Téma: emisni limity a mercedesy na chcanky
 
22.9.2014 v 18:04
tak uz jsou tu prvni vlastovky snizovani emisnich limitu,novy Veckovy mercedesy uz delaji jenom jako ctyrvalce a dolejvalj to chcankama (nadrz je vedle normalni palivovy nadrze) aby to vubec jelo,nechci ani pomyslet jak budou za par let vypadat masiny
takze sbohem naftovy sestivalce jedny z nejlepsich motoru

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 20:18 | Nahoru | #91

baks píše: U nových pneumatik: spárování senzorů s vozidlem v případě použití nových senzorů (nové identifikační číslo senzoru) nebo při změně pozic kol a tím pádem i senzorů, zajištění správné komunikace mezi senzorem a jednotkou TPMS
Toto se mi zdá blbost, jestliže vyměním pneu, tak se nic nezmění a tudíž se nemusí nic párovat.



To máš pravdu, ale pokud budeš používat sadu zimních kol a sadu letních kol tak si dejme tomu tu sadu zimáků(myšleno i s disky) tak párovat musíš a do nových kol ty čidla taky dát musíš... Jasný, že u výměny pouze pneu se nic nemění, teda pokud ti ventil někdo neurve v servisu, nebo ti nedojde baterie, u většiny těch čidel nejsou výměnné ...

Naposledy editováno 23.09.2014 20:25:59

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 20:24 | Nahoru | #92

kawa...pavel píše: To je fakt? (chcu důkaz) protože je to donebevolajícípíčovina



Odkaz v příspěvku č.11, nebo pohledej na netu, zrovna dnes byl u mě chlapík co si koupil novou Kiu, no a když jsem mu řekl co ho budou stát nový disky (na zimáky), gumy, čidla(ventilky), spárování ventilků s jednotkou, přezutí, tak se mu udělalo blivno, zanadával si na EU a už chce jen pneumatiky, že bude pouze přezouvat a na zimní sadu kol prej s.re

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 20:52 | Nahoru | #93

assassin píše: Jo presne tak. Otacky - setrvacne sily ten motor namahaj vic nez par psi plniciho tlaku navic
Atmosferickejch motoru jsem mel dost , momentalne "vyhlasenej" M52 od bmw a zadny extremni drzaky a natoz bezudrzbovy to nejsou... Zase jsou v mem okoli motory ala 1.6ecoboost od fordu ktery uz maj vic km nez moje bawo a nesahlo se na ne...



To jsi asi někde špatně četl.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 20:58 | Nahoru | #94

StrejdaMortymer píše: Prosim panove, nečetl sem to cely, ALE!
Bluetec nema s žadnym provozem na tu "močovinu" nic společnýho, to si raději o tom něco přečtěte od oficial mercedesu nebo se zajděte popsat do autorizaku.
Zaprvy jste tuhle ameriku objevili asi tak po po osmi letech co to mercedes (a hlavně jeho kamiony) použiva. Aditivum Bluetec je uplně stejnej maras, kterej vam přidavaj do nafty a benzinu pumpy, takže neni duvod se rozčilovat.
A hlavně mercedes s touhle technologií právě přišel kvůli tomu, aby mohl pořád do svych aut dávat naftovy 5/v6/v8 válce, do kterych davno nainvestovali nemaly penize a vyvoj tehle technologie taky prováděl ve spolupráci s AMG divizí, kterou za emise jebali neustale.
A řekněte mi upřímně, kdo z vás viděl v C verzi V6 naftu do C classe se běžně daval maximalně 2.3 diesel, a dneska už jen dvoulitr, raritně V6.
Nehledě na to, že vás fakt zabije jednou za 2-3 tisice km tam natlačit do nádrže par litru AdBlue za 100 kč (proboha snad když mam mercedes tak neřešim kolik takova blbost stoji)



BlueTec jsou u MB auta s technologií SCR kde močovina / AdBlue/ JE !!!
Název BlueTec jako takový není název aditiva.

Naposledy editováno 23.09.2014 20:59:39

emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 21:16 | Nahoru | #95
Když jsem to slyšel poprvé, že do MB přidávají močovinu, tak jsem myslel, že jsem se přeslechl. Takže když uvidím MB u TOI TOI budky, tak nebude jasné jestli majitel ciká nebo tankuje. Já mám O1 ´99 1,6i a zatím motorově spokojenost, jen při 280tis., to začalo papat olej. Teď tam mám 286tis.km.
Mě u levných nových aut sere taky to, že když si ho pořídím a bourám nebo servisuju, tak ND stojí víc jak na audi, BMW a pod. (berte to s nadsázkou).
Neřekl bych, že staré auta vydržela motorově víc. Pamatuju, že otec dělal každý rok skoro GO motoru u Š120. A servise byli plné aut na přetěsnění, někde něco uletělo, uhnilo a pod. Ale prostě mělo to své kouzlo.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 21:44 | Nahoru | #96

DucS píše: To jsi asi někde špatně četl.



