mažou se válečky primárně, to ano, nicméně část maziva přijde i na o-kroužky aby neztvrdly, nevydrolily se-tudíž aby permanentní náplň zůstala tam, kde má.
Regina
http://www.reginacha...nance/how_to03.shtml
In the O-Ring chains, lubrication is provided by grease sealed in the working area by O-Rings.However, it is still necessary to provide periodic lubrication to the chain. Lubricant between roller and bushings will decrease friction and heat, and will improve the efficiency of the drive, extending chain and sprockets life.
Lubrication also keeps O-Rings in good condition and protects the metallic components from rust and corrosion.
Naposledy editováno 29.07.2014 10:53:36
3 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
Údržba řetězů
Mytí řetězu
Pokud je řetěz silně znečištěn, obzvláště blátem nebo směsí prachu a mazadla, je potřeba řetěz umýt. To platí i před mazáním řetězu, aby nedošlo k rozpuštění nečistot a jejich naplavení mezi pohyblivé části řetězu.
Chemické mytí – Používáme pouze přípravky určené k mytí řetězů, u řetězů BEZ TĚSNÍCÍCH KROUŽKŮ se mohou použít i látky na bázi benzínu nebo petroleje. Po umytí řetězu a jeho vysušení ho bez odkladu namažeme, aby nedošlo ke korozi. NA ŘETĚZY S TĚSNÍCÍMI KROUŽKY SE NESMÍ POUŽÍT LÁTKY NA BÁZI ROPNÝCH PRODUKTŮ (BENZÍN, NAFTA, PETROLEJ). Obecně nelze chemické mytí doporučit, zejména z důvodu možnosti vzniku vodíkové křehkosti materiálu řetězu (a následné roztržení řetězu) vlivem agresivních rozpouštědel. Při použití chemických přípravků dochází také k vysoušení těsnících kroužků a následně k jejich poškození. Pro očištění zamaštěného řetězu je ze strany ČZ doporučováno mechanické očištění hadrem nebo papírem.
Nechemické mytí – Zejména pro odstranění nečistot jako bláto nebo písek. Používá se například tlaková voda (může být se saponátem). U řetězů bez těsnících kroužků lze použít i parní čističe nebo drátěné kartáče. Při mytí netěsněného řetězu je nutné urychlit sušení (zvýšením teploty, vyfoukání stlačeným vzduchem…) a následné promazání, aby nedošlo ke korozi. Na mytí řetězů těsněných gumovými kroužky nepoužívámě agesivní prostředky a vyvarujeme se teplot větších než 100°C.
Mazání řetězu
Mazání řetězu je jedním ze základních faktorů ovlivňující životnost řetězu. Řetěz je vhodné pravidelně bez odkladů domazávat, zvláště u řetězů netěsněných. Zejména při provozu v terénu se doporučuje před každou vyjížďkou řetěz namazat. Správně namazaný řetěz při nabíhání na řetězová kola a průchodu přes vodítka nechrastí a nepíská. U řetězů s těsnícími kroužky je situace podobná, zde je možno přítomnost maziva kontrolovat na těsnících kroužcích.
Netěsněné řetězy – Nejdůležitějším mazacím bodem u těchto druhů řetězů je kloub – prostor mezi čepem a pouzdrem. Proto na mazání tohoto místa záleží ve velké míře životnost řetězu. Mazadlo se u těchto řetězů aplikuje mezi vnější a vnitřní destičky (zateče do kloubu) a neméně důležitá je aplikace mazadla pod váleček. Správné namazání válečku je důležité zejména pro správné odvalování po zubech řetězového kola. Postup mazání ukazují obrázky níže.
Těsněné řetězy – Tyto řetězy mají pro mazání kloubu trvalou náplň mazacího tuku. Aby nedošlo k vytečení tuku z kloubu, je řetěz osazen těsnícími kroužky, které zároveň chrání kloub před vnějšími nečistotami. Tyto kroužky jsou umístěny mezi vnějšími a vnitřními destičkami. Z vnitřní strany jsou sice mazané tukem z kloubu, nicméně ze strany vnější na ně působí nepříznivé vlivy jako voda, prach nebo sluneční záření. Aby nedošlo k poškození a předčasnému opotřebení těsnících kroužků, je nutné kroužky domazávat. Na kroužky se zpravidla aplikuje maziva více, aby došlo k promazání po celém obvodu kroužku. Důležitá je také aplikace mazadla pod váleček. Správné namazání válečku je důležité zejména pro správné odvalování po zubech řetězového kola.
P.S. Mám petrolej a Lídl čistič
fockewulf píše: a proč to budu jako magor máchat v převoďáku, když sprej na řetěz zanese mazivo tam, kam má, těkavé složky se odpaří a mám to bez námahy a když neprší, tak na 1000km bez problému namazané.
Já se chystám po vystříkaní maziva přejít na elaskon, jsou na to jen samé kladné reference.
Budu hádat-třeba že to doporučuje výrobce?? Pro mě za mě si dej třeba celaskon. Kladné reference byly i na DDT.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Piwell píše: Rovněž si myslim, že E85 asi nebude to pravé - je v tom cca 15% naturalu, ale hlavně jsem kdysi četl v článku ohledně problematiky E85, že je právě poměrně agresivní ke gumovým těsněním, ke starým korkovým těsněním údajně extrémě agresivní.
Pokud tam je gumove tesneni, ktere je trvale ,,namocene,, v oleji, tak mu cca 10 sekundove vycisteni cimkoliv nemuze nijak zaskodit. Bude to z nejakeho odolneho materialu.
Naposledy editováno 29.07.2014 10:52:36
assassin píše: tak hlavne ten blabol o tom kde dochazi k nejvetsimu treni... mel by radit ohledne toho jak tahat za heft, to mu jde, ale do techniky bych se v jeho pripade moc nepoustel... nevidim od nej podobne blaboly poprve...
K tomu neni co dodat.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Creck píše: Pokud tam je gumove tesneni, ktere je trvale ,,namocene,, v oleji, tak mu cca 10 sekundove vycisteni cimkoliv nemuze nijak zaskodit. Bude to z nejakeho odolneho materialu.
No asi jo. Když si čichneš k čistidlu řetězu ve spreji, taky je dozajista plný rozpouštědel a asi jde o to, že ke kroužkům agresivní budou, ale budou působit jen velmi krátkou dobu. Já nevim. Kolem čištění a mazání řetězu je vždycky spousta vášnivých debat, názory na čištění bývají dosti protichůdné, dokonce i společnosti zabývající se touto problematikou "nemluví" vždy stejně ...
Piwell píše: No asi jo. Když si čichneš k čistidlu řetězu ve spreji, taky je dozajista plný rozpouštědel a asi jde o to, že ke kroužkům agresivní budou, ale budou působit jen velmi krátkou dobu. Já nevim. Kolem čištění a mazání řetězu je vždycky spousta vášnivých debat, názory na čištění bývají dosti protichůdné, dokonce i společnosti zabývající se touto problematikou "nemluví" vždy stejně ...
proto bych se řídil tím, co o mazání a čištění píše výrobce řetězů...
assassin píše: protoze valecky se o rozetu netrou - dosednou plocha na plochu a tre se vnitrni stena valecku o cep retezu - uvnitr toho valecku je mazivo a okrouzky to utesnuji. podle me jde tedy o to mit namazane okrouzky aby se trenim neporusily a mazivo se nedostalo ven.
to uz se vic trou ty boky clanku o rozetu - pokud retez nenabiha uplne presne, nez valecek vs rozeta. ostatne na kontaktnich plochach rozety obvykle zadne mazivo neni po par km...
Taky nemas uplne pravdu, ten valecek co doseda na rozetu neni jeste tesneni a tam se ma davat to mazivo. Viz obrazek
1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
fockewulf píše: Je pěkné, že si zahýkali jací jsou na m.cz blbci a půjdou zatáčet nohama a mazat hlavně o kroužky
a pokud nejezdi Brno pod 20, tak jedine na cestovnich gumach nafoukanych na 2.9, protze ty gumy zvladnou vic, nez jezdec.
1 reakcí na tento příspěvek Pepa Sršen radí!!!
Jinak já řetěz čistím čističem,ale netvrdím že petrolej je špatná at si každý dělá co chce.
Naposledy editováno 29.07.2014 15:36:44
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
SLEEPER píše: a pokud nejezdi Brno pod 20, tak jedine na cestovnich gumach nafoukanych na 2.9, protze ty gumy zvladnou vic, nez jezdec.
Neni to tak dávno co Brno jezdil Abrahám na sérivoý CBR 1000 za 2.14 na supercorsách na předepsaných tlacích tak to zas taková blbost nebude.
A pokud vim tak ten Sršňův výrok směřoval na používání předepsaných tlaků na silnici a o směsi nic neřikal.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Za dalsi nikdy nebudu verit tomu, ze by nejaky zavodnik a kdo zavodnik GP, tyto gumy nafoukal na 2.9.
Osobne mam vyzkousene homologovane sportovni gumy Bridge S20, kt. na dromu vydrzi 4-5 ostrych kol, nez se prehreji a se zrychlovanim je finito (cas nevim, pac jsem jel na verejnych jizdach). Proto se musim smat nad jeho vyrokem (co zaznel v motoskole na dromu, nemluvim o FB), ze na 2:20 staci cestovky.
