globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: signál v nouzi
30.3.2014 v 20:42
Dnes jsem na vyjížďce zahlédl moto stojící u krajnice a kluka co dělal něco pod sedlem.Koukl na mě,pozdravil a dál něco kutil na mašině.Až po chvíli mě napadlo že jsem měl asi zastavit a zeptat se jestli nepotřebuje pomoc.(nejsem žádný velký mechanik ale možná by se mu hodila i psychická podpora)Ale nevypadal nějak bezradně a v klidu mě pozdravil tak snad bylo vše v pořádku.A tak mě napadlo jestli existuje nějaký signál jak dát najevo že jsem v nouzi a potřebuji pomoc.(napadá mě třeba "palec dolů")A myslím že na takovou jasnou žádost o pomoc by zareagovalo i víc lidí.
1 2 3

31.3.2014 v 12:46 | Nahoru | #61
anii> to je bohužel daň dnešní doby. Každý se stará jen sám o sebe a žije dneškem a nezajímá ho, co bude dále. Jsme "dobytek" (ty uvozovky, protože nechci urazit ty zvířátka )

Jinak ten signál bych viděl jakékoliv mávnutí nebo poprosit rukama, případně ukázat palec dolů, jak už tu bylo psáno.

EDIT: Písmenka

Naposledy editováno 31.03.2014 12:48:52

31.3.2014 v 15:13 | Nahoru | #62
Myslim si, že když je situace vážná, tak signálu není třeba.

Když budu u cesty a kolem sebe mít rozházený nářadí, je moje situace jasná.
Když potlačim motorku, je moje situace jasná.
Když budu sedět na motorce a čumět do nebe, je jasný, že nic nechci.

Kdybych měl nezávažnej problém a potřeboval pomoc, nějak bych si o ni řekl. Tak obecně a zároveň i konkrétně, aby to kolemjedoucí pochopil.

Ještě apeluju - budete-li mít problém a uvidíte mne jet kolem, mávejte, je jasný, že vezu kupu nářadí To platí všeobecně o jezdcích a starých Jawách Náhradní motory vozíme maximálně vlastního typu

31.3.2014 v 15:14 | Nahoru | #63
Já takhle kdysi vyslechl rozhovor dvou maminek ohledně kočárků v MHD... Jedna se rozčilovala, že jí nikdo nikdy s tím kočárkem nepomůže, že vždycky ty chlapi čuměj jak jelita, ale nikdo nehne prdelí a nakonec to stejně tahá sama.
No a ta druhá to nechápala, že ona nikdy nemá problém, že se vždycky usměje, poprosí, a ještě se jí nikdy nestalo, že by někdo nepomohl.

No a teď kontroloní otázka - jak je možné, že dvě maminky v té samé Praze měly tak rozdílné zkušenosti? (Kozama to nebylo )

Na silnicích je to podobné, málokdo bude pomáhat sám od sebe, na druhou drtivá většina pomůže, pokud si řeknete. Samozřejmě existují výjimky + je tu ten efekt přihlížejícího, kdy z davu nepomůže nikdo. Já takhle jednou stál v koloně a napálil to do mě motorkář. Nikdo ani nevystoupil, akorát si to fotili z okýnek a pak mi rozjezdili trojúhelník

31.3.2014 v 16:07 | Nahoru | #64
Tez> Ale což já u sebe nemyslela, že bych se divila, že nikdo automaticky nepomůže já dokonce psala, že jeden dokonce chtěl pomoci (byť já seděla bokem auta), ale spíš mě štve, že dobře polovina lidí vytroubí auto stojící na silnici, byť co nejvíc u kraje. No doprkýnkapráce taky si dovedu představit lépe strávené odpoledne, než čekáním na odtah u silnice, kde nic není ani k vidění.

Faktem je, že po té bouračce jsem se při snaze vylézt z auta neusmívala, ale já byla docela šokovaná, když jsem vystrčila hlavu a viděla, jak tam stojej a čuměj a NIC! Takže jsem je slušně vykuleně požádala /rozuměj poprosila/ o přidržení dveří, ale úsměv by byl už moc, s autem na střeše
K těm maminám, ona si prostě některá borka stojí jak "porodila jsem a nikdo není víc" a ještě se diví, že se nikdo nežene jí pomoci, když se předem tváří jako všichni jste křupani a máš mi lízat palce u nohou za to, že mi můžeš pomoct s kočárem". Líná huba, holý neštěstí. A to platí hlavně pro ty postižené.

