paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jak na ni nejlíp?
Ahoj piloti,

nedávno jsem začal na moto a jako první motorka mi přišla do ruky CBF 1000 v ABS verzi. Nechci tu rešit moto pro začátečníka a správnost volby, ale rovnou konkrétní typ.

Protože je to moje první motorka a po 12ti letech za volantem mám návyky z plechovky, chtěl bych se vás, majitelů CBFek, zeptat, jaky je optimální styl jízdy na tomhle typu. Je mi jasné že univerzální rešení není. Nejsem žádnej střelec, proto jsem si vybral cestovku, kvůli delším cestám. Zajímá mě hlavně, jaký rozsah otáček je pro tuhle holku ideální, a pod co už by se na kvalt jít nemělo. Co ji hoši z Hondy sebrali na rychlosti, dodali na krouťáku a tak táhne dobře i pod 3 tisíce. Ale protože jsem byl zvyklí z auta moc netočit, mám teď takový divný pocit.

Existuje něco jako zdravý rozsah otáček pro 4T/4V? Například: "Hele, mladej, drž to od 4-6ti, jinak tomu dáváš pěkně na prdel?"

Začínám, to je celý :)

1 reakcí na tento příspěvek Jak na ni nejlíp?

27.6.2014 v 15:33 | Nahoru | #1
podladěný litrový 4v snese hodně...ale pod 3 tisíce bych ji netrápil

ideální jsou nižší střední až střední otáčky = 5-8 tisíc

Jak na ni nejlíp?

27.6.2014 v 15:34 | Nahoru | #2
ono je to hodně o citu, ale mě nedělá problém jezdit po rovince kolem 2 tis otáček, když jedu kochačku, jinak normálně jezdím od 3 tis do 7 tis, víc to nemá u mé motorky smysl tahat, krouťák si to přebere

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ni nejlíp?

27.6.2014 v 15:38 | Nahoru | #3
mariano> S pojmem nižší střední a střední v tom mám trochu bordel, protože v případě CBF je 10tisíc maximum, pak je tam omezovač. Osobně mi přijde, že od 3k to vše pobírá v pohodě na 5ku se dá jezdit 60kou

Jak na ni nejlíp?

27.6.2014 v 15:42 | Nahoru | #4
jezdi podle sluchu a citu, jestli motor cuka, skube, mas nizke otacky abys to nepretocil tak to ti pohlida omezovac

Jak na ni nejlíp?

27.6.2014 v 15:50 | Nahoru | #5
Cbfko snese hodně,nad 3tisíce asi idealní otáčky. To jsem jezdil v Alpách 3kufry +batoh a spotřeba tak 5.5 . Najel jsem na ní skoro 50tis km s jedinou závadou (altík)jinak nic..

Jak na ni nejlíp?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2014 v 16:00 | Nahoru | #6
Ahoj. Mam na tomhle CBFku nahrkáno 60 tisíc km. Nejsem teda žádný super jezdec, ale o řízení CBFka něco málo vím. Co se týče otáček, tak je smysluplné cokoliv od 2tisíc. Mezi dvěma až třema tisíci zatahuje plynule bez nějakých protestů a hlavně pokud nemáš cit v ruce, tak pojedeš bez škubání. Kolem čtyřech tisíc začíná CBFka jít docela 'vztekle' za plynem. Kolem šesti už se tváří opravdu dravě. Takže podle mně, jestli nejsi vyježděný, jezdi v nižších otáčkách. CBFku je to úplně fuk a ty nepojedeš jak při záchvatu. Když budeš mít potřebu spěchat, tak ji vytáčej, ale počítej s tím, že tě třeba rozhodí hrbol na silnici, ty pohneš zápěstím a ta akcelerace je u CBF někdy až přeqapivě velká. Stejně tak i naopak dokáže hodně přibrzdit motorem. Na to všecko ale dojdeš sám. Jezdi hlavně tak, abys věděl, že máš vše pod kontrolou a měl dobrý pocit. U CBFka jsem měl vždycky dojem, že je tý motorce úplně jedno, co s ní děláš. Jo a jak čtu výše, tak altík mi taky odešel v 60ti tisících. A vodní pumpa v 50ti... Podle US webu typické. Ještě s ŘJ.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ni nejlíp?

Skvělá odpověď, děkuji! 27.6.2014 v 16:01 | Nahoru | #7

DrakCZ píše: mariano> S pojmem nižší střední a střední v tom mám trochu bordel, protože v případě CBF je 10tisíc maximum, pak je tam omezovač. Osobně mi přijde, že od 3k to vše pobírá v pohodě na 5ku se dá jezdit 60kou



takže...nejezdíš dýzlem

necelých tisíc otáček je volnoběh, použitelné otáčky začínají mezi 2 a 3 tisíci (záleží na palivové mapě, laďácích, filtru, konkrétním motoru, atp.) pak jsou provozní otáčky - cca 3-10 tisíc. prostředek těhle provozních otáček je 6,5...takže tam je asi ideál jezdit. jenže s motorkou - vyjma dálničních přesunů, kvůli kterým spousta z nás raději sedne do auta, jezdíš zatáčky, podřazuješ, řadíš, ubíráš, přidáváš, atp.
takže když se kocháš, musíš mít rezervu nahoru i dolu, abys zareagoval rychle bez podřazení a motorka se sebrala...to pod 4 tisíce otáček nemáš ani na zrychlení ani na brždění motorem. ano, courání po magistrále na pankráci se asi dá jet na pětku 60 km/h, ale takových silnic moc není.

omezovač je na 10? myslel jsem, že tam začíná "červené" a omezovač je mezi 10,5 a 11...možná se pletu, na cbf 1000 jsem se jen párkrát projel.
radši bych točil 6 než 2 - celý hnací řetězec pak běží jemněji. a to se raději vozím "na krouťáku" než na výkonu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak na ni nejlíp?

27.6.2014 v 18:21 | Nahoru | #8
mariano> právě na CBF je motor, který se chová spíš jako elektromotor. Ve dvou a půl tisících zrychluje i brzdí motorem. Je to takový divný projev. Tak jak píšu výše, jsem učil na CBF manželku a ta teď na tom lítá jak ďábel . Po pár stovkách km si zvykla na práci s plynem a teď řadí výš a výš.

Jak na ni nejlíp?

27.6.2014 v 20:46 | Nahoru | #9
možná by to chtělo víc jezdit a méně o tom přemýšlet...

Jak na ni nejlíp?

27.6.2014 v 22:13 | Nahoru | #10
Jestli nepoznáš podle zvukta odpovědi motoru nic ,cobyti priblížilo co se vevnitř děje tak to ti bohužel nikdo nenauči.

(reakce na) Jak na ni nejlíp?

28.6.2014 v 12:51 | Nahoru | #11

gtrcbf píše: mariano> právě na CBF je motor, který se chová spíš jako elektromotor. Ve dvou a půl tisících zrychluje i brzdí motorem. Je to takový divný projev. Tak jak píšu výše, jsem učil na CBF manželku a ta teď na tom lítá jak ďábel . Po pár stovkách km si zvykla na práci s plynem a teď řadí výš a výš.



nepřišlo mi.
v nízkých otáčkách mělo cbf měkčí projev než h9 (ale já měl oba h9 odladěný a dole trochu tvrdší a cukavější), ale brždění motorem pod 7 tisíc bylo jen přibržďování

Jak na ni nejlíp?

10.7.2014 v 11:23 | Nahoru | #12
Min kecat vic jezdit? Neboj se, jezdim...ale to neznamena, ze se nezeptam ostatnich.

Me totiz pocitove prijde, ze jet za tri na 2,5tisice a vys ta motorka proste v pohode zvlada. Ale na druhou stranu si rikam, jestli motor nedostava solidne na zadek. To je cely.

Brzdeni motorem kolem 3k otacek na CBFku je hodne efektivni, na dvojku mozna stejne jako zadni brzda.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 29.4.2024 v 15:42 Bubo32
Honda CBF 1000 servo vyfuku Honda CBF 1000 Bubo32 9 22.4.2024 v 18:25 Malp
sena 50s Honda CBF 1000 Krtek215 17 10.4.2024 v 14:31 Luba007
Přepínání celkových a denních kilom... Honda CBF 1000 CBF1000ABS 2 27.3.2024 v 00:23 CBF1000ABS
Honda CBF 1000 Honda CBF 1000 Bubo32 15 23.3.2024 v 23:00 kalous72


TOPlist