Auta starší šesti let budou muset podle EU na STK každý rok
Pokud máte doma auto starší šesti let, teď vás určitě nepotěšíme:
Evropská unie nařídila, aby takto stará auta byla podrobena Státní technické kontrole (STK) každý rok.
Majitelé aut starších šesti let budou muset v zemích Evropské unie na technickou kontrolu každý rok, nikoli jednou za dva roky jako nyní. Počítá s tím návrh nové směrnice Evropské unie, o které píše portál Europolitics.
Návrh v pátek představil eurokomisař pro dopravu Siim Kallas. Nová směrnice, která se vztahuje také na motocykly a skútry, by měla platit od roku 2016.
Návrh počítá s první kontrolou nových vozů po čtyřech letech. Další kontrola má být za dva roky. To odpovídá současné praxi v Česku. Poté se ale dvouletý interval má nově zkrátit na rok.
Komisař Kallas návrh podpořil statistickými údaji, podle kterých připraví ročně technické závady na autech v unii o život dvě tisícovky lidí.
Směrnice také sjednocuje technické kontroly. Určuje, co má být kontrolováno a stanoví jednotné hodnocení.
Nová norma obsahuje povinnost zaznamenávat při kontrole počet ujetých kilometrů. Toto opatření má omezit machinace s tachometry při prodeji ojetých vozů. Evropská komise ve zprávě ke směrnici píše, že podle různých odhadů v unii jezdí pět až 12 procent aut s přetočenými tachometry.
Komisař Kallas v pátek oznámil, že jeho komisariát chce propojit registry technických kontrol v jednotlivých státech.
Unijní státy dostanou dva roky na to, aby nová pravidla zavedly do svých zákonů.
Policie bude po nehodách odebírat techničák! Auta budou muset na kontrolu
Dopravní policie chce bezprostředně po vážných nehodách odebírat malé technické průkazy. Havarovaná vozidla by tak po opravě musela před návratem do provozu projít prohlídkou na stanicích technické kontroly (STK).
Ministerstvo dopravy záměr policie podporuje. "Po nějaké těžší havárii by vozidlo mělo projít znovu technickou kontrolou," uvedl mluvčí úřadu Martin Novák. Informovala o tom ČT24.
Podle ředitele dopravní policie Tomáše Lercha to může zajistit, aby se na silnice vracela technicky způsobilá auta. Po nekvalitní opravě totiž auta technickou kontrolou neprojdou. „Ten systém bude nutit provozovatele k tomu, aby svá vozidla dali do pořádku,"
STK má zbrusu nová pravidla!
Řidiče mířící s vozidlem na STK čeká řada novinek. Nově tam totiž mohou jet až po emisní kontrole, auto musí být také krásně čisté. Nových pravidel je mnohem více...
Od 1. května je platná novela vyhlášky, která upravila postupy při kontrolách aut. Změny na technické má na svědomí EU, se kterou se sjednocují všechny členské státy.
Desatero, bez kterého na STK nevyrážejte:
1. EMISE – Emisní prohlídku je nutné absolvovat ještě před samotnou STK.
2. ÚKLID - Bez čistého auta na STK nejezděte, ke kontrole vás totiž nepustí.
3. POKLICE - Pokud máte na kolech připevněné poklice, musíte je před technickou všechny odmontovat.
4. TAŽNÉ ZAŘÍZENÍ - Jestliže vaše tažné zařízení drží jen z "dobré vůle“, nepočítejte s tím, že kontrolu bez problémů zvládnete.
5. KAPALINY - Z auta rozhodně nesmí unikat žádné provozní hmoty. Podle vyhlášky by vás s takovým vozem do prostor STK ani nepustili, podle ní je totiž zakázáno jakékoliv znečištění pracoviště od vozu.
6. DOKLADY – Každý musí být na technickou vybaven velkým technickým průkazem a dokladem o měření emisí. Majitelé aut, která jsou mladší roku 2002, budou muset technikům předložit navíc i výrobní štítek vozidla. Bez něj dostanou technickou maximálně na jeden měsíc.
7. ÚLEVA SE ZTMAVENÝMI SKLY - Řidiči s tmavými skly si ještě na chvíli mohou oddychnout. Prověřování propustnosti ztmavených skel se totiž na nějakou dobu odkládá. Zatím totiž nebyl schválen testovací přístroj.
