baterku a tu kterou shorai a spol prodavaji jako 10Ah eqvivalent, z obou vybiju 4Ah ze na toho shoraie to jeste nastartuje a na to olovo uz ne...
Na nabijeni mobilu v tom olovu bude jeste stavy dost - ale preci jen u baterky v motorce asi neni bezne pouzivani jako zdroj energie pro ruzne spotrebice...
www.durbahn.de
8 článkovou LiFePO4 používám ve svém kafáči kvůli úspoře váhy (origo 28Ah baterie má 8kg) a místa. Chová se výborně a můžu jenom doporučit Sice Dino už nemá el. starter, ale nemyslím si, že startování by byl pro baterii problém. Zato zásadní je funkční dobíjení. Můj postarší brambor na volnoběh nedobíjí a tak je průjezd městem nebo bloudění a časté čumění do mapy pro baterku dost stresující.
Co se týče balancování, tak baterku jsem balancoval na začátku a po 20kkm a jednom vysvícení hluboko pod 8V (cca o 20% to snížilo kapacitu) jsou články stále perfektně balancované.
Na další sezónu jsem si pořídil BMS, která v případě vybití/přebití některého z článků baterii odpojí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
gugo píše: BobGS> Ty se budes kroutit jak hadice,,,zacal si tady kecat kvuli absenci balanceru a ted uz to proste stoji za hovno jako celek.
Pokud bys rozuměl česky a uměl číst nepsal bys sem tyhle blábolky.
asasín - nenapsal jsem ani slovo o blbosti, nicméně pokud myslíš, že dobíjet pack který potřebuje 17V jen 14cti volty tj na 50% je to nejlepší, když v návodu píšou že vybití pod 30% působí problémy, máš 20% kapacity pro normální užívání, proč ne když je to potřeba - je to na normální ježděnís celosezonním užíváním?
www.durbahn.de - přečti si, na co tyto baterie jsou, jak a proč je dobíjí - neřekl bych že jsou na běžné ježdění Napiš co jsi tam vyčetl
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
Ano pouzivam ji celorocne, obvykle ji pres zimu ani nedobijim..
Nabijeni na 60procent (myslim ze se nabiji na vic - ale nedokazu rict na kolik - ted o vikendu asi povezu motorku domu, tak az dojedu, pichnu ji na cellpro a vyfotim kolik hodi ze v ni je energie) baterce nevadi - spis naopak - rezim "store" je prave nabiti na zhruba tuhle uroven...
Kazdopadne pri beznem provozu nedojde k tomu aby uroven nabiti klesla pod uroven definovanou nabijecim napetim - pod by se dostala pokud nekde z motorky hraje radio, sviti svetla bez motoru, nabiji se z motorky ruzny kramy - nic z toho ale neni bezne pouzivani a v podstate velke vybiti skodi i soucasnym AGM baterkam, takze by se vyse zminenym zpusobem nemela motorka pouzivat ikdyz je v ni origo baterka.
Co jsem vycetl ti psat nebudu, protoze co ti pisu ty krasne ignorujes... A ano durbahn tim napaji okruhovky - coz je pro me normalni uziti motorky...
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
assassin píše: BobGS: a ceho si se docetl na strankach vyrobcu co jsem daval odkazy? Jsou na normalni jezdeni?
Ano pouzivam ji celorocne, obvykle ji pres zimu ani nedobijim..
Nabijeni na 60procent (myslim ze se nabiji na vic - ale nedokazu rict na kolik - ted o vikendu asi povezu motorku domu, tak az dojedu, pichnu ji na cellpro a vyfotim kolik hodi ze v ni je energie) baterce nevadi - spis naopak - rezim "store" je prave nabiti na zhruba tuhle uroven...
Kazdopadne pri beznem provozu nedojde k tomu aby uroven nabiti klesla pod uroven definovanou nabijecim napetim - pod by se dostala pokud nekde z motorky hraje radio, sviti svetla bez motoru, nabiji se z motorky ruzny kramy - nic z toho ale neni bezne pouzivani a v podstate velke vybiti skodi i soucasnym AGM baterkam, takze by se vyse zminenym zpusobem nemela motorka pouzivat ikdyz je v ni origo baterka.
Co jsem vycetl ti psat nebudu, protoze co ti pisu ty krasne ignorujes... A ano durbahn tim napaji okruhovky - coz je pro me normalni uziti motorky...
Pokud jsou tady jen ti, co jezdí na okruzích, tak to jo, já používám motorku na cestování. Z čeho jsi usoudil že nabíjíš na 60%: Uveď výpočet, grafy výrobců to neumožní v normálním provozu. Víš vůbec co je nabíjení napětím?, studuj víc.
Dáváš odkazy které jsou mimo mísu.
