měsíc sem na motroku nesedl kvůli práci .. po měsíci sem přišel k motorce.. otočím klíčkem a displej nesvítil ... světlo ano. zmáčknu spojku, chci nastartovat a nic.. říkám si. .asi vybitá baterie. Připojím nabiječku a ukazuje místo 12V (ikonkam motorky) ukazuje 6V a nabito. Nevíte někdo co s tím?
Děkuji.
1 reakcí na tento příspěvek Startování
1 reakcí na tento příspěvek Startování
1 reakcí na tento příspěvek Startování
Jestli máš tušení co se děje ve vybité olověné baterii - říká se tomu sulfatace. Problémy s pevnými krystaly na olověných deskách jsem skutešně testoval mou vyrobenou desulfatační nabíječkou. Jinak baterce vybité pod 10,5V se na deskách tvoří krystal sulfátu olova a ten je téměř dokonalý izolant. pokud pokryje sulfát olova větí plochu desek nejen že se sníží maximální zkratový proud, ale sníží se i kapacita baterie, tudíž se stane že z 12Ah máš najednou 3Ah a jsi v prdeli...
Přesto i značně zasulfátovaná ( dlouhodobě vybitá) baterie lze použít. musíš použít na nabití klasickou nabíječku vyrobenou za starých časů, žádná elektronika nic. jen třeba trafo na 12V RMS a po usměrnění jednou diodou RMS napětí stoupne.... takže dejme tomu že ji tímto oživíš ale "Nikdy nebude mít původní hodnotu kapacity"
Takže si příště rozmysli jak budeš hlídat napětí u baterie... Plně nabitá baterie při odstaveném stavu ( 12,6V olověná ) plně vybitá (12,2V). pokud klesne samovybíjením pod 10,5 V začíná nevratná sulfatace desek olova v baterii.
A jak z toho ven? na webu je několik návodů jak se dají krystaly rozbít. Sám jsem to zkoušel na desulfatačním zdroji který jsem vyráběl. problém je že musíš mít zdroj připojen na baterii několik týdnů a do baterie posílá vysokofrekvenční proudové pulsy které v uvozovkách otáčí polaritu.. cca 4kHz by měly stačit já na 44AH používal cca 70A pulzy a výsledek se dostavil po asi 2 týdnech. z 25 procent kapacity (44Ah měla jen 11Ah) jsem po 2 týdnech dostal 50 procent(22Ah)..
Je to ale běh na dlouhou trať, takže si rozmysli jestli chceš jezdit a nebo desulfatovat baterii...
Kdyby chtěl někdo podrobnosti napište
čau pěkný den
1 reakcí na tento příspěvek Startování
Záleží, jak na tom ta baterka byla před vybitím a jak dlouho vybitá byla. Asi ne celý měsíc, že. Bohužel doba chytrých přístrojů skýtá svá negativa a ty jsi na jedno takové narazil. Nabíječka si díky hodnotě napětí baterie myslí, že je připojená na 6V baterii. Nezbývá, než sáhnout po "hloupé" nabíječce, která prostě "povalí" proud nehledě na napětí baterie. Proud by neměl být velký. Nabij a jezdi. Třeba to ta baterka přežila bez citelné újmy (můj nedávný ještě horší případ ).
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
garáž Suzuki GSR 600 | Jankosaro | 4 | 1.12.2023 v 16:13 Juraj22 |
Řetěz [1, 2] Suzuki GSR 600 | Ebčak | 31 | 15.10.2023 v 23:32 assassin |
Suzuki GSR x Kawasaki ER 6N | Ktero... Suzuki GSR 600, Kawasaki ER 6N | ERINN | 4 | 31.7.2023 v 08:57 Animals21 |
Řešení pro cukání plynu , kolísání ... Suzuki GSR 600 | Blackaligator | 2 | 7.6.2023 v 10:01 Blackaligator |
Vybita baterie po týdnu stání Suzuki GSR 600 | Hunterkill | 16 | 15.5.2023 v 11:29 Hunterkill |