Edit: Jiná je u rozsekanýho, šmarjá, tam myslím, že by mělo být základní vštípený pravidlo zastavit, zjistit situaci a pomoc! I když pomoc je i to zavolání pomoci no, pro mě takové dost nešťastné a časově náročné.

Edit 2: Mimochodem ti "mí" borci nakonec po tom, co jsem je "vyhnala" z místa nehody, na tu policii zavolali ještě jednou, a že tu bouračku odvolávají, že se jakože nic nestalo Což policie stejně řešit musí, co to je za fórky, ale už nevolá záchranku a hasiče. Docela mě to pobavilo, vlastně jsem nepochopila, co to bylo krok od nich, jestli mi tím chtěli pomoci nebo uškodit..

Naposledy editováno 31.03.2014 16:13:49

31.3.2014 v 16:13 | Nahoru | #65
Kluci, měl jsem kdysi taky problém, všichni na mě házeli fakáče. Od té doby vozím na mašině blikačku na kolo (červenou) a věřím tomu, že když budeš stát u kraje, s motorkou, na které bliká červená blikačka - snad někdo zastaví...
Tenkrát se mi vyklepala pojistka a málem mě srazilo u krajnice auto. (neměl jsem reflexní vestu a bylo to navíc v noci.)
Takže doporučuju, blikačku a nebo natáhnout vestu - to pochopí kde kdo, jen debil bude ignorovat, někteří i dvakrát.

31.3.2014 v 18:52 | Nahoru | #66
Nevím zda to už nebylo.Ale pro případ nouze se hodí toto.Jasný a zřetelny signal nouze To by bylo,aby to motorkář v okruhu minimalně 5km neviděl

31.3.2014 v 19:27 | Nahoru | #67
anii> Ti kokoti si voláním policie mohli zadělat na solidní průser. Neposkytnutí první pomoci je u nás trestnej čin. A pochybuju, že si byli jistí, že ti nic vážně nebylo. Člověk v šoku a takovým tom oblbnutí dokáže spoustu věcí a až potom padne na hubu.

31.3.2014 v 19:40 | Nahoru | #68
rybíz5> U té slečny by stál ještě než by jsi zastavil

31.3.2014 v 20:09 | Nahoru | #69

31.3.2014 v 20:41 | Nahoru | #70
A když nepomože šátek tak aspoň trenky :)

31.3.2014 v 20:56 | Nahoru | #71

hrnous píše: A když nepomože šátek tak aspoň trenky :)

nebo podprsenka

31.3.2014 v 21:13 | Nahoru | #72
ahoj, při pročítání týhle diskuse sem si úplně vzpomněl na jedno video

31.3.2014 v 21:29 | Nahoru | #73
Když jsem pomoc potřeboval, zavolal jsem kamarádovi, ten si od dalšího půjčil vozejk a oba pro mě přijeli. Ja fakt, že žádnej motorkář kolem nejel. Takže hlavně mobil s sebou. Ale tahle diskuse má svůj smysl. Třeba napoví těm pomalu leč důkladně chápajícím, že zastavit a zeptat se fakt nic nestojí.

31.3.2014 v 23:22 | Nahoru | #74

Číkus píše: Kdysi mi jeden zkušenější motorkář říkal, že signál pro "potřebuji pomoc" je šátek uvázaný na řídítku. Ale z jiného zdroje už jsem to neslyšel/nečetl.

tohle jsem teda neslyšel...a šátek asi taky každý nevozí.ale každý by měl mít vestu.je ale fakt že dost lidí v ní jezdí a tak by se musela použít nějak jinak.pověsit na zrcátka???

1.4.2014 v 08:15 | Nahoru | #75
Motorkář stojící pár metrů za motorkou ve směru jízdy a čumící na tebe je jasný signál, že to nejede.
Motorkář ukazující na bandu je jasný signál, že došel benelli.
Kdokoli klečící u kola je jasný signál, že mu dám (nebo dovezu) antipich.

Nemusím vždy někomu něco dávat, stačí mu třeba půjčit mobil, když si ho předchozím voláním vybil, nebo jen poradit nejbližší prodejnu autodílů atd.

1.4.2014 v 13:19 | Nahoru | #76

rrss píše: Překvapivě hodně lidí si je schopno na silnici opravit lanka apod., jen zrovna nemají po ruce lanko, náhradní soudek a kombinačky.

Proto píšu - zastavujte Jawaře, vozí s sebou leccos - většinou minimálně haldu nářadí. Pokud ale bude člověk u motorky jen tak postávat, asi nikdo nezastaví, chce to buď něco dělat nebo o sobě dát vědět - jakkoliv.

1.4.2014 v 16:24 | Nahoru | #77
Par let zpatky kdyz jsem mel jeste 125 virago mi volal kamarad, ze je kousek od nas a vysralo se mu magneto na simalovi (nebo neco takovyho) doma nikdo nebyl, papiry na auto jsme nemeli ani jeden tak jsme vzali lano, privazal jsem mu riditka za muj nosic na masine a odtahl ho 7km do mesta do ted se divim ze jsme se ani jeden nezabili ale rikal ze s tim stal u silnice pres pul hodiny a nikdo nezastavil ani kdyz maval

1.4.2014 v 19:47 | Nahoru | #78
Někdy na začátku 90-tých let, kdy ještě nebyly mobilní telefony, jsem tlačil motorku 13km a nikdo nezastavil. Před dvěma lety jsem měl závadu na Jawě a kousek od Liptovského Mikuláše (SK) jsem ji opravoval. byla to maličkost, ale jak na svini jsem neměl potřebný klíč, tak jsem pilníčkem piloval menší na větší a nikdo mi nezastavil. Motorka měla sundané kufry, sedadlo, a já u ní klečel a piloval. Občas někdo mávnul a tím to skončilo. Dokonce jeli i 3 Češi s vlajkama a klidně nechali jiného čecha na holičkách 150km od hranic. Po hodině pilování jsme s mojí pokračovali v jízdě a normálně dojeli.
Jednou v Prostějově na trávníku u kruháče stál borec s nějakou 125, tak jsem u něj zastavil a ptal se zda nepotřebuje pomoc. Odpověď jsem dostal, že čeká na kámoše, protože se mu při cestě přes město ztratil . Při jízdě do Tater , někde u Strečna, jsem viděl motorku stát u silnice a borca co stál u ní, tak jsem začal brzdit a on ukázal a mávnul abych pokračoval.

Naposledy editováno 01.04.2014 19:49:40

1.4.2014 v 20:37 | Nahoru | #79
Já stavil jednomu týpkovi..signál pro mě byl ten, že má sundaný sedlo, drbal se na palici a kroutil hlavou, když jsem zastavil a zeptal se, tak mě poprosil jen o pojistku.
Pak jsem se dělil o benál..signál byl ten, že to tlačili. (přitom, když jsem měl v 16ti skútr, kterej mi zdechnul pod kopcem a já to měl 5km k benzínce, tak mě každej jen vesele objížděl). Ale musim pochválit Vietnamce..nechával jsem si před 2ma rokama motorku zaparkovanou u školy (měl jsem jí tam po-pá na tom samém místě) a cca 10m od školy měli vietnamci trhy, když jsem šel jednou po škole k motorce, tak zamnou přišel a měl natočený jak mi dva cigoši z mašiny tahaj benál (cagiva nemá víko od nádrže na klíč) a ještě je od tý motorky odehnal. pro něj.

a digitos mi připomněl, jednou jsem jel na svý cityně a za mnou kámoš na čz 175, z ničeho nic mu to chcíplo a nechtělo to chytnout, no lano jsme neměli, tak jsme vzali do podpaždí větev a jelo se 2km domu

Jinak studuju medicínu a měli jsme záchranářský akce (simulovaný nehody na motorkách, autech apod.) a ikdyž tam byly sanitky, benga, tak lidi stavili a ptali se zda-li není s něčím třeba pomoct.

Ale k tý lhostejnosti..kamarádka jela z noční domů a u pangejtu viděla auto s nouzákama a chlápka, co stopoval, tak zastavila zamkla si dveře.. stáhnula okýnko a ptala se co je.. v tý tmě nebylo vidět, že to je nějakej přičmoudlej hajzl (ještě se pokoušel mluvit rusky a chtěl peníze) z jeho auta vyskočil ještě jeden a rvali jí za dveře..ještě, že se předtim zamkla a ujela. Ale vidět auto hozený na boudě a jen zavolat benga a čumět..to už svědčí o demenci.

1.4.2014 v 21:12 | Nahoru | #80
digitos> Něco podobnýho jsem zažil taky, jeli jsme s kamošem na sraz veteránů asi 30km od našeho města, já jel na Babettě a on na čínské Betce. Po cestě zpátky, asi asi 25km před městem se Babettě vysral rotor. Takže jsem se chytl a jeli jsme, bál jsem se jako svině, jelikož jsme jeli přes blanenský zatáčky (brňáci by měli znát), no po asi 15 km už mě jakože fakt hodně bolela ruka, pak jsme si vzpomnělí,že máme s sebou gumycuky, tak jsme to zahákli a jeli, 1km před městem jsme potakli do protivky policajty,tak říkáme dobrý,neotočili to,jedem dál a 200m za značkou nás dojeli a brali, kdybych neměl ten den narozky, tak každej dvojka pokuta :D

1.4.2014 v 23:37 | Nahoru | #81
Doporučuju jako signál o pomoc dělat psí oči...některejm to už jde...

Naposledy editováno 01.04.2014 23:38:24

2.4.2014 v 01:29 | Nahoru | #82
zamávat šrajtoflí, možná někdo zastaví

2.4.2014 v 06:14 | Nahoru | #83
kutilsro> jen ten šofér je takovej....divnej
Lála> myslíš že je to tak zlý??když to tady(myslím na m.cz) pročteš tak to není tak špatný,lidi si dokážou pomoct i bez šrajtofle

2.4.2014 v 12:54 | Nahoru | #84
Dekker.dave> No ono na poskytnutí pomoci stačí právě zavolat záchranku, jestli se to vztahuje i na policii, nevím, ono přece jen stačí zavolat na jednoho a dávají pak vědět ostatním, ale prostě pro mě jsou při nehodách partnery ti ze 155. Při 112 se dovoláš zas tuším na hasiče, ale 112 je pro cizince.. takže svou povinnost asi tím zavoláním 158 splnili, max by řekli, že se spletli no. Jak myslíš, že si voláním policie mohli zadělat na průser? To já bych myslela až v okamžik, kdy ty policajty odvolávali

2.4.2014 v 13:16 | Nahoru | #85
číslo 112 je univerzální, tam zavoláš a oni podle problému pošlou příslušné jednotky (hasiše, policii, záchranku)
Ale když zavoláš např. jen na hasiče a bude to autonehoda, tak dají vědět i policii a záchrance.

2.4.2014 v 14:39 | Nahoru | #86
Hali> číslo 112 je uni ale je pro "cizince", našinec má volat příslušné a ano, dávají si vědět, ale ty bys měl zvolit podle toho, co potřebuješ, tedy pro záchranu - 155, pro hořící dům 150, pro vykrádání domu 158 ... Kdo neví, může volat 112, ale to je prostě mezinárodní číslo tak je to takové zbytečné.. Ale jinak primárně se na 112 dovoláš hasičům (na území čr) a oni podle toho, co řekneš, pošlou, koho potřeba..

Naposledy editováno 02.04.2014 14:41:51

9.4.2014 v 16:51 | Nahoru | #87
jj 112 funguje, poslední zkušenost před 14 dny... ověří si volajícího, mobil (věc nějak zvlášť nespěchala), nechají si říct souřadnice z GPS, chvíli koumají, zda sedí s triangulací polohy mobilu, pak pošlou na místo jednotku :)

9.4.2014 v 16:59 | Nahoru | #88
anii> U nas tak isto. Moja skusenost - ak som volal na 112 (raz policajti, raz hasici), tak ma upozornili, ze nabuduce mam volat priamo 158 (150). Ale prepojili ma - par "sekund" to trvalo + zabity cas, kedy som znova vysvetloval, preco volam.
Takze minimalne kvoliva urychleniu by som volal 150/155/158 priamo.