globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A
8.8.2014 v 21:33
Zdarec,
před 5 dny jsem jel v pořádným dešti a během jízdy mi V-strom K5 dvakrát zdechnul, a to v momentu, kdy se otázky dostaly na volnoběh. Takže to vypadalo, že je slabá baterka. Včera jsem chtěl motorku znovu nastartovat, ale po otočení klíčkem se jen na chvíli spustilo čerpadlo a pak se ozvalo cvak a pak už nic. Jen hodiny fungovaly dál. Tak jsem si řekl, že to chce jen dobít, ale nabíječka dneska ukazovala chybu, tak jsem koupil novou baterii. Navíc v krámě na baterie mi po diagnostice řekli, že ta baterka to má za sebou. Tak jsem hodil novou baterku do mašiny a pálí mi to hlavní 30A pojistku. Nějaké rady čím začít, protože s tímhle jsem na stromovi nikdy problém neměl.
Díky

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 21:46 | Nahoru | #1
Jak pali ? Zapojis baterku a je v cudu ?

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:18 | Nahoru | #2
Jop, přesně tak. Vždycky shoří jedna ze dvou hlavních pojistek. Pokaždé ta samá..

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:20 | Nahoru | #3
máš dobře zapojený plus a mínus?

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:21 | Nahoru | #4
Buď připojuješ novou baterku obráceně (možná jsi omylem koupil opačné uspořádání pólů, to se leckdy snadno přehlédne, nebo je zkrat v regulátoru, popř. zkrat na kostru na vedení mezi baterkou a reglerem.

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:27 | Nahoru | #5
Baterku mám úplně stejnou včetně polarity. Četl jsem něco na zahraničních stránkách a vypadá to na problém se zkratem právě někde kolem baterie. Dá se nějak poznat, že je problém v regulátoru a ne ve zkratu?

1 reakcí na tento příspěvek Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 22:42 | Nahoru | #6
Vyrob si ze spálené pojistky, dvou kousků drátu a žárovky 12V/5W improvizovanou zkoušečku - detektor zkratu. Tu nasaď místo pálící se pojistky, namontuj baterku, je-li v obvodu zkrat, žárovka se naplno rozsvítí. Pak jdi po vedení za pojistkou, pohybuj dráty a postupně rozpojuj konektory a v momentě, kdy žárovka zhasne, odpojils okruh, v kterém je zkrat a v tomto okruhu pak musíš hledat.
Nebo rozpoj rovnou konektor regulátoru a když žárovka zhasne, je problém právě v regleru. Ten pak můžeš ještě změřit, nebo dát změřit nějakému elektrikáři.

Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 23:26 | Nahoru | #7
Dobrý nápad, díky, zítra zkusím. :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 23:36 | Nahoru | #8

J.M.K. píše: Vyrob si ze spálené pojistky, dvou kousků drátu a žárovky 12V/5W improvizovanou zkoušečku - detektor zkratu. Tu nasaď místo pálící se pojistky, namontuj baterku, je-li v obvodu zkrat, žárovka se naplno rozsvítí. Pak jdi po vedení za pojistkou, pohybuj dráty a postupně rozpojuj konektory a v momentě, kdy žárovka zhasne, odpojils okruh, v kterém je zkrat a v tomto okruhu pak musíš hledat.
Nebo rozpoj rovnou konektor regulátoru a když žárovka zhasne, je problém právě v regleru. Ten pak můžeš ještě změřit, nebo dát změřit nějakému elektrikáři.



hele, jen pro detail, ten Tvůj postup měření regulátoru zdaleka není univerzální...změřil jsem -jen tak ze zvědavosti - pokusně všechny co mám doma(ignitech, elesys , denso 3x) a všechny vykazují podle tvé metodiky zkraty...přitom jsou prokazatelně funkční...ignitech a elesys dokonce úplně nové...myslím, že tahle metodika se hodí pro homemade reulátory, postavený podle Tvého schéma...nicméně ještě jsem si k tomu nesednul, abych zjistil proč to tak je...třeba mě někdo předběhnete...ber to jako námět, ne kritiku..

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

8.8.2014 v 23:43 | Nahoru | #9
Bandaska> V pořádku, měl jsem jich na ponku už několik a některé dle zkoušky měly teoreticky regulovat 16.5V a přitom regulovaly normálně 14V, zřejmě jde o max./eff. hodnoty. Ale s těmi zkraty je to divné - v základu tam ten šestidiodový můstek je všude, tak by leda musel haprovat měřák, nebo přehozené fousy. Pokud byla tedy řeč o zkratech na můstku. Jinak ten plánek není můj, ten byl nalezen někde na netu a je jen "ilustrační" ohledně principu, řídicí obvod se pochopitelně může lišit. Bylo by zajímavé nějaký takový regler (funkční a přitom teoreticky šluslý) rozkuchat a schválně, jak bude vypadat.
Ideální na takové měření je třífázové regulovatelné trafo, ale to je pochopitelně celkem drahá záležitost.

(reakce na) Nová baterie + pálení hlavní pojistky 30 A

9.8.2014 v 08:50 | Nahoru | #10
J.M.K.> Mám tu jeden čínskej co přebíjel. Třeba by šel taky rozkuchat
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Které cestní enduro by jste vybrali [1, 2, 3] Suzuki DL 650 V-Strom, BMW F 800 GS, BMW F 700 GS, H... MCMedium 65 Dnes v 11:10 puffybodie
Suzuki DL 650 V-Strom přední světla... Suzuki DL 650 V-Strom Fazerrli 12 1.6.2024 v 09:46 rogyze
Rovnani ramu Suzuki Vstrom 650 Suzuki DL 650 V-Strom Honzik125 9 23.5.2024 v 03:36 2stroke
Někdo někam v půlce května Klidně ... Suzuki DL 650 V-Strom lukkyn29 3 30.4.2024 v 07:21 lukkyn29
zkušenosti V-Strom 650XT Suzuki DL 650 V-Strom pepíno4 8 22.4.2024 v 21:27 škvára18


TOPlist