Píšeš
Kazdopadne pri beznem provozu nedojde k tomu aby uroven nabiti klesla pod uroven definovanou nabijecim napetim - pod by se dostala pokud nekde z motorky hraje radio, sviti svetla bez motoru, nabiji se z motorky ruzny to snad nemyslíš vážně.
Pokud má motku někdo na závody OK, ale to není normální používání cestovní motorky.
Opakuji - neříkám, že to nefunguje, zkus si spočítat náboj Aku který máš k použití a zkus měřit. Pokud nenabíjíš přes zimu, tak má tvoje motka nulovou vlastní spotřebu, moje ne, alarm, hodiny. Jestli všichni tady používají motorky na závody na okruhu, tak OK, doufám, že k akupaku dáváš i 60A nabíječku jak to dělá ten Němec.
Prosímtě řekni co ignoruju, rád odpovím, asi jsem se přehlédl. Moc toho totiž nepíšeš.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS: Prosímtě řekni co ignoruju, rád odpovím, asi jsem se přehlédl. Moc toho totiž nepíšeš.
gugo ti psal:
"co to je FS International Elektro 1 St ?
A co ze to pouzivaji dneska modelari ?"
Tvou odpověď jsem tu nečetl.
Navíc jsi tvrdil, že startovací LiFePo4 baterie nikdo neprodává, přitom kdybys zkusil google tak zjistíš, že to prodává kdekdo. assassin ti tu hodil hromadu odkazů, vybral sis jen jeden se specializací na okruhovky. To jsou ti prodejci hloupější než ty, že nevědí, že to nemají prodávat?
Naposledy editováno 12.11.2014 23:07:23
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS píše: Pokud jsou tady jen ti, co jezdí na okruzích, tak to jo, já používám motorku na cestování. Z čeho jsi usoudil že nabíjíš na 60%: Uveď výpočet, grafy výrobců to neumožní v normálním provozu. Víš vůbec co je nabíjení napětím?, studuj víc.
Dáváš odkazy které jsou mimo mísu.
Píšeš
Kazdopadne pri beznem provozu nedojde k tomu aby uroven nabiti klesla pod uroven definovanou nabijecim napetim - pod by se dostala pokud nekde z motorky hraje radio, sviti svetla bez motoru, nabiji se z motorky ruzny to snad nemyslíš vážně.
Pokud má motku někdo na závody OK, ale to není normální používání cestovní motorky.
Opakuji - neříkám, že to nefunguje, zkus si spočítat náboj Aku který máš k použití a zkus měřit. Pokud nenabíjíš přes zimu, tak má tvoje motka nulovou vlastní spotřebu, moje ne, alarm, hodiny. Jestli všichni tady používají motorky na závody na okruhu, tak OK, doufám, že k akupaku dáváš i 60A nabíječku jak to dělá ten Němec.
Prosímtě řekni co ignoruju, rád odpovím, asi jsem se přehlédl. Moc toho totiž nepíšeš.
Hodnotu kolem 80% udavaji vyrobci tech startovacich baterii - u kterych si tvrdil ze zadni takovi nejsou - ja sem ti dal nekolik odkazu na ktere si nereagoval a vozis se jen na durbahnovi kterej z nich jedinej dela baterie na kolene, v malem poctu a hlavne pro specialni pouziti - na okruhovky kde neni alternator - tzn baterie je pouzivana jako u rc modelu - cykly vybiti a nabiti - duvod proc prodava i nabijecku, u bezne motorky s altikem neni temer nutnost dobijet. Jsem ochoten i tu hodnotu zmerit - vezmu baterku z motorky po tom co ujedu 70km, dam ji na profi nabijecku cellpro ktera ukazuje kolik energie zbyva - je mozny ze to co ukazuje nabijecka zpochybnis - takze nasledne muzu pustit vybijeci program ktery zaznamenava kolik mAh vybil a nasledne ji dat nabit kdy to opet ukazuje kolik mAh se nabilo .... Ovsem obavam se ze stejne jako v predchozim tento fakt budes ignorovat a budes dal ze me delat blbce.
Muzes mi rict jakym mechanismem se behem jizdy baterie vybije pod uroven definovanou 14V ? Leda ze by odber nejakeho spotrebice byl vetsi nez kolik dodava alternator - takove spotrebice ale na motorce standardne nejsou... Standardni pouziti u motorky neni ani odber spotrebicu pri tom kdy nebezi motor. U motorek s alarmem apod malymi odbery uvadi vyrobci tech baterii ze se maji pri delsim stani baterky odpojovat...takze tady te zas ja odkazu na jejich navody...
