globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW
13.9.2014 v 19:45
Zdravím
Podobné téma jsem našel ale potřebné informace jsem nenašel. Mám malou vesnickou autoškolu a v ní Hondu CBF500, teď mi po roce řekli, že musím snížit výkon z 42 na 35 kW (u výcvikové motorky). Tahle legrace mne má stát 8000+zápis na úřadě + 1000 za změnu registrace. Neví někdo o servise, který by provedl odbornou montáž doneseného origálního kitu , ten stojí 105 euro, takže rozdíl v ceně je velký. S homologací by dle mého názoru neměl být problém, vzhledem k tomu, že jde o dovoz ze země EU a tento typ se montuje v ČR za právě těch 8tisíc. Pro info: http://shop.alphate...;max_display=20& ,
české stránky třeba zde: http://www.motosouk...rok-2004-detail_4050
Když se podíváte na tyto stránky, tak vám asi dojde, proč se mi nechce platit za montáž 5000.
Dejte mi prosím vědět na email: vlsp@seznam.cz
Díky, díky, díky Za informaci udělám autoškolu za cenu benálu
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

Skvělá odpověď, děkuji! 13.9.2014 v 20:25 | Nahoru | #1
Problém je, že montáž musí provést servis s homologací a ty, které ji mají rovnou také nabízí ty sady a mají jednotnou cenu. U některých modelů umí Honda udělat omezení výkonu levněji, tak se optej, zkus to na více místech, třeba několik dealerů a dovozce.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

13.9.2014 v 20:38 | Nahoru | #2
Mr.Dreamer> Když zjišťoval ty ceny, tak jsem si říkal, že by to snad mělo být žalovatelné za kartelovou dohodu, jen bych chtěl vědět, kdo na tom vydělává
Ale díky, obvolám ty dealery i když mi v servise říkali, že "Honda" to nedělá

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

13.9.2014 v 20:44 | Nahoru | #3

vlsp píše: Mr.Dreamer> Když zjišťoval ty ceny, tak jsem si říkal, že by to snad mělo být žalovatelné za kartelovou dohodu, jen bych chtěl vědět, kdo na tom vydělává
Ale díky, obvolám ty dealery i když mi v servise říkali, že "Honda" to nedělá



DavR1 z freemoto je přímo jedním z těch autorizovaných servisů a docela často sem píše. Vím, že pro motocykly zakoupené u nich nabízel dost velkou slevu na škrcení (tuším že to bylo za 5000Kč, ale jistý si nejsem), teď mají koukám slevu a dělají to za 6000Kč, ale víc ti asi neporadím. Doufám, že najdeš nějaké vhodné řešení .

(reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

13.9.2014 v 21:26 | Nahoru | #4
Mr.Dreamer>
No jenže to je jen na motorky, které prodávají

1 reakcí na tento příspěvek "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

13.9.2014 v 21:44 | Nahoru | #5
Nejde to takhle, zkoušel jsem to.
Objednal jsem z Německa kit za 105E+poštovné, v autorizovaném servise mě to za necelé 2000 namontovali a na úřadě mě s tím vyhodili s odůvodněním, že nemám jakýsi zápis (razítko?) ve velkém TP. Tento zápis tam podle všeho musí provést oficiální dovozce kitů pro ČR. Takže jsem pak ještě platil 3500 u Dekry za schávelní "přestavby" a až potom mě zapsali 35kW do TP.

1 reakcí na tento příspěvek "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

13.9.2014 v 22:47 | Nahoru | #6
Já tam dostal razítko od toho servisu.

(reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

13.9.2014 v 23:15 | Nahoru | #7
LucikMucik> Ale kit ti objednávali oni, ne?

1 reakcí na tento příspěvek "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

14.9.2014 v 13:26 | Nahoru | #8
To samozřejmě jo, jen tím dávám najevo, že není třeba razítko nebo něco od někoho jiného.

(reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

14.9.2014 v 13:38 | Nahoru | #9

LucikMucik píše: To samozřejmě jo, jen tím dávám najevo, že není třeba razítko nebo něco od někoho jiného.



Ale pak ti zase vyletí ta cena...

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

14.9.2014 v 15:28 | Nahoru | #10

Bob.fr píše: Nejde to takhle, zkoušel jsem to.
Objednal jsem z Německa kit za 105E+poštovné, v autorizovaném servise mě to za necelé 2000 namontovali a na úřadě mě s tím vyhodili s odůvodněním, že nemám jakýsi zápis (razítko?) ve velkém TP. Tento zápis tam podle všeho musí provést oficiální dovozce kitů pro ČR. Takže jsem pak ještě platil 3500 u Dekry za schávelní "přestavby" a až potom mě zapsali 35kW do TP.



Takze jsi zaplati o dost vic, nez by jsi si to nechal udelat pres servis co to dela. A to se vyplati

(reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

14.9.2014 v 15:47 | Nahoru | #11

dakarista píše: Takze jsi zaplati o dost vic, nez by jsi si to nechal udelat pres servis co to dela. A to se vyplati



Snažil se najít alternativu a nepovedlo se, máš s tím snad problém? Já mu spíše fandím ,

(reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

14.9.2014 v 18:44 | Nahoru | #12
dakarista> Je špatně, když jsem se nechtěl nechat dobrovolně ojebat? Že to kvůli byrokracii nešlo je druhá věc, ale alespoň jsem to zkusil... V čem je kit z Německa jinej, že je o 4000 levnější?

"Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

14.9.2014 v 19:09 | Nahoru | #13
Tak nejde o kit, jde o ty razitka... vzdyt ti nikdo nebrani si koupit kit, nechat ho namontovat jinde v servisu a pak bezet na Dekru aby ti dala razitko...

"Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

14.9.2014 v 19:23 | Nahoru | #14
Přesně o to jde - razítko za 4000

Asi jsem furt naivka, ale tohle mi nepřijde správně...

Naposledy editováno 14.09.2014 19:24:08

"Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

14.9.2014 v 20:01 | Nahoru | #15
Tak to musis na Dekru, tam si musis stezovat

(reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

15.9.2014 v 17:46 | Nahoru | #16
dakarista>
vtip je v tom, že servis v česku ti namontuje stejný kit, stejného výrobce http://www.alphatechnik.de/ jenže za částku cca 8500,- při ceně kitu v Německu 105 Euro a to je cena pro maloodběratele, takže tuzemský servis to může mít i s poštovným za nějakých 3000 korun a 5000 je na montáž. Takhle draho není ani v autorizovaném servisu

1 reakcí na tento příspěvek "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

15.9.2014 v 17:50 | Nahoru | #17
A tak si pricti praci technika v nemecku (urcite drazsi nez v cr) Pak razitko od jejich "Dekry" a mas to za draz nez u nas...

porad se bavis o cene kitu, ale vynechavas podstatne veci jako je odborna montaz a razitko od instituce co to schvaluje...

vzdyt ten kit si koupis tady nebo v DE za stejne penize. Jen ty nevidis, ze v DE musi dat dalsi penize za tu montaz a razitko ze je vse OK... ...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

Skvělá odpověď, děkuji! 15.9.2014 v 20:41 | Nahoru | #18

dakarista píše: A tak si pricti praci technika v nemecku (urcite drazsi nez v cr) Pak razitko od jejich "Dekry" a mas to za draz nez u nas...

porad se bavis o cene kitu, ale vynechavas podstatne veci jako je odborna montaz a razitko od instituce co to schvaluje...

vzdyt ten kit si koupis tady nebo v DE za stejne penize. Jen ty nevidis, ze v DE musi dat dalsi penize za tu montaz a razitko ze je vse OK... ...



Ale tady jde o to, že montáž je banalita, pokud by byl hodně nešikovný mechanik, zabere mu to 2 hodiny, když vezmeme 500Kč na hodinu, tak je to stále pětina ceny a certifikaci to už má. Z toho vyplívá, že tam někde naroste cena na 212.5% a pokud to chápu správně, tak právě to je lidem jako vlsp Bob.fr a rozhodně mě hodně proti srsti.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

15.9.2014 v 21:26 | Nahoru | #19
Mr.Dreamer>
Děkuji za odpověď panu "Dakaristovi", už jsem myslel, že to nikdo nepochopí, v čem je ten háček a to v tom, že se tady uměle zvedá cena materiálu, protože asi nic jiného nezbývá, dnes mi nabídli z Hondy, že mi to sníží, ale jen na 25 kW za cenu okolo 2000,-, takže ono by to šlo za levnější peníz, jen by musel někdo chtít....

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

16.9.2014 v 09:48 | Nahoru | #20
vlsp> nevíš kdy chtěj tu novelu s 35kw u výcvikové motky schválit? Zatim to stále nemá oporu v zákoně a cbf500 vyhovuje.

edit: tak nevyhovuje!

Naposledy editováno 16.09.2014 17:35:53

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

16.9.2014 v 13:09 | Nahoru | #21
bledemon> tak teď jsem z toho celý zmatený ,právě minulý týden mi volal komisař z úřadu, že si mususím snížit výkon na motorce CBF500 r.v.2007 snížit výkon ze 42 na 35 kW. Já strašně nerad čtu zákony, ale budu se muset podívat na poslední aktualizace, jak je to tam napsané. Naši komisaři jsou páni úředníci, tak se jim nesmí moc odporovat

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

16.9.2014 v 15:00 | Nahoru | #22
vlsp> Být tebou, tak si v to v zákoně radši najdu :) Oni to kolikrát mají úředníci i policajti pěkně pomotaný a ty máš povinnost se řídit zákonem - ne tím co ti řekne komisař

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

16.9.2014 v 15:54 | Nahoru | #23
Bob.fr> No to je pravda, jenže pan komisař je nad zákonem a nemůžu se s ním hádat. To už se radši pohádám s policajtem. V zákoně
Příloha č. 2 k zákonu č. 247/2000 Sb.
Druhy výcvikových vozidel pro výuku, výcvik a zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a technické požadavky na výcviková vozidla
Praktický výcvik v řízení vozidla a zkouška z praktické jízdy se provádí na vozidle zařazeném do příslušné skupiny vozidel, pokud není dále stanoveno jinak, a splňujícím dále
a) pro skupinu AM na mopedu s objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 a s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1 nebo na motocyklu s objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3, přičemž rychlost jízdy při výcviku v řízení a praktické jízdy při zkoušce praktické jízdy nesmí převyšovat 45 km.h-1; na mopedu s více než 2 koly lze provádět nejvýše 4 hodiny výcviku,
b) pro skupinu A1 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 120 cm3, jehož konstrukční rychlost je nejméně 90 km.h-1,
c) pro skupinu A2 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 400 cm3 a výkonem alespoň 25 kW,
d) pro skupinu A na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 600 cm3 s výkonem alespoň 40 kW,

(reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

16.9.2014 v 16:15 | Nahoru | #24

vlsp píše: Bob.fr> No to je pravda, jenže pan komisař je nad zákonem a nemůžu se s ním hádat. To už se radši pohádám s policajtem. V zákoně
Příloha č. 2 k zákonu č. 247/2000 Sb.
Druhy výcvikových vozidel pro výuku, výcvik a zkoušku z odborné způsobilosti k řízení motorových vozidel a technické požadavky na výcviková vozidla
Praktický výcvik v řízení vozidla a zkouška z praktické jízdy se provádí na vozidle zařazeném do příslušné skupiny vozidel, pokud není dále stanoveno jinak, a splňujícím dále
a) pro skupinu AM na mopedu s objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 50 cm3 a s konstrukční rychlostí nepřevyšující 45 km.h-1 nebo na motocyklu s objemem spalovacího motoru nepřevyšujícím 125 cm3, přičemž rychlost jízdy při výcviku v řízení a praktické jízdy při zkoušce praktické jízdy nesmí převyšovat 45 km.h-1; na mopedu s více než 2 koly lze provádět nejvýše 4 hodiny výcviku,
b) pro skupinu A1 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 120 cm3, jehož konstrukční rychlost je nejméně 90 km.h-1,
c) pro skupinu A2 na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 400 cm3 a výkonem alespoň 25 kW,
d) pro skupinu A na motocyklu bez postranního vozíku s objemem spalovacího motoru nejméně 600 cm3 s výkonem alespoň 40 kW,



Tak to by ti to škrcení v Hondě za 2000Kč mělo stačit . To jsem rád, že se našlo rozumné řešení .

1 reakcí na tento příspěvek "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

16.9.2014 v 16:55 | Nahoru | #25
Komisař není nad zákonem - zákon je zákon. A jelikož formulace je jasná: "...výkonem alespoň 25 kW", tak podle mě by si ani nic stahovat nemusel. Na druhou stranu pokud to půjde pořídit za ty 2000, asi nemá cenu se s tím komisařem hádat :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

16.9.2014 v 17:09 | Nahoru | #26

Bob.fr píše: Komisař není nad zákonem - zákon je zákon. A jelikož formulace je jasná: "...výkonem alespoň 25 kW", tak podle mě by si ani nic stahovat nemusel. Na druhou stranu pokud to půjde pořídit za ty 2000, asi nemá cenu se s tím komisařem hádat :)



Čteš blbě, ta Honda CBF v současném stavu nepatří do skupiny vozidel A2, v tom má komisař pravdu .

"Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

16.9.2014 v 17:37 | Nahoru | #27
tak to jsem mystifikoval, zmátlo mě "pokud není dále stanoveno jinak"

(reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

16.9.2014 v 17:42 | Nahoru | #28
Mr.Dreamer> Máš pravdu, moje chyba

1 reakcí na tento příspěvek "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

Skvělá odpověď, děkuji! 16.9.2014 v 21:57 | Nahoru | #29
Stáhni to na těch 25kw také to mám tak, dělali mi to přímo v hondě také asi tak +-1000,- za škrcení + 1000,- za razítko. Pokud splníš 25kw a 400ccm tak to na A2 stačí a ani žádná připravovaná novela nepočítá se spřísněním - naopak u A2 se bude se ještě slevovat na 20kw a 395ccm, ale bacha u velké se bude výkon zvyšovat ze 40kw na 50kw a váha stroje bude muset být min. 175kg objem 595ccm - přechodné období pro motorky co už jsou schválený ale tohle nesplňujou bude do 2018.

Ale je mi divné že tohle řešíš v září 2014 když předmětná novela zákona vyšla v září 2012 a mluví se o tom už od r. 2007!!! To je ten Váš komisař dobrej flegmatik (a ty evidentně také) - Nám řekli že když nebudeme mít během ledna 2013 (zákon platí od 19.1.2013) vozidla dle směrnice tak nám je vyřadí z registrace!!!

Naposledy editováno 16.09.2014 22:07:16

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) "Přestavby" - omezení výkonu na 35 kW

18.9.2014 v 18:55 | Nahoru | #30
Maty_Kolin> ANO, ANO, ANO, musím s tebou souhlasit, bohužel naši komisaři jsou velice dobří úředníci a tak nejdříve to vůbec neřešili, že to je v pohodě podle zákona, teď po roce a půl se bohužel situace změnila a začali to řešit. Já jsem tyto změny zaregistroval cca v roce 2010, kdy jsem poprvé slyšel o nějaké EU směrnici. Když jsem si ji tehdy přečetl, přišel jsem na to, proč Honda v roce 2007 razantně zlevnila model CBF500 o výkonu 42 kW a následně je cca v letech 2011 a 2012 ani neprodávala a vrátila se k modelu CBF500 až v roce 2013 s výkonem 35 kW. Bohužel já jsem byl v roce 2007 ještě mlíčňák v autoškole na rozdíl od šéfů v Hondě, kteří si EU směrnice čtou. Já jsem rád, že stíhám všechny novely novel našich tuzemských zákonů. Dle mého názoru to však také moc nepomůže, protože po skušenostech už vím, že české zákony a politici jsou ještě více papežštější než papež sám. Kde mají jiné státy tolerance, my máme přesný limit a to ten nejtvrdší nebo ještě lépe tvrdší než je požadováno. Toť asi vše k tomuto tématu. Já jsem prostě jen nechtěl omezovat výkon,neb motorku používám i k občasnému svému svezení a na silnější jsem si ještě nevidělal
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist