1 reakcí na tento příspěvek řazení
otázkou je,co se stane,až budeš instruktorovi tlačit svoje moudra....
myslím si,že při tempu jakým se jezdí v autoškole tu spojku stihneš v pohodě pustit klidně 2x u každého kvaltu...
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení
Naposledy editováno 21.09.2014 21:14:32
1 reakcí na tento příspěvek řazení
ale jinak se to dela prave proto, abys brzdil motorem, coz se spojkou jak jiste pochopis nebrzdis ..
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení
Fogi píše: Veverčák> Spojkou sice nebrzdíš, ale právě tou spojkou si nadávkuješ tolik brzdného účinku motoru tak, aby sis nerozbil hubu a ani mašinu
myslel jsem samozrejme ze s vymacklou spojkou motorem nebrzdis
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Dolů spojka, plyn srovnat, přeřadit, pustit. Pokud pracuješ dobře s plynem tak nahorů řadíš bez spojky, dolů ji jen tak lízneš. Pokud nepracuješ dobře s plynem tak nepomůže ani spojka, protože sice přeřadíš, ale pak buď se při puštění buď protočí kolo nebo ho naopak blokuješ a dobře to pokope, tím víc čím větší objem a menší počet válců.
Motorem brzdíš a řadíš na co vidíš, takže to vpohodě stíháš. Dolů řadíš když zvolna spomaluješ nebo když chceš předjet tak jdou klidně 2 kvalty dolů abys měl otáčky tam kde potřebuješ. Když ale chceš prudce (ať už z jakéhokoliv důvodu) zabrzdit tak nějaké řazení neřešíš, spojka a brzdíš co to jde. Neutrál tam dáš jak potom zastavíš. Když chceš prudce zabrzdit tak bys to motorem stejně neudělal
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
Si to vyzkoušej někde na rovném place jak se brzdí.
Při tom prvním si to tam skopej jak chceš, klidně z šestky na jedna, ale jak už tu někdo psal, tu spojku pusť až potom, co zastavíš (nebo pojedeš opravdu pomalu). V opačném případě totiž nebudeš vůbec vědět, jakej kvalt tam máš a může se ti klidně stát, že tam do padesátikilometrový rychlosti pustíš jedničku a vylítnou ti písty do koulí
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
Při tom druhém (každé jiné brždění než nouzové), bys měl podřazovat postupně, je to lepší pro odezvu motoru a hlavně tím motorem (pokud máš větší obsah) krásně brzdíš a nemusíš tak hamtat tolik na brzdy.
Nicméně i při krizovým brždění je lepší spojku mačkat později než brzdu, aby ti nejdřív co nejvíc pomohla brzdná síla motoru
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
1 reakcí na tento příspěvek řazení
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení
Fogi píše: Veverčák> Spojkou sice nebrzdíš, ale právě tou spojkou si nadávkuješ tolik brzdného účinku motoru tak, aby sis nerozbil hubu a ani mašinu
nevím, co si na tom prdítku dávkuješ ty, ale na hektolitru spojku pustím rychlej, než ju zmačknu..
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/wink.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/smile.png)
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení
Naposledy editováno 23.09.2014 15:59:48
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) řazení
![](https://www.motorkari.cz/upload/images/smajlici/big_smile.png)