(reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
Je to sice starší typ, ale světelný obvod a obvod alternátoru snad budou stejné.
A udělat musíš toto:
1. Najít modro/bílý drát vedoucí mezi přepínačem světel (dimmer switch) a tlačítkem starteru (starter switch). Z tělesa tlačítka starteru vede ještě černočervený drát (ten vede na pojistku světla - "headlight").
2. Od tlačítka starteru odpojíš modro/bílý a černo/červený drát a tyto konce drátů napojíš na vývody kontaktů pomocného relátka (kontakty 30 a 87 - viz pravý obrázek v příspěvku č.12). De facto rozpínací kontakty v tlačítku starteru, které momentálně zhasínají světlo, když zapneš starter (aby se odlehčilo baterce při startu) nahradíš spínacími kontakty relátka.
3. Na konektoru regulátoru (regulator/rectifier) si vybereš jeden ze žlutých drátů a na tento drát napojíš anodu pomocné diody. Následně na katodu diody napojíš pomocný drát, který přivedeš na jeden z vývodů cívky relátka (kontakt 85). Diodu samozřejmě můžeš namontovat kdekoli po délce tohoto drátu.
4. Druhý vývod cívky relátka (kontakt 86) napojíš na kostru (na schématu "ground/frame" vedle obrázku alternátoru, ale na motorce bude nejspíše kostřicích bodů více - jsou to očka přišroubovaná k rámu a sbíhají se v nich zelené dráty.
Vývody relátka (u spínacího relátka vývod "87a" chybí):
A vývody diody poznáš takto:
Katoda je značena "K", anoda je značena "A". A vývod katody značí na pouzdru diody šedý (stříbrný) proužek.
E: Původní zapojení dotyčné části obvodu světel:
Upravené zapojení dle popisu výše:
Naposledy editováno 10.04.2014 00:19:51
Naposledy editováno 13.04.2014 14:33:30
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
Pro doplnění - to mnou navržené řešení spínání světel měla třeba XS400, ale ta měla klasický alternátor s drápkovou kotvou, u kterého není zkratová regulace a proto Tebou popisovaný problém se tam neobjeví.
1 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
Naposledy editováno 13.04.2014 16:04:05
(reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
A co se týče toho připojení přídavných světel, tak potom na přepínači světel (low/high) najdeš bílý drát (dle barev na schémátku) a z toho si vyvedeš odbočku pomocným drátem, který napojíš na svorku 85. 86 zůstane na kostře. Potom na (+) svorku baterky napojíš drát s pojistkovým pouzdrem (pojistku nejlépe co nejblíže baterce) a za pojistkou pak povedeš tento drát na svorku 30 relátka. Ze svorky 87 pak povede drát k vlastním přídavným světlům.
Takto nebudou přídavky nijak zatěžovat původní instalaci motocyklu. A kdybys to časem chtěl předělat tak, aby přídavky svítily s dálkovým světlem, tak cívku relátka (svorka 85) místo na bílý drát napojíš na modrý. Dokonce by sis tam mohl dát i přepínač, kterým by sis vybral, zda budou přídavky svítit s potkávačkou, nebo s dálkou. Ale to už je zbytečná komplikace.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
(reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
2 reakcí na tento příspěvek Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přídavná světla,zapojení,výkon altíku
Na Black Spirite to funguje uplne super. Svetla sa daju zapnut len ked svieti stretavacka. Ked prepnem na dialkove, pridavne svetla zhasnu a svieti len samotne dialkove, co mne vyhovuje, lebo to samo o sebe svieti dostatocne dobre a nezatazuje to tak alternator (2x55W + dialkove je dost). Tak isto vsetky svetla (okrem malej parkovacky) zhasnu pocas startovania, takze to tak nezatazuje ani bateriu. Ak by mi v noci skapal motor na krizovatke, svetla budu svietit, takze ma bude stale vidiet.
Rele aj s poistkou sa krasne zmestilo pod sedadlo. Pridavne svetla maju este vlastny vypinac (dociahnutelny pocas jazdy rukou) ktorym ich na dennu jazdu vypinam.
Zatial som ich v noci skusil len na nejakych 40km medzi dedinami, vyzeral som ako pristavajuce lietadlo a uz som sa nebal ist viac ako 60km/h. Je to nebe a dudy :) Dve auta (z asi 30) za tu cestu ma preblikli, tak mozno tie svetla namierim trochu nizsie, to este musim doladit. Inak bomba!