Jeste jednou, asi 5x si mi jako argument na to ze to je kravina napsal, ze kdyby to fungovalo ze to nekdo prodava - ja ti petkrat napsal ze to vyrabi ve velkem spousta firem... Nebyl sis schopnej zadat ani do googlu "lifepo4 motorcycle battery" a kdyz sem ti dal linky na vyrobce tak ticho po pesine a opet se do me navazis ze mam pocitat kolik energie je v baterce, jestli dodavam nabijecky a jestli vubec tusim co to je nabijeni napetim. Misto abys napsal ze o tom vis kulovy, protoze evidetne vetsina tvejch argumentu proc to nema fungovat je postavena na vode a nebo tvoji neznalosti.
Naposledy editováno 13.11.2014 06:15:55
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
BobGS: hele a ted mi vlastne doslo - nabijeni napetim mi vlastne nic nerika, rekl bych ze baterka se vzdy nabiji proudem - v souvislosti s nabijenim znam jen proudovou/napetovou regulaci - takze termin "nabijeni napetim" opravdu slysim poprve. Coz samo nevylucuje ze je to ma neznalost, chvili jsem to studoval, ale od te doby je to uz vic nez deset let s venuji se jinemu oboru...
assassin píše:
Muzes mi rict jakym mechanismem se behem jizdy baterie vybije pod uroven definovanou 14V ? Leda ze by odber nejakeho spotrebice byl vetsi nez kolik dodava alternator - takove spotrebice ale na motorce standardne nejsou...
I při nestandardním použití aku funguje. U Berga jsem měl do nedávna ventilátor zapojený na termospínač s doběhem i po vypnutí motoru. Jízda v korytech, ... tělo mrtvý několiktrát, než dojedu na konec, ventilátor opakovaně vybije aku kvůli ohřátýmu motoru tak, že samotný ventilátor 12V 0,5A přestane točit ...
Někde to otočím, ulitý karbec .... u Berga specialitka jako to, že si nasaje přes odvětrání olej do sání ... potom takový motor nastartovat ... opět se stává, že při tom vytluču aku do mrtě a musím šlapat kickem ... výhoda je, že aku je extrémně rychle dobitá v řádu minut pro další případný start ...
Takových cyklů vybití a nabití během jízdy jsem za cca rok a půl udělal desítky. Stačí mi, když posledních pár km dojedu s motorem a motorku odstavím s jakž takž dobitou aku. Nijak se o ni nestarám a ta zatracená "Lipolka" funguje. Je to home made výroba v ČR.
Myslím, že ve std silniční motorce s funkčním dobíjením musí mít aku životnost výbornou
BobGS, můžeš mi to vysvětlit?
Krom toho zezacatku jsem mel pocit ze rikal ze kupuje nejake bat, ktere mu doporucili odbornici za bambilion a pak se stal sam tim nejvetsim odbornikem s titulem na ktery jsem se ho zeptal, protoze ani google ho nezna .
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
1100Virago píše: gugo ti psal:
"co to je FS International Elektro 1 St ?
To bude něco jako má Rimmer.
Tituly:
BDP. = Bronzový Diplom za Plavání (v originále BSc. = Bronze Swimming certificate)
SDP. = Stříbrný Diplom za Plavání (v originále SSc. = Silver Swimming certificate)
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
mar36 píše: Chlapi nevíte někdo, jak fungujou dnes již vyráběné elektromotocykly? Respektive čím jsou napájený? Dočetl jsem se v CMN, že KTM vyrábí nějaký model, dále BMW a H-D, ale hlavně mě zaujala nejvýkonnější italská Energica EGO (supersport), která údajně disponuje 136 koňmi, točák má 195 Nm a maximálku omezenou na 240 km/h. Z nuly na sto udělá za 3,7s. Sice dojezd je hodně malej a cena těchto motorek docela vysoká, ale zajímalo by mě to po technické stránce. Nechtěl jsem zakládat kvůli tomu nové vlákno a tak trochu ukončit ty vaše nikam nevedoucí spory zde, sorry Nevíte o tom někdo něco bližšího? Dík.
Co jsem se o to zajimal tak jsou pouzite ruzne technologie, lifepo4 nekde taky - je z nich nejbezpecnejsi, snese opravdu velke nabijeci proudy - ale ma nizsi "hustotu" naboje, tzn do velikosti kterou mam v aute k dispozici se vejde nizsi kapacita nez u konkurencnich technologii - da se rict ze vesmes vsechny baterky v elektromobilech dnes jsou Li-ion - do teto kategorie ale spad velke mnozstvi konstrukci - z hlediska chemie - tzn jak lionky na bazi zeleza, tak treba liion na bazi kobaltu ktere pouziva treba tesla
Vzhledem k tomu ze elektromobil je pomerne draha hracka je tam mozne pouzit chlazeni, slozitejsi elektroniku hlidajici nabijeni/vybijeni clanku atd. Baterka do motorky by sla postavit mnohem lehci pri pouziti nejake jine lion technologie v kombinaci s elektronikou ... Je to jen otazka pomeru pridana hodnota/cena ...
