cca před dvěma měsíci jsem dal do kupy ostrou CRF250 r.04 a začal s tím blbnout po cestách, lesích a loukách. Nicméně jelikož to dělá šílený bordel a je to prostě MX a ne Enduro, tak bych rád to CRF poslal do světa a pořídil něco co bude méně dráždit okolí a bude to mít i přijatelnější servis a nárok na údržbu ( servisní intervaly).
Pročetl jsem desítky diskuzí a mám v tom guláš. Líbí se mi 300ky 2 takty od Gase, ale i WRka od Husky atp., ale mám strach, obzvláště u té husky se servisem a jeho dostupností ( moto bude na Vysočině ).
Jsem si jist, že nejsem sám, kdo by podobnou radu uvítal. Jde mi převážně o vhodnost investice. Neříkám, že to musí být funglovka, ale rozhodně nechci střep za 50, do kterého budu muset po pár mth. investovat na GO motoru.
Co se na moto bude jezdit - polňačky, cesty v lesících, občas nějaký ten brod atp. Neplánuji žádné závody, ale určitě chci ostrou ( něco pod 120kg, žádné DR atp)
Něco o mě - 190cm, 90kg. Předch. zkušenosti CRF250( 10x MX tréninky, žádné závody) CBR1000RR ( cca 15tKm), ZX6R ( cca 3 roky), Morini 350
Poradí někdo do čeho jít? 2t či 4t? objem? jaký je nej rok, případně jestli se pro mé využití má smysl investovat do funglovky? ( dle diskuzí zde endura vydrží opravdu dost)
Díky všem za názor a případnou radu
PS: ne, opravdu mi nejde o to aby to tahalo jako zdejším jedincům. Chci ať to jede ( CRF250 mi přijde že jede až zbytečně moc ) a ať se v tom člověk nemusí extra vrtat ( myšleno co 40mth novej píst nebo ložiska atp..) a hlavně ať je to servisovatelný v běžným motoservisu ( drobné opravy určitě zvládnu sám, s pístama, ojnicí a válcem mám zkušenosti jen z dob půlení ČZ ;)
Naposledy editováno 12.05.2014 13:23:15
1 reakcí na tento příspěvek Volba endura pro hobíka
Palomoto píše: enduro s nejmenším nákladem na servis je prý Yamaha WR 250F, proto ji mám taky doma
Nejde mi o nejmenší náklad na servis, ale o co nejlepší poměr užitnost pro mé účely vs. servisní intervaly.
Jestli máš chuť, můžeš o svých zkušenostech s WR250F se podělit, příp. jaké ročníky a jestli je vyloženě funglovka třeba a nebo se dá i ojetinám u WR250F věřit.
KubaLC8 píše:
KTM 250/350 freeride?
Po precteni infa k tomuhle stroji mi to osobne prijde hodne ,,male,, na moji vysku. Je to spis na trial/enduro nez enduro. Kratke kvalty atp. Nejake osobni zkusenosti?
1 reakcí na tento příspěvek Volba endura pro hobíka
proc ne to CRF? vypada to na tvoje pozadavky docela pouzitelne
KubaLC8 píše: Jak pises, je to neco mezi trialem a endurem, spis na technicke trate, ja na tom jen sedel, mam 194/95 a je to fakt maly. Na vyblbnuti to musi bejt ale porno!!!
proc ne to CRF? vypada to na tvoje pozadavky docela pouzitelne
To CRF je zbytecne moc ostre, dela silenej kraval a servisni intervaly to ma dost kratky. Jinak to CRF samozrejme jezdi paradne, o tom zadna, jen je to na Enduro obrovska skoda.
1 reakcí na tento příspěvek Volba endura pro hobíka
petronel1 píše: No myslím že na začátek 300 cvajtakt trošku ostrá hračka obvzlášť pokud se ti 250ka čtyřtakt zdála divoká. Jinak je hezká.Taky je u cvajtaktu vyšší spotřeba = na výlety aby jsi vozil petku s benzínem.Taky píst měníš u dvoutaktu častěji. Na takové to brblání bych to pro tebe viděl na 450 čtyřtakt. Co se týká servisních intervalů, tak jestli ostrý kros nebo ostré enduro, tak to moc rozdíl nebude.
Az tak? Tak to jsem asi moc nedaval pozor. Ze vsech tech diskuzi mi tu vyplynulo ze tyhle ostry endura nejak moc extra servisu nevyzadujou, pokud se s nima nejezdi extra pila a hlavne ze tyhle 300ky 2takty nejsou takovy sileny trhacky rukou jako prave treba ta dvepade ostra kroska co mam.
450 enduro? Fuuha, to jsem necekal a nejsem si tim ouplne jist, ale necham si poradit.. Nejaky konkretni tip?
Uprimne mi prijde ta 450 jako dost vrazda. Vsude pisou ze vetsina po chvili presedlava na nizsi objemy a ze ta 450 je tezka a upadavaji z toho ruce.
Ma tu nekdo primou zkusenost s tema 300tkama 2 taktama? Spotreba mi celkem nevadi, delsi okruhy jak 100km v planu urcite nemam a to si jsem jist ze to ujede na nadrz v klidku. Jde mi spis o to, aby to nebyla jeste vetsi vrazda jak to CRF250 co mam ted.
Mozna bude fakt nej to WR250F co tu psal Palomoto..
Momentalne po precteni dalsi stovky stranek tu a na offmotu jsem dospel k nazoru, ze bude pro zacatek s mymi zkusenostmi lepsi volba 4t.
Nejvetsi dilema co ted resim uz je jen kubatura. Nevim jestli 250, 350 nebo 450.
Momentalne prochazim fora a muj vyber se zuzil defakto na nasledujici stroje:
Husqa TE250 - 350 - 450
KTM EXC-F ( 250 - 350)
Yama WRF 250 - 350 - 450
Podle vseho jsou 450 nejlepsi pro ,,amatery,, , jelikoz hodne odpousti a u 250 se to musi hodne drzet, spojkovat a vic radit. Zase ty 250 a 350 jsou lehci a obratnejsi.
Takze jestli ma nekdo radu, co pro cloveka co ma chut treba za rok na neco technictejsiho ale momentalne nema skoro zadne zkusenosti s ostrym endurem a jen neco malo zkusenosti z krosky 250CRF, tak budu rad za kazdou radu.
Jak jsem rikal, teren je ted ciste pole, lesy ( ale i technictejsi pasaze v lesicich) a nejaky ten kratky prejezd po asfaltce kdyz je to nutne. Rozhodne to nejsou zadny velky palby co tu mnozi jezdi, na to zatim neni fyzicka a zkusenost.
Diky moc vsem
Naposledy editováno 14.05.2014 14:35:59
1 reakcí na tento příspěvek Volba endura pro hobíka
Musel bys být sakra střelec abys využil tu 450. Znám dost lidí co přešli z 450 na 250 (sám tam spadám) a bohatě stačí. Třeba zrovna Huska 250 2011 se mně zdá že jede víc jak 450 ze stejného roku, taky záleží na odladění a dobře odladěná 250 pojede líp jak špatná 450 a navíc bude vždy obratnější a lehčí.
Pokud uvažuješ o 450 tak zařaď BETU v této kubatuře určitě špička. Husku ber jen za super peníze a min. jetou nebo novou, servis je problém a bude ještě větší radši nebrat vůbec nebo jen na chvíli, ale těžko ji pak budeš prodávat. KTM předražené, ale výborné už v základu, 350 je prý skvělá, poladěné WRF je skvělé a nenáročný servis
Palomoto píše: běž to někde zkusit, napiš někomu z okolí na Offmoto a domluv si svezení na různých kubaturách a nebo to udělej jako já a něco kup a pak prodej a kup další až ti něco sedne dost se to ale prodražuje , ale co ti sedne ti nikdo neporadí.
Musel bys být sakra střelec abys využil tu 450. Znám dost lidí co přešli z 450 na 250 (sám tam spadám) a bohatě stačí. Třeba zrovna Huska 250 2011 se mně zdá že jede víc jak 450 ze stejného roku, taky záleží na odladění a dobře odladěná 250 pojede líp jak špatná 450 a navíc bude vždy obratnější a lehčí.
Pokud uvažuješ o 450 tak zařaď BETU v této kubatuře určitě špička. Husku ber jen za super peníze a min. jetou nebo novou, servis je problém a bude ještě větší radši nebrat vůbec nebo jen na chvíli, ale těžko ji pak budeš prodávat. KTM předražené, ale výborné už v základu, 350 je prý skvělá, poladěné WRF je skvělé a nenáročný servis
Diky moc za reakci!
Vzhledem k tomu ze to budu brat bez DPH a jeste budu mit slusnou slevu ( velkej racingovej tym), tak pujdu zcela urcite do funglovky ( aspon to par let vydrzi a snad ty ostry endura maji taky nejakou zaruku).
Nakonec jsem poptal ceny techto stroju:
KTM EXC-F 250 ( 2014 & 2013) verze Six Days ale I obyc
KTM EXC-F 350 ( 2014 & 2013) verze Six Days ale I obyc
Yamaha WR250F ( 2014 & 2013)
Husaberg FE250 ( 2014 & 2013)
Husaberg FE350 ( 2014 & 2013)
Tak uvidim co vykouzli ;)
1 reakcí na tento příspěvek Volba endura pro hobíka
Z ,,vyhodne ceny,, novejch vyse zminenejch masin se vyklubala jen cca 5% sleva a i kdyz bych je mel bez dane, tak je to silena darda. To AJPcko vyjde bez dane na 110 a to je proste rozdil 50 litru.
Porad si to premitam v hlave, jestli to AJP nebo ne. Zkusenosti borcu s tim AJP jsou veskrze vsechny pozitivni a ty servisni intervaly jsou u toho proste bozi.
Vim ze to neni ostry enduro, ale na to chaluparsky pojezdeni by mi to mohlo stacit.
Nejsem jeste uplne rozhodnuty. Vcera jsem 5h brouzdal po inzeratech a zase me nalamuje fakt, ze za tech 110 muzu mit fakt velmi malo jety ostry enduro a ten servis bych nejak snad ozelel.
Strasne me ted do toho hloda tahle Beta 450 - http://www.motorkar...duro-450-649846.html ale rikam si, ze ta 450 by me fakt silene utahala. Ale i Ty sam pises, ze kdyz 450, tak Beta je super volba a co jsem cetl vcera vsechno mozny o ni, tak bych to treba teoreticky ustal.
Zase mi ale z tech fotek nesedi ten pocet udavanych mth, protoze minimalne ten motor a kyvka vypadaji, ze uz zazili peklo..
Bohuzel neznam nikoho v okoli, co by neco podobnyho mel a tak hold vyhrava model ala kup to, zkus to a kdyz ti ani casem nesedne tak to posli dal a hold na tom nejaky kacky prodelej. Na druhou stranu i kdybych do toho dal servis za celej motor s podvozkem, tak se dostanu na 20 - 25t a budu mit fakt super masinu ktera vydrzi, kdyz ji vydrzim.
Naposledy editováno 21.05.2014 13:04:41
ta Beta 450 je prý super ovladatelná a lehká a netrhá ruce, cena dílů rozumná. Je tam třeba hledat myslím od 2011 do té doby se prý přehřívají. Tahle konkrétní se mně nelíbí (vypadá dost používaně), ale na vzhled enduro nejezdí
ale jak správně říkáš, za 110 se dá koupit leštěnka
Pokud mi ta 300 2T neprijde tak silena, tak stejne nakonec asi skoncim u toho Gase, protoze ten se da bez dane pod 130 sehnat a cim vic prochazim bazary, tak mi prijde ze kazdej druhej ojebava :/
Btw co rikate na tuhle? http://www.motoinze...r-4t-450-racing.html
Aaaa tuhle ? http://www.motoinze...03302-250-exc-f.html
Ta ktm co nikdy nejezdila zavody a pritom ma polepy s CZECH ENDURO JUNIOR TYM KOLIN tak nevim nevim. Jinak vypada hezky a typka asi navstivim po pristim vikendu.
Naposledy editováno 25.05.2014 02:05:00
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... | jirka-čz | 28 | 26.1.2024 v 09:46 Metric |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days | MalejMazel | 14 | 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák |
Co mazat na enduru a čím KTM EXC 250, KTM EXC 300, KTM EXC 200, KTM EXC 300 E... | KO_IN | 4 | 26.11.2023 v 18:13 Zdenalbenal |
KTM EXC 300 TPI 2023 elektrika nezhasne KTM EXC 520, KTM EXC 450, KTM EXC 400, KTM EXC 250, ... | KoblaCZ | 5 | 9.11.2023 v 10:56 Tadeas. |