Chtěl bych poprosit o pomoc ať už současné či minulé majitele Yamahy XJ600. Na foru jsem se o téhle motce dočetl jen samé pozitiva a ujasnil si při rozhodování mezi jinýma, že je to to pravé co právě hledám. Spolehlivá, pohodová na vyjíždky i na ježdění do práce, prakticky držák.V nejbližší době bych si měl jednu zkusit osedlat (a dá-li pánbůh) i koupit.
Tak jsem se chtěl tady zeptat, jestli mi neporadíte nějaké indicie na co se při koupi zaměřit, co poslouchat a podobně,abych nekoupil zajíce v pytli. (už jednou jsem se takhle napálil s autem a nerad bych to opakoval u něčeho co budu mít pro radost)
Konkrétně by to měl být naháč r.v 2000 Podle majitele má nalítáno něco kolem 60000. (Což při tom všem co tu píší majitelé není žádná hrůza). Tedy pokud je to reálné, dá se vůbec nějak zjistit jestli je motorka stočená?
Zatím jsem roky brázdil cesty na MZ 150 a když už jsem se rozhodl jít do něčeho silnějšího přišla rána přes prsty (finanční nouze, zranění a podobně) Tak teď už to snad vyjde.
Předem dík za každý koment.
1/ je to vzducháč, takže poslouchat motor za studena znamená slyšet rachtání, cvakání atd. ale když se ohřeje, poznáš to tak, že bez sytiče jde krásně za plynem, musí dost utichnout. Ohřejvá se klidně 5 minut, je to kus železa
2/ řazení jedničky je slyšet, ostatní kvalty řadí potichu, nahoru i bez spojky
3/ málo kde to píšou, ale koukni, jak je nastavenej tlumič, je tam taková trubka se zářezama 1-7 a nastavuje se tim předpětí. Pokud je tě kus jako mě (100+), tak i při max mastavení je to dost měkký a výměna tlumiče leze dost do peněz. Jde o to, jak je tlumič unavenej. Pokud je tlumič měkký, moto se houpe při náklonu v zatáčce
3/ určitě vyměnit olej a filtr. Bacha, do motorky je doporučovaný olej staré specifikace SE a má to důvod. Pokud tam dáš moderní SL nebo podobné, uvolní se usazeniny v motoru a olej je po 500km černej jak bota.
4/ zkontrolovat rozměry gum podle techničáku. Nejsou tam úplně běžný rozměry a pokud to nesedí, bude potíž na TK.
Jinak klasika, nic, co by bylo jiný než jinde. XJčko se krásnej stoj, mám 95ku a najeto 80tis.
2 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato
Jinak asi jako každá motorka, podvozek, brzdy, řízení, zkušební jízda, zkontrolovat čísla, stopy po pádech atd atd. Jo a originál stav je podle mě nejlepší.
1 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato
Do předních tlumičů jsem dal hustší olej, zadní centrál jsem nechal opravit a bylo to dostatečně tvrdé.
JASO MA to mít musí označuje to motoolej, je i JASO MA2, tam není moc velkej rozdíl, leda v ceně. Bohužel některý autooleje mají taky JASO MA a tak je ve značení dost bordel.
API SA - SE (někde píšou po SG) znamená, že pokud je API vyšší než SE(SG), je to olej s ekologicko ochranými složkami. Super pro novou motorku, ale pro staré motory, který leta jezděj na obyč oleje to není nejvhodnější. Uvolní to usazeniny, zmaže olej, ucpe filtr a funguje to jako fajn tekutej šmirgl. Bacha při dolejvání, jde lejt vyšší specifikaci do nižší, ale ne obráceně. A pokud budeš dolejvat API SL do SG, tak stačí 2 deci a olej je jak bota (vlastní zkušenost)
Naštěstí XJčko pojede i na psí sádlo, když bude muset. Musí ho bejt akorát dost. 2,2L.
Pokud někde píšou, že olej je pro auta i motorky (MOGUL), nevěřil bych jim to. Logika mazání u aut je jiná než u motorek. Moto má většinou společnou náplň v motoru i převodovce, auto ne. Můj názor, ale na uni oleje bych se vyprd a koupil ten správnej.
Já jezdim na Valvoline 10w-40 JASO MA2 API SG a pohoda. Najeto 80tis. žere tak 2 deci na 1000.
- ještě upravím to "rachtat". Je to japonec, ne DUCATI, takže to není žádnej extrém, ale stojí mi tu vedle sebe XJ600 a XJ6 a oproti nový šestce to rachtá, ale jak se ohřeje, výrazně ztichne.
Naposledy editováno 23.07.2014 13:02:49
1 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobrá rada nad zlato
1 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato
Turboknedlik píše: ještě k té váze. Mé postavové proporce jsou něco kolem 80 kg a 190cm výšky. Četl jsem že na tuhle motku se poskládat žádný problém, ale ten měkej tlumič asi ani nepocítím
Zadní tlumič je měkkej jen když je starej a vyteklej. Po repasi je to v pohodě i pro dva lidi. Přední vidlice se dají přitvrdit pružinami a hustším olejem. Já jen použil hustší olej a bylo to v pohodě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dobrá rada nad zlato
K tlumiči. Kde a za kolik si repasoval? asi mě to taky čeká:( Jak vjedu do prudší zatáčky, tak je to na mořskou nemoc.
Turboknedlik> mno, řek bych, že jí startoval zahřátou. Nešáh na sytič a po chvilce de krásně za plynem. Moc rychlý na vzducháč. Ale jo, takhle zní +- normálně zahřátá.
Naposledy editováno 24.07.2014 15:46:55
Turboknedlik píše: kakabus> díky za koment, takže by měla za studena znít nějak takto? youtube
Řekl bych,že to je v pohodě.Tyhle starý vzducháče za studena zvoněj a rachtaj jako pitomý(měl jsem GSX600F z roku 1990 a znělo dost podobně).Když se zahřejou,je to o něco lepší
Naposledy editováno 02.08.2014 11:28:44
1 reakcí na tento příspěvek Dobrá rada nad zlato
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Označení pneu v TP Yamaha XJ 600 | tompok76 | 5 | 30.4.2024 v 14:56 tompok76 |
zatuhlý plyn Yamaha XJ 600 | Paja.ml | 1 | 26.3.2024 v 17:13 Destroyer |
Serizeni retezu XJ 600 Yamaha XJ 600 | Rollinman | 24 | 24.3.2024 v 01:57 tompok76 |
Můžu odjet po snížení motorky na ni... [1, 2] Yamaha XJ 600 | H1d30k | 42 | 21.3.2024 v 15:02 H-D82 |
XJ600 - jede na 2 válce [1, 2] Yamaha XJ 600 | Animals21 | 52 | 22.2.2024 v 07:40 Koudy01 |