Naposledy editováno 15.11.2014 13:56:50
1 reakcí na tento příspěvek lithiová baterie - zkušenosti?
hrnous píše: Já mám v plánu si do 650 poskladát 4 kousky tľchto 20Ah tak uvidime jak to bude slapat http://www.ev-power...cells/?cur=2 [/quote]
Neni to trosku overkill? K cemu 20Ah, navic stejna hmotnost s rozmery jako olovena aku...
Jo a taky maximalni prud 3C tzn 60A to je na starter celkem malo...
Naposledy editováno 15.11.2014 16:39:23
ekonomika.idnes.cz/americky-vyrobce-baterii-pro-elektricka-auta-a123-systems-krachuje-p9n-/eko-zahranicni.aspx
www.a123systems.com/about-us-asset-purchase-agreement-and-chapter-11-filing.htm
Naposledy editováno 15.11.2014 17:03:42
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) lithiová baterie - zkušenosti?
gugo píše: BobGS> Doporucuji navstivit psychologa a nebo zacit meditovat az se dostanes k védaná-anupassaná zkus nahlidnout na sve ja prijd rict co si zjistil.
gugoušku - soudíš podle sebe ale budiš. psal jsi cosi o vzdělání International = mezinárosní státní zkoušky, chci jen ukojit tvou zvědavost, je to jedno. Co se týká modelářů - používají LiPol, kvůli váze, do letadla s LiFePo4 - nic moc. A balancují při každém nabíjení
Assasin - píšeš ...nabijeni napetim mi vlastne nic nerika, rekl bych ze baterka se vzdy nabiji proudem - v souvislosti s nabijenim znam jen proudovou/napetovou regulaci - takze termin "nabijeni napetim" opravdu slysim poprve. Coz samo nevylucuje ze je to ma neznalost, chvili jsem to studoval, ale od te doby je to uz vic nez deset let s venuji se jinemu oboru...
tenhle termín se používá pro to, když zdroj nabíjení je nastaven na konstantní napětí udané výrobcem (auto, motka), které udržuje a proud není regulován, záleží jen na tvrdosti zdroje. VA charakteristika nabíječe zohledňuje zejména u olověných aku požadavky výrobce na optimální nabíjení.
Ano, pohybuji se v oblasti průmyslových aplikací, baterie se vyrábějí, někteří výrobci bohužel používají sady běžných buřtíků.
Shorai - pokud si přečteš jenom jejich FAQ, zjistíš že kapacita baterie je třetinová, pod 20% se nemají vybíjet (tzn že místo 20 Ah je použit 8Ah článek, ve kterém 20% musí zůstat, nabije se na 80%, takže k dispozici je 60% kapacity, tj4,8Ah. U olova je to 15Ah - ano LiFePo má mnohem lepší startovací proudy, ale musí se spec. nabíječkou z důvodu vlastní spotřeby vozidla dobíjet 2x měsíčně přes konektor, který je těžko dostupný, ale dodávají prodloužení. Doporučují origo nabíječku s balancerem která se připojuje do speciálního nabíjecího konektoru a zakazují použít desulfatační nabíječky, - těch je většina)bohužel nemají nabíjecí charakteristiku jejich baterek, důvěryhodný výrobce typový list má. Třeba mi ho pošlou. Taky píšou proč jsou kulaté články pro startovací baterie sice funkční ale nevhodné - o tom jsem psal taky (nejsou primárně navrženy jako startovací)Pokud si baterku Shorai koupím, musí mít aspoň 16Ah, tj cena cca 10000,-, + nabíječka, takže 12500,-
Ten němec balancuje a používá spec. nabíječky, takže jako výrobce aku pro normální motku to asi nebude.
Ti soudruzi co se tady pojímají na mých příspěvcích - ano nejsou dokonalé, vycházím z průmyslových aplikací, kde je nutný konzervativní přístup ( garantovaná životnost, výkon použití podle podmínek výrobce) nicméně jejich reakce nic moc - jsou spíš úsměvné.
Rozumím Hrnousovi. Pro mne - pokud jsem daleko od zásuvky, potřebuji nabít navigaci, telefon, odejde přerušovač nebo jiná závada - než to zjistím, opravím, dost startů, 5Ah z normální LiFePo4 navržená u Shorai je na tohle málo.
Další drobný problém je pro Li baterie čipem řízené nabíjení v autě, které po nabití aku snižuje nabíjecí napětí na 13,6V, pokud to přijde i do motorek (možná už je), těžko říct jak to bude fungovat, i dyž chip se dá udělat na leccos .
Naposledy editováno 15.11.2014 19:28:40