8. CENA – Ačkoliv se toho mění hodně a prohlídky budou náročnější, cena pro řidiče se zatím měnit nebude.
9. TRPĚLIVOST – Na STK si připravte také pevné nervy. Prohlídky vozidel budou trvat déle, než ty původní.
10. NAŘÍZENÍ POLICIE – Novinkou je také možnost policie poslat řidiče po silniční kontrole přímo na technickou. Navíc cesta do stanice a zpět nesmí překročit 8 kilometrů.
"Úkony jsou nové, seřazené v úplně jiné logice, nemají návaznost, takže to je trošku problém, že se všechno musíme učit znova," uvedl Jiří Rejmon, šéf Profesní komory STK .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
Představa, že jsou nějaké předpisy technické, kterými se řídí automobilky, jsou uplně k smíchu. V reálu co se rozhodne fabrika zrovna udělat a sjede z pásu, to se nějak musí dostat do předpisu a vymyslet, jak na to ohnout homologace, aby je to dostalo. Objevily se tu dojezdové rezervy a v některých modelech ani ty už nejsou, nevyměňovací xenony, nalepovací spzky a tak dále, a předpisy se poslušně upravily jak si automobilky pískly. Svět se točí kolem automobilek a ne naopak. Když se škodovka a pár dalších ze dne na den rozhodne, že nová auta bude dělat např. s 3 kolama a vychrlí jich tisíce denně, můžou jen zákonodárci vyvěsit bílý praporek a říct ok, jeďte.
A blbý řadový policista do toho nemá co pindat a už vůbec ne mít nějaká podezření! Jseš si jist, že každý policista v ČR zná všechny kombinace vozidel výrobce - model - ročník - jejich varianty všeho na světě? OK držme se při zemi, klidně byť jen dnes jezdících škodovek? Dokonce i na technické když se přijelo s tehdy novou služební škodovkou, technik vyskakoval jak čertík z krabičky co tam je za kola (to co tam Škodovka namontovala milý pane, podívejte do techničáku).
Na technickou běžně jezdíš s velkým techničákem, u aut mám navíc typový list ke kolům, na mašině homologace výfuku. Defakto se dá zkontrolovat jen jestli je to tam namontované a má homologace, STK musí věřit tomu, že se tak daný model dělal nebo je to OK. Za jízdy u sebe samozřejmě ani velký techničák, ani typovéí listy nemáš. Bez toho policista ani nezkontroluje, jestli tam máš správný rozměr kol
A představa, že policista takhle okem od silnice pozná např. účinnost brzd, což se dělá na lince, je také k smíchu. Suma sumarum, je to fraška celé.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
dj_hroch píše: Morfyn> Na STK se můžeš aspoň časově připravit. Cokoliv ostatní je nepřípustná buzerace Jakékoliv posílání na stk, které je už i teď, by mělo být plně hrazeno včetně tučných náhrad za ušlý zisk živnostníkům a s oficiální omluvenkou zaměstnancům... Aby si to ti volové pro příště rozmysleli.
Jsem pro náhrady za ušlý zisk a omluvenku pro zaměstnance, který se kvůli buzeraci nemohl dostavit do zaměstnání... Ale pouze v případě, že by STK nenašla nebezpečné závady, jinak je to náš boj, že jezdíme v/na nebezpečném chchrlu...
Jen by mě zajímalo jak chtějí třeba na STK na moto kontrolovat tlumiče a brzdy, tudíž to nejdůležitější co tě drží na silnici... Hlavně, že máme funkční homo světla a blinkry a předepsaný rozměr pneu a homo výfuky a lékárničku... Prostě STK na moto je opravdu jen buzerace, protože nezjistí nic podstatného, když nemají ani jak... A sposta z nás má moto jako koníčka tudíž špígl nýgl a sami se nechcem rozbít... U aut to vidím jinak, je to jen spotřebák na kterej každej prdí a dokud to jede a občas i zastaví tak jezdí furt, pokud člověk nemá zrovna nějakou super káru...