"Pepe" vsem prokaze velkou laskavost, kdyz prestane "vyucovat" okruhovou jizdu a hlavne prestane tyto moudra cpat nezkusenym lidem do hlavy.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
SLEEPER píše: Perkelnik> Ty koukam vubec nevis, o cem mluvis. Jednak seriovy faros jezdi Brno klidne pod 10 a supercorsy (tedy Pirelli SC1/2/3) uz jsou okruhove pneumatiky.
Za dalsi nikdy nebudu verit tomu, ze by nejaky zavodnik a kdo zavodnik GP, tyto gumy nafoukal na 2.9.
Nevim, na okruhu jsem nikdy nebyl Ja měl právě za to, že SC homologaci maji, teď koukám že jsem se splet. Jinak jezdil to pod 2:14, přesný časy nevim.
Ten čas na S20 ani neodhadneš? A jakej čas je reálnej na cestovně-sportovní gumě? Jak řikám, nemam o tom páru tak se rád nechám poučit
lukyky píše: Nemáte dojem že to zbytečně hrotíte?? Je to jen rada,řídit se podle ní můžete,nebo se na ní můžete vy**at.A ne tady rozebírat každy podělaný písmeno co Pepa napsal,jen aby jste si dokázali že jste větší frajeři jak on a že to umíte líp a levnějc.Kdo čte jeho profil na fb jen aby tady potom mohl řešit takovy sračky,tak stači kliknout..... UŽ SE MI NELÍBÍ
Jinak já řetěz čistím čističem,ale netvrdím že petrolej je špatná at si každý dělá co chce.
Co naděláš, je branej za celebritu - jsou mraky lidí co k němu vzhlíží a tak se logicky dostane na přetřes i píčovina - pokud ji vypustí. Uznávám ho jako jezdce - pro mne bez diskuze - ale to neznamená že sežeru vše co mi předhodí...řekl bych, že pozice kterou si jistě zaslouženě vybudoval s sebou nese i určitou zodpovědnost, nemlít nesmysly. Zodpovědnost k tupejm ovcím které má každa "celebrita" zvlast jestliže to podáva jako okenko plne rad.
Naposledy editováno 29.07.2014 16:49:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Perkelnik píše: Nevim, na okruhu jsem nikdy nebyl Ja měl právě za to, že SC homologaci maji, teď koukám že jsem se splet. Jinak jezdil to pod 2:14, přesný časy nevim.
Ten čas na S20 ani neodhadneš? A jakej čas je reálnej na cestovně-sportovní gumě? Jak řikám, nemam o tom páru tak se rád nechám poučit
Mne to bylo jasny, ze nebyl. Pokud je tva zivotni idea nic si neoverit a slepe verit druhym, navic jeste jejich nazory obhajovat, tak GL.
Popravde uz nemam chut nikomu radit, ci poucovat ho. Stejne se tu pak najde nejaky zaslepenec -neumel, co zacne o necem pochybovat a na to ja nemam naladu.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Tim chci rict, ze zkusenej biker s citem, dokaze zaject na vetsich slupkach, nez "nétakdobrej" bajker na zavodnich gumach, ktery i pri case 30+ jezdi na jejich limitu, byt maj potencial daleko niz...Neumi ject tak plynule a s citem a dela v daleko pomalejsim tempu vic chyb, ktery ty gumy zenou na limit...
A tak, kdyz pak srsen rika tyhle moudra verejne na fb o homogumach a tlacich, dostava potencialne dost lidi, ktery to udelaj "protozeSRSENrikal" do pruseru, pac on na to má ruce, ale drtiva vetsina ostatnich uz ne...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Pepa Sršen radí!!!
Aspon probehne selekce idiotu.... Mne se na nem prave libi, ze umi rict svuj nazor bez okolku, bez omacky a bez ruznejch upozorneni jak pro dementy, at to doma nezkousej a podobne, kdyz clovek cumi na TV....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Okruhová sezóna 2024 :-) [1 ... 1195, 1196] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Triumph Daytona 67... | Ozzy_ | 35856 | Včera v 17:47 Kamikadze-Ace |
Výroba karbonových dílů [1, 2] Suzuki GSX-R 1000 | BlackSabbath | 48 | Včera v 08:07 Rolda89 |
Kotouče na okruh gsxr1000 K9 Suzuki GSX-R 1000 | koda5 | 10 | 26.4.2024 v 12:34 psenap |
EWC 2024, 2023, 2022 24h Le Mans, ... [1 ... 19, 20] Yamaha YZF-R1, Suzuki GSX-R 1000, Honda CBR 1000RR F... | Ariete | 599 | 24.4.2024 v 23:12 Ariete |
Katalyzátor + homologované výfuky Suzuki GSX-R 1000 | Baca13 | 2 | 25.3.2024 v 11:45 Gahan37 |