Nová guma na silnici neklouže jako na ledu Pokud hned po zahřátí (několika km)nenaklopíš v nějaké táhlé rychlé zatáčce mašinu tak že by ses z ničeho nic dostal až ke kraji gumy kde jsi ji zatím neojel tak se snad ani nemůže nic stát
Chce to nebejt připosranej,jet tak nějak normálně aby se pneu zahřála a náklony zvětšovat postupně....což u tebe když začínáš pujde vlastně naprosto přirozeně.Horší kdybys byl nějakej střelec přezul a po 4-5ti km vletěl s novou gumou do zatáčky tak jak jsi byl zvyklej.
Tam by to průserem zavánělo,ale ty nic neřeš a normálně bez obav jezdi.Když nebudeš hned při první jízdě na té gumě zkoušet kam až posuneš svoje limity pak se není čeho obávat
Ferda22 píše: No já nevím... Prvních pár metrů bych se rozjel radši opravdu z lehka... Moje první nová guma byla na NTV 650, což není nic silnýho a při vyjíždění od servisu jsem hodil highsidera jako kráva. A to jsem se rozjížděl úplně normálně. Naštěstí jsem to ustál, ale zesranej jsem byl až dom.
Teď to dělám tak, že prvních cca 20km dávám bacha na tyhle rozjezdy do zatáček a kruháče a pak postupně přídávám náklony. Po cca 50km už jezdím normálně.
Já si na jaře pěkně zadriftil na GPZ500, nějak jsem pako zapomněl, že mam vzadu úplně novou pneu a na dvojku jsem řádsky osolil auto přede mnou. Výsledkem byl tak 20 - 25 m dlouhej drift v náklonu, no v tu chvíli ve mně pkně hrklo. Člověk odjezdí léta na velkejch silnejch motorkách a pak ho vyškolí 25 let stará pětistovka ...
Edit: Teda spíš se sám vyškolí na pětistovce ...
Naposledy editováno 26.06.2014 10:48:12
Já Horneta vypínám chcípákem jen proto, že je operativně při prstech. A někdy kůže, na cesty textil, po městě rifle v létě shortky a sandále Je to také jedno.
A na tyhle témy je čas do zimy, teď sevenku jezdí a neřeší chujoviny!
dj_hroch píše: Vren> Zcela vážně je to fakt uplně, ale uplně jedno. A hlavně to dělej pokaždé stejně, ať pak nešpekuluješ proč nejde za boha mašina nastartovat, protože jsi jednou poprve v životě našel, že to má chcípák a vypnul ho tím a pak zapínáš jen klíčkem
Já Horneta vypínám chcípákem jen proto, že je operativně při prstech. A někdy kůže, na cesty textil, po městě rifle v létě shortky a sandále Je to také jedno.
A na tyhle témy je čas do zimy, teď sevenku jezdí a neřeší chujoviny!
Diky. Neresim chujoviny. Chci se k motorce chovat tak, aby me pekne slapala. Ne abych neco posral a pak se mlatil do hlavy a rikal si ze ja pica se nezeptal.
Artepx píše: Vren> kůže nebo textil?
Pravou nebo levou?
t_freedom píše: Nedémonizuj to tolik... při prvních pár metrech to chce lehce s plynem...pouze v tý chvíli máš možnost že se ti to někde zavlní...ale není to nic co by tě shodilo...chce opravdu jen kontrolovat ruku. Jak se jednou na středu odbrousí ta "vymazaná" vrstva z formy, pak už ti kdykoli při náklonu motorka sedí na plošce, která je částečně ubroušená a částečně ještě na stranách není...
Takže pokud budeš opatrnej a z rovný jízdy to hned nevohneš na koleno, nic se neděje...
Líp to napsat a popsat nešlo!
Kdysi, když jsem si rozšiřoval ŘP na neomezenou, mi dokonce majitel autoškoly povídal (týkalo se to H6 se stříkačkou) ať ho chcípám klíčkem, protože když to prej udělám chcípákem, nezastaví se benzínový čerpadlo. Nevím, nicméně jak jsem psal výše - stejně pak na ten klíček musim sahat a otočit s nim, tak proč to s nim rovnou nechcípnout ...
I když já měl při první výměně gumy taky stažený půlky, že bych přeštípnul pětku drát. Měl jsem první motorku, najeto 500km, ucukanej jednovál a během výměny v pneuservisu začalo lejt. Cesta domů jedině přes kruhák s kočičíma hlavama hned 50 metrů od pneuservisu . No a taky jsem nespadnul, prostě první metry s citem, první kilometry s rozumem a pak už jenom postupně nadoraz .