Jakoze vis o kolik se zvysi sily pusobici na hlavni komponenty motoru pri dejme tomu pridani 0,5baru plniciho tlaku, vs stejnej motor NA kdyz pridam 1000ot navic ? Dokazes to spocitat nebo varis z vody?

Ale klido uznam ze velkej starej motor da 500tis jako nic vs nova 1,6 umre do 200tis - kdyz budou naky argumenty...
Treba zvlastni ze ty stary auta nemaj v inzerci pres 500tis ani z 50ti procent exemplaru...

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 21:59 | Nahoru | #97
assassin> tak půlka bude stočených a druhá půlka se do inzerce ani nedostane, protože to někdo "dožije"... ale imho takový auta musí existovat... flotily, taxiky...

já si myslím, že ten motor to taky dá, ten kdo na autě dá 70 tkm ročně, bude servisovat a ten kdo dá 10, tak se na hranici životnosti nedostane.... ale dneska benzínový dvoulitry s 250PS jezdí za devět s lehkou nohou za sedum, velký V8 v mb, lexusech za dvanáct a lidi chtěj 1.6 tdi, který jezdí za 4... co se dá dělat... což je fajn pro provoz, ale pak to dopadá tak, že 1.0 je myslim i v mondeu, auta střední třídy už pomalu nemaj motory větší jak 1.2...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 22:16 | Nahoru | #98
DucS> BlueTec jako takovy je v Mercedesu vyvoj zaměřenej na celkovy snížení emise.
To, že někdo řekne, že MB Bluetec neznamena, že to tu močovinu hned použiva.
Obecně se to začalo použivat u aut až v poslední době, kdy hodně lidí se rozhořčilo tím, že něco takovyho do aut začali dávat. Spíš si nepochopil jak jsem to myslel.
Samozřejmě, že dnes je běžně označenej mergl bluetecem jen ten, kterej musi doplňovat AdBlue

Je to stejnej princip jako u škodovackejch verzi Greenline, kdy mergl davno před tím, než vubec nějakou "močovinu" začali použivat, tak takhle označovali svoje "eko" - označení motoru + doplněk Blue

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

23.9.2014 v 22:34 | Nahoru | #99

RomanSS píše: Viz výše...

a čemu ti to vadí? Startuje to asi sekundu...

Jo a studený motor to samože nevypne...



Vadi to motoru, proste z principu ty starty motor opotrebovavaji. Studeny motor to vypina, minimalne skodovky s DSG ano. Pred chvili mi to na krizovatce chciplo minutu po vyjeti, kdyz tam nebylo ani 50 stupnu.

A s lehkou nohou vs plne proslapnuti brzdy jsem si to taky myslel ale bud auto uz ma tendenci jet nebo chcipne, takze skodovka to asi takhle nema. Checknu pro jistotu manual.

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 01:55 | Nahoru | #100
Manzak>

No tak jednoduchy to ale neni, pac vyroba a nasledna ekologicka likvidace tehle ekokurvitek stoji vic energie a zatizi ekologii emisema vic, nez kolik to odfiltruje bordelu za celou dobu provozu. Navic ty auta diky tomu maji vyssi spotrebu.

Jediný v čem máš pravdu je že to není tak jednoduchý jak se zdá. Jakýkoliv motorový dopravní prostředek není a nikdy asi nebude moc ekologický, tzn. vždy zatíží živ. prostředí, jde o to aby to nepřerostlo únosnou mez, což můžeš provést jen dvěma způsoby- buď omezíš počet přepravených kg a najetých km, nebo při těchto zvyšujících se hodnotách snížíš vznik škodlivých látek na kg a km, jinak to nemá cenu ani řešit. Ještě je jedna cesta a to je se na to vysrat-po nás potopa. Co je nejlepší řešení?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 07:52 | Nahoru | #101

Franco82 píše: Vadi to motoru, proste z principu ty starty motor opotrebovavaji. Studeny motor to vypina, minimalne skodovky s DSG ano. Pred chvili mi to na krizovatce chciplo minutu po vyjeti, kdyz tam nebylo ani 50 stupnu.

A s lehkou nohou vs plne proslapnuti brzdy jsem si to taky myslel ale bud auto uz ma tendenci jet nebo chcipne, takze skodovka to asi takhle nema. Checknu pro jistotu manual.


Tak to je asi u každé značky (i v koncernu) jinak. U audi to studený motor nevypne (rok 2013). Ještě zkusím bráchy passata, nebo se ho zeptám.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 07:56 | Nahoru | #102

RomanSS píše: Tak to je asi u každé značky (i v koncernu) jinak. U audi to studený motor nevypne (rok 2013). Ještě zkusím bráchy passata, nebo se ho zeptám.