Ohledně těch homologací ale jde o to, že ani stk, ani kolikrát nikdo neví, cos měl přesně za výbavu na autě a co máš mít. Nejde moc zjistit co je origo a co ne, i samotný velký techničák pochází z generací aut na silnici XX let zpět a dnes je svět uplně jinde s jinou vybaveností. Ani "technik" polda prostě nemůže vědět, jestli to křídlo co máš na autě a ten výfuk co máš na autě tam má být nebo ne. Nebo jinak, jestli tam může být. A už vůbec ne komponenty mnoha výrobců, mnoha typů a mnoha kombinací. Je tak jednoduší mrknout ano, je tu značka a typové číslo, asi to je ok a jít dál. Ano, když dochází k excesům typu E na každé blbé odrazce, to je taky dost ad absurdum. Nebo naopak, čínani rádi vyrazí cokoliv na cokoliv, E v kolečku jim hlavu neukousne
Jinak jsem rozhodně proti tomu, aby se policistům dávaly nesmyslně další a další pravomoce, protože stejně to nejsou kvalifikovaní školení technici a stejně toho leda zneužijí. Dej dítěti pendrek, paragraf a bude si hrát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
dj_hroch píše: dewwil> Jedinkrát jsem zažil, že mě technik nechal najet na linku, byla to prdel slalom mezi těma jamama tam, mašinu na stojan a cukal s kde čím co se dalo od řízení přes vidle jestli tam nejsou olejové kroužky po kyvku, přepáčko, řeťaz i stav vzorku a úhel světla. Kontroloval snad všechny možné vůle co jsou a ještě důkladněji než kdyby tu vránu odemne chtěl koupit
Jj, třeba byl svědomitej Já přijedu na STK, mám nahozený seriový výfuky, aby neprudili, nový gumy(kvůli profilu na zadku, jinak jezdím vyšší), lékárničku a jediný co mi řekl, bylo: Ty voe, máš to nějaký tichý.... Na gumy se ani nekouknul a se slovy: Lékárničku máš určitě pod sedačkou... mi tam lípnul samolepku a za 5min. jsem byl venku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
Tomes_ta píše: Yura> Ja jezdim denně a ne zrovna málo, a asi mi dá každej za ravdu že spousta lidí by měla dávno řidičák vrátit, a spousta by ho vůbec neměla dostat. Neřikam že jsem nějakej extra šofer ale co denně potkávám na silnicích, to je hrůza. Holt trend dnešní doby... v 15ti občanku, v 18ti řidičák.... Vim že to tak je ale nelíbí se mi to. To jen tak trochu od tématu. Z těch nových podmínek vůbec nemám radost, ale nějakáý vraky ze silnic zase ubudou, jen my budem plati jak mourovatý... čím dál víc
kámo roky v tom nejsou,dnes magor v novým superbu v křižovatce se vetřel přede mne tak na jeden metr,brzdil sem očima,dobrzdil sem to až vedle jeho vozidla na úrovni dveří spolujezce,něco sem mu řekl- mávnul rukou něco ať držím tlamu,alepak jel jak posraný...chlap tak mích roků + - 58let...je to o lidech....arogance....1 reakcí na tento příspěvek Co se chystá na STK
Taky ty kecy, že chtejí omladit vozoví park ČR přece si nebudu kupovat funglovku na ježdění do práce mam teď Citroena C5 03 rok a už tekhle jsem nasranej když mi to nějakej kokot omlátí dveřma na parkovišti a ještě aby jsme si kupovaly nový auta nedej na to že ročně najezdim kolem 30-40 tis. to bych za 5 let měl po funglovce a byla by to olítana jebka.
Škoda ze rozčilovat až to zavedou tak budu asi jezdit na koni
Můžou za to zelení teroristi co tak leda šlapou, mají jakési své teorie o zeleném ráji bez dopravy. Akorát se ten ráj nějak zcela míjí realitou. Bohužel se ti kokoti chystají provést takový ráj na zemi i s Brnem Pak že cestování v čase neexistuje, rovnou do středověku
1 reakcí na tento příspěvek Co se chystá na STK
Jediný smysl tohohle blbystánu tu je zkoušet odolávat co nejdýl to půjde, sbírat kontakty jinam. Až tě to v nějakém kritickém bodu nasere přespříliš, tak konečně zamávat šátečkem, nazdar a žít si v nějaké hezčí zemi, která si daně aspoň zaslouží. Tu to nemá smysl, jinak každá ušetřená a státu neodevzdaná koruna je dobrá koruna
2 reakcí na tento příspěvek Co se chystá na STK
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
Každá koruna, kterou vidíš, je nelogicky daněná z daní z příjmu. Ta je dokonce uplně na drzovku počítána i z toho, co jsi odvedl na pojištění, což byla je další daň. Každé její otočení ji obere opět o daň, byť už byla zdaněná dvakrát. Těmi již několikrát zdaněnými penězi platíš zboží, které má minimální cenu, ale je na něj napálená spotřební daň. Z této daně je následně počítáno DPH - kolikátá iterace daně z daně to už byla?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
1 reakcí na tento příspěvek Co se chystá na STK
Technická kontrola vozidla každý rok je sice běžná ve většině západních zemí Evropy, nicméně se zapomíná na pravidelné prohlídky v autorizovaném servisu dané značky. Zákon o provozu na pozemních komunikacích u nás jasně stanovuje, že každý provozovatel je povinen dbát řádně o údržbu vozidla dle pokynů výrobce. Tedy pokud by se kontrolovalo dodržování servisu dle servisní knížky bylo by to přínosnější než projetí bezdemontážní kontrolní linky STK.
Odebírání OTP po nehodě je taky standard, který u nás chybí, na kterém si mastí kapsu crash hunteři a odnáší to napálení kupci aut, které jsou složený jak puzzle z několika vraků nebo původní majitel, kterému vrátí zpět řádně zakytovaný a nalakovaný paskvil .
Jezdit po silnici není právo, ale možnost a pokud se na silnici vydám souhlasím s tím, že dodržím základní pravidla tak abych neohrožoval ostatní účastníky jak přímo technickým stavem vozidla tedy jízdních vlastností tak například zvýšenými emisemi.
Takže ze mne žádný vrůšo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
homat píše: asi budu jeden z mála komu to nebude vadit, tedy to, že co se pohybuje na silnici musí být 100% funkční a v odpovídajícím stavu. Na druhou stranu se vytlouká klín klínem, protože spoustu věcí by se dalo řešit s již platnými zákony.
Technická kontrola vozidla každý rok je sice běžná ve většině západních zemí Evropy, nicméně se zapomíná na pravidelné prohlídky v autorizovaném servisu dané značky. Zákon o provozu na pozemních komunikacích u nás jasně stanovuje, že každý provozovatel je povinen dbát řádně o údržbu vozidla dle pokynů výrobce. Tedy pokud by se kontrolovalo dodržování servisu dle servisní knížky bylo by to přínosnější než projetí bezdemontážní kontrolní linky STK.
Odebírání OTP po nehodě je taky standard, který u nás chybí, na kterém si mastí kapsu crash hunteři a odnáší to napálení kupci aut, které jsou složený jak puzzle z několika vraků nebo původní majitel, kterému vrátí zpět řádně zakytovaný a nalakovaný paskvil .
Jezdit po silnici není právo, ale možnost a pokud se na silnici vydám souhlasím s tím, že dodržím základní pravidla tak abych neohrožoval ostatní účastníky jak přímo technickým stavem vozidla tedy jízdních vlastností tak například zvýšenými emisemi.
Takže ze mne žádný vrůšo
ve většině západních zemí? hlavně že německá DEKRA ten návrh poslala doprdele a v USA nic takového neexistuje....jo vybrat oc nejvíc peněz od řidičů,o to tady už dlouho jde,viz naše dálniční známka která je nejdražší v evropě když se vezme v uvahu mizerný stav dalnic a malý počet km dálniční sítě
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
Pár příkladů:
Anglie - MOT - od 3 let každý rok
Holandsko - APK - od 3 let každý rok
Rakousko - po 5 letech každý rok
Finsko - Määräaikaiskatsastus - po 5 letech každý rok
IRSKO - NCT - každý rok
Švédsko - po 5 letech každý rok
Krom toho platí to i na východ třeba v Bulharsku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Co se chystá na STK
homat píše: blackmamba12345> západních zemí Evropy, Amerika není v Evropě.
Pár příkladů:
Anglie - MOT - od 3 let každý rok
Holandsko - APK - od 3 let každý rok
Rakousko - po 5 letech každý rok
Finsko - Määräaikaiskatsastus - po 5 letech každý rok
IRSKO - NCT - každý rok
Švédsko - po 5 letech každý rok
Krom toho platí to i na východ třeba v Bulharsku