právě dodělávám autoškolu a poohlížím se po motorce.
Původně jsem měla vyhlédnutou Yamahu MT-03, ale po jízdách na Hornetu mi spíše vyhovuje 4V. Jaký máte názor na MT-03 pro nováčka - ženu? Díky
Kategorie 4 válců:
klady: nezáludný motor
zápory: hmotnost, možná příliš vysoký výkon
CB600F; GSR600; XJ6; V této kategorii pak ještě Z750 a FZ6. Ale nevybral bych ani jednu z výše uvedených protože hmotnost (můj soukromý názor)
Kategorie 2 a 1 válců:
Klady: u některých hmotnost, nižší výkon
Zápory: surový motor
Monster; Raptor; MT-03; SV650s; ER6n
Kategorie malorážek pro doplnění, podle mě stojí za úvahu:
Ninja; CBR
Hornet je hodnej, protože v autoškole za něj netaháš, zkus ho roztočit na 10.000ot/min a uvidíš věci nevídané, uslyšíš neslýchané!
SV 650 bych nedoporučoval, není z nejpohodlnějších, bandit bude těžkej, já bych bral dvouválec, řadovej je taky hodnej.
2 reakcí na tento příspěvek 2V nebo 4V
_Milanek_ píše: klidně ber toho horneta zvládne město i výlety mimo. ten jednoválec do města super ale na nějaké vylety to není. navíc 4válec spíš seženeš v lepším stavu, ty jednoválce trošku trpí na motor a pokud nechces do motorky vrážet prachy za servis..... a kdykoliv ji můžeš prodat. po hornetech je větší poptávka
Jen takový malý dotaz. Proč myslíš že jednobuch není vhodný na vylety???
1 reakcí na tento příspěvek 2V nebo 4V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2V nebo 4V
_Milanek_ píše: ...jednoválce trošku trpí na motor a pokud nechces do motorky vrážet prachy za servis.....
Ale hovno.Za 80 má v jednoválci zánovní strojovnu.A i kdyby,co myslíš,je levnější obstarávat jeden nebo 4 válce?
Luciiik:Pokud ti Hornet vyhovuje a jsi na něj zvyklá z autoškoly,není asi lepší volby.Je to hodná nezáludná Honda,takže pokud nenarazíš na nějaký vrak,vydrží ti velmi dlouho.Maximálně koupíš nové relé dobíjení a máš klid.Někteří sice argumentují velkým výkonem,ale ten se dostaví až když "vysavač" podržíš pod krkem,dole je to beránek.
1 reakcí na tento příspěvek 2V nebo 4V
Já jezdil autoškolu na Banditovi 650 a jsem rád za začátky na lehce ovladatelném GS
A ještě jedna rada při nakupování. 30 000km a více neznamená, že je motorka šrot s motorem po smrti
Anti píše: .Někteří sice argumentují velkým výkonem,ale ten se dostaví až když "vysavač" podržíš pod krkem,dole je to beránek.
a když se s motorkou jezdí na čtvrt plynu, taxe jí automaticky zúží gumy, sníží se její váha a brzdy se stanou více dávkovatelnými ??
_Milanek_ píše: tak záleží jak kdo jezdí, já bych ho utavil...
Psal si "výlet" né palbu s překrouceným zápěstím . Jinak jednobuch snese to co každý jiný motor, když jedu s chutí jak dobytek tak to držím pořád v plných, z kontrolky omezovače mám mžitky v očích a zatím jede, točí, nic nezradilo.
Co do nákladů tu zazní asi sto názorů, jednoválce dostávají víc zabrat ale zase víc válců, víc nákladů. Si myslím...
Naposledy editováno 05.10.2014 16:32:07
1 reakcí na tento příspěvek 2V nebo 4V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2V nebo 4V
Já to mám naopak,vyhovuje mi to dup,dup dup.Nenávidím držet motor pod krkem.
Che:Ono to nebude s tím Hornetem tak tragický.Pokud je na něj slečna zvyklá z autoškoly a vyhovuje jí,tak bych to nehrotil.Hornet nedisponuje nijak ostrými brzdami,gumy taky nejsou žádný válce a není to žádný překrmený cesťák.
Anti píše:
Che:Ono to nebude s tím Hornetem tak tragický.Pokud je na něj slečna zvyklá z autoškoly a vyhovuje jí,tak bych to nehrotil.Hornet nedisponuje nijak ostrými brzdami,gumy taky nejsou žádný válce a není to žádný překrmený cesťák.
No já nevím, ono něco jinýho je to pro chasníka a něco jinýho pro 50kg buchtu... Já tam pořád vidím jako optimální na začátek CBR 250R, Ninja 250R apod. V tomhle budgetu jsou to sotva zajetý motorky, narozdíl od těch GS, ER,...
1 reakcí na tento příspěvek 2V nebo 4V
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2V nebo 4V
_Milanek_ píše: Znam holku co začínala na zx6r a dneska pojíždí na tej šestce střelce na eRjednicích
jj - spousta lidí jezdí na motkách, na kerý nemaj
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2V nebo 4V
Che píše: jj - spousta lidí jezdí na motkách, na kerý nemaj
Proč proti tomu furt brojíš?O co ti jde?
2 reakcí na tento příspěvek 2V nebo 4V
Já bych to zas tak nepaušalizoval,navíc Hornet není RRR.Co by podle vás měla sedlat?
Naposledy editováno 06.10.2014 19:24:43
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2V nebo 4V
Anti píše: Jasně,občas se nějaký rozmázne,nicméně stejně tak se občas rozmázne i zkušený jezdec nebo řidič mopedu.
Já bych to zas tak nepaušalizoval,navíc Hornet není RRR.Co by podle vás měla sedlat?
Samý paštiky
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) 2V nebo 4V
Anti píše: Jasně,občas se nějaký rozmázne,nicméně stejně tak se občas rozmázne i zkušený jezdec nebo řidič mopedu.
Já bych to zas tak nepaušalizoval,navíc Hornet není RRR.Co by podle vás měla sedlat?
Já jsem na hornetu začínala - vlastně jsem stále začátečník a ještě dlouho budu - a pokud si mám sáhnout do svědomí, tak jsem si měla pořídit nějakou 500.. Natrápila bych se s ní mnohem méně. Teď už mi nějaký ten kůň chybívá při předjíždění, ale do zatáček by mi stále stačilo i něco mnohem slabšího..tam výkon není třeba a na rovince umí tahat každý..
Najezdila jsem těch km zatím docela dost.. najedu denně do práce cca 80 km.
Postřehy:
Je rozdíl, jestli horneta sedlá 55 kg holka co měří 168 cm nebo 183 cm vysoký chlap který má přes osmdesát kilo. Taky poznáte na výkonu, jestli jedete se spolujezdcem nebo ne - pro holku je ten hornet ještě o něco živější než pro osmdesátikilového chlapa.
Drobná zaváhání při manipulaci chlap dohoní dlouhýma nohama a mnohem větší silou. Do dnes to mám tak, kde chlap motorku odstrká nohama, tam já musím slézt a motorku dotlačit nebo pokud to jde, tak si pomoci plynem. A ty začátky, než jsem zjistila, kde má motorka těžiště a že musím koukat na zem ještě předtím než zastavím, abych věděla jestli došlápnu.. 200 kg (a to bez nápní) je 200 kg.. Ostatně má obsáhlá recenze mých začátků mluví za vše.. ;)
Další rozdíl je v tom, jak hornet pobírá nerovnosti na silnici - nevěřila bych, jak poznám, když vezu na zádech v batohu 10kg nákup! Ta motorka se mnou na silnici hned sedí o něco lépe.. Jinak každou nerovnost rozhodně poznám.. mám srovnání zatím jen s R1 a tam ten podvozek je mnohem přátelštější.
Ty úplné začátky se divím, že jsem vůbec přežila. Člověk si tisíckrát řekne, že je dost rozumný na to, aby za to netahal, ale praxe je potom vždycky jiná. Tahala jsem a tahala a přitom na tom ani neuměla pořádně sedět, rychle reagovat, brzdit.. nic.. Pár krizových situací bylo (auta nedávající přednost - pozdě dávající nebo vůbec nedávajíci blinkr před odbočováním, auta která vám tam vjedou když předjíždíte protože se nepodívají do zrcátka než začnou sami předjíždět, stojící překážka za zatáčkou, vběhnuvší člověk do cesty přebíhající mezi stojící kolonou kterou předjíždíme - schovaný za auty nebo než jsem měla ukazatel rychlosti, jednou špatně jsem odhadla rychlost a podřadila tak, že mi ustřelilo zadní kolo (a to na hodném hornetu) atd..) naštěstí mi můj andělíček strážníček zatím vždy stihl krýt záda a já jsem tak díky tomu získala zkušenost pro příště. Jsem si moc dobře vědoma toho, že ne každý tu šanci vždycky dostane..
Takže být Luciikem, tak motorku vybírám rozumem. 80 tis do začátku na motorku je zbytečně až dost. Kup si nějaké levnější starší pětikilo - výkonově stačí a oděrky v začátcíh jednak nevyjdou tak draho a jednak nemrzí a až se trochu otrkáš a uznáš za vhodné, zase ho prodáš a investuješ do něčeho třeba silnějšího, třeba dalšího naháče nebo zkusíš SS..
Ti kluci, co ti tu radí slabší motorku fakt vědí o čem mluví!