Passatem jsem jezdil i manual i dsg (posledni generace) s vypinal az po zahrati, cca 10-15min jizdy po praze

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 08:02 | Nahoru | #103

assassin píše: Passatem jsem jezdil i manual i dsg (posledni generace) s vypinal az po zahrati, cca 10-15min jizdy po praze



Jo a ještě u megana 1.4 tce to taky studené nevypíná. U Škody to asi odflákli, no...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 08:08 | Nahoru | #104

RomanSS píše:
Jo a ještě u megana 1.4 tce to taky studené nevypíná. U Škody to asi odflákli, no...



Moc se mi nezda ze by to u jednoho modelu (rapid) makalo ok a u druhyho ne - zvlast kdyz se vetsinou ty systemy prebiraj z modelu do modelu - on ma ten velkej diesel docela silny topeni pro ohrati studeneho motoru, takze dost mozna to motor v kritickejch mistech uz ma na teplote...otazka je taky jaka teplota je potreba aby start nebyl pro motor zatez, ono kdyz nad tim tak premejslim tak u primyho vstriku zas to startovani studenyho motoru nicemu extra nevadi - nebo vas nekoho napada cemu vadi tocit starterem studenym motorem?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 08:12 | Nahoru | #105

assassin píše: Moc se mi nezda ze by to u jednoho modelu (rapid) makalo ok a u druhyho ne - zvlast kdyz se vetsinou ty systemy prebiraj z modelu do modelu - on ma ten velkej diesel docela silny topeni pro ohrati studeneho motoru, takze dost mozna to motor v kritickejch mistech uz ma na teplote...otazka je taky jaka teplota je potreba aby start nebyl pro motor zatez, ono kdyz nad tim tak premejslim tak u primyho vstriku zas to startovani studenyho motoru nicemu extra nevadi - nebo vas nekoho napada cemu vadi tocit starterem studenym motorem?


Taky mě právě nenapadá, čemu vadí časté startování...předpokládám, že startér na to bude dimenzovaný.

Netuším teda, jak jsou kontruované turba a jak se chladí během vypnutí... (viz to zničené turbo na Q7)...tomu já nerozumím.

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 08:19 | Nahoru | #106

RomanSS píše: Taky mě právě nenapadá, čemu vadí časté startování...předpokládám, že startér na to bude dimenzovaný.

Netuším teda, jak jsou kontruované turba a jak se chladí během vypnutí... (viz to zničené turbo na Q7)...tomu já nerozumím.



Resit se to da ruzne, treba elektricky cerpadla co zenou vodu/olej i po zhas uti motoru, kulickovy loziska misto hydrodynamickejch ... Co je ale kde pouzito konkretne nevim, nejak uz to nesleduju...

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 08:20 | Nahoru | #107
assassin> temi start-stop cykly trpi termalne turbo a komponenty umistene pobliz. Mluvi se o efektu "heat soak back", kdy je teplo salane zpet z katalyzatoru "nahoru" pricemz se obvykle nic nechladi a teplota jistych komponent zasadne roste (protiopatreni jako elektricke pumpy vody a oleje nejsou bezne). Nicmene to neni specificke pro studene starty.
Kvuli start-stop se dela tedy rada dodatecnych testu treba prave na termalni soky aby se nestavalo to co psal dewwil o Q7.

1 reakcí na tento příspěvek emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 08:23 | Nahoru | #108
Dawe: dik, presne jsem vedel kde se da zjistit neco blizsiho k tematu :) jen sem te tu necekal takhle po ranu :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 08:31 | Nahoru | #109
assassin> za malo. Mam nastaveneho robota na jista klicova slova, ktery mi proleza nektere weby, tak dostavam avizo

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 08:50 | Nahoru | #110
assassin> já měl za to že v případě turba trpí spíš samotná hřídelka. Když je zahřátá, tak se vlastní vahou prohne a pokud zchladne, tak je problém??

Dawe02 píše: assassin> za malo. Mam nastaveneho robota na jista klicova slova, ktery mi proleza nektere weby, tak dostavam avizo


2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 09:16 | Nahoru | #111

karf píše: assassin> já měl za to že v případě turba trpí spíš samotná hřídelka. Když je zahřátá, tak se vlastní vahou prohne a pokud zchladne, tak je problém??



Ne ne, to slysim poprve. Kdo ti to rikal?
Problemem hridele pri heat soak backu je pripekani oleje na jejim povrchu, karbonizaci a vydreni kluznych lozisek.
Pruhyb se resi v souvislosti s vyvazenim rotorove soustavy a jejich ulozenim. Rotordynamikou za vyssich rychlosti dochazi k pruhybu hridele, ktery se sleduje tzv. shaft motion testem do prvni ci druhe kriticke frekvence.

Naposledy editováno 24.09.2014 09:17:00

emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 09:32 | Nahoru | #112
Dneska po ránu, když byly 4 stupně, to nechcípalo, takže nějaká chytristika tam je.
Ovládání silou sešlápnutí brzdy nakonec možné je, ale funguje to dost autonomně. To znamená, že někdy se mu nechce a někdy ano. Odpovídalo by to i manuálu, kdy tahle funkce závisí na předchozí jízdě. Pokud jedu normálně a i lehce zastavím, stejně mi to většinou motor zdechne.:
Pokud se vozidlo pohybuje nízkou rychlostí (např. v koloně nebo při odbočování)
a po lehkém sešlápnutí brzdového pedálu zastaví, motor se automaticky nevypne.


Ale v manuálu je jeden všeříkající popisek, kterým to asi lze uzavřít:
Systém START-STOP obsahuje složité podmínky řízení, některé z nich jsou bez
servisní techniky obtížně zjistitelné.


Naposledy editováno 24.09.2014 09:33:06

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 10:01 | Nahoru | #113
Dawe02> Ty máš Genesis Coupé? Jaký máš motor, jsi spokojen?

Já to měl nějakej rok zpátky na týden půjčený, líbilo se mi to, ale nemám to s čim srovnávat.














(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 10:08 | Nahoru | #114
Dawe02> Buď jsem to četl v nějakém světě motorů a nebo jsem něco v tom smyslu zaslechl před lety na exkurzi v čz strakonice v turbu (vyrábí tam větší turba asi od 4l objemu motoru).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 10:12 | Nahoru | #115

RomanSS píše: Viz výše...

a čemu ti to vadí? Startuje to asi sekundu...

Jo a studený motor to samože nevypne...

vadí mi to z pohledu uživatele a pocitu, že se tak nějak kurví startér,baterka, motoru se to taky moc líbit nebude. A co interval výměny oleje? Kdysi jsem četl, že pokud auto funguje v náročnějším provozu ( např. časté starty ) je potřeba zkrátit interval výměny oleje. V kombinaci s dnešními intervaly, kdy to automobilky natahují na 30, 40 tis km mi prostě systém s/s vadí.

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 10:13 | Nahoru | #116

dewwil píše: Nejlepší byl systém start stop u Audi Q7, kluci ho žhavili v Mostě a pak hurá domů, motor rozhicovanej jak prase, první červená a Stop a najednou lup a turbo v řiti

přesně!

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 10:16 | Nahoru | #117

assassin píše: No o jedne vim - kdyz mas tazny tak u nekterejch aut pak vytrvale ten system jeci, tak si to vypnes abys nezesilel (jeste je reseni sundat tazny .... Ale vis jak :) )

strejda: jak tika franco, zas tak rychle vyvoj ve skodovce nejde :)
Franco: hele na diag jde nastavit z tehle veci temer cokoliv, pochybuju ze by zrovna tohle neslo - jde vyhodit signalizace nezapnutejch pasu atd ...



ty vole... jeste ze sem se zeptal tazne nemam, ale planuju to.. takze to je vec, kterou nejspis budu muset resit... resp. dat si na to pozor, kdyz mi to tam budou montovat...

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 10:24 | Nahoru | #118

Cuba_GSXR píše: ty vole... jeste ze sem se zeptal tazne nemam, ale planuju to.. takze to je vec, kterou nejspis budu muset resit... resp. dat si na to pozor, kdyz mi to tam budou montovat...



On neni problem s montazi - ale kdyz je ta koule nasazena tak ji casto senzory snimaj jako prekazku za naraznikem a nadavaj - tzn je potreba jezdit s demontovanym taznym - ostatne to uklada i zakon :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 10:36 | Nahoru | #119

assassin píše: On neni problem s montazi - ale kdyz je ta koule nasazena tak ji casto senzory snimaj jako prekazku za naraznikem a nadavaj - tzn je potreba jezdit s demontovanym taznym - ostatne to uklada i zakon :)


mam tažný na autě trvale a senzory 4 senzory. Mají úhel takový že když jsou dostatečně daleko od středu, tak to kouli nebere. Navíc se dá ještě udělat zapojení tak, že když je do zásuvky zapojená kára (je tam odběr) tak to při zařazení zpátečky nespíná couvací senzory a nepípá to na káru.

(reakce na) emisni limity a mercedesy na chcanky

24.9.2014 v 10:55 | Nahoru | #120

assassin píše: On neni problem s montazi - ale kdyz je ta koule nasazena tak ji casto senzory snimaj jako prekazku za naraznikem a nadavaj - tzn je potreba jezdit s demontovanym taznym - ostatne to uklada i zakon :)



V případě, že je demontovatelný bez použití nářadí, tzn. na "bajonet"
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist