globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: kontrolka diagnostiky motoru
8.5.2014 v 20:51
Ahoj vsichni,dnes na me blikala po vypnuti motoru(mozna i predtim a nevsiml jsem si) oranzova kontrolka diagnostiky motoru,vzdy 4 krat po sobe,pak pauza a zase 4 krat,dokazal byste mi nekdo poradit,co by to mohlo byt....diky

1 reakcí na tento příspěvek kontrolka diagnostiky motoru

8.5.2014 v 23:44 | Nahoru | #1
Dračena dokáže takto ukázat jedinou závadu a to poruchu potenciometru snímajícího pozici plynu (TPS - Throttle Position Sensor). Nic tragického se nestane, zapalovací jednotka jen vypne korekci předstihu dle polohy plynu a reguluje předstih jen dle otáček. Motor to nijak neohrozí, jen se může slabě zhoršit projev.
Potenciometr většinou stačí v nouzi prostříknout kontaktolem, ale pokud je možné jej koudně (hlavně nedestruktivně) rozebrat, tak rozebrat, profouknout, odporovou dráhu opatrně otřít klůckem na špejli, namočeným v lihu a pak zakápnout olejem na šicí stroje (WD-40 raději ne - vysychá), párkrát protočit od dorazu k dorazu a složit. Pokud není dráha úplně vydřená, tak většinou i zdánlivě beznadějně chrastící potenciometr pak zase funguje jako víno.
V lepším případě bude jen zoxidovaný, uvolněný, nebo upadlý konektor k potenciometru, nebo nějaká zrada v kabeláži k němu (samozřejmě může být chyba i na konektoru zapalovací jednotky).

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) kontrolka diagnostiky motoru

11.5.2014 v 19:25 | Nahoru | #2
J.M.K.> diky za odpoved,mel jsem to rozdelany,protoze jsem delal ventily,tak mozna konektor,podruhe mi to zatim neudelalo,tak uvidim. Poznam ten potenciometr?....rozhodne diky

(reakce na) kontrolka diagnostiky motoru

13.5.2014 v 10:13 | Nahoru | #3
maslanp> Je to možné, že konektor po rozpojení a zacvaknutí nemá pořádný kontakt, kor je-li volnější, nebo zoxidovaný. Stačí prostříknout kontaktolem a několikrát rozpojit a spojit, aby se styčné plochy kontaktů "ošoupaly". Ale pokud se závada zatím neprojevuje (kontrolka FI nebliká a nesvítí), tak bych v tom zbytečně nešťoural, jednotka normálně řídí předstih dle otáček a polohy plynu (je to de facto ekvivalent podtlakové membrány na škodováckých rozdělovačích). A potenciometr bude nasazen někde na karbcích, musí s ním otáčet hřídel klapek. Je to plastový element a vedou z něj tři dráty na zapalovací jednotku.

kontrolka diagnostiky motoru

13.5.2014 v 13:34 | Nahoru | #4
OK...každopádně ještě jednou díky
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Brzdění cruisera v dešti [1, 2] Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 1100 DragStar, Y... HrnčířKraus 32 3.4.2024 v 16:54 Dosky-CZ
xvs 650 karburátor Yamaha XVS 650 DragStar, Yamaha XVS 650 Dragstar Classic mlukes 8 6.3.2024 v 19:22 Kropikkk
přídavná světla dragstar Yamaha XVS 650 Dragstar Classic spajda5158 3 15.9.2023 v 20:54 Rooks
Držák náhonu tachometru Yamaha XVS 650 Dragstar Classic p.benne 0 15.8.2023 v 12:25 p.benne
sedlo spolujezdce Yamaha XVS 650 Dragstar Classic kukal 11 2.6.2023 v 05:59 kukal


TOPlist