Každopádně takhle ne
Piwell píše: Mě u toho chcípání chcípákem neni jasná jedna věc - zkrátka proč to chcípat chcípákem, když pak stejně musim otočit klíčkem. Chcípákem jsem motorku nikdy nechcípal, teda jo, ale ne schválně.
Kdysi, když jsem si rozšiřoval ŘP na neomezenou, mi dokonce majitel autoškoly povídal (týkalo se to H6 se stříkačkou) ať ho chcípám klíčkem, protože když to prej udělám chcípákem, nezastaví se benzínový čerpadlo. Nevím, nicméně jak jsem psal výše - stejně pak na ten klíček musim sahat a otočit s nim, tak proč to s nim rovnou nechcípnout ...
Přesně tak, proč při každém chcípání a startování dělat dvě věci, když pokaždé stačí jenom otočit klíčkem... Já na chcípák snad nikdy ani nešáhl, s vyjímkou toho, když mi doma někdo vysadí prcka na na motorku a ten mačká na co přijde... To pak málem půlím motor, když to nechce nastartovat...
A k těm gumám, já letos přezouval nové Tourancky a žádné klouzání jsem nepozoroval. Ale je fakt, že ze začátku radši opatrně, byla by škoda s tím hned někde seknout o zem a kazit si dobrý pocit z nových gum.
Naposledy editováno 26.06.2014 13:23:39
miguel323 píše: Perkelnik> Tento specialni prostredek odstranuje separatory,ktere jsou pouzivany pri vyrobe a beze zbytku odstranuje nasledne mastnoty,ktere vznikaji a eventuelne se jeste uvolni z plastu a podobny materialu,takze pozor...neni chemikalie,jako chemikalie....To jen abys vedel o cem se pise... a ze si nepatlam gumu jen tak necim...
Já jen vim, že žádnej výrobce pneu nic takovýho nedoporučuje. Pro mě za mě si to maž třeba máslem s marmeládou, ale aspoň takový chujoviny nedoporučuj ostatním.
Perkelnik píše: Já jen vim, že žádnej výrobce pneu nic takovýho nedoporučuje. Pro mě za mě si to maž třeba máslem s marmeládou, ale aspoň takový chujoviny nedoporučuj ostatním.
Tak si to precti este jednou a pomalejc...nebo dvakrat. ....pac ja nikomu nic nedoporucil...Jen sem psal co delam,Takze tu marmeladu si muzes vis co...
Vyrobce ti ani nerika ze z ni mas sundat ten kravskej stitek,takze ty asi patris k tem co ho tam nechavaj do ojezdeni vid,nebo dokud neodlitne....
Naposledy editováno 26.06.2014 16:16:45
miguel323 píše: Tak si to precti este jednou a pomalejc...nebo dvakrat. ....pac ja nikomu nic nedoporucil...Jen sem psal co delam,Takze tu marmeladu si muzes vis co...
Vyrobce ti ani nerika ze z ni mas sundat ten kravskej stitek,takze ty asi patris k tem co ho tam nechavaj do ojezdeni vid,nebo dokud neodlitne....
Ty jo teď jsi mě teda utřel
Mimochodem, už jsi viděl někoho na závodech, že by to z nový pneu sundaval jinak než teplem? Zkus se zamyslet proč, bude to sice bolet, ale snaž se
co se týče nový gumy...někdy jsem použil na odmaštění aceton hlavně když sem potřeboval mít gumu jak se říká nachystanou už třeba do 3ti zatáčky ale ubezpečím tě že to není a moc nic horší než jezdit v 10´C na studené gumě a dávat ji na prdel kdy i při rovné jízdě hrabe ...a po 3-4km drží ...
prostě sedni a vyjeď a jezdi...pochybuju že gumu používáš v takovém režimu abys vůbec poznal zda už si vrstvu ojel nebo ne... při 13 -15 stupních třeba ráno ...už 3tí zatáčku jedu v náklonu podle některých se životem neslučitelným(studená guma)...a gumy už drží..(2km)jde o to jak je dovedeš brzo zahřát...(párkrat brzdy a plyn)...
nejhorší kombinace je chladno /nová guma a vhlký povrch...
jezdi, jezdi a jezdi... a tím trenuj..