globalmoto_kveten




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Prvá Motorka
6.4.2014 v 18:02
Zdar, o rok budem máť 18 a plánujem si kupiť svoju prvú motorku. S motorkami mam minimálne skusenosti ale čo sa týka jazdy tak nejaký ten scooter + babetta to mam za sebou. Väčšinou som sa vozil na otcovom "skútry". Som do motoriek maňiak ako aj môj otec ktorý vlastný zopár tátošov. No neviem si vybrať ktorá motorka by pre mňa ako začiatočníka bola najlepšia. Urobil som zopár možností ktoré som bral do úvahy. Nechcem hneď od začiatku nejaké delo ale zase nechcem ani niečo čo bude lenivé. Cenova kategória do 5,000€ . Skúste poradiť. Prosím kladné odpovede. Ďakujem.
Anketa: Tak ktorá je pre začiatčníka najvhodnejšia?
KTM DUKE 125
0%
0
KTM DUKE 390
34%
16
YAMAHA YZF R125
0%
0
HONDA CBR 125R
2%
1
HONDA CBR 500R
32%
15
KAWASAKI NINJA 300
21%
10
Niečo iné
11%
5
Předchozí
1 2
Následující

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvá Motorka

6.4.2014 v 21:59 | Nahoru | #31
Krawatasakin>

To jo, ale já s 2T vůbec nepočítal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvá Motorka

6.4.2014 v 21:59 | Nahoru | #32

Krawatasakin píše: Radši blbě podřadit na 4 válcový šestce než na 2T jednoválci...


Napsal někdo kdo na dvoutaktu v životě nejel

(reakce na) Prvá Motorka

6.4.2014 v 22:05 | Nahoru | #33

ZombiRider píše: Napsal někdo kdo na dvoutaktu v životě nejel


No, nevím jestli Mito, ČZ180, Jawa 350 byly 4taktní motorky... Ale jestli jo, tak jsem ten olej do benzínu lil zbytečně

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvá Motorka

6.4.2014 v 22:05 | Nahoru | #34
jezdec74> To je spíš reakce na lidi, co doporučovali MZ251 atd...

(reakce na) Prvá Motorka

6.4.2014 v 22:13 | Nahoru | #35

Krawatasakin píše: jezdec74> To je spíš reakce na lidi, co doporučovali MZ251 atd...


To by mě potom zajímalo co ti dělal dvoutak při podřazení, mě neudělá vúbec nic pokud to tam nedám aspoň o dva stupně.

Naposledy editováno 06.04.2014 22:21:41

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvá Motorka

6.4.2014 v 22:17 | Nahoru | #36
Krawatasakin> no tak hlavně že to řazení je na všem stejné co

(reakce na) Prvá Motorka

6.4.2014 v 22:21 | Nahoru | #37

burdus píše: Krawatasakin> no tak hlavně že to řazení je na všem stejné co


No, Jawa ho měla obráceně

(reakce na) Prvá Motorka

6.4.2014 v 22:44 | Nahoru | #38

Krawatasakin píše: A ono se řazení na 125 liší od řazení na 600?

to sem pouze citoval tvůj výrok , to že se na všem řadí stejně byla ironie na tuto tvou vetu

Prvá Motorka

6.4.2014 v 23:27 | Nahoru | #39
Kup ninju Důvod-Je zelená

Prvá Motorka

6.4.2014 v 23:45 | Nahoru | #40
Pokud neni problem s financemi,tak bych osobne doporucil KTM 390 duke, mala,lehka,obratna,velmi univerzalni masinka se super motorem,kterej se taky umi rozvasnit,ale zase to neni zadnej zabijak zradnej. Akorat cena dilu je pak ale vyssi,ale za exkluzivitu se plati.

Prvá Motorka

7.4.2014 v 08:23 | Nahoru | #41
vynechal bych kubaturu do 125 a nad 400.
125 nebude bavit a treba cbr 500 myslim ze uz bude na zacatek hodne.
Bral bych tu mindžu 300 ;) akorát na naučení

(reakce na) Prvá Motorka

7.4.2014 v 10:00 | Nahoru | #42
Krawatasakin> když srovnam třeba yuki 200 4T a mz251, tak ten čtyřtakt brzdí motorem mnohem víc (taky nepálí tak často že), při roztlačení dost blokuje kolo. To mz jen kope při startování, jinak je plyšová

Prvá Motorka

7.4.2014 v 10:17 | Nahoru | #43
Zkušenosti se skutrem nebo babetoj to je jako by nic,jezdit tě naučej v autoškole...já bych byl pro ER5,výkon se vleze,servis minimální,dá se sehnat za 1200-1500€ ,zbytek schovat na knížku na horší časy.Vono tě to taky nemusí časem bavit a na nové ztratíš kupu peněz při prodeji,na těchto herkach se začíná,sou levný,je jich na výběr i dílů dostatek za lidový ceny.Jasně,není problém uvalit 100ku za moto,ale až s tím za tejden práskneš,budeš se celej rok na ní chodit dívat do garáže,páč dávat do kupy zanovku,stojí strašný prachy.Musíš to dostat do ruky,na to ti stačí ta MZ251 nebo ER5.

Prvá Motorka

7.4.2014 v 12:56 | Nahoru | #44
Za mě Duke Kubaturu si vyber po autoškole, až budeš mít nějakou představu.
Btw, 390 je podle mě poměrem výkon/váha už přes A2. Možná je to na Slovensku jinak, ale radši se na to koukni.

Prvá Motorka

7.4.2014 v 14:32 | Nahoru | #45
Teť to prosím neber osobně, ale pokud se skutečně jedná o tvoji úplně první motorku, tak bych fakt šel do tý stařičký MZty (nebo jakýkoliv starší stroj). Dříve nebo později (spíše dříve) se budeš válet a je lepší si to odbýt na motorce za pár šlupek, než brečet nad krásnou mašinkou. Osobně neznám žádného motorkáře, který by se neválel.
Odjezdi si sezónu nebo dvě a pak jdi do něčeho dražšího. Ale sou to Tvoje prachy - rozhoduj jak chceš.

1 reakcí na tento příspěvek Prvá Motorka

7.4.2014 v 16:45 | Nahoru | #46
Dík za radu chlapi. Najviac sa mi momentálne zapáčil " Honda CB 600F Hornet " r. 2004. Čo si otým myslíte o mojom výbere?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvá Motorka

7.4.2014 v 17:03 | Nahoru | #47

pheuz píše: Dík za radu chlapi. Najviac sa mi momentálne zapáčil " Honda CB 600F Hornet " r. 2004. Čo si otým myslíte o mojom výbere?



myslím, že má více jak 70 kW, takže máš smůlu, trochu jsi se odpoutal od předem vybraných moto

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prvá Motorka

7.4.2014 v 17:06 | Nahoru | #48
JardelT> více jak 70kw? Tvl. Ja som našiel pár s 25kw tak som si myslel že je to original . Neviem nevyznám sa vtom veľmi. tak potom tie 25kw su škrtené že? .

(reakce na) Prvá Motorka

7.4.2014 v 19:17 | Nahoru | #49
pheuz> Ty s A2 do 35Kw můžeš mít motorku škrcenou maximálně z dvojnásobku. Takže když má motorka origo víc jak 70kw, tak máš smůlu

Naposledy editováno 07.04.2014 19:18:02

Prvá Motorka

8.4.2014 v 06:45 | Nahoru | #50
hele v klidu si zatim prohlizej fotky motorek trebas zkus sehnat nejakyho fichtla na procviceni abys sis zas osvezil jizdu na moto a motorku vybirej az pri autoskole uvidis na cem budes jezdit jak ti pujde a jak se na ni budes citit jinak peti kilo je hracka a vubec se ji neboj ono cokoliv se skuteckym vykonem 35 kw bude v pohode horsi je kdyz si koupis neco se 70 kw nechas zavrit a doma si to hned zas otevres pak bys mohl mit problem

Prvá Motorka

8.4.2014 v 06:50 | Nahoru | #51
Za mě běž klidně do CBR500 (možná bych raději vzal ER-6, ale to už je čistě na tvém vkusu). Je to otázka pár tisíc km, než tě malý výkon omrzí a je to i nepraktické (třeba při předjíždění). Já osobně jsem začínal na FZ6N (měl jsem ji teda cca 3000km seškrcenou) a v pohodě. Jediná zkušenost před ní bylo pár pojezdů na kamarádově 125, což mě taky odradilo do toho koupit něco slabšího. A když na to příjde, zmrzačit se můžeš i na kole

(reakce na) Prvá Motorka

8.4.2014 v 06:55 | Nahoru | #52

pheuz píše: JardelT> více jak 70kw? Tvl. Ja som našiel pár s 25kw tak som si myslel že je to original . Neviem nevyznám sa vtom veľmi. tak potom tie 25kw su škrtené že? .



je to možná až moc vláken na téma 35 kW, zkus pohledat, 25 kW jsi mohl řídit, pokud jsi měl A2 před rokem 2013(nevím přesně datum)

1 reakcí na tento příspěvek Prvá Motorka

8.4.2014 v 13:23 | Nahoru | #53
JardelT> Řesil jsem to loni, do 19.3.2013 můžeš řídít cokoliv s 25kW. Po 19.3.2013 Nesmíš řídit motorku s více jak 35kW a ta nesmí být seškrcená z více jak dvojnásobného výkonu.

(reakce na) Prvá Motorka

8.4.2014 v 13:45 | Nahoru | #54

Kyubi píše: JardelT> Řesil jsem to loni, do 19.3.2013 můžeš řídít cokoliv s 25kW. Po 19.3.2013 Nesmíš řídit motorku s více jak 35kW a ta nesmí být seškrcená z více jak dvojnásobného výkonu.



já jsem právě něvědě přesně ten datum, ale vím, že vloli se to lámalo

Prvá Motorka

8.4.2014 v 21:44 | Nahoru | #55
ja hlasujem za duke 390 aspon z vyberu
nija 300 je sice krajsia ale pre toho komu sa pacia SS.
ale duke je lahsi, s lepsou akceleraciou a to aj oproti cbr500r. O maximalku nejde, pretoze kde sa budes prehanat 200km/h a 170 da aj duke. Podla mna najzabavnejsie na motorke nie je rychlost, ale akceleracia, ktoru ti da auto len za niekolkonasobnu cenu (az radovo). Len to zerie zadnu pneu :/. A duke je lahky takze dalsie plus. Ninja a cb500r su oproti nemu tazke hebeda. Navyse teraz je vraj v akcii (musi, lebo prisla yamaha mt07 - podla mna strasny stroj), takze 5000 slusne podlezies a budes mat v cene aj padaky a maksie sedlo. Co sa tyka A2 tak najlepsie je informovat sa u predajcu, myslim ze v GB museli ubrat 1kW kvoli nizkej hmotnosti ale myslim ze u nas sbada stale do A2. V GB tusim inak pocitaju pomer vykon/hmotnost asi s prazdnou nadrzou. Akurat ak mas 179cm a viac tak duke 390 bude asi maly kvoli kolenam a kapotazi, ktora zavadzia.
Nad slabou motorkou by som ani neuvazoval.
Uz som niekde pisal dovody preco ma zmysel ist do slabej motorky:
1. lebo je lacna
2. lebo je lahka (myslene presne tak ako pisem, teda ma nizku hmotnost)
3. lebo malo zerie
A tiez dovody pre ktore je nezmysel ist do slabej motorky:
1. som zaciatocnik a chcem sa naucit
2. som zaciatocnik a mam respekt
3. som zaciatocnik a slaba motorka mi staci

Na to aby si sa nezabil je potrebne vediet:
1. spravat sa v premavke - na to sluzi autoskola a prax vo vedeni motoroveho vozidla v premavke, nezavisle na pocte kolies a stop, ktore vozidlo zanechava.
2. ovladat jazdu na motorovom vozidle - na to sluzi v pripade motocyklu:
a. motoskola - s tym je trochu problem, nejake miestne su, kvalita vselijaka ale lepsie ako nic. Tiez poradia co sa tyka bodu 1.
b. literatura, videa a ine media. Asi najlepsie je twist of the wrist II, najdes po par sekundach googlenia ak si to uz nevidel a necital. Problem je v tom, ako ucivo z nej pochopis bez ucitela.

A este odporucam ABS. Takze vacsina lacnych jazdeniek odpada. A na duke 390 pre predstavu a akceleracii a maximalke mas na youtube dost videi. Aj o tom ako zvlada offroad :). Ja by som do neho isiel keby som nemal to co mam a keby mi nebol maly kvoli kolenam a kapotazi. Ale mozno to za jazdy nebude take zle ako na stojane. Este pockat na predvadzacku.
Len pamataj ze na nahaci bude pohodova jazda do 100km/h potom ta odfukne zo sedla :).

Prvá Motorka

9.4.2014 v 00:13 | Nahoru | #56
Já bych se rozhodoval mezi CBR 500, DUKEM 390 a Ninjou 300. Všechno jsou to supr motorky a chybu neuděláš ani s jednou. Nepročítal jsem to tu, ale zahlídnul jsem něco i o 125ccm a dvácu bych taky přeskočil, za chvíli si na to fakt zvykneš a budeš se nudit. Je fakt, že ty jmenovaný mašiny už i docela jedou když jim přidáš, takže to chce opatrně než se trochu vyjezdíš. Na druhou stranu to nejsou žádný trhači asfaltu, takže bych se toho nebál. Vyber podle toho co se ti víc líbí a co ti víc sedne, zas tak velký rozdíly v tom nebudou

Prvá Motorka

9.4.2014 v 00:34 | Nahoru | #57
Ja osobně přemýšlel o tom, že si pořídím na další sezónu Duka 390, k okruhovce ideál na blbnutí a i do práce mne 80 km v klídku odveze.
Předchozí